lumo Napisano 23 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2009 Witam Niedawno opisywałem że mam problemy przy porannym odpalaniu silnika tzn. silnik pracował dość nie równo przez kilka ostatnich dni było jak by dużo lepiej można by powiedzieć że zapalał prawie normalnie ale w ostatnim tygodniu porażka na całej lini Po odpaleniu działał jak traktor nierówna praca ustępowała dopiero po osiągnięci normalnej temp. pracy później było wszystko OK W czasie tej nierównej pracy zapalał się CHECK a dokładnie trzymając gaz na ok 3200 obr. co kilka sekund nagle obroty spadały do 3000 i nagle zapalał się Chcek po czym po chwili gasł i tak kilkanaście razy zanim nie załapał temperatury...... Miedzy czasie padł Aku Musiałem go dwa razy palić z kabli, po tygodniu nieobecności w domu chciałem coś popatrzeć przy silniku po uwczesnym podładowaniu aku odpaliłem samochód i próbowałem to docisnąć przewody to przegazować gdy nagle coś zaczeło dość głośno stukać jak by z wewnątrz silnika Nie jest to jakiś zbytnio metaliczny dźwięk obstawiałem na jak by uszczerbany pasek rozrządu lub altka ale oba są całe wie nie wiem co to może być ..... Z nie równą paracą mam zamiar podmienić świece i zobaczyć czy coś mi to da...... A co do tych stuków jak narazie nie mam pojecia.... aby nic poważnego....... A dodam jeszcze jak to komuś pomoże że silnik to 1.2 8V + LPG samochód punto II iiiiiiiiiii ważna rzecz że od dłuższego czasu tzn. od kąd go mam ubywa płynu w chłodnicy tak ok 0,5 l na 1000-1300 km po za ubywaniem nie ma żadnych niepokojących objawów.... Pzdrawiam i czekam na jakieś info Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 23 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2009 > ... Po odpaleniu działał jak traktor nierówna praca ustępowała dopiero po osiągnięci normalnej temp. pracy później było wszystko OK U mnie było podobnie, ale po osiągnięciu temp. pracy czasami na lpg falowały obroty ... > W czasie tej nierównej pracy zapalał się CHECK a dokładnie trzymając gaz na ok 3200 obr. co kilka sekund nagle obroty spadały do 3000 i nagle zapalał się Chcek po czym po chwili gasł i tak kilkanaście razy zanim nie załapał temperatury...... Tego nie miałem ... > ważna rzecz że od dłuższego czasu tzn. od kąd go mam ubywa płynu w chłodnicy tak ok 0,5 l na 1000-1300 km Ubywanie płynu było skutkiem padniętej upg, a jazda tak przez kilka miesięcy spowodowała przytarcie tłoków i objawy, o których piszesz na początku ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lumo Napisano 23 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2009 weż mnie nie strasz aczkolwiek te przytarcie tłokuw dawało by jakiś objawy w postaci słabszych osiągów itp. a samochód po rozgrzaniu w 100 % zachowuje się normalnie olej ok na 10 kkm ubyła połowa z bagnetu więc chyba ok nie dymi nie kopci przyśpiesza tak jak powinien tylko ta nierówna praca i te coś co powoduje stukanie narazie nie mam jak sie za to zabrać ale grunt trzeba za wczasu obadać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebademode Napisano 24 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2009 mozesz miec racje ze tlok sie przyciera - ten dzwiek jest specyficzny. jak to jest soradyczne to tylko scianka tloka ucierpi cylinder jest wytrzymalszy - ale wszystko zalezy jak bardzo/dlugo jezdzi sie na przegrzanym silniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 24 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2009 > weź mnie nie strasz ... To może uściślę, jak było u mnie. Na początku, zimą silnik po uruchomieniu nie trzymał obrotów ok. 1200-1300. Obroty te wynosiły ok 900, czyli tyle ile na rozgrzanym silniku. Na wiosnę się poprawiło, ale tylko na krótko - potem było to samo, do tego stopnia, że potrafił zgasnąć po uruchomieniu. Zauważyłem także, że na obrotach poniżej 2000 jest wyraźnie słabszy - problemy z podjeżdżaniem pod górę, wyjazdem z garaży podziemnych. No i ta głośna praca na zimnym silniku - prawie jak