Skocz do zawartości

Poziom oleju ponad max.


waho

Rekomendowane odpowiedzi

Jakie mogą być skutki tego że wlałem więcej oleju niż przewidział producent?

Czy będzie większe ciśnienie w układzie smarowania? Jeśli tak to w jakich jego częściach?

Zapraszam do dyskusji i wyrażenia swoich poglądów na ten temat. smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakie mogą być skutki tego że wlałem więcej oleju niż przewidział

> producent?

> Czy będzie większe ciśnienie w układzie smarowania? Jeśli tak to w

> jakich jego częściach?

> Zapraszam do dyskusji i wyrażenia swoich poglądów na ten temat.

Tu nie ma co dyskutować- za dużo oleju może doprowadzić do awarii.

Najczęściej lecą w takiej sytuacji uszczelki i/lub pierścienie uszczelniające.

Odessij te pół litra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odessę na pewno, tylko nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi dlaczego

> za wysoki poziom oleju jest bardziej szkodliwy niż za niski.

dlatego na przykład, że tworzy się zbyt wysokie ciśnie w silniku,

albo elementy które nie powinny być w oleju są np. wał zahacza o ten zbyt wysoki poziom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> [...] tworzy się zbyt wysokie ciśnie w silniku,

Zgadza się w pewnym sensie z mojej strony jest chęć uzyskania takiego efektu

> [...] wał zahacza o ten zbyt wysoki poziom.

Wał powinien wytwarzać mgiełkę olejową która smaruje gładź cylindrów, wydaje mi się że za wysoki poziom oleju będzie tak jak piszesz haczył bezpośrednio o olej przez co będzie lepsze smarowanie gładzi cylindrów smile.gif Co będzie gorsze to na pewno pienienie oleju i większe opory poruszania się wału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zgadza się w pewnym sensie z mojej strony jest chęć uzyskania takiego

> efektu

> Wał powinien wytwarzać mgiełkę olejową która smaruje gładź cylindrów,

> wydaje mi się że za wysoki poziom oleju będzie tak jak piszesz

> haczył bezpośrednio o olej przez co będzie lepsze smarowanie

> gładzi cylindrów Co będzie gorsze to na pewno pienienie oleju i

> większe opory poruszania się wału.

Wyskie ciśnienie ale nie oleju, tylko w skrzyni korbowej-więcej oleju w misce=mniejsza objętość skrzyni korbowej co powoduje wzrost ciśnienia.

Mgiełka olejowa tworzy się niejako sama-olej wycieka z łożysk głównych jak i korbowych wału - zaczepianie o lustro oleju przez przeciwciężary czy też wykorbienia jest szkodliwe-dla ilustracji, nalej sobie wody do miski i mocno pacnij w wodę otwartą dłonią-teraz wyobraź sobie, że to wał uderza w coś gęstszego od wody z wielokrotnie większą szybkością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wyskie ciśnienie ale nie oleju, tylko w skrzyni korbowej-więcej oleju

> w misce=mniejsza objętość skrzyni korbowej co powoduje wzrost

> ciśnienia.

> Mgiełka olejowa tworzy się niejako sama-olej wycieka z łożysk

> głównych jak i korbowych wału - zaczepianie o lustro oleju przez

> przeciwciężary czy też wykorbienia jest szkodliwe-dla

> ilustracji, nalej sobie wody do miski i mocno pacnij w wodę

> otwartą dłonią-teraz wyobraź sobie, że to wał uderza w coś

> gęstszego od wody z wielokrotnie większą szybkością.

a to przy roboczej prędkości obrotowej wału gdzieś olej stoi w miejscu gdzie może uderzać o niego wał korbowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a to przy roboczej prędkości obrotowej wału gdzieś olej stoi w

> miejscu gdzie może uderzać o niego wał korbowy?

zddjąłes kiedys misę i widziałeś jak wygląda silnik od spodu?

Jak bedzie oleju ponad max (ale to musi być sporo ponad max) to wał korbowy będzie haczył o taflę oleju swoimi najdalej wysunietymi elementami. i to nie ważne, jaka będzie prędkość obrotowa tego wału

Przecież w trakcie pracy silnika olej nigdzie nie znika, tylko znaczna jego część pozostaje w misce. Tylko jakas stosunkowo niewielka (w stosunku do całej pojemnosci) ilość krąży w układzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pytanie czy te pół litra oleju w stosunku do 4 litrów zalecanych może

> spowodować to co opisałes. Zazwyczaj to przekroczenie stanu

> oleju jest nieznaczne

Zazwyczaj litr to różnica pomiędzy stanem minimalnym a maksymalnym - wystarczy popatrzeć na bagnet. A potem dodaj jeszcze połowę tej wartości przy "przelaniu" o pół litra. Zacznie robić się ciasno...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wlasnego doswiadcznia Ci napisze - w Bravie przelewali mi olej przy zmianie i nigdy nie bylo problemow z niczym. W Vectrze, po jakis 9-10 miesiacach od przelania o dobre 0.5 litra (tak wnioskuje po poziomie nabagnecie) wysral mi sie uszczelniacz walu korbowego. Aczkolwiek trudno powiedziec, czy to na pewno od tego, bo danwo temu w SC, w ktorym nigdy nie przelalem oleju uszczelniacz tez sie wysral w okolo 15 miesiecznym aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.