ko_rex Napisano 23 Maja 2009 Udostępnij Napisano 23 Maja 2009 Dotyczy 1.0 FIRE ('99). Się stało i się zepsuło. Były przedmuchy spalin do układu chłodzenia, więc zawiozłem furmankę do mechanika, który to wymiany uszczelki dokonał a z głowicy zebrał 0,1mm. I fajnie, i super, nawet jakoś silnik teraz szybciej zapala... Tyle tylko, że przed wymianą na prostej rozpędzał się do licznikowego 140-150 km/h a teraz kończy się na 130 (ta sama droga, warunki podobne, sprawdzane kilka razy). Zauważyłem też, że po ciut głębszym wciśnięciu gazu jest więcej dźwięku "aaaaaaaaaaa" niż poprzednio. Ktoś jest w stanie to wytłumaczyć? Co się mogło zmienić? Czy jest możliwy jakiś błąd mechaniora? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 23 Maja 2009 Udostępnij Napisano 23 Maja 2009 sonda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekdrupi Napisano 23 Maja 2009 Udostępnij Napisano 23 Maja 2009 Jesli jest glosniej po depnieciu w gaz to sprawdz puche filtra czy zamknieta/dokrecona. Pozatym posprawdzaj czy kolektory dolot/wydech podokrecane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tolonu Napisano 23 Maja 2009 Udostępnij Napisano 23 Maja 2009 Sprawdz kąt zapłonu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ko_rex Napisano 24 Maja 2009 Autor Udostępnij Napisano 24 Maja 2009 > Sprawdz kąt zapłonu. Bardzo chętnie, ale czy na pewno w wersji z wtryskiem mogło się coś przestawić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maly35 Napisano 24 Maja 2009 Udostępnij Napisano 24 Maja 2009 > Bardzo chętnie, ale czy na pewno w wersji z wtryskiem mogło się coś > przestawić? zalezy czy masz aparat zaplonowy czy czujnik na kole pasowym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ko_rex Napisano 24 Maja 2009 Autor Udostępnij Napisano 24 Maja 2009 > zalezy czy masz aparat zaplonowy czy czujnik na kole pasowym Nie ma aparatu zapłonowego - steruje nim komputer silnika (oczywiście z pomocą czujnika wału). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maly35 Napisano 24 Maja 2009 Udostępnij Napisano 24 Maja 2009 > Nie ma aparatu zapłonowego - steruje nim komputer silnika (oczywiście > z pomocą czujnika wału). no to regulacja odpada, reset kompa nie pomaga?? acha jeszcze sprawa gdzie tankujesz, na paliwie z BP moj sie lepiej zbiera, jak zaleje na neste to muli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 25 Maja 2009 Udostępnij Napisano 25 Maja 2009 > Dotyczy 1.0 FIRE ('99). Się stało i się zepsuło. Były przedmuchy > spalin do układu chłodzenia, więc zawiozłem furmankę do > mechanika, który to wymiany uszczelki dokonał a z głowicy zebrał > 0,1mm. I fajnie, i super, nawet jakoś silnik teraz szybciej > zapala... > Tyle tylko, że przed wymianą na prostej rozpędzał się do licznikowego > 140-150 km/h a teraz kończy się na 130 (ta sama droga, warunki > podobne, sprawdzane kilka razy). Zauważyłem też, że po ciut > głębszym wciśnięciu gazu jest więcej dźwięku "aaaaaaaaaaa" niż > poprzednio. > Ktoś jest w stanie to wytłumaczyć? Co się mogło zmienić? Czy jest > możliwy jakiś błąd mechaniora? rozrząd o jeden pasek przesunięty miałem to samo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ko_rex Napisano 25 Maja 2009 Autor Udostępnij Napisano 25 Maja 2009 > rozrząd o jeden pasek przesunięty > miałem to samo Jak to spradzić i jak to udowodnić? Chciałbym pójść z reklamacją do mechaniora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simon1989 Napisano 25 Maja 2009 Udostępnij Napisano 25 Maja 2009 > Jak to spradzić i jak to udowodnić? 1. Jeśli chodzi o pasek rozrządu, w moim 1.4 muszą się zgrywać 4 elementy: 1.wcięcie w kole pasowym musi być ustawione "na przeciwko" znacznika 0 stopni na bloku(chyba),2. wcięcie na kole zębatym wałka rozrządu musi być na przeciwko takiego małego występu na osłonie ww koła zębatego,3. palec ma być ustawiony na 4 cylinder i 4.wcięcie na kole zamachowym ma być ustawione na znaczniku 0 stopni na obudowie skrzyni. Sprawdź co możesz żeby nie zrobić z siebie odioty, jak ja kiedyś kiedy mi się wydawało, że mechanicy zepsuli silnik podczas wymiany uszczelki pod głowicą, a wyszło, że akurat wtedy wysiadł akumulator. Odkryłem to przypadkowo, bo światła zdechły po 3 minutach holowania w nocy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piciadg Napisano 27 Maja 2009 Udostępnij Napisano 27 Maja 2009 Witam ja mam taki problem wymieniłem uszczelkę pod głowicą, założyłem nową głowicę, wszystko poskładałem tak jak było... i jak chce mu trochę depnąć to wgl sie nie zbiera dopiero po chwili zaczyna sie gazować, silnik pracuje nie równo, raz wchodzi na obroty a za sekundę spada......przed wymiana miał w porządku przyspieszenie i wgl a teraz żeby jechać muszę go trochę pogazować i dopiero mogę ruszyć...co to może być? będę bardzo wdzięczny za pomoc tj. UNO 1.0 Fire 96r Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ko_rex Napisano 1 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2009 > rozrząd o jeden pasek przesunięty > miałem to samo Jakie są jeszcze objawy przesunięcia paska? Próbowałęm sprawdzić to czy jest dobrze ustawiony ale niestety bez zdjecia koła pasowego do alternatora się nie obejdzie (albo taki ze mnie mechannior )... Jak mam tyle rozbierać, żeby to sprawdzić, to w zasadzie sam już ewentualnie sobie ustawię... Więc pytam, bo może to zły trop? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2009 > Witam > ja mam taki problem wymieniłem uszczelkę pod głowicą, założyłem nową > głowicę, wszystko poskładałem tak jak było... i jak chce mu > trochę depnąć to wgl sie nie zbiera dopiero po chwili zaczyna > sie gazować, silnik pracuje nie równo, raz wchodzi na obroty a > za sekundę spada......przed wymiana miał w porządku > przyspieszenie i wgl a teraz żeby jechać muszę go trochę > pogazować i dopiero mogę ruszyć...co to może być? będę bardzo > wdzięczny za pomoc tj. UNO 1.0 Fire 96r A aparat zapłonowy założony we właściwej pozycji? A pasek rozrządu nie przestawiony? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.