hulajnoga10 Napisano 7 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2009 Witam, mam problem z autkiem. Dziś jadąc chciałem wyprzedzić ciężarówke. Zredukowałem bieg na 3 i zaczynam wyprzedzać, silnik po przekroczeniu 3500 obrotów zgasł i zapaliła się żółta ikona silnika. Po chwili odpalił sam i za moment znów zgasł. Miał ktoś taki przypadek? Dzieje się to za każdym razem jak wkręce go na 3500 obrotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hulajnoga10 Napisano 8 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 8 Listopada 2009 Na innym forum znalazłem informację, że może to być czujnik położenia wału. Ktoś może juz coś takiego wymieniał? albo wie gdzie to się znajduje? Czujnik nie jest drogi a chciałbym go sam spróbować wymienić. Dzięki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
demoneczek Napisano 8 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2009 > Na innym forum znalazłem informację, że może to być czujnik położenia > wału. Ktoś może juz coś takiego wymieniał? albo wie gdzie to się > znajduje? Czujnik nie jest drogi a chciałbym go sam spróbować > wymienić. Dzięki! Jak otworzysz maskę to po lewej stronie na dole przy kole pasowym , na śrubkę 6 czyli kluczyk 10. Ogólnie jest to dżinks który przeszkadza w zdjęciu paska wieloklinowego napedzającego alternator. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hulajnoga10 Napisano 8 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 8 Listopada 2009 Dzięki! Jak Ci się wydaję, może to być wina tego czujnika? Odpala normalnie ale gaśnie po przekroczeniu 3500 obrotów. Może czyszczenie pomoże? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
demoneczek Napisano 8 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2009 > Dzięki! Jak Ci się wydaję, może to być wina tego czujnika? Odpala > normalnie ale gaśnie po przekroczeniu 3500 obrotów. Może > czyszczenie pomoże? Oczyszczyć zawsze możesz ale z tego co wiem to czujnik albo działa albo nie. Jak jest zepsuty to w ogóle auta nie odpalisz. Na pewno zabrudzenia wpływają na pracę silnika tzn zabrudzony powoduje szarpanie nierównomierne wkręcanie w obroty itp. Ale nic nie tracisz looknąć na niego , jest to banalnie proste a masz spokój sumienia . Może coś to da. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hulajnoga10 Napisano 8 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 8 Listopada 2009 Byłem przed chwilą w garażu no i tak: są dwa czujniki jeden na samej górze obok korka wlewu oleju i drugi pod paskiem rozrządu. Czy one są takie same z wyglądu? bo na allegro widzę ten czujnik wału jest taki sam jak ten koło korka. Nie brałem się za czyszczenie jeszcze. Przypomniałem sobie, że na błędy elektroniki pomaga zresetowanie komputera poprzez odpięcie akumulatora i tak też zrobiłem. Przegazowałem go kilka razy i problem ustąpił o co tu chodzi?! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
demoneczek Napisano 8 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2009 > Byłem przed chwilą w garażu no i tak: są dwa czujniki jeden na samej > górze obok korka wlewu oleju i drugi pod paskiem rozrządu. Czy > one są takie same z wyglądu? bo na allegro widzę ten czujnik > wału jest taki sam jak ten koło korka. Nie brałem się za > czyszczenie jeszcze. Przypomniałem sobie, że na błędy > elektroniki pomaga zresetowanie komputera poprzez odpięcie > akumulatora i tak też zrobiłem. Przegazowałem go kilka razy i > problem ustąpił o co tu chodzi?! Ten na dole jest czujnikiem prędkości wału korbowego. U góry jest czujnik spalania detonacyjnego , on nie ma wpływu na Twoje problemy. A róznica miedzy nimi jest kolosalna , ten dolny liczy impulsy magnetyczne powstałe przez obracające się znaki na kole pasowym . Ten górny jest czujnikiem pizeoelektrycznym i jego zadaniem jest wyłapywanie drgań powstałych prze spalanie stukowe i jednocześnie komp zmienia kąt wyprzedzenia zapłonu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
netka1 Napisano 8 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2009 Przypomniałem sobie, że na błędy > elektroniki pomaga zresetowanie komputera poprzez odpięcie > akumulatora i tak też zrobiłem. Przegazowałem go kilka razy i > problem ustąpił o co tu chodzi?! Podpięcie pod EXAMINER wyjaśni sprawę. Skoro problem ustąpił po odłączeniu akumulatora to musi być jakaś błachostka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miranda Napisano 8 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2009 > Byłem przed chwilą w garażu no i tak: są dwa czujniki jeden na samej > górze obok korka wlewu oleju i drugi pod paskiem rozrządu. Czy > one są takie same z wyglądu? bo na allegro widzę ten czujnik > wału jest taki sam jak ten koło korka. Nie brałem się za > czyszczenie jeszcze. Przypomniałem sobie, że na błędy > elektroniki pomaga zresetowanie komputera poprzez odpięcie > akumulatora i tak też zrobiłem. Przegazowałem go kilka razy i > problem ustąpił o co tu chodzi?! Odłączenie akumulatora z całą pewnością nie spowodowało utraty istotnych dla silnika danych w pamięci komputera. Myślę, że nie miało związku z uzyskanym efektem, natomiast podgazowanie silnika - być może... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.