diesel, ale nie do końca. Według mnie najważniejsza informacja o przycieraniu się tłoków to mniejsze obroty biegu jałowego (większe opory) na zimnym silniku i jego głośna praca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 24 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2009 A sprawdzałeś dokładnie układ chłodzenia czy nigdzie nie popuszcza? Bo jeśli nie, to ja bym się nie zastanawiał tylko czapka w górę. Bo jeśli przepala płyn to może być nieciekawie. U mnie identyczne objawy, oprócz ubywania płynu i stukania w silniku występowały w Punto. Po wymianie świec jak ręką odjął. Jeśli masz możliwość to sprawdź ciśnienie sprężania na zimnym i ciepłym silniku. Może to da Ci jakiś obraz, bo jeśli uszczelka pada, to na zimnym powinno to być widać na pomiarach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lumo Napisano 29 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2009 Dziś dopiero wróciłem do domu w poniedziałek będe działaał zaczne od odkręcenia akumulatora i świec dziobacze co i jak jak nie to bede po kolei zdejmował i patrzył mam nadzieje że nic poważnego się nie stało, choć tak myślę co to może wydawać taki nie metaliczny dźwięk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
InterMan Napisano 29 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2009 > Ubywanie płynu było skutkiem padniętej upg, a jazda tak przez kilka > miesięcy spowodowała przytarcie tłoków i objawy, o których > piszesz na początku ... możesz mi wyjaśnić dlaczego padnięta UPG ma spowodować przytarcie tłoków? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 30 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2009 > możesz mi wyjaśnić dlaczego padnięta UPG ma spowodować przytarcie tłoków? Jazda z małą ilością płynu i przegrzanie silnika/tłoków - jak mówił Chojnacki - przytarcie tłoków z powodu przegrzania silnika to częsty przypadek silników FIRE. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
InterMan Napisano 30 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2009 > Jazda z małą ilością płynu i przegrzanie silnika/tłoków - jak mówił > Chojnacki - przytarcie tłoków z powodu przegrzania silnika to > częsty przypadek silników FIRE. ale to jest skutek przegrzania a nie uszkodzonej uszczelki, samo uszkodzenie uszczelki nie powoduje zatarcia jak kolega wcześniej napisał, płynu ubywa mu 0,5l na 1000km i że nie ma innych niepokojących objawów ( czyt. przegrzewania się silnika ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 30 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2009 > ale to jest skutek przegrzania a nie uszkodzonej uszczelki, samo uszkodzenie uszczelki nie powoduje zatarcia A nie przypadkiem jazdy ... Jakbym nie jeździł samochodem to bym nie uszkodził uszczelki, a wogóle po co ja kupowałem autko ... > jak kolega wcześniej napisał, płynu ubywa mu 0,5l na 1000km i że nie ma innych niepokojących objawów ( czyt. przegrzewania się silnika ) W mk2 czujnik może niewiele pokazywać, jak nie jest zanurzony w płynie chłodzącym ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
InterMan Napisano 30 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2009 > A nie przypadkiem jazdy ... przypadkiem nie, bo nie trzeba jechać aby przegrzać silnik, mozna to zrobić na postoju, a przegranie silnika może spowodować niesprawny układ chłodzenia i/lub brak czynnika chłodzącego, a nie uszkodzona uszczelka, która może być szczelna jeśli chodzi o układ chłodzenia a może puszczać między cylindami i kanałami olejowymi > Jakbym nie jeździł samochodem to bym nie uszkodził uszczelki, a > wogóle po co ja kupowałem autko ... na to pytanie musisz sobie sam odpowiedzieć > W mk2 czujnik może niewiele pokazywać, jak nie jest zanurzony w > płynie chłodzącym ... uwierz miże jak nie bedzie płynu chłodzącego to zaraz się o tym dowiesz z właśnie tego czujnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 30 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2009 > uwierz