Skocz do zawartości

focus I z silnikiem diesla?


Tomasz_29

Rekomendowane odpowiedzi

> Witam,

> mam pytano czy w focusach I (dokładniej 2001r) były montowane

> wolnossące diesle?

> I drugie pytanko - słyszałem dużo o problemach z rudom w tych

> autkach, czy rocznik 2001 też się do nich zalicza?

Żaden focus nie był wypuszczany z silnikiem diesla n/a.

były TDDI i TDCI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I drugie pytanko - słyszałem dużo o problemach z rudom w tych

> autkach, czy rocznik 2001 też się do nich zalicza?

jak jeszcze nie ma dziur to nie zlosnik.gif

potrafily rdzewiec po 3 latach wiec 9 letni egzemplarz powinien wygladac jak siatka wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I drugie pytanko - słyszałem dużo o problemach z rudom w tych

> autkach, czy rocznik 2001 też się do nich zalicza?

Ja mam 2000, tam gdzie sie zrobil odprysk i nie bylo zaprawki pojawila sie rdza - usunalem, zamalowalem i mam spokoj. Problem dotyczyl jedynie maski silnika. Ale u mnie nie sola drog zima zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Żaden focus nie był wypuszczany z silnikiem diesla n/a.

> były TDDI i TDCI

Ooo to fajnie... mam na oku focusika ale włąsnie nie było napisane jaki dokładnie ma silnik... tylko ze ma 80km, ale z tego co patrzyłem to takich silników nie było blush.gif

A powiedzciemi jeszcze jak te autka spisywały się z tymi silniczkami? w miarę solidne były? jak z dynamiką - wiem szału nie będzie ale ogólne odczucia?

Warto się pchać w takiego z udokumentowanym przebiegiem 180kkm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> mam pytano czy w focusach I (dokładniej 2001r) były montowane

> wolnossące diesle?

> I drugie pytanko - słyszałem dużo o problemach z rudom w tych

> autkach, czy rocznik 2001 też się do nich zalicza?

z tymi autami jest tak - ze albo dostały rudej jako nowe/prawie nowe, albo nie dostawały jej wcale. Była to po prostu wada fabryczna i wychodziła szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Były 3.

1,8 TDDI - 90 KM

1,8 TDCI 100 i 115 KM.

TDDI najmniej problemowy, nie ma CR oraz koła dwumasowego z tego co pamietam. hmm.gif

A reszta to już typowe CR, w których z czasem padają dwu masy.

Jeśli jest w stanie wskazującym na powiedzmy dobry to mozna brać, czemu nie wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam, powiedzmy, że chcę kupić Foczkensa w diselku, który polecicie

> tddi, czy tdci, Kiedyś przejechałem sie Foczką tddi 90KM i

> powiem, że super to jedzie. Tylko który rodzaj silnika w razie W

> jest tańszy w naprawie?

jak chcesz tym jeździć to TDCI, a jak chcesz to naprawiać to TDDi wink.gif Zależy kto po co kupuje samochód smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bardzo ciekawa odp, możesz rozwinąć.

TDDI jest prosty - ot turbo i zwykły diesel. Nie masz common raila, nie masz dwumasy itp - jednak dostajesz trochę słaby silnik, chodzacy jak traktor.

Z kolei TDCI - masz turbinę ze zmienną geomatrią łopatek, intercooler, dwumasę i common rail. Zależy teraz jak na to spojrzysz - owszem - kazda z tych rzeczy się może zepsuć. Ale każda z tych rzeczy poprawia też osiągi/kulturę pracy silnika. Więc twoja decyzja - wolisz stary klekot, czy nowoczesny diesel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> TDDI jest prosty - ot turbo i zwykły diesel. Nie masz common raila,

> nie masz dwumasy itp - jednak dostajesz trochę słaby silnik,

> chodzacy jak traktor.

> Z kolei TDCI - masz turbinę ze zmienną geomatrią łopatek,

> intercooler, dwumasę i common rail. Zależy teraz jak na to

> spojrzysz - owszem - kazda z tych rzeczy się może zepsuć. Ale

> każda z tych rzeczy poprawia też osiągi/kulturę pracy silnika.

> Więc twoja decyzja - wolisz stary klekot, czy nowoczesny diesel.

Dzięki waytogo.gif Jechałem kiedys tddi 90KM i jak dla mnie to fajnie to pomyka. Przyznam, że po twojej odp, troszkie mam confused.gif mentlik w głowie. Może doradzicie którego diselka w foczce lepiej wybrać, ze słyszenia myslałem że lepiej jest wziąść tddi, ale teraz...? niewiem.gif Kolega ma tddi i z tego co opowiadał to klękła mu: pompa, a własciwie to chyba sterownik, miał problemy z jakimś ustroństwem pod pedałem od gazu i rozleciał mu się chyba napinacz paska wielorowkowego( plasztikowy?), szkoda że nie ma jakiejś ankiety, który mniej upierdliwy w użytkowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki Jechałem kiedys tddi 90KM i jak dla mnie to fajnie to pomyka.

> Przyznam, że po twojej odp, troszkie mam mentlik w głowie.

> Może doradzicie którego diselka w foczce lepiej wybrać, ze

> słyszenia myslałem że lepiej jest wziąść tddi, ale teraz...?

> Kolega ma tddi i z tego co opowiadał to klękła mu: pompa, a

> własciwie to chyba sterownik, miał problemy z jakimś ustroństwem

> pod pedałem od gazu i rozleciał mu się chyba napinacz paska

> wielorowkowego( plasztikowy?), szkoda że nie ma jakiejś ankiety,

> który mniej upierdliwy w użytkowaniu.

mój teść ma fokę tddi. nie narzeka. jeżdzi nią drugi rok (2003rok prod.) i się nie sypie. silniczek bezproblemowy. przy wyborze posiłkuję się opiniami z http://www.autocentrum.pl/oceny/ford/ skrajnych opini nawet nie czytaj hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.