kaczorek79 Napisano 27 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2009 Nie chce mi się sprawdzać miernikiem, więc pytam, czy czujnik położenia wału korbowego w 1,6 jest indukcyjny, czy Halla? Przy indukcyjnym na dwóch pinach powinny być impulsy, a na trzecim masa, natomiast w czujniku Halla, jeden pin robi za sygnał, a dwa piny to zasilanie +12V. Chcę zakupić wariator zapłonu, ale nie wiem jaki model. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VANT Napisano 28 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2009 > Chcę zakupić wariator zapłonu, ale > nie wiem jaki model. wariator zapłonu?? napisz coś wiecej o tym ficzerze?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 28 Lipca 2009 Autor Udostępnij Napisano 28 Lipca 2009 > wariator zapłonu?? napisz coś wiecej o tym ficzerze?? ECU opóźnia zapłon, żeby nie było spalania stukowego przy zwiększaniu obrotów. Im wyższa liczba oktanowa paliwa, tym bardziej jest ono odporne na spalanie stukowe. Na lpg mam około 104 oktany i spokojnie mógłbym jeździć na wcześniejszym zapłonie bez ujemnych konsekwencji dla silnika. Wiadomo, im wcześniejszy zapłon, tym wyższy moment obrotowy i mniejsze zużycie paliwa, dlatego przy oszukaniu ECU wariatorem na lpg mogę mieć lepszy power niż na benzynie. Hamownia pokazała, że straty mocy na lpg są u mnie znikome, więc efekty będą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VANT Napisano 29 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2009 > ECU opóźnia zapłon, żeby nie było spalania stukowego przy zwiększaniu > obrotów. Im wyższa liczba oktanowa paliwa, tym bardziej jest ono > odporne na spalanie stukowe. Na lpg mam około 104 oktany i > spokojnie mógłbym jeździć na wcześniejszym zapłonie bez ujemnych > konsekwencji dla silnika. Wiadomo, im wcześniejszy zapłon, tym > wyższy moment obrotowy i mniejsze zużycie paliwa, dlatego przy > oszukaniu ECU wariatorem na lpg mogę mieć lepszy power niż na > benzynie. Hamownia pokazała, że straty mocy na lpg są u mnie > znikome, więc efekty będą. W tychach w firmie zajmującej się ecu fiata mają soft do gazu który wgreany do ecu robi właśnie to co piszesz i wg. nich mocy o 8km więcej jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 29 Lipca 2009 Autor Udostępnij Napisano 29 Lipca 2009 > W tychach w firmie zajmującej się ecu fiata mają soft do gazu który > wgreany do ecu robi właśnie to co piszesz i wg. nich mocy o 8km > więcej jest. Bardzo możliwe, ale bardziej opłaca mi się kupić wariator za 210zł niż jechać całą Polskę do Tych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 30 Lipca 2009 Autor Udostępnij Napisano 30 Lipca 2009 Dla potomnych, zmierzyłem ten czujnik i jednak jest indukcyjny. Wariator już kupiony i zamontowany. Na wyprzedzeniu 12 stopni słychać było delikatny stuk w komorach spalania, więc ustawiłem na 10 stopni. Różnica jest odczuwalna, zdecydowanie mniej zamula podczas przyspieszania z niskich obrotów. Szału oczywiście nie ma i moc max pewnie jest bez zmian, ale kilka niutków chyba przybyło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
damian86 Napisano 31 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2009 pozwolcie ze sie dolacze. mam pytanko: w ktorym miejscu w 2.0 jest czujnik polozenia walu?? z gory dziekuje za info Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.