AKuba Napisano 6 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2009 Miałem w ClioII 2000r, 1,9D taką sytuację w korku. Zdjąłem juz głowicę i uszczelka wcale nie wygląda na uszkodzoną. Czy może być sytuacja,że ciśnienie wchodzi w układ chłodzenia z powodu UPG, ale niej widać na niej tego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudlaty8 Napisano 6 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2009 > Miałem w ClioII 2000r, 1,9D taką sytuację w korku. Zdjąłem juz > głowicę i uszczelka wcale nie wygląda na uszkodzoną. Czy może > być sytuacja,że ciśnienie wchodzi w układ chłodzenia z powodu > UPG, ale niej widać na niej tego? raczej byłoby widać po uszczelce że coś jest nie tak. przecież samo z siebie się nie może zrobić. korek w zbiorniczku jest sprawny? generalnie miesza ci się płyn z olejem lub na odwrót lub/i ubywa ci płynu/oleju? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blizniak1435053579 Napisano 6 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2009 > Miałem w ClioII 2000r, 1,9D taką sytuację w korku. Zdjąłem juz > głowicę i uszczelka wcale nie wygląda na uszkodzoną. Czy może > być sytuacja,że ciśnienie wchodzi w układ chłodzenia z powodu > UPG, ale niej widać na niej tego? Przyczyną tego było nie załączenie się wentylatora chłodnicy. Sprawdź również włącznik montowny na chłodnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AKuba Napisano 7 Lipca 2009 Autor Udostępnij Napisano 7 Lipca 2009 > Przyczyną tego było nie załączenie się wentylatora chłodnicy. > Sprawdź również włącznik montowny na chłodnicy. Tak, koniecznie trzeba go sprawdzić. W tym silniku są jeszcze jakies 2 czujniki w obudowie termostatu i nie wiem po co one są. Nie wiem czy w bloku jest jakiś czujnik temp.( z przodu bloku jest jakiś czujnik zielony jednokabelkowy przy filtrze oleju)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AKuba Napisano 7 Lipca 2009 Autor Udostępnij Napisano 7 Lipca 2009 Płyn rósł w 5 minut pod korek i po wyłączeniu silnika w ciągu 3 minut spadał do 0. Po zdjęciu głowicy widać było płyn tylko w bloku, a w głowicy nie było - tyle go wybulgotało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 7 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2009 > Miałem w ClioII 2000r, 1,9D taką sytuację w korku. Zdjąłem juz > głowicę i uszczelka wcale nie wygląda na uszkodzoną. Czy może > być sytuacja,że ciśnienie wchodzi w układ chłodzenia z powodu > UPG, ale niej widać na niej tego? Jest to możliwe, jednak po dokładnym obejrzeniu można znaleźć miejsce przecieku, aczkolwiek uszczelka będzie cała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mp79 Napisano 10 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2009 Mój C15 zagotował wodę po dłuższym postoju. Przyczyną była awaria pompy wody. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 10 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2009 to co, raz ci wyrzuciło płyn i odrazu zdjąłeś głowicę?? jakie były inne objawy? a może po prostu jakis czujnik nie łączy i nie załącza wentylatora, wentylator jest przepalony.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AKuba Napisano 13 Lipca 2009 Autor Udostępnij Napisano 13 Lipca 2009 > a może po prostu jakis czujnik nie łączy i nie załącza wentylatora, > wentylator jest przepalony.... Ten jeden objaw wystarczył mi do decyzji. A do wentylatora prąd nie dochodzi i musze to zdiagnozować bo sytuacja sie powtórzy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 13 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2009 > Ten jeden objaw wystarczył mi do decyzji. A do wentylatora prąd nie > dochodzi i musze to zdiagnozować bo sytuacja sie powtórzy. czyli nie UPG a brak zasilania wentylatora był prawdopodobną przyczyną wyplucia płynu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AKuba Napisano 13 Lipca 2009 Autor Udostępnij Napisano 13 Lipca 2009 > czyli nie UPG a brak zasilania wentylatora był prawdopodobną > przyczyną wyplucia płynu Więc sugerujesz, że być może niepotrzebnie UPG wyjmowałem? Tylko,że np po przerwie pracy silnika ok 20 min., uzupełnieniu do połowy zbiorniczka płynu i ponownym uruchomieniu w ciągu 4 minut znów zaczęło bulgotać. Wskaźnik temp. w tym czasie był ledwo za połową (normalnej temp pracy), więc gdzieś przedmuch musiał być, więc obstawiłem UPG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 13 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2009 > Więc sugerujesz, że być może niepotrzebnie UPG wyjmowałem? Tylko,że > np po przerwie pracy silnika ok 20 min., uzupełnieniu do połowy > zbiorniczka płynu i ponownym uruchomieniu w ciągu 4 minut znów > zaczęło bulgotać. mógł się tylko odpowietrzać No ale skoro kjuz wymieniłeś, to i tak po ptakach. Napraw tylko ten wentylator, bo takie przegrzewki do wyrzucenia płynu zdrowe dla silnika nie są Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AKuba Napisano 20 Lipca 2009 Autor Udostępnij Napisano 20 Lipca 2009 Co do wentylatora to znalazłem przyczynę. Przekaźnik wentyl. był wsadzony w puste gniazdo, a powinien być wsadzony obok. Chyba to auto jeździło 3 lata bez wentylatora. Przekaźnik (różowy) jest w skrzyneczce obok akumulatora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.