Skocz do zawartości

Czujnik położenia wału 1,6


Rekomendowane odpowiedzi

Nie chce mi się sprawdzać miernikiem, więc pytam, czy czujnik położenia wału korbowego w 1,6 jest indukcyjny, czy Halla? Przy indukcyjnym na dwóch pinach powinny być impulsy, a na trzecim masa, natomiast w czujniku Halla, jeden pin robi za sygnał, a dwa piny to zasilanie +12V. Chcę zakupić wariator zapłonu, ale nie wiem jaki model.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wariator zapłonu?? napisz coś wiecej o tym ficzerze??

ECU opóźnia zapłon, żeby nie było spalania stukowego przy zwiększaniu obrotów. Im wyższa liczba oktanowa paliwa, tym bardziej jest ono odporne na spalanie stukowe. Na lpg mam około 104 oktany i spokojnie mógłbym jeździć na wcześniejszym zapłonie bez ujemnych konsekwencji dla silnika. Wiadomo, im wcześniejszy zapłon, tym wyższy moment obrotowy i mniejsze zużycie paliwa, dlatego przy oszukaniu ECU wariatorem na lpg mogę mieć lepszy power niż na benzynie. Hamownia pokazała, że straty mocy na lpg są u mnie znikome, więc efekty będą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ECU opóźnia zapłon, żeby nie było spalania stukowego przy zwiększaniu

> obrotów. Im wyższa liczba oktanowa paliwa, tym bardziej jest ono

> odporne na spalanie stukowe. Na lpg mam około 104 oktany i

> spokojnie mógłbym jeździć na wcześniejszym zapłonie bez ujemnych

> konsekwencji dla silnika. Wiadomo, im wcześniejszy zapłon, tym

> wyższy moment obrotowy i mniejsze zużycie paliwa, dlatego przy

> oszukaniu ECU wariatorem na lpg mogę mieć lepszy power niż na

> benzynie. Hamownia pokazała, że straty mocy na lpg są u mnie

> znikome, więc efekty będą.

W tychach w firmie zajmującej się ecu fiata mają soft do gazu który wgreany do ecu robi właśnie to co piszesz i wg. nich mocy o 8km więcej jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W tychach w firmie zajmującej się ecu fiata mają soft do gazu który

> wgreany do ecu robi właśnie to co piszesz i wg. nich mocy o 8km

> więcej jest.

Bardzo możliwe, ale bardziej opłaca mi się kupić wariator za 210zł niż jechać całą Polskę do Tych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla potomnych, zmierzyłem ten czujnik i jednak jest indukcyjny. Wariator już kupiony i zamontowany. Na wyprzedzeniu 12 stopni słychać było delikatny stuk w komorach spalania, więc ustawiłem na 10 stopni. Różnica jest odczuwalna, zdecydowanie mniej zamula podczas przyspieszania z niskich obrotów. Szału oczywiście nie ma i moc max pewnie jest bez zmian, ale kilka niutków chyba przybyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.