BUGI Napisano 16 Września 2009 Udostępnij Napisano 16 Września 2009 przeczytajcie, a ubawicie sie http://www.autoprasa.eu/fiat-panda-4x4-cross-13-multijet-auto-test Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 16 Września 2009 Udostępnij Napisano 16 Września 2009 > przeczytajcie, a ubawicie sie > http://www.autoprasa.eu/fiat-panda-4x4-cross-13-multijet-auto-test po kilku zdaniach nie daje rady tego czytac.... o co tam kaman???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BUGI Napisano 16 Września 2009 Autor Udostępnij Napisano 16 Września 2009 > po kilku zdaniach nie daje rady tego czytac.... o co tam kaman???? zapewne jakis translator poszedł w ruch Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 16 Września 2009 Udostępnij Napisano 16 Września 2009 > zapewne jakis translator poszedł w ruch Ta popierdolka naprawde kosztuje 62900 To tyle co Jimny diesel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BUGI Napisano 16 Września 2009 Autor Udostępnij Napisano 16 Września 2009 > Ta popierdolka naprawde kosztuje 62900 > To tyle co Jimny diesel tego nie wiem trzeba by w cenniku Fiata sprawdzic, ostatnia jeżdizłem Panda i Suzuki, fajne autka, ale Jimny to taki mały czołg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 16 Września 2009 Udostępnij Napisano 16 Września 2009 > tego nie wiem trzeba by w cenniku Fiata sprawdzic, ostatnia jeżdizłem > Panda i Suzuki, fajne autka, ale Jimny to taki mały czołg Panda to poprostu auto 4x4 a Jimny to juz raczej konkretna terenowka... Probowalem znalezc na stronie fiata ale nic nie ma o tej wersji 4x4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 16 Września 2009 Udostępnij Napisano 16 Września 2009 > Panda to poprostu auto 4x4 a Jimny to juz raczej konkretna > terenowka... więc po co to porównywać ? do codziennej jazdy np dla kobitki, nie wiem czy taka panda nie lepsza mimo iż jamnik był reklamowany jako idealne auto dla kobiet Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 16 Września 2009 Udostępnij Napisano 16 Września 2009 > więc po co to porównywać ? > do codziennej jazdy np dla kobitki, nie wiem czy taka panda nie > lepsza > mimo iż jamnik był reklamowany jako idealne auto dla kobiet Do codziennej jazdy dla kobitki i 4x4 na to SX4 jest duzo lepszym rozwiazaniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BUGI Napisano 16 Września 2009 Autor Udostępnij Napisano 16 Września 2009 > więc po co to porównywać ? o tym niebawem przeczytasz w OFF-ROAD PL Magazyn 4x4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BUGI Napisano 16 Września 2009 Autor Udostępnij Napisano 16 Września 2009 > Panda to poprostu auto 4x4 a Jimny to juz raczej konkretna > terenowka... Pandą objechali Afryke: http://www.fiat.pl/index.php?pid=43&id_news=200&arch=2007 > Probowalem znalezc na stronie fiata ale nic nie ma o tej wersji 4x4 znalazłem gdzies cenniki z 2008 i tam było 62990zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 16 Września 2009 Udostępnij Napisano 16 Września 2009 > Pandą objechali Afryke: > http://www.fiat.pl/index.php?pid=43&id_news=200&arch=2007 i cieniaskeim do dakaru dotarli, ale to cały urok autopodróżników wyprawa do dakaru > znalazłem gdzies cenniki z 2008 i tam było 62990zł widziałem ten artykuł w polskiej prasie, to jest tłumaczone na angielski i potem znów na polski... porażka a ta panda ma poza ramą cechy typowej terenówki...;p m.in. blokadę dyferencjału, a cena jej faktycznie tyle wynosiła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 16 Września 2009 Udostępnij Napisano 16 Września 2009 > a ta panda ma poza ramą cechy typowej terenówki...;p czyli dwa sztywne mosty na resorach? m.in. blokadę > dyferencjału, ktorego??? >a cena jej faktycznie tyle