biniu Napisano 10 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2009 Pacjent Renault Laguna 1,6 16V ze stagiem 300. Instalka jest nowa, autko jeździ normalnie, pali około 9,5 litra gazu na 100km ale.. Podłączyliśmy się w celu ustawienia wskaźnika poziomu gazu i zauważyliśmy, że komp pokazuje dziwne wskazanie lambdy - stała wartość 1,29V. W mojej lagunie z e Stagiem 4 po kilku minutach napięcie ładnie oscyluje a u kumpla stoi na 1,29? Mapy ma prawie idealnie pokryte. Tylko jeśli lambda stoi to skąd komp wie jak ustawiać mieszankę. Czy to chodzi w jakimś trybie serwisowym. Czy da się wogle ustawić instalke bez działającej lambdy? Bo nam sie wydaje, że nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 10 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2009 > ...W mojej lagunie z e Stagiem 4 po kilku minutach napięcie ładnie oscyluje a u kumpla stoi na 1,29? > Mapy ma prawie idealnie pokryte. Tylko jeśli lambda stoi to skąd komp wie jak ustawiać mieszankę. Sygnał z lambdy nie jest potrzebny do działania instalacji 4 gen. Służy on tylko jako wskaźnik, że sonda działa ... Może po prostu nie jest podpięty ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 10 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2009 Podpięta, czy nie, musi działać. To w końcu jeden z ważniejszych czujników, na podstawie których komputer gazowy określa paramtery wtrysku benzyny, a z nich komputer gazowy wylicza czas wtrysku gazu. Jeśli komputer benzynowy chodzi na wartosciach podsttawionych, to nie jest w stanie optymalnie wysterować komputeraz gazowego i wszystko chodzi "jakoś" zamiast poprawnie. Chyba,że sonda nie jest podpieta do kompa gazowego jako informacja i program zamiast komunikatu "sonda niepodłączona" pokazuje takie napięcie a w rzeczywistosci normalnie oscyluje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doominik Napisano 10 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2009 > Sygnał z lambdy nie jest potrzebny do działania instalacji 4 gen. > Służy on tylko jako wskaźnik, że sonda działa ... > Może po prostu nie jest podpięty ... prawda, do działania nie, ale do ustawienia map tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 10 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2009 > Podpięta, czy nie, musi działać. To w końcu jeden z ważniejszych > czujników, na podstawie których komputer gazowy określa > paramtery wtrysku benzyny, a z nich komputer gazowy wylicza czas > wtrysku gazu. Nic bardziej mylnego. W IV generacji sterownik otwiera wtryskiwacze na podstawie czasów wtrysku wtryskiwaczy benzynowych pomnożonych przez ustawioną na stałe mapę współczynników. Sygnał z sondy lambda nie jest mu potrzebny do poprawnego działania i dlatego często gazownicy go nie podpinają. Nad stechiometrią spalania czuwa oryginalny ECM silnika. > Chyba,że sonda nie jest podpieta do kompa gazowego jako informacja i > program zamiast komunikatu "sonda niepodłączona" pokazuje takie > napięcie a w rzeczywistosci normalnie oscyluje? tak właśnie może być. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2009 > prawda, do działania nie, ale do ustawienia map tak. Do ustawienia map też nie - np. stag podczas kalibracji podłącza jeden wtryskiwacz, koryguje czas i czeka na reakcję komputera benzyny, jeżeli komputer benzyny nie zmienia czasu wtrysku to jest ok, a jeżeli zmienia, to stag zmienia mnożnik i "próbuje" jeszcze raz ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2009 > Nic bardziej mylnego. W IV generacji sterownik otwiera wtryskiwacze > na podstawie czasów wtrysku wtryskiwaczy benzynowych pomnożonych > przez ustawioną na stałe mapę współczynników. Sygnał z sondy > lambda nie jest mu potrzebny do poprawnego działania i dlatego > często gazownicy go nie podpinają. > Nad stechiometrią spalania czuwa oryginalny ECM silnika. > tak właśnie może być. Rzeczywiście, pomyślałem coś innego, niż napisałem-chodziło mi o to, że nna podst m.in. sondy komp. benzynowy określa wtrysk benzyny, a na podstwaie wtrysku benzyny komp gazowy określa czas wtrysku gazu. Czyli do poprawnego działania całości jest potrzebna sprawna sonda lambda, jednak nie musi byc bezpośrednio podpięta do kpmpa gazowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slick19 Napisano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2009 > Czyli do poprawnego działania całości jest potrzebna sprawna sonda > lambda, jednak nie musi byc bezpośrednio podpięta do kpmpa > gazowego. I w tym przypadku pewnie tak jest tzn lambda jest sprawna. Najprościej obejrzeć przewód idący do sondy jeśli nie jest do niego nic zdrutowane to wszystko będzie w porządku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biniu Napisano 11 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2009 Dzięki za podpowiedzi. Zobaczymy co tam zdrutowali. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.