Skocz do zawartości

Ciąg dalszy nierówna praca + stukot z silnika


lumo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Niedawno opisywałem że mam problemy przy porannym odpalaniu silnika tzn. silnik pracował dość nie równo frown.gif przez kilka ostatnich dni było jak by dużo lepiej można by powiedzieć że zapalał prawie normalnie ale w ostatnim tygodniu porażka na całej lini oslabiony.gif

Po odpaleniu działał jak traktor nierówna praca ustępowała dopiero po osiągnięci normalnej temp. pracy angryfire.gif później było wszystko OK

W czasie tej nierównej pracy zapalał się CHECK a dokładnie trzymając gaz na ok 3200 obr. co kilka sekund nagle obroty spadały do 3000 i nagle zapalał się Chcek po czym po chwili gasł i tak kilkanaście razy zanim nie załapał temperatury......

Miedzy czasie padł Aku sick.gif

Musiałem go dwa razy palić z kabli, po tygodniu nieobecności w domu chciałem coś popatrzeć przy silniku po uwczesnym podładowaniu aku odpaliłem samochód i próbowałem to docisnąć przewody to przegazować gdy nagle coś zaczeło dość głośno stukać jak by z wewnątrz silnika icon_eek.gif Nie jest to jakiś zbytnio metaliczny dźwięk obstawiałem na jak by uszczerbany pasek rozrządu lub altka ale oba są całe wie nie wiem co to może być .....

Z nie równą paracą mam zamiar podmienić świece i zobaczyć czy coś mi to da......

A co do tych stuków jak narazie nie mam pojecia.... aby nic poważnego.......

A dodam jeszcze jak to komuś pomoże że silnik to 1.2 8V + LPG samochód punto II iiiiiiiiiii ważna rzecz że od dłuższego czasu tzn. od kąd go mam hehe.gif ubywa płynu w chłodnicy tak ok 0,5 l na 1000-1300 km po za ubywaniem nie ma żadnych niepokojących objawów....

Pzdrawiam i czekam na jakieś info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... Po odpaleniu działał jak traktor nierówna praca ustępowała dopiero po osiągnięci normalnej temp. pracy później było wszystko OK

U mnie było podobnie, ale po osiągnięciu temp. pracy czasami na lpg falowały obroty ...

> W czasie tej nierównej pracy zapalał się CHECK a dokładnie trzymając gaz na ok 3200 obr. co kilka sekund nagle obroty spadały do 3000 i nagle zapalał się Chcek po czym po chwili gasł i tak kilkanaście razy zanim nie załapał temperatury......

Tego nie miałem ...

> ważna rzecz że od dłuższego czasu tzn. od kąd go mam ubywa płynu w chłodnicy tak ok 0,5 l na 1000-1300 km

Ubywanie płynu było skutkiem padniętej upg, a jazda tak przez kilka miesięcy spowodowała przytarcie tłoków i objawy, o których piszesz na początku ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

weż mnie nie strasz frown.gif aczkolwiek te przytarcie tłokuw dawało by jakiś objawy w postaci słabszych osiągów itp. a samochód po rozgrzaniu w 100 % zachowuje się normalnie olej ok na 10 kkm ubyła połowa z bagnetu więc chyba ok nie dymi nie kopci przyśpiesza tak jak powinien tylko ta nierówna praca i te coś co powoduje stukanie narazie nie mam jak sie za to zabrać ale grunt trzeba za wczasu obadać wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> weź mnie nie strasz ...

To może uściślę, jak było u mnie.

Na początku, zimą silnik po uruchomieniu nie trzymał obrotów ok. 1200-1300. Obroty te wynosiły ok 900, czyli tyle ile na rozgrzanym silniku. Na wiosnę się poprawiło, ale tylko na krótko - potem było to samo, do tego stopnia, że potrafił zgasnąć po uruchomieniu.

Zauważyłem także, że na obrotach poniżej 2000 jest wyraźnie słabszy - problemy z podjeżdżaniem pod górę, wyjazdem z garaży podziemnych.

No i ta głośna praca na zimnym silniku - prawie jak diesel, ale nie do końca.

Według mnie najważniejsza informacja o przycieraniu się tłoków to mniejsze obroty biegu jałowego (większe opory) na zimnym silniku i jego głośna praca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzałeś dokładnie układ chłodzenia czy nigdzie nie popuszcza? Bo jeśli nie, to ja bym się nie zastanawiał tylko czapka w górę. Bo jeśli przepala płyn to może być nieciekawie.

U mnie identyczne objawy, oprócz ubywania płynu i stukania w silniku występowały w Punto. Po wymianie świec jak ręką odjął.

Jeśli masz możliwość to sprawdź ciśnienie sprężania na zimnym i ciepłym silniku. Może to da Ci jakiś obraz, bo jeśli uszczelka pada, to na zimnym powinno to być widać na pomiarach. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś dopiero wróciłem do domu sciana.gif w poniedziałek będe działaał zaczne od odkręcenia akumulatora i świec dziobacze co i jak jak nie to bede po kolei zdejmował i patrzył mam nadzieje że nic poważnego się nie stało, choć tak myślę co to może wydawać taki nie metaliczny dźwięk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> możesz mi wyjaśnić dlaczego padnięta UPG ma spowodować przytarcie tłoków?

