Skocz do zawartości

płyta x2


puchaty

Rekomendowane odpowiedzi

A no wlasnie.

1.

Bede montowal plyte pod bak. Ino nie mam pojecia jak to ma wygladac. Chetnie obejrze jakies pogladowe foto. Mile widziane rowniez wymiary i ksztalt takiej plyty. Wszelkie podpowiedzi jak to umocowac pod autem tez chetnie przyjme.

2.

taka sama sytuacja tyczy sie plyty pod silnik. Jak to umocowac i wogole z czym to sie je.

Wszystkie linki gdzie takie plyty zakupic mile widziane grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A no wlasnie.

> 1.

> Bede montowal plyte pod bak. Ino nie mam pojecia jak to ma wygladac.

> Chetnie obejrze jakies pogladowe foto. Mile widziane rowniez

> wymiary i ksztalt takiej plyty. Wszelkie podpowiedzi jak to

> umocowac pod autem tez chetnie przyjme.

> 2.

> taka sama sytuacja tyczy sie plyty pod silnik. Jak to umocowac i

> wogole z czym to sie je.

> Wszystkie linki gdzie takie plyty zakupic mile widziane

pod bak zbędna masa serio.

Wiercisz dziury w podłodze i kawałek płaskownika z tyłu nie jest to trudne ale zbędne. miałem płyte i zero zadrapan nawet - osobiscie wolałbym pod bak kawał gumy dać lepsze jak alu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pod bak zbędna masa serio.

> Wiercisz dziury w podłodze i kawałek płaskownika z tyłu nie jest to

> trudne ale zbędne. miałem płyte i zero zadrapan nawet -

> osobiscie wolałbym pod bak kawał gumy dać lepsze jak alu

mam pewna gume ale wydaje mi sie ze jej waga jest duzo wieksza niz plyty. Guma jest gruba na jakies 12mm i w srodek wtopiona jest jakas gesta siatka ni to z tworzywa ni to z materialu.

Pytam o plyte pod bak bo bedac kiedys jeszcze czarnuchem na eliminacjach mistrzostw J.Gory rozoralem sobie bak i miske rowniez frown.gif

mozesz podpowiedziec cos na temat plyty pod silnik. Ostatnia jaka mialem byla jakas dziwna. Konczyla sie na rowni z dolna krawedzia zderzaka. Zero zagiecia w gore. Byla na sztywno przykrecona do jakis katownikow, a te znowu... no wlasnie nie mam pojecia gdzie byly przyspawane gora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 2.

> taka sama sytuacja tyczy sie plyty pod silnik. Jak to umocowac i

> wogole z czym to sie je.

Najczesciej plyte pod silnik montuje sie na rozporce dolnej, tej miedzy mocowaniami wahaczy, a z przodu trzeba dospawac do podloznic jakies wzmocnienie, do ktorego potem przykreca sie plyte na sruby.

Mozna dostac "dogieta i wycieta" plyte na allegro, ale znajomy kupil, i potem musial to poprawiac, dlatego nie jest to najlepszy pomysl. Wiem tez, ze Gorny Sport Garage produkuje plyty, rozporki wahaczy, a jak podjedziesz to calosc moze zamontowac. Jest gdzies ze Slaska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A no wlasnie.

> 1.

> Bede montowal plyte pod bak. Ino nie mam pojecia jak to ma wygladac.

> Chetnie obejrze jakies pogladowe foto. Mile widziane rowniez

> wymiary i ksztalt takiej plyty. Wszelkie podpowiedzi jak to

> umocowac pod autem tez chetnie przyjme.

> 2.

> taka sama sytuacja tyczy sie plyty pod silnik. Jak to umocowac i

> wogole z czym to sie je.

> Wszystkie linki gdzie takie plyty zakupic mile widziane

Uderz do dextera900.

Nie dziś, bo jutro jest rajd ale po rajdzie na pewno ci wyjaśni ocb. Ma to zrobione fachowo. Jak poszperasz w szukajce to może nawet gdzieś znajdziesz jego opis (i chyba zdjęcia) sprzed roku/dwóch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam pewna gume ale wydaje mi sie ze jej waga jest duzo wieksza niz

> plyty. Guma jest gruba na jakies 12mm i w srodek wtopiona jest

> jakas gesta siatka ni to z tworzywa ni to z materialu.