wynosiła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 16 Września 2009 Udostępnij Napisano 16 Września 2009 blokadę sprzęgła wiskotycznego na podział mocy 50/50 oraz dyferu przedniego i tylego... akurat zawieszenie jest z przodu na mcphersonach a tył wielowahaczowy... ale wytrzymuje to jak widać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal___ Napisano 16 Września 2009 Udostępnij Napisano 16 Września 2009 > blokadę sprzęgła wiskotycznego na podział mocy 50/50 oraz dyferu > przedniego i tylego... Raczej mocno wątpię w te blokady przodu i tyłu. Jest tylko elektroniczna blokada między osiowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 16 Września 2009 Udostępnij Napisano 16 Września 2009 > Raczej mocno wątpię w te blokady przodu i tyłu. Jest tylko > elektroniczna blokada między osiowa Ale tu raczej mowa o tym konkretnym aucie przygotowanym na ta wyprawe. Oczywiscie nie ma tam blokad tylko jakies LSD .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 16 Września 2009 Udostępnij Napisano 16 Września 2009 Panda Cross (a nie zwykła 4x4 (obojętnie w jakiej odmianie) ma być z założenia mniej pandą a więcej terenówką i można ją za (jak widać sporą dopłatą i tylko silnikiem 1.3 MJ) kupić w każdym salonie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 16 Września 2009 Udostępnij Napisano 16 Września 2009 ale dla czego mi to mowisz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olleo Napisano 17 Września 2009 Udostępnij Napisano 17 Września 2009 > a ta panda ma poza ramą cechy typowej terenówki...;p m.in. blokadę > dyferencjału, a cena jej faktycznie tyle wynosiła Czego? Jesli dobrze pamietam, to Panda w ogole dyferencjalu centralnego nie ma, tylko wiskoze, ktora w normalnych warunkach nie przenosi w ogole momentu na tyl, a w poslizgu tyl zalacza plynnie, acz nienatychmiastowo. O jakichkolwiek blokadach (czy nawet hamulcowych namiastkach blokad) przedniego i tylnego dyferencjalu mozesz zapomniec. Rozwiazanie analogiczne do stosowanego w Subaru Justy wiele lat temu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 17 Września 2009 Udostępnij Napisano 17 Września 2009 > Czego? Jesli dobrze pamietam, to Panda w ogole dyferencjalu > centralnego nie ma, tylko wiskoze, ktora w normalnych warunkach > nie przenosi w ogole momentu na tyl, a w poslizgu tyl zalacza > plynnie, acz nienatychmiastowo. O jakichkolwiek blokadach (czy > nawet hamulcowych namiastkach blokad) przedniego i tylnego > dyferencjalu mozesz zapomniec. Rozwiazanie analogiczne do > stosowanego w Subaru Justy wiele lat temu. wszędzie w opisach jest że można zblokować 50/50 a resztę pewnie robi elektronika widuje taką w Krk na szerokiej niskoprofilowej oponce a wersja też nie byle jaka bo JTD i navi fabryczna co do ceny ... za 500, czy mini też ludzie płacą masę kasy ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olleo Napisano 17 Września 2009 Udostępnij Napisano 17 Września 2009 > wszędzie w opisach jest że można zblokować 50/50 > a resztę pewnie robi elektronika AFAIK w Pandzie zadna elektronika nie bierze udzialu w rozdziale momentu. Wiskoza dziala na tej zasadzie, ze jesli pojawia sie roznica predkosci obrotowych tylnej i przedniej osi, to tarcie lepkosciowe w wiskozie podgrzewa olej silikonowy, co sprawia, ze olej gestnieje i przednia os zaczyna napedzac os tylna. Opis cytowany przez ciebie jest mylny - oznacza tyle, ze w sytuacji skrajnej (grozacej zagotowaniem oleju i "zaspawaniem" wiskozy na amen) osie sa chwilowo spiete na sztywno, czyli rozdzial momentu jest 50/50. > widuje taką w Krk na szerokiej niskoprofilowej oponce > a wersja też nie byle jaka bo JTD i navi fabryczna > co do ceny ... za 500, czy mini też ludzie płacą masę kasy ... I placa za oryginalny design, historie modelu i niszowy (tzw. "luksusowy") produkt. IMHO lepiej za te 63k kupic kilkuletniego Subaru Forestera 2.5XT. Tez masz navi, niskoprofilowe opony, prawdziwy AWD, skora, poduszki itp. co tam tylko zamarzysz, a do tego 210-230KM, co daje jakies 6s do 100. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 17 Września 2009 Udostępnij Napisano 17 Września 2009 > AFAIK w Pandzie zadna elektronika nie bierze udzialu w rozdziale > momentu. nie ma możliwości że przyhamowuje koło które ma najmniejszą trakcję - na zasadzie asr'u ? > Wiskoza dziala na tej zasadzie, ze jesli pojawia sie > roznica predkosci obrotowych tylnej i przedniej osi, to tarcie > lepkosciowe w wiskozie podgrzewa olej silikonowy, co sprawia, ze > olej gestnieje i przednia os zaczyna napedzac os tylna. Opis > cytowany przez ciebie jest mylny - oznacza tyle, ze w sytuacji > skrajnej (grozacej zagotowaniem oleju i "zaspawaniem" wiskozy na > amen) osie sa chwilowo spiete na sztywno, czyli rozdzial momentu > jest 50/50. wiki Quote: W 2004 roku pokazano Pandę 4x4, wersję z napędem na cztery koła. Dostępna jest z mocniejszym silnikiem benzynowym i z dieslem. W dniu 3 września 2004 r. w zakładzie w Tychach, po 16 miesiącach od wprowadzenia na linię montażową, został wyprodukowany 250.000. model Pandy. Auto przyspiesza od 0 do 100 km\h w 20 sek. W 2005 roku pokazano Pandę 4x4 Cross, wersję z napędem na cztery koła oraz blokadą mechanizmu różnicowego. Dostępna jest z silnikiem benzynowym i z dieslem. panda klub Quote: W Pandzie Cross 4x4 zamontowano system ze stałym napędem integralnym i sprzęgłem wiskotycznym oraz dwoma mechanizmami różnicowymi, który włącza się automatycznie, gdy jest to konieczne, co pozwala na swobodną jazdę w każdej sytuacji. Ponadto, po raz pierwszy w gamie Pandy 4x4 seryjnie montowana jest elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego z funkcją LD (Locking Differential), która działa poniżej 30 km/h, hamując ślizgające się koła i przenosząc moment na inne tej samej osi jednak wisko i jest elektronika > I placa za oryginalny design, historie modelu i niszowy (tzw. > "luksusowy") produkt. IMHO lepiej za te 63k kupic kilkuletniego > Subaru Forestera 2.5XT. Tez masz navi, niskoprofilowe opony, > prawdziwy AWD, skora, poduszki itp. co tam tylko zamarzysz, a do > tego 210-230KM, co daje jakies 6s do 100. ale co to za porównanie ? używanego dużego forestera do małego jeździdełka ze spalaniem rzedu 4L ON używaną pande 4x4 też kupisz taniej tak jak pisałem - po co płacić 50kzł za 500, jak za to kupisz focusa ST, czy astre bertone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olleo Napisano 17 Września 2009 Udostępnij Napisano 17 Września 2009 > nie ma możliwości że przyhamowuje koło które ma najmniejszą trakcję - > na zasadzie asr'u ? Bardzo nie sadze > wiki > Quote: > W 2004 roku pokazano Pandę 4x4, wersję z napędem na cztery koła. > Dostępna jest z mocniejszym silnikiem benzynowym i z dieslem. W > dniu 3 września 2004 r. w zakładzie w Tychach, po 16 miesiącach > od wprowadzenia na linię montażową, został wyprodukowany > 250.000. model Pandy. Auto przyspiesza od 0 do 100 km\h w 20 > sek. > W 2005 roku pokazano Pandę 4x4 Cross, wersję z napędem na cztery koła > oraz blokadą mechanizmu różnicowego. Dostępna jest z silnikiem > benzynowym i z dieslem. Marketingowe blablabla > panda klub > Quote: > W Pandzie Cross 4x4 zamontowano system ze stałym napędem integralnym Ze stalym napedem integralnym? A co to za cudo? Ze nikt nie musi dokladac i zdejmowac w garazu, czy cos? > i sprzęgłem wiskotycznym oraz dwoma mechanizmami różnicowymi, > który włącza się automatycznie, gdy jest to konieczne, co > pozwala na swobodną jazdę w każdej sytuacji. No i to by sie zgadzalo: - sprzeglo wiskotyczne dolaczajace tyl automatycznie - przedni mechanizm roznicowy - tylny mechanizm roznicowy > Ponadto, po raz > pierwszy w gamie Pandy 4x4 seryjnie montowana jest elektroniczna > blokada mechanizmu różnicowego z funkcją LD (Locking > Differential), która działa poniżej 30 km/h, hamując ślizgające > się koła i przenosząc moment na inne tej samej osi Za bardzo ogolnikowo i wieloznacznie. Nie wiadomo ktorego dyferencjalu jest to blokada. Moze byc to blokada tylnego mostu (na co wskazywaloby sformulowanie "przenoszac moment na inne tej samej osi), albo jakas pompa wytwarzajaca cisnienie i spinajaca przednia i tylna os (jak w pierwszych generacjach Haldexa). > jednak wisko i jest elektronika Elektronika, to moze byc za duzo powiedziane - moze byc zalaczana przyciskiem blokada, ale wciaz wyglada na to, ze decyduje czlowiek, a nie komputer kiedy. > ale co to za porównanie ? > używanego dużego forestera do małego jeździdełka ze spalaniem rzedu > 4L ON > używaną pande 4x4 też kupisz taniej Pytanie - po co? Na tereny, gdzie dlugim Foresterem sie nie zmiescisz? To juz ktos pisal o Jimnym. Dla lansu Panda Cross? A coz to za lans? Niskie spalanie? Takie bedziesz mial tylko na twardej trasie, bo w terenie (gdzie 4x4 sie przydaje) i tak rosnie znaczaco i juz mniejsze ma znaczenie jaki silnik (oprocz rzecz jasna dostepnego momentu). O bezpieczenstwie na sniegu i lodzie nie wspominam, bo dolaczany automatycznie naped czasem jest bardziej niebezpieczny od FWD. Zostaje chyba tylko taki niezrozumialy dla mnie kaprys. > tak jak pisałem - po co płacić 50kzł za 500, jak za to kupisz focusa > ST, czy astre bertone Rowniez kaprys, ale juz z niewielka nutka produktu niszowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olleo Napisano 17 Września 2009 Udostępnij Napisano 17 Września 2009 O prosze: Quote: Jej układ napędowy wyposażony w sprzęgło wiskotyczne w zależności od potrzeb przekazuje moc na przednie koła lub obie osie. Czynność ta wykonywana jest automatycznie, bez wiedzy kierowcy. O dobrą trakcję kół na złych drogach dba także seryjna blokada tylnego mostu. Czyli jednak dolozyli cos w tylnym moscie. Ciekawe jak wyglada realizacja techniczna tego czegos, bo wyzej cytowales cos o stalej blokadzie, a ja znalazlem: Quote: Manewr ten jednak znacznie utrudnia mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu. Co wskazywaloby na LSD, a wiec zazwyczaj kolejna wiskoze, tylko w tylnym moscie (jak w Foresterach m.in.). Nie jest to prawdziwa blokada i niewiele pomaga w terenie - raczej ma za zadanie poprawic trakcje. p.s. pisales o 4l ON/100, a ja w necie widze zrodla o 7.5l ON/100 srednio. Dosc sporo, nie uwazasz? Niewiele mniej, niz benzynowy Forester N/A. p.s.2. widze, ze w necie trudniej znalezc konkrety na temat napedu Pandy, niz rozdzialu momentu przod/tyl w Subaru z automatyczna skrzynia biegow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 17 Września 2009 Udostępnij Napisano 17 Września 2009 > Nie jest to prawdziwa > blokada i niewiele pomaga w terenie - raczej ma za zadanie > poprawic trakcje. ale to auto nie ma jeździć w terenie dla mnie to autko dla kobitki w mieszkającej w trudnym górskim terenie gdzie zimą przyda się 4x4, a małe gabaryty ułatwią parkowanie > p.s. pisales o 4l ON/100, a ja w necie widze zrodla o 7.5l ON/100 > srednio. Dosc sporo, nie uwazasz? Niewiele mniej, niz benzynowy > Forester N/A. nie wiem, takie mała popierdółka tyle powinna palić 7L ON to może w korkach, albo w terenie 7L to pali sharan TDI (cykl mieszany) tu piszą co innego - średnie ok 4.6L a forek ma tak 2x więcej 10,6L Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olleo Napisano 18 Września 2009 Udostępnij Napisano 18 Września 2009 No ale chlopie... to jest wersja FWD. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.