Jazda z małą ilością płynu i przegrzanie silnika/tłoków - jak mówił Chojnacki - przytarcie tłoków z powodu przegrzania silnika to częsty przypadek silników FIRE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jazda z małą ilością płynu i przegrzanie silnika/tłoków - jak mówił

> Chojnacki - przytarcie tłoków z powodu przegrzania silnika to

> częsty przypadek silników FIRE.

ale to jest skutek przegrzania a nie uszkodzonej uszczelki, samo uszkodzenie uszczelki nie powoduje zatarcia

jak kolega wcześniej napisał, płynu ubywa mu 0,5l na 1000km i że nie ma innych niepokojących objawów ( czyt. przegrzewania się silnika )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale to jest skutek przegrzania a nie uszkodzonej uszczelki, samo uszkodzenie uszczelki nie powoduje zatarcia

A nie przypadkiem jazdy ... biglaugh.gif

Jakbym nie jeździł samochodem to bym nie uszkodził uszczelki, a wogóle po co ja kupowałem autko ... biglaugh.gif

> jak kolega wcześniej napisał, płynu ubywa mu 0,5l na 1000km i że nie ma innych niepokojących objawów ( czyt. przegrzewania się silnika )

W mk2 czujnik może niewiele pokazywać, jak nie jest zanurzony w płynie chłodzącym ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A nie przypadkiem jazdy ...

przypadkiem nie, bo nie trzeba jechać aby przegrzać silnik, mozna to zrobić na postoju, a przegranie silnika może spowodować niesprawny układ chłodzenia i/lub brak czynnika chłodzącego, a nie uszkodzona uszczelka, która może być szczelna jeśli chodzi o układ chłodzenia a może puszczać między cylindami i kanałami olejowymi

> Jakbym nie jeździł samochodem to bym nie uszkodził uszczelki, a

> wogóle po co ja kupowałem autko ...

na to pytanie musisz sobie sam odpowiedzieć

> W mk2 czujnik może niewiele pokazywać, jak nie jest zanurzony w

> płynie chłodzącym ...

uwierz miże jak nie bedzie płynu chłodzącego to zaraz się o tym dowiesz z właśnie tego czujnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> uwierz miże jak nie bedzie płynu chłodzącego to zaraz się o tym dowiesz z właśnie tego czujnika

Czujnik jest wysoko i jak nie ma wystarczającej ilości płynu, to nie jest on zanurzony i pokazuje nie to co powinien ...

U mnie w autku nie miałem płynu i wcale się o tym tak łatwo nie dowiedziałem ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przypadkiem nie, bo nie trzeba jechać aby przegrzać silnik, mozna to zrobić na postoju ...

Albo włożyć samochód do pieca ... zakrecony.gif

Oczywiście masz rację. Chciałem tylko zwrócić uwagę autorowi wątku czym może grozić jazda na niesprawnym układzie chłodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wystarczy chwile postac w koreczku i jest taki metaliczne klek klek - dziekujemy tloki poprzycierane. jak sie jeszcze jedzie to ped powietrza chlodzi stojac to pozamiatane juz. nie mowiac co tam pierscienie sie nacierpia. ale to tylko silnik wiec mozna po zepsuciu kupic sobie nowy jesli czlowiek nie ma troche kultury technicznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Albo włożyć samochód do pieca ...

> Oczywiście masz rację. Chciałem tylko zwrócić uwagę autorowi wątku

> czym może grozić jazda na niesprawnym układzie chłodzenia.

i generalnie o to chodzi a uszkodzona uszczelka nie musi oznaczać problemu z układem chłodzenia i nie musi być przyczyna przytarcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> możesz mi wyjaśnić dlaczego padnięta UPG ma spowodować przytarcie

> tłoków?

też mi się to wydawało dziwne no ale ja jestem młody i się nie znam zlosnik.gif

A co do tych stuków........ problem zlokalizowany i mam NADZIEJE że rozwiązany oslabiony.gif

Przyczyną tej nierównej pracy i stuków był pekniety po całej długości izolator świecy przez który pojawiły się te stuki oslabiony.gif

żeby było ciekawiej świece były wymienione 2 kkm temu na nowe dedykowane świece NGK a sa to już 2 w przeciągu 6 miesięcy o poprzednich świecach NGK nie wspomnę bo brak mi słow jakie to jest gówno sciana.gif

Po założeniu iskierek przerywanie w 95 % ustało jak się rozgrzeje jest OK musze wymienić jeszcze przewody bo ich stan woła o pomstę do nieba frown.gif

A stuki po kilku sekundach ustały całkowicie nie wiem i nie chce wiedzieć co stało się z tym kawałkiem izolatora, mam nadzieje że się rozkruszył i wyleciał razem ze spalinami zlosnik.gif no i nie narobił mi tam jakiś szkód icon_rolleyes.gif

Jak narazie jest git palacz.gif oprócz tego że musze palić parcha z kabli hehe.gif

Co do znikającego płynu..... sam nie wiem co z tym robić jak pisałem wszystko jest OK ale być może jednak trzeba było by ściągnąć głowice i to ogarnąć oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> żeby było ciekawiej świece były wymienione 2 kkm temu na nowe

> dedykowane świece NGK a sa to już 2 w przeciągu 6 miesięcy o

> poprzednich świecach NGK nie wspomnę bo brak mi słow jakie to

> jest gówno

Ja zwątpiłem w NGK jak mi się w nówce sztuce gwint ukręcił i został w głowicy. sick.gif Tylko że do mojego zamienników nie ma i sa tylko NGK. sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.