> Pytam o plyte pod bak bo bedac kiedys jeszcze czarnuchem na

> eliminacjach mistrzostw J.Gory rozoralem sobie bak i miske

> rowniez

> mozesz podpowiedziec cos na temat plyty pod silnik. Ostatnia jaka

> mialem byla jakas dziwna. Konczyla sie na rowni z dolna

> krawedzia zderzaka. Zero zagiecia w gore. Byla na sztywno

> przykrecona do jakis katownikow, a te znowu... no wlasnie nie

> mam pojecia gdzie byly przyspawane gora

ja budujac seja obspawałem pas przedni wzmocniłem te wąsy trzymajace chłodnicę oi kątownik do tego i jest to wytrzymałe ale najpierw to obspawałem. A z tyłu do rozpórki dolnej i jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie plyta pod zbiornik wyglada tak:

1008754.th.jpg

1008759.th.jpg

tylko takie foty znalazlem, robilem gdy malowalem spod auta wiec plyte tak srednio widac. Zamocowana jest na takim wsporniku w tunely ktory widac, sruba jest niedaleko mocowania linki recznego, drugie mocowanie do sciany grodziowej tuz za fotelami i trzecie nie pamietam:)

Co do przydatnosci to mysle ze lepiej miec i nie potrzebowac niz nie miec i zalowac ze sie nie zalozylo:) Waga nie jest jakas kosmiczna, bo to przeciez zeliwa nie dajesz i nie dajesz 12mm tylko 3-4 i wystarczy.

A z przodu no to wlasnie do rozporki dolnej i do podluznic na jakis wspornikach. Mocowanie do tych wasow mnie nie przekonuje tym bardziej ze bez obspawania daje sie rade to reka wygiac, ale skoro Czuczu tak ma tzn. ze jest dobre wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u mnie plyta pod zbiornik wyglada tak:

> tylko takie foty znalazlem, robilem gdy malowalem spod auta wiec

> plyte tak srednio widac. Zamocowana jest na takim wsporniku w

> tunely ktory widac, sruba jest niedaleko mocowania linki

> recznego, drugie mocowanie do sciany grodziowej tuz za fotelami

> i trzecie nie pamietam:)

> Co do przydatnosci to mysle ze lepiej miec i nie potrzebowac niz nie

> miec i zalowac ze sie nie zalozylo:) Waga nie jest jakas

> kosmiczna, bo to przeciez zeliwa nie dajesz i nie dajesz 12mm

> tylko 3-4 i wystarczy.

> A z przodu no to wlasnie do rozporki dolnej i do podluznic na jakis

> wspornikach. Mocowanie do tych wasow mnie nie przekonuje tym

> bardziej ze bez obspawania daje sie rade to reka wygiac, ale

> skoro Czuczu tak ma tzn. ze jest dobre

kluczowym wyrazem jest obsoawnie i wzmocnienie, budujac od zera moglem sie bawic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam pewna gume ale wydaje mi sie ze jej waga jest duzo wieksza niz

> plyty. Guma jest gruba na jakies 12mm i w srodek wtopiona jest

> jakas gesta siatka ni to z tworzywa ni to z materialu.

>

a skad masz taka ladna gumke ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podajcie maila jeden i drugi mi na PRV, to wam wyśle paczkę, mam zdjęcia mocowań płyty pod silnik swojej i Petepolo.. co do tyłu, to nie robiłem, mam tylko faruchy z grubej gumy przyczepione do podłogi, żeby chroniły wahacze i zbiornik, tez moge fotke podesłać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podajcie maila jeden i drugi mi na PRV, to wam wyśle paczkę, mam

> zdjęcia mocowań płyty pod silnik swojej i Petepolo.. co do tyłu,

> to nie robiłem, mam tylko faruchy z grubej gumy przyczepione do

> podłogi, żeby chroniły wahacze i zbiornik, tez moge fotke

> podesłać...

Znalazlem twoj temat odnosnie mocowania plyty - juz mam temat nieco rozjasniony. Jezeli nie sprawi to problemow to prosze podeslac mi takze paczke ze zdjeciami na [email protected]

Jeszcze jedno pytanko jest:

- mianowicie jaka ma byc optymalna odleglosc miedzy plyta a silnikiem/miska?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> - mianowicie jaka ma byc optymalna odleglosc miedzy plyta a

> silnikiem/miska?

Generalnie jak najmniejsza - odstęp tam powoduje że tracisz cenny prześwit.

Ja starałem się go utrzymać poniżej 1cm.

A teraz myślę że dam 5mm gumy między płytę a miskę olejową i położę jedno na drugim - powinno mi to raz że ustabilizować nieco silnik, a dwa że będę miał nieco większy prześwit.

To samo tyczy się tylnej łapy skrzyni (to ona jest najniższym punktem podwozia i od niej zależy prześwit między płytą a nawierzchnią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Generalnie jak najmniejsza - odstęp tam powoduje że tracisz cenny

> prześwit.

> Ja starałem się go utrzymać poniżej 1cm.

> A teraz myślę że dam 5mm gumy między płytę a miskę olejową i położę

> jedno na drugim - powinno mi to raz że ustabilizować nieco

> silnik, a dwa że będę miał nieco większy prześwit.

