Skocz do zawartości

Wymiana piasty tylnej w PII [FR]


sherif

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

W związku z tym, iż moja piasta powiedziala banana-wave.gif po 70kkm, musialem zakupic nowa piaste. Piasty do PII 8v wystepuja w wersji z ABS i bez ABS, w ASO taka piasta kosztuje cos kolo 260 zeta, natomiast w sklepach motoryzacyjnych mozna dorwac SKF za cos okolo 180zl, ja natomist zdecydowalem sie na piaste Q line z Elit, ktora zakupilem za 108 zeta po rabacie dla AK ok.gif. Wybor na nia padl po przekonaniu mnie przez pana ze sklepu Elit grinser006.gif. Tak oto prezentuje sie owa piasta:

275689549-1m.JPG

Przystepujac do wymiany piasty nalezy pamietac o dobrym kluczu nasadowym wielkosci 32 wraz z przedluzka raczki (moze byc rurka stalowa). Czynnosc zaczynamy od podniesinia samochodu, zdjecia kola i podparciu wahacza przy ktorym bedziemy majstrowac cool.gif. Kolejnym krokiem jest odkrecenie srubek mocujacych beben i sciagniecie bebna za pomoca np dwoch srubokretow, ktorymi podwazamy rownolegle beben.

Przy okazji mozemy oczyscic beben z pylu i sprawdzic grubosc okladzin hamulcowych. Moje wygladaja jescze calkiem, calkiem jak na 70 kkm ok.gif. Nastepnie zdejmujemy oslone sruby piasty, ktora mozemy postukac lekko przecinakiem lub srubokretem w kierunku zewnetrznym.

Po zdjeciu bebna i oslony ukazuje nam sie nastepujacy widok :

275689557-2m.JPG

Kolejny krok jest chyba najtrudniejszy i zalezy od naszej sily fizycznej i jakosci klucza grinser006.gif, mi po kilku skokach na kluczu udalo sie odkrecic srube:

275689564-4m.JPG

Zagadaka za 10 pkt, dlaczego jedno sprezyna jest na zielono druga na czerwono hmm.gifzlosnik.gif.

Porownianie dwoch piast:

275689573-5m.JPG

Z zewnatrz wygladaja podobnie, roznica tkwi w srodku grinser006.gif.

Nastepnie posmarowalem smarem nowe elementy lozyska oraz punkty styku z walkiem i obudowa bebna. Po zalozeniu nowej piasty musimy wlozyc w odpowiedniej kolejnosci pierscienie dystansowe ktore wyjelismy ze stara piasta (u mnie byly one do niej przyklejone smarem). Nastepnie dokrecamy nowa nakretke piasty z momentem 280 Nm (az skakanie na kluczu nic nie da grinser006.gif). Aha, nakretka powinna byc w komplecie z piasta. Nastepnie zakladamy oslone sruby i skladamy wszytsko w odwrotnej kolejnosci.

275689576-6m.JPG

Po tym zabiegu mozemy delektowac sie cisza w naszym samochodzie grinser006.gifok.gif

post-16681-14352465417802_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam !

> W związku z tym, iż moja piasta powiedziala po 70kkm, musialem

> zakupic nowa piaste. Piasty do PII 8v wystepuja w wersji z ABS i

> bez ABS, w ASO taka piasta kosztuje cos kolo 260 zeta, natomiast

> w sklepach motoryzacyjnych mozna dorwac SKF za cos okolo 180zl,

> ja natomist zdecydowalem sie na piaste Q line z Elit, ktora

> zakupilem za 108 zeta po rabacie dla AK . Wybor na nia padl po

> przekonaniu mnie przez pana ze sklepu Elit . Tak oto prezentuje

> sie owa piasta:

> Przystepujac do wymiany piasty nalezy pamietac o dobrym kluczu

> nasadowym wielkosci 32 wraz z przedluzka raczki (moze byc rurka

> stalowa). Czynnosc zaczynamy od podniesinia samochodu, zdjecia

> kola i podparciu wahacza przy ktorym bedziemy majstrowac .

> Kolejnym krokiem jest odkrecenie srubek mocujacych beben i

> sciagniecie bebna za pomoca np dwoch srubokretow, ktorymi

> podwazamy rownolegle beben.

> Przy okazji mozemy oczyscic beben z pylu i sprawdzic grubosc okladzin

> hamulcowych. Moje wygladaja jescze calkiem, calkiem jak na 70

> kkm . Nastepnie zdejmujemy oslone sruby piasty, ktora mozemy

> postukac lekko przecinakiem lub srubokretem w kierunku

> zewnetrznym.

> Po zdjeciu bebna i oslony ukazuje nam sie nastepujacy widok :

> Kolejny krok jest chyba najtrudniejszy i zalezy od naszej sily

> fizycznej i jakosci klucza , mi po kilku skokach na kluczu

> udalo sie odkrecic srube:

> Zagadaka za 10 pkt, dlaczego jedno sprezyna jest na zielono druga na

> czerwono .

> Porownianie dwoch piast:

> Z zewnatrz wygladaja podobnie, roznica tkwi w srodku .

> Nastepnie posmarowalem smarem nowe elementy lozyska oraz punkty styku

> z walkiem i obudowa bebna. Po zalozeniu nowej piasty musimy

> wlozyc w odpowiedniej kolejnosci pierscienie dystansowe ktore

> wyjelismy ze stara piasta (u mnie byly one do niej przyklejone

> smarem). Nastepnie dokrecamy nowa nakretke piasty z momentem 280

> Nm (az skakanie na kluczu nic nie da ). Aha, nakretka powinna

> byc w komplecie z piasta. Nastepnie zakladamy oslone sruby i

> skladamy wszytsko w odwrotnej kolejnosci.

> Po tym zabiegu mozemy delektowac sie cisza w naszym samochodzie

na ogra ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.