sherif Napisano 17 Października 2005 Udostępnij Napisano 17 Października 2005 Witam ! W związku z tym, iż moja piasta powiedziala po 70kkm, musialem zakupic nowa piaste. Piasty do PII 8v wystepuja w wersji z ABS i bez ABS, w ASO taka piasta kosztuje cos kolo 260 zeta, natomiast w sklepach motoryzacyjnych mozna dorwac SKF za cos okolo 180zl, ja natomist zdecydowalem sie na piaste Q line z Elit, ktora zakupilem za 108 zeta po rabacie dla AK . Wybor na nia padl po przekonaniu mnie przez pana ze sklepu Elit . Tak oto prezentuje sie owa piasta: Przystepujac do wymiany piasty nalezy pamietac o dobrym kluczu nasadowym wielkosci 32 wraz z przedluzka raczki (moze byc rurka stalowa). Czynnosc zaczynamy od podniesinia samochodu, zdjecia kola i podparciu wahacza przy ktorym bedziemy majstrowac . Kolejnym krokiem jest odkrecenie srubek mocujacych beben i sciagniecie bebna za pomoca np dwoch srubokretow, ktorymi podwazamy rownolegle beben. Przy okazji mozemy oczyscic beben z pylu i sprawdzic grubosc okladzin hamulcowych. Moje wygladaja jescze calkiem, calkiem jak na 70 kkm . Nastepnie zdejmujemy oslone sruby piasty, ktora mozemy postukac lekko przecinakiem lub srubokretem w kierunku zewnetrznym. Po zdjeciu bebna i oslony ukazuje nam sie nastepujacy widok : Kolejny krok jest chyba najtrudniejszy i zalezy od naszej sily fizycznej i jakosci klucza , mi po kilku skokach na kluczu udalo sie odkrecic srube: Zagadaka za 10 pkt, dlaczego jedno sprezyna jest na zielono druga na czerwono . Porownianie dwoch piast: Z zewnatrz wygladaja podobnie, roznica tkwi w srodku . Nastepnie posmarowalem smarem nowe elementy lozyska oraz punkty styku z walkiem i obudowa bebna. Po zalozeniu nowej piasty musimy wlozyc w odpowiedniej kolejnosci pierscienie dystansowe ktore wyjelismy ze stara piasta (u mnie byly one do niej przyklejone smarem). Nastepnie dokrecamy nowa nakretke piasty z momentem 280 Nm (az skakanie na kluczu nic nie da ). Aha, nakretka powinna byc w komplecie z piasta. Nastepnie zakladamy oslone sruby i skladamy wszytsko w odwrotnej kolejnosci. Po tym zabiegu mozemy delektowac sie cisza w naszym samochodzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 17 Października 2005 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2005 foto2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 17 Października 2005 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2005 > foto3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 17 Października 2005 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2005 > > foto3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 17 Października 2005 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2005 > > > foto3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarasW Napisano 17 Października 2005 Udostępnij Napisano 17 Października 2005 Gratuluje wymiany a z tym manualem na orga Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 17 Października 2005 Udostępnij Napisano 17 Października 2005 > Witam ! > W związku z tym, iż moja piasta powiedziala po 70kkm, musialem > zakupic nowa piaste. Piasty do PII 8v wystepuja w wersji z ABS i > bez ABS, w ASO taka piasta kosztuje cos kolo 260 zeta, natomiast > w sklepach motoryzacyjnych mozna dorwac SKF za cos okolo 180zl, > ja natomist zdecydowalem sie na piaste Q line z Elit, ktora > zakupilem za 108 zeta po rabacie dla AK . Wybor na nia padl po > przekonaniu mnie przez pana ze sklepu Elit . Tak oto prezentuje > sie owa piasta: > Przystepujac do wymiany piasty nalezy pamietac o dobrym kluczu > nasadowym wielkosci 32 wraz z przedluzka raczki (moze byc rurka > stalowa). Czynnosc zaczynamy od podniesinia samochodu, zdjecia > kola i podparciu wahacza przy ktorym bedziemy majstrowac . > Kolejnym krokiem jest odkrecenie srubek mocujacych beben i > sciagniecie bebna za pomoca np dwoch srubokretow, ktorymi > podwazamy rownolegle beben. > Przy okazji mozemy oczyscic beben z pylu i sprawdzic grubosc okladzin > hamulcowych. Moje wygladaja jescze calkiem, calkiem jak na 70 > kkm . Nastepnie zdejmujemy oslone sruby piasty, ktora mozemy > postukac lekko przecinakiem lub srubokretem w kierunku > zewnetrznym. > Po zdjeciu bebna i oslony ukazuje nam sie nastepujacy widok : > Kolejny krok jest chyba najtrudniejszy i zalezy od naszej sily > fizycznej i jakosci klucza , mi po kilku skokach na kluczu > udalo sie odkrecic srube: > Zagadaka za 10 pkt, dlaczego jedno sprezyna jest na zielono druga na > czerwono . > Porownianie dwoch piast: > Z zewnatrz wygladaja podobnie, roznica tkwi w srodku . > Nastepnie posmarowalem smarem nowe elementy lozyska oraz punkty styku > z walkiem i obudowa bebna. Po zalozeniu nowej piasty musimy > wlozyc w odpowiedniej kolejnosci pierscienie dystansowe ktore > wyjelismy ze stara piasta (u mnie byly one do niej przyklejone > smarem). Nastepnie dokrecamy nowa nakretke piasty z momentem 280 > Nm (az skakanie na kluczu nic nie da ). Aha, nakretka powinna > byc w komplecie z piasta. Nastepnie zakladamy oslone sruby i > skladamy wszytsko w odwrotnej kolejnosci. > Po tym zabiegu mozemy delektowac sie cisza w naszym samochodzie na ogra Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarasW Napisano 17 Października 2005 Udostępnij Napisano 17 Października 2005 > na ogra Hmm w warcrafta będziemy grać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SZCZURS Napisano 17 Października 2005 Udostępnij Napisano 17 Października 2005 O Miszczuuu... FR-ka jest MALLLYNA... cyt: Nastepnie dokrecamy nowa nakretke piasty z momentem 280 > Nm (az skakanie na kluczu nic nie da ). Mówisz, ze masz profesjonalne narzędzia? BOMBA!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 17 Października 2005 Udostępnij Napisano 17 Października 2005 > Hmm w warcrafta będziemy grać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 17 Października 2005 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2005 > O Miszczuuu... FR-ka jest MALLLYNA... > cyt: > Nastepnie dokrecamy nowa nakretke piasty z momentem 280 > Mówisz, ze masz profesjonalne narzędzia? > BOMBA!! Nie mowie, tylko przestrzegam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ania81 Napisano 17 Października 2005 Udostępnij Napisano 17 Października 2005 Fajna FR'ka - przyda się na orgu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 17 Października 2005 Udostępnij Napisano 17 Października 2005 Panie moderatorze prosze nie bic usera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szafacc Napisano 17 Października 2005 Udostępnij Napisano 17 Października 2005 Za FR Dobra robota Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafciojuve Napisano 17 Października 2005 Udostępnij Napisano 17 Października 2005 jestem pełen podziwu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.