> To samo tyczy się tylnej łapy skrzyni (to ona jest najniższym punktem

> podwozia i od niej zależy prześwit między płytą a nawierzchnią.

sruby popekaja od drgan te mcujace plyte

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sruby popekaja od drgan te mcujace plyte

Mam nadzieje że nie.

Nie położę bezpośrednio jednego na drugie, a dam przekładkę gumową żeby się jedno o drugie nie obiło.

A śruby to raczej nie popękają - solidne M12. Od drgań mogłoby się najwyżej rozkręcić.

Bardziej boję się o silnik który jednak dostanie trochę więcej uderzeń od dołu przeniesionych przez płytę.

Z drugiej strony zastanawiam się czy w razie np. lądowania po hopie lepiej żeby silnik od razu był od spodu opary na gumowej podkładce między płytą a miską, czy lepiej żeby zderzył miską o płytę jak go poduszki nie wyhamują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam nadzieje że nie.

> Nie położę bezpośrednio jednego na drugie, a dam przekładkę gumową

> żeby się jedno o drugie nie obiło.

> A śruby to raczej nie popękają - solidne M12. Od drgań mogłoby się

> najwyżej rozkręcić.

> Bardziej boję się o silnik który jednak dostanie trochę więcej

> uderzeń od dołu przeniesionych przez płytę.

> Z drugiej strony zastanawiam się czy w razie np. lądowania po hopie

> lepiej żeby silnik od razu był od spodu opary na gumowej

> podkładce między płytą a miską, czy lepiej żeby zderzył miską o

> płytę jak go poduszki nie wyhamują.

rozrzad w szesnastce od uderzenia sie przestawi i ak i tak po silniku to co za róznica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rozrzad w szesnastce od uderzenia sie przestawi i ak i tak po silniku

> to co za róznica

Z tym "po silniku" po przestawieniu rozrządu w 16V to chyba trochę legendy, bo miałem swego czasu rozrząd ustawiony źle, tak że silnik ledwo chodził, a nic złego się nie stało.

No i drugie pytanie - dlaczego miałby się od uderzenia przestawić rozrząd jeżeli napinacz jest w dobrym stanie?

Zresztą waliłem już tym silnikiem trochę (przejechał pół PPAiK we Włocławku i potem trasę Włocławek->Gdynia leżąc na płycie po urwaniu poduszek) i nic takiego się nie stało.

Raczej obawiałbym się o materiał z którego zrobiono miskę - czy się czasem nie wgniecie mając okazję i nie popsuje smoka.

No bo jakoś to się chyba daje zrobić żeby wylądować po hopie na płycie i niczego nie rozwalić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z prześwitem znika, kiedy ma sie w rajdówce zawieszenei rajdowe, tak jak bozia przykazała a nie tuningowe.. na Bilsteinie, Ohlinsie tak jak ma Szymoon sej stoi wysoko, wiec nie trzeba walczyć o każdy centymetr prześwitu... mój sej stoi na Bilsteinie i Eibachu na tyle wysoko, ze nie mam z tym problemu dlatego prześwit pomiędzy miską a silnikie to około 2,5 cm i w połączeniu z twardymi poduszkami nic mi nei dobija i nie mam tego problemu... zresztą jak mam płyte to nia wale, po to jest, ma za zadanei chronic mechanizmy i miske, wiec wole nia walić często, niż ryzykowac dobicie płyty po hopie kosztem uszkodzenia motoru..takie moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mój sej stoi

> na Bilsteinie i Eibachu na tyle wysoko, ze nie mam z tym

> problemu dlatego prześwit pomiędzy miską a silnikie to około 2,5

> cm

U mnie Bistein B6 + Eibach pro-kit (-30mm) i przy 5mm płyty i około 10mm odległości między płytą a tylną łapą i miską olejową mam 8cm prześwitu między płytą a ziemią (fakt że mam tam 1.2 16V które jest trochę cięższe od serii i ma niżej miskę olejową).

Nawet po podniesieniu zawiasu gumami mam 10cm, a to nadal dużo za mało żeby wyłapać samochód po hopie.

Na seryjnych sprężynach z Vana mam jakieś 10.5cm.

Na Wałsza to było niewiele więcej niż głębokość kolein.

Dalsze utwardzanie amortyzatorów zabierze przyczepność na nierównej nawierzchni, a z kolei dalsze podnoszenie (np. na gwincie) spowoduje że cienias się wywali, bo to zbyt stabilny samochód nie jest.

IMO tu się ideału nie osiągnie, a najwyżej jakiś kompromis - cienias z racji kiepskiej stabilności musi wisieć nisko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie Bistein B6 + Eibach pro-kit (-30mm) i przy 5mm płyty i około

> 10mm odległości między płytą a tylną łapą i miską olejową mam

> 8cm prześwitu między płytą a ziemią (fakt że mam tam 1.2 16V

> które jest trochę cięższe od serii i ma niżej miskę olejową).

