Skocz do zawartości

Sprawa rzekomego przekaźnika św.mijania w ELX...


yaboll

Rekomendowane odpowiedzi

zdaje mi się,ze rozszyfrowalem zagadkę... wazniak.gifbiglaugh.gif

Pamiętam,jak Punti zapodał kiedyś schematy z jakiejś wypasionej instrukcji serwisowej,gdzie byla mowa o przekaźniku,ale potem na spocie pierwszy z brzegu ELX został osłuchany ,i okazało się,ze przy załączaniu światel mijania nic nie cyka...

Bo i nie cyka ! biglaugh.gif A przekaznik jest...w centralce wyposażenia dodatkowego (nad schowkiem) cfaniaczek.gif

275580110-elx.jpg

Pamiętam też wiele dyskusji na temat zmiany reflektorów z H4 na H1,i zawsze byla tam mowa o tym,ze przełączniki zespolone pod kierownicą są różne dla wersji z lampami H1 i H4,z racji na to,ze w H4 po wlączeniu dlugich świateł gaśnie włókno mijania,a w H1 świeca się obie zarówki...to tez nieprawda - przelączniki są takie same - widać to nawet w Eperze - nie ma osobnego przelącznika dla ELX/GT i innych wersji z H1...

Więc jakim cudem w ELX-ie/GT,z przelącznikiem takim,jak w S/SX-ie,ktory odcina zasilanie mijania po wlączeniu długich,mijania nie gasną ?

Ano powoduje to wlasnie przekaźnik,oznaczony na schemacie Puntiego jako "przekaźnik świateł mijania" biglaugh.gif - jest on tak połączony z instalacją elektryczną,ze po włączeniu świateł długich daje dodatkowe (z pominięciem przelacznika pod kierownicą) zasilanie na światła mijania biglaugh.gif - po prostu cewka jest połączona z zasilaniem św.długich,a styki zwierne z jednej strony z +12V,a z drugiej z kablem,idącym do zarowki światla mijania...mozna bardzo latwo to sprawdzić,wyciągając z centralki wyposazenia dodatkowego gorny,lewy przekaźnik...wtedy swiatla mijania będą gasły po załączeniu dlugich,jak w lampach H4.

Jaki z tego morał - Fiat jest zakręconą firmą,z zakręconymi inżynierami rotfl.gif,no i trzeba jednak się wykosztować na instalację osobnych przekaźników jeszcze przez zimą... wink.gif

post-25682-14352465137051_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napięcie na aku 14,38V zlosnik.gif

na żarówce mijania - 13,36V sick.gif,ale po włączeniu długich skacze do 13,45V zlosnik.gif - widać,ze przekaznik trochę odciąża wtedy styki przelączbika pod kierownicą...ale masa jest nadal cieniutka,więc spadki tak czy tak są znaczne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ot

> moglbys zapodac schemacik calego osprzetu silnika i wszystkiego co

> sie z tym laczy?

> 16v ofc

Konkretnie do 16v nie widziałem jeszcze w miarę dokładnego schematu. Inna sprawa, że jest to samo co 8v, nie licząć róznicy podłączenia drugiej pary wtryskiwaczy. Jedyne co mam w zasobach to taki poglądowy schemat ECU + czujniki.

275589632-ECUlanciaBig.jpg

post-17470-14352465146063_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Konkretnie do 16v nie widziałem jeszcze w miarę dokładnego schematu.

> Inna sprawa, że jest to samo co 8v, nie licząć róznicy

> podłączenia drugiej pary wtryskiwaczy. Jedyne co mam w zasobach

> to taki poglądowy schemat ECU + czujniki.

takie cus mam, myslalem ze masz cus fajniejszego zlosnik.gif

a moze masz dokladny schemat podlaczania klimy tylko nie taki pogladowy tylko dokladniejszy dokladnie gdzie co sie podlacza zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.