gajoss Napisano 17 Września 2009 Udostępnij Napisano 17 Września 2009 Witam Tak jak w temacie, wyjąłem całą półoś celem wymiany przegubu, ale pojęcia nie mam jak go zdjąć z półosi. Domyślam się, że na końcu półosi jest jakiś pierścień zebezpieczający, tylko jak się do niego dostać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
septic Napisano 17 Września 2009 Udostępnij Napisano 17 Września 2009 > Witam > Tak jak w temacie, wyjąłem całą półoś celem wymiany przegubu, ale > pojęcia nie mam jak go zdjąć z półosi. Domyślam się, że na końcu > półosi jest jakiś pierścień zebezpieczający, tylko jak się do > niego dostać? zabezpieczenie jest ,wchodzi do srodka przegubu ja zbijałem go mlotkiem bo i tak przegub nowy zakladalem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 17 Września 2009 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2009 A jak będę walił młotkiem po starym to nic nie uszkodzę w półośce? Bo też zakładam nowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
septic Napisano 17 Września 2009 Udostępnij Napisano 17 Września 2009 > A jak będę walił młotkiem po starym to nic nie uszkodzę? Bo też > zakładam nowy. jedynie co obijesz to stary przegub Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 17 Września 2009 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2009 A bez łomotu jakoś nie idzie tego ściągnąć? Inter coś pisał, że wystarczą odpowiednio wygięte szczypce, ale tam nie ma jak ich wsadzić w przegub żeby zdjąć to zabezpieczenie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
septic Napisano 17 Września 2009 Udostępnij Napisano 17 Września 2009 > A bez łomotu jakoś nie idzie tego ściągnąć? Inter coś pisał, że > wystarczą odpowiednio wygięte szczypce, ale tam nie ma jak ich > wsadzić w przegub żeby zdjąć to zabezpieczenie... zobacz tu na ta aukcje klik allegro zabezpieczenie to taki "drucik" wygiety w hmm łuk ktory wchodzi do srodka przegubu na tej aukcji widzac wyciecie w którym jest zabezpieczenie wiec ni jak nic sie nie da włożyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 17 Września 2009 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2009 Głupia trochę konstrukcja. No ale dzięki bardzo za poradę. Idę napier.....znaczy się stukać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
InterMan Napisano 17 Września 2009 Udostępnij Napisano 17 Września 2009 > A bez łomotu jakoś nie idzie tego ściągnąć? Inter coś pisał, że > wystarczą odpowiednio wygięte szczypce, ale tam nie ma jak ich > wsadzić w przegub żeby zdjąć to zabezpieczenie... wszystko się da bez walenie młotkiem rozcinasz osłonę gumową - i tak musisz dac nową ile się da tyle czyścisz ze smaru wkręcasz przegób w imadło ale w taki sposób aby półoś luźno sobie zwisała i abyś na górze widział skrzydełka zawleczki teraz misisz rozchylić skrzydełka, robisz to długimi i waskim szczypcami lub dwoma płaskimi śrubokrętami druga osoba może pomagać lekko ciągnąć za półoś proste jak budowa cepa i nie trzeba nic zepsuć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
InterMan Napisano 17 Września 2009 Udostępnij Napisano 17 Września 2009 > zabezpieczenie jest ,wchodzi do srodka przegubu ja zbijałem go > mlotkiem bo i tak przegub nowy zakladalem hej hej hej, lepiej by było gdybyśmy takich rad nie dawali kiedy jest na to prostu bezsiłowy sposób, ktoś może mieć do nas pretensje że coś się zepsuło po takiej ingerencji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
septic Napisano 17 Września 2009 Udostępnij Napisano 17 Września 2009 > hej hej hej, lepiej by było gdybyśmy takich rad nie dawali kiedy jest > na to prostu bezsiłowy sposób, ktoś może mieć do nas pretensje > że coś się zepsuło po takiej ingerencji ja jak wymienialem to niestety zadlego zabezpieczenia za przegubem nie widzialem wiec tylko mlotek w dlon i jazda wiadomo z wyczuciem ps. bez mlota nie robota edit: nadal nie wiem jak tam cos wlozyc zeby zabezpieczenie zdjac allegro przegub p2 a Ty Piotrze nie mowisz czasem o przegubie z P1?? allegro p1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
InterMan Napisano 17 Września 2009 Udostępnij Napisano 17 Września 2009 > a Ty piotrze nie mowisz czasem o przegubie z P1?? > allegro p1 mówię o przegubie z PII, znaczy o swoim przegubie dokładnie ( wydawało mi się że mam PII ale teraz to już sam nie wiem ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