> Nawet po podniesieniu zawiasu gumami mam 10cm, a to nadal dużo za

> mało żeby wyłapać samochód po hopie.

> Na seryjnych sprężynach z Vana mam jakieś 10.5cm.

> Na Wałsza to było niewiele więcej niż głębokość kolein.

> Dalsze utwardzanie amortyzatorów zabierze przyczepność na nierównej

> nawierzchni, a z kolei dalsze podnoszenie (np. na gwincie)

> spowoduje że cienias się wywali, bo to zbyt stabilny samochód

> nie jest.

> IMO tu się ideału nie osiągnie, a najwyżej jakiś kompromis - cienias

> z racji kiepskiej stabilności musi wisieć nisko.

To ceikawe, bo ja jak założe doswojego springi od vanny na szutry + szutrówka to pomiedzy płytą a glebą jest taka odległośc, ze górna krawędź naklejki od butelki litrowej od coli sie tam mieści..(wiem, ze to mało obrazowe, ale kiedys ją przystawiałem i tyle było)... jakieś 20 cm to min... zlosnik.gif

Skręcanei gwintu nie ma sensu, bo będzie tylko twardszy...a na szutet to nei o to chodzi....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To ceikawe, bo ja jak założe doswojego springi od vanny na szutry +

> szutrówka to pomiedzy płytą a glebą jest taka odległośc, ze

> górna krawędź naklejki od butelki litrowej od coli sie tam

> mieści..(wiem, ze to mało obrazowe, ale kiedys ją przystawiałem

> i tyle było)... jakieś 20 cm to min...

No to nie wiem jakim cudem.

20cm prześwitu to ma Grand Vitara i Subaru Forester (a nie mają płyty), a jakoś trudno mi sobie wyobrazić cieniasa który stałby wyżej od GV czy Forestera.

Seryjny Van ma 14cm, Sporting ma 12.5 (nadal bez płyty).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tu mas zfotki mojego zawiasu na szutry..

> http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=281030385&page=0&fpart=1&vc=1

No to pomiary butelki CocaColi wyciągniętej z lodówki pokazały że tu masz jakieś 15cm prześwitu z przodu.

W sumie to by się zgadzało, bo jak masz 900 to to jest jednak zauważalnie lżejsze niż 1.2, to i auto wyżej.

Miska olejowa też pewnie swoje wyżej niż u mnie.

No i u mnie najniższy punkt to tylna łapa skrzyni i ja tam mierzyłem prześwit.

I tak jak na PPAiK pooglądałem inne 1.2, to wszyscy mieli sposoby wyglądające podobnie jak mój, no i niestety robiliśmy za tych co równali te koleiny.

Coś tam będę próbował popracować nad prześwitem, ale cudów tu raczej nie będzie.

Na rajd 100% szutrowy to jeszcze można auto podnieść, ale na takie gdzie jest pół na pół z asfaltem to się cienki dachem podeprze na zakręcie jak go postawię tak wysoko.

U mnie wystarczył zestaw sprężyny sporting+eibach pro-kit i jeździłem na dwóch kołach na asfalcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 1.1...

Na meiszane nawierzchnei nie ma co kombinować z zawiasem, trzeba wybrać jakis półśrodek..ja takich imprez nei trawie, gdzie jest pół na pół..w tym roku w opocznie były OSy po drogach asfaltoywch i jedna próba na szutrowym placy..wiec jechałem na A539.. fajna zabawa..ale to była jedna próba wiec nei straciłem wiele, , a nie tak jak w Brodnicy, pół na pół...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam 1.1...

I tak chyba silnik sporo mniejszy niż 1.2 16V.

> Na meiszane nawierzchnei nie ma co kombinować z zawiasem, trzeba

> wybrać jakis półśrodek..ja takich imprez nei trawie, gdzie jest

> pół na pół..w tym roku w opocznie były OSy po drogach

> asfaltoywch i jedna próba na szutrowym placy..wiec jechałem na

> A539.. fajna zabawa..ale to była jedna próba wiec nei straciłem

> wiele, , a nie tak jak w Brodnicy, pół na pół...

We Włocławku też było pół na pół - place/szutrowy wyryp.

Tyle że we Włocławku pozwolili zmieniać opony w ramach 2 zapasów (tyle że nie dali na to czasu, ale to już inna historia).

I fakt - tu nie poradzisz.

Mi wychodzi że najlepszy zestaw na pół na pół to eibach -30 podniesiony gumami włożonymi między dwa dolne zwoje (wtedy robi się z niego jakieś -10mm).

Na równy asfalt Eibach bez tych gum.

No a na szuter spręzyny z Vana, tyle że z racji cięższego silnika chętnie bym to jeszcze o 1cm podniósł na gwincie czy czymś takim (ewentualnie poeksperymentuje jeszcze z doborem gum).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.