Skocz do zawartości

przegrzanie silnika+wybulgotanie płynu


AKuba

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem w ClioII 2000r, 1,9D taką sytuację w korku. Zdjąłem juz głowicę i uszczelka wcale nie wygląda na uszkodzoną. Czy może być sytuacja,że ciśnienie wchodzi w układ chłodzenia z powodu UPG, ale niej widać na niej tego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem w ClioII 2000r, 1,9D taką sytuację w korku. Zdjąłem juz

> głowicę i uszczelka wcale nie wygląda na uszkodzoną. Czy może

> być sytuacja,że ciśnienie wchodzi w układ chłodzenia z powodu

> UPG, ale niej widać na niej tego?

raczej byłoby widać po uszczelce że coś jest nie tak. przecież samo z siebie się nie może zrobić. korek w zbiorniczku jest sprawny?

generalnie miesza ci się płyn z olejem lub na odwrót lub/i ubywa ci płynu/oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem w ClioII 2000r, 1,9D taką sytuację w korku. Zdjąłem juz

> głowicę i uszczelka wcale nie wygląda na uszkodzoną. Czy może

> być sytuacja,że ciśnienie wchodzi w układ chłodzenia z powodu

> UPG, ale niej widać na niej tego?

Przyczyną tego było nie załączenie się wentylatora chłodnicy.

Sprawdź również włącznik montowny na chłodnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przyczyną tego było nie załączenie się wentylatora chłodnicy.

> Sprawdź również włącznik montowny na chłodnicy.

Tak, koniecznie trzeba go sprawdzić.

W tym silniku są jeszcze jakies 2 czujniki w obudowie termostatu i nie wiem po co one są. Nie wiem czy w bloku jest jakiś czujnik temp.( z przodu bloku jest jakiś czujnik zielony jednokabelkowy przy filtrze oleju)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn rósł w 5 minut pod korek i po wyłączeniu silnika w ciągu 3 minut spadał do 0. Po zdjęciu głowicy widać było płyn tylko w bloku, a w głowicy nie było - tyle go wybulgotało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem w ClioII 2000r, 1,9D taką sytuację w korku. Zdjąłem juz

> głowicę i uszczelka wcale nie wygląda na uszkodzoną. Czy może

> być sytuacja,że ciśnienie wchodzi w układ chłodzenia z powodu

> UPG, ale niej widać na niej tego?

Jest to możliwe, jednak po dokładnym obejrzeniu można znaleźć miejsce przecieku, aczkolwiek uszczelka będzie cała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a może po prostu jakis czujnik nie łączy i nie załącza wentylatora,

> wentylator jest przepalony....

Ten jeden objaw wystarczył mi do decyzji. A do wentylatora prąd nie dochodzi i musze to zdiagnozować bo sytuacja sie powtórzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli nie UPG a brak zasilania wentylatora był prawdopodobną

> przyczyną wyplucia płynu

Więc sugerujesz, że być może niepotrzebnie UPG wyjmowałem? Tylko,że np po przerwie pracy silnika ok 20 min., uzupełnieniu do połowy zbiorniczka płynu i ponownym uruchomieniu w ciągu 4 minut znów zaczęło bulgotać. Wskaźnik temp. w tym czasie był ledwo za połową (normalnej temp pracy), więc gdzieś przedmuch musiał być, więc obstawiłem UPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Więc sugerujesz, że być może niepotrzebnie UPG wyjmowałem? Tylko,że

> np po przerwie pracy silnika ok 20 min., uzupełnieniu do połowy

> zbiorniczka płynu i ponownym uruchomieniu w ciągu 4 minut znów

> zaczęło bulgotać.

mógł się tylko odpowietrzać

No ale skoro kjuz wymieniłeś, to i tak po ptakach.

Napraw tylko ten wentylator, bo takie przegrzewki do wyrzucenia płynu zdrowe dla silnika nie są

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wentylatora to znalazłem przyczynę. Przekaźnik wentyl. był wsadzony w puste gniazdo, a powinien być wsadzony obok. Chyba to auto jeździło 3 lata bez wentylatora.

Przekaźnik (różowy) jest w skrzyneczce obok akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.