waho Napisano 5 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2009 Jakie mogą być skutki tego że wlałem więcej oleju niż przewidział producent? Czy będzie większe ciśnienie w układzie smarowania? Jeśli tak to w jakich jego częściach? Zapraszam do dyskusji i wyrażenia swoich poglądów na ten temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 5 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2009 wiecej to znaczy ile? w litrach do zalecanej pojemności. Albo ile ma min-max na bagnecie a jaki jest stan teraz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waho Napisano 5 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2009 Minimum to 3 litry, maksimum to 4 litry, ja wlałem więcej o ~0,5 litra czyli ~4,5litra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 5 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2009 > Minimum to 3 litry, maksimum to 4 litry, ja wlałem więcej o ~0,5 > litra czyli ~4,5litra. jedź odessać i się przestaniesz zamartwiać. Mi to zrobili za free w jednej ze stacji szybkiego serwisowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waho Napisano 5 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2009 Odessę na pewno, tylko nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi dlaczego za wysoki poziom oleju jest bardziej szkodliwy niż za niski. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 5 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2009 > Jakie mogą być skutki tego że wlałem więcej oleju niż przewidział > producent? > Czy będzie większe ciśnienie w układzie smarowania? Jeśli tak to w > jakich jego częściach? > Zapraszam do dyskusji i wyrażenia swoich poglądów na ten temat. Tu nie ma co dyskutować- za dużo oleju może doprowadzić do awarii. Najczęściej lecą w takiej sytuacji uszczelki i/lub pierścienie uszczelniające. Odessij te pół litra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 5 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2009 > Odessę na pewno, tylko nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi dlaczego > za wysoki poziom oleju jest bardziej szkodliwy niż za niski. a gdzie znalazłeś twierdzenie, że tak jest? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waho Napisano 5 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2009 > Najczęściej lecą w takiej sytuacji uszczelki i/lub pierścienie > uszczelniające. No i się dowiedziałem Dziękuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waho Napisano 5 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2009 > a gdzie znalazłeś twierdzenie, że tak jest? Gdzieś wygooglałem na jakimś innym forum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 5 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2009 > Odessę na pewno, tylko nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi dlaczego > za wysoki poziom oleju jest bardziej szkodliwy niż za niski. dlatego na przykład, że tworzy się zbyt wysokie ciśnie w silniku, albo elementy które nie powinny być w oleju są np. wał zahacza o ten zbyt wysoki poziom. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waho Napisano 5 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2009 > [...] tworzy się zbyt wysokie ciśnie w silniku, Zgadza się w pewnym sensie z mojej strony jest chęć uzyskania takiego efektu > [...] wał zahacza o ten zbyt wysoki poziom. Wał powinien wytwarzać mgiełkę olejową która smaruje gładź cylindrów, wydaje mi się że za wysoki poziom oleju będzie tak jak piszesz haczył bezpośrednio o olej przez co będzie lepsze smarowanie gładzi cylindrów Co będzie gorsze to na pewno pienienie oleju i większe opory poruszania się wału. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 5 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2009 > Zgadza się w pewnym sensie z mojej strony jest chęć uzyskania takiego > efektu > Wał powinien wytwarzać mgiełkę olejową która smaruje gładź cylindrów, > wydaje mi się że za wysoki poziom oleju będzie tak jak piszesz > haczył bezpośrednio o olej przez co będzie lepsze smarowanie > gładzi cylindrów Co będzie gorsze to na pewno pienienie oleju i > większe opory poruszania się wału. Wyskie ciśnienie ale nie oleju, tylko w skrzyni korbowej-więcej oleju w misce=mniejsza objętość skrzyni korbowej co powoduje wzrost ciśnienia. Mgiełka olejowa tworzy się niejako sama-olej wycieka z łożysk głównych jak i korbowych wału - zaczepianie o lustro oleju przez przeciwciężary czy też wykorbienia jest szkodliwe-dla ilustracji, nalej sobie wody do miski i mocno pacnij w wodę otwartą dłonią-teraz wyobraź sobie, że to wał uderza w coś gęstszego od wody z wielokrotnie większą szybkością. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 5 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2009 > Wyskie ciśnienie ale nie oleju, tylko w skrzyni korbowej-więcej oleju > w misce=mniejsza objętość skrzyni korbowej co powoduje wzrost > ciśnienia. > Mgiełka olejowa tworzy się niejako sama-olej wycieka z łożysk > głównych jak i korbowych wału - zaczepianie o lustro oleju przez > przeciwciężary czy też wykorbienia jest szkodliwe-dla > ilustracji, nalej sobie wody do miski i mocno pacnij w wodę > otwartą dłonią-teraz wyobraź sobie, że to wał uderza w coś > gęstszego od wody z wielokrotnie większą szybkością. a to przy roboczej prędkości obrotowej wału gdzieś olej stoi w miejscu gdzie może uderzać o niego wał korbowy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 5 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2009 > a to przy roboczej prędkości obrotowej wału gdzieś olej stoi w > miejscu gdzie może uderzać o niego wał korbowy? zddjąłes kiedys misę i widziałeś jak wygląda silnik od spodu? Jak bedzie oleju ponad max (ale to musi być sporo ponad max) to wał korbowy będzie haczył o taflę oleju swoimi najdalej wysunietymi elementami. i to nie ważne, jaka będzie prędkość obrotowa tego wału Przecież w trakcie pracy silnika olej nigdzie nie znika, tylko znaczna jego część pozostaje w misce. Tylko jakas stosunkowo niewielka (w stosunku do całej pojemnosci) ilość krąży w układzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tilok Napisano 5 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2009 > Jakie mogą być skutki tego że wlałem więcej oleju niż przewidział producent? może TU cos znajdziesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waho Napisano 5 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2009 Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 5 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2009 pytanie czy te pół litra oleju w stosunku do 4 litrów zalecanych może spowodować to co opisałes. Zazwyczaj to przekroczenie stanu oleju jest nieznaczne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 5 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2009 > pytanie czy te pół litra oleju w stosunku do 4 litrów zalecanych może > spowodować to co opisałes. Zazwyczaj to przekroczenie stanu > oleju jest nieznaczne Zazwyczaj litr to różnica pomiędzy stanem minimalnym a maksymalnym - wystarczy popatrzeć na bagnet. A potem dodaj jeszcze połowę tej wartości przy "przelaniu" o pół litra. Zacznie robić się ciasno... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pamulab Napisano 5 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2009 > Wał powinien wytwarzać mgiełkę olejową która smaruje gładź cylindrów, Bzdura , gładz cylindrów jak i sworzeń tłokowy jest smarowany natryskowo z otworków w główce korbowodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waho Napisano 5 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2009 > Bzdura , gładz cylindrów jak i sworzeń tłokowy jest smarowany > natryskowo z otworków w główce korbowodu. No tak masz rację Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 5 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2009 Z wlasnego doswiadcznia Ci napisze - w Bravie przelewali mi olej przy zmianie i nigdy nie bylo problemow z niczym. W Vectrze, po jakis 9-10 miesiacach od przelania o dobre 0.5 litra (tak wnioskuje po poziomie nabagnecie) wysral mi sie uszczelniacz walu korbowego. Aczkolwiek trudno powiedziec, czy to na pewno od tego, bo danwo temu w SC, w ktorym nigdy nie przelalem oleju uszczelniacz tez sie wysral w okolo 15 miesiecznym aucie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.