miże jak nie bedzie płynu chłodzącego to zaraz się o tym dowiesz z właśnie tego czujnika Czujnik jest wysoko i jak nie ma wystarczającej ilości płynu, to nie jest on zanurzony i pokazuje nie to co powinien ... U mnie w autku nie miałem płynu i wcale się o tym tak łatwo nie dowiedziałem ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 30 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2009 > przypadkiem nie, bo nie trzeba jechać aby przegrzać silnik, mozna to zrobić na postoju ... Albo włożyć samochód do pieca ... Oczywiście masz rację. Chciałem tylko zwrócić uwagę autorowi wątku czym może grozić jazda na niesprawnym układzie chłodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebademode Napisano 30 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2009 wystarczy chwile postac w koreczku i jest taki metaliczne klek klek - dziekujemy tloki poprzycierane. jak sie jeszcze jedzie to ped powietrza chlodzi stojac to pozamiatane juz. nie mowiac co tam pierscienie sie nacierpia. ale to tylko silnik wiec mozna po zepsuciu kupic sobie nowy jesli czlowiek nie ma troche kultury technicznej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebademode Napisano 30 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2009 wg niektorych niczym zlym . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
InterMan Napisano 30 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2009 > Albo włożyć samochód do pieca ... > Oczywiście masz rację. Chciałem tylko zwrócić uwagę autorowi wątku > czym może grozić jazda na niesprawnym układzie chłodzenia. i generalnie o to chodzi a uszkodzona uszczelka nie musi oznaczać problemu z układem chłodzenia i nie musi być przyczyna przytarcia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lumo Napisano 31 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2009 > możesz mi wyjaśnić dlaczego padnięta UPG ma spowodować przytarcie > tłoków? też mi się to wydawało dziwne no ale ja jestem młody i się nie znam A co do tych stuków........ problem zlokalizowany i mam NADZIEJE że rozwiązany Przyczyną tej nierównej pracy i stuków był pekniety po całej długości izolator świecy przez który pojawiły się te stuki żeby było ciekawiej świece były wymienione 2 kkm temu na nowe dedykowane świece NGK a sa to już 2 w przeciągu 6 miesięcy o poprzednich świecach NGK nie wspomnę bo brak mi słow jakie to jest gówno Po założeniu iskierek przerywanie w 95 % ustało jak się rozgrzeje jest OK musze wymienić jeszcze przewody bo ich stan woła o pomstę do nieba A stuki po kilku sekundach ustały całkowicie nie wiem i nie chce wiedzieć co stało się z tym kawałkiem izolatora, mam nadzieje że się rozkruszył i wyleciał razem ze spalinami no i nie narobił mi tam jakiś szkód Jak narazie jest git oprócz tego że musze palić parcha z kabli Co do znikającego płynu..... sam nie wiem co z tym robić jak pisałem wszystko jest OK ale być może jednak trzeba było by ściągnąć głowice i to ogarnąć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebademode Napisano 31 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2009 to dobrze ze to "pierdola" byla a nie tak jak czarne wizje pisalismy. nie od dzis rada IKP to swiece np DENSO. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piohol Napisano 31 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2009 > nie od dzis rada IKP to swiece np DENSO. Niedawno zamontowałem świece DENSO. Obecnie są w fazie testów. Obym nie zapeszył ale na razie pracują Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 1 Września 2009 Udostępnij Napisano 1 Września 2009 > żeby było ciekawiej świece były wymienione 2 kkm temu na nowe > dedykowane świece NGK a sa to już 2 w przeciągu 6 miesięcy o > poprzednich świecach NGK nie wspomnę bo brak mi słow jakie to > jest gówno Ja zwątpiłem w NGK jak mi się w nówce sztuce gwint ukręcił i został w głowicy. Tylko że do mojego zamienników nie ma i sa tylko NGK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.