septic Napisano 17 Września 2009 Udostępnij Napisano 17 Września 2009 > mówię o przegubie z PII, znaczy o swoim przegubie dokładnie ( > wydawało mi się że mam PII ale teraz to już sam nie wiem ) podobno półosie z p1 pasuja do p2 ale tego nie sprawdzalem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 17 Września 2009 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2009 > wszystko się da bez walenie młotkiem > rozcinasz osłonę gumową - i tak musisz dac nową > ile się da tyle czyścisz ze smaru > wkręcasz przegób w imadło ale w taki sposób aby półoś luźno sobie > zwisała i abyś na górze widział skrzydełka zawleczki > teraz misisz rozchylić skrzydełka, robisz to długimi i waskim > szczypcami lub dwoma płaskimi śrubokrętami > druga osoba może pomagać lekko ciągnąć za półoś > proste jak budowa cepa i nie trzeba nic zepsuć Przegub wewnętrzny oczywiście da sie tak zdjąć, ale zewnętrzne raczej nie. Chyba kolega ma inne przeguby niż ja i Spetic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
InterMan Napisano 17 Września 2009 Udostępnij Napisano 17 Września 2009 > Przegub wewnętrzny oczywiście da sie tak zdjąć, ale zewnętrzne raczej > nie. Chyba kolega ma inne przeguby niż ja i Spetic. Przegub wewnętrzny kolego nie ma wcale zabezpieczenia, zawleczka jest ale ona zabezpiecza tylko krzyżak na półosi. Inność może polegać tylko i wyłącznie na byciu lub braku ABS, bo to co Septic pokazał to właśnie jest przegub z wersji z ABSem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 17 Września 2009 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2009 > Przegub wewnętrzny kolego nie ma wcale zabezpieczenia, zawleczka jest > ale ona zabezpiecza tylko krzyżak na półosi. Masz rację, źle to ująłem, właśnie o krzyżak mi chodziło. > Inność może polegać tylko i wyłącznie na byciu lub braku ABS, bo to > co Septic pokazał to właśnie jest przegub z wersji z ABSem. Kurcze, ja nie mam ABS i mam taki przegub i półoś jak właśnie On pokazał. Tylko, że ja mam Wytrzeszcza i może właśnie w nich już były takie półośki i przeguby jak w wersjach z ABS. No bo tak biorąc na chłopski rozum tą konstrukcję, to innej metody jak walenie z młota to nie ma... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 18 Września 2009 Udostępnij Napisano 18 Września 2009 > ... wkręcasz przegób w imadło ale w taki sposób aby półoś luźno sobie zwisała i abyś na górze widział skrzydełka zawleczki Jakie skrzydełka zawleczki - niestety nie wiem jak jest dokładnie w punto, ale po wyglądzie półosi (wcześniejszy link z allegro) wnioskuję że jest podobnie jak np. w BXia. Mniej więcej w połowie wielowypustu jest wytoczony rowek w którym siedzi pierścień blokujący o kształcie rozciętego okręgu i nie ma się jak do niego dostać - przez wielowypust ... Może jakieś zdjęcie albo uproszczony rysunek tej zawleczki ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
septic Napisano 18 Września 2009 Udostępnij Napisano 18 Września 2009 > co Septic pokazał to właśnie jest przegub z wersji z ABSem. zgadza sie panie tylko ze wersja bez abs-u jets dokladnie taka sama jak z abs-em poza oczywiscie tymi ząbkami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 18 Września 2009 Autor Udostępnij Napisano 18 Września 2009 > Jakie skrzydełka zawleczki - niestety nie wiem jak jest dokładnie w > punto, ale po wyglądzie półosi (wcześniejszy link z allegro) > wnioskuję że jest podobnie jak np. w BXia. Mniej więcej w > połowie wielowypustu jest wytoczony rowek w którym siedzi > pierścień blokujący o kształcie rozciętego okręgu i nie ma się > jak do niego dostać - przez wielowypust ... > Może jakieś zdjęcie albo uproszczony rysunek tej zawleczki ... No i u mnie dokładnie tak było. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
septic Napisano 18 Września 2009 Udostępnij Napisano 18 Września 2009 > No i u mnie dokładnie tak było. ale dales rady?? grunt to spokojnie podchodzić do napraw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lumo Napisano 18 Września 2009 Udostępnij Napisano 18 Września 2009 To jest ciekawe zajęcie szukanie w smarze zawleczki Udało się ?? Ja w punciaku u siebie wyjąłem przegub trochę to trwało ale znalazłem i rozchyliłem tą zawleczkę Więc nie możesz być gorszy hehehe Pozdro PS Jutro wsadzę tą twoją przesłonę ciekawe jaka będzie różnica Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 19 Września 2009 Autor Udostępnij Napisano 19 Września 2009 > ale dales rady?? > grunt to spokojnie podchodzić do napraw Kilka uderzeń z młota i zszedł. Nawet jakoś specjalnie długo nie musiałem napier*****...znaczy się stukać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 19 Września 2009 Autor Udostępnij Napisano 19 Września 2009 > To jest ciekawe zajęcie szukanie w smarze zawleczki Udało się ?? Ja > w punciaku u siebie wyjąłem przegub trochę to trwało ale > znalazłem i rozchyliłem tą zawleczkę Więc nie możesz być > gorszy hehehe > Pozdro > PS Jutro wsadzę tą twoją przesłonę ciekawe jaka będzie różnica Panie ja żadnej zawleczki nie zdejmowałem. Oj nie czytasz dokładnie wątku - SPAMUJESZ! Mam nadzieję, że będzie jakaś poprawa w świeceniu soczewki. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.