Skocz do zawartości

Euroscan - jak podłączyć do Punto 1.2 8v mk2 188A4 - foto


norbert123

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam Euroscana. Kabelki wyglądają jak ponizej:

283226571-283226584-kabelki.jpg

Kabelki sa przerobione na potrzeby Fiata Bravy ale myśle że do Punto będą też dobre tzn :

biało zielony i zielony to zwarte K (K Line in z K Line out), niebieski masa, brązowy i białobrązaowy to zwarte L (i nie uzywane- podobno we wszystkich fiatach) , pomarańczowy to plus.

W Bravie podłączam się do ECU samochodu przez złącze w które znajduje się w silniku i plus do klemy. W Punciaku takiego złącza nie znalazlem, ktoś podopowiedział ze to złącze jest w skrzynce z bezpiecznikami. Czy to to czarne zlącze? Jeśli tak na które dziurki którymi pinami z Euroscana się podlączyć?

283226571-20091223473a.jpg

EDIT: Proponuję potrenować wstawianie zdjęć.

Niestety jedno polecialo, wiec jesli Ci na nim zalezy, to wstaw je ponownie.

Co do gniazda, to innego w MKII nie ma.

post-36264-14352505844533_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> EDIT: Proponuję potrenować wstawianie zdjęć.

> Niestety jedno polecialo, wiec jesli Ci na nim zalezy, to wstaw je

> ponownie.

Poleciało? Nie rozumiem co mam trenować skoro byly widoczne wszytkie 3? Czy zrobiłem coś niezgodnego z regulaminem? Każde ze zdjęc miało poniżej 100kB a że chcaiłem żeby były widoczne w jednej wiadomości to wstawiłem je z własnych odpowiedzi. Czy to jest zabronione? A może jest jakiś inny sposób (bez używania serwera zewnętrznego)

> Co do gniazda, to innego w MKII nie ma.

Tzn w które dziurki mam wsadzić które Piny?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazde zdjecie bylo wstawione w oddzielnym poscie i powiazane z pierwsza wiadomoscia. A na przyszlosc, powinno byc wszystko w jednym ok.gif

A wracajac do tematu, o to opis gniazda OBD2/EOBD.

283226905-eobd.JPG

post-73486-1435250584553_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kazde zdjecie bylo wstawione w oddzielnym poscie i powiazane z

> pierwsza wiadomoscia. A na przyszlosc, powinno byc wszystko w

> jednym

No tak, ale bez umieszczenia fotek na serwerze zewnętrznym nie da się chyba tego zrobić, bo do danego postu mozna wstawić tylko 1 fotkę?

> A wracajac do tematu, o to opis gniazda OBD2/EOBD.

Dzięki wielkie. Wynika z tego że musżę chyba tylko wpiąć K na 7, mase na 4 i + na 16.

A jeśli to nie zadziała to pokombinować jeszcze z 15 lub 10 podłączoną do L?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No tak, ale bez umieszczenia fotek na serwerze zewnętrznym nie da się

> chyba tego zrobić, bo do danego postu mozna wstawić tylko 1

> fotkę?

Da sie, trzeba po prostu caly czas edytowac tego jednego posta, wstawiajac po kolei nowe zdjecia. Jak juz jedno sie pojawia na gotowo w poscie, to podgrywasz koleja fotke i tak robisz z kazdym nastepnym. Dodawanie kolejnych nie powoduje usuwania juz tych widocznych w tekscie.

> Dzięki wielkie. Wynika z tego że musżę chyba tylko wpiąć K na 7, mase

> na 4 i + na 16.

> A jeśli to nie zadziała to pokombinować jeszcze z 15 i 10 podłączoną

> do L?

Musisz pokombinowac, jak mialem mkII to nie bawilem sie Euroscanem, tylko uzywalem ELM323. Glownie tylko do odczytu bledow i parametrow silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiedziałem -sorry. Całe życie sie człowiek uczy.

> Musisz pokombinowac, jak mialem mkII to nie bawilem sie Euroscanem,

> tylko uzywalem ELM323. Glownie tylko do odczytu bledow i

> parametrow silnika.

Pokombinuje. Tylko coś mi sie wydaje że to złącze jest jakby nowego typu (rok produkcji XI 2002) którego euroscan nie obsłuzy, mimo w info ogólnym dla użytkowników Punto jest napisane że Euroscan powinien działać z mkII

Moim celem jest reset autoadaptacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiedziałem -sorry. Całe życie sie człowiek uczy.

Spoko wink.gif. Dokladnie, czlowiek uczy sie przez cale zycie. Ja tez juz teraz nie wiem co robie i jestem polprzytomny sick.gif. I zamiast Ci odpowiedziec, to zaczalem edytowac Twojego posta spineyes.gif

> Pokombinuje. Tylko coś mi sie wydaje że to złącze jest jakby nowego

> typu (rok produkcji XI 2002) którego euroscan nie obsłuzy, mimo

> w info ogólnym dla użytkowników Punto jest napisane że Euroscan

> powinien działać z mkII

> Moim celem jest reset autoadaptacji.

No to wiem, ze chlopaki u nas to robili przy pomocy Euroscan'u. Wiec musisz sprobowac ok.gif. A co do zlacza, to one chyba jest najmniej wazne. Po prostu przyjal sie juz chyba taki standard gniazda i prawie wszystkie nowe samochody juz takie maja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączenie kabelka - w PII używasz tylko linii K

-1 pin gniazda diagnostycznego - ABS

-3 pin gniazda diagnostycznego - Airbag

-7 pin gniazda diagnostycznego - Silnik

no i oczywiście zasilanie - ja podłączam bezpośrednio pod aku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiec udalo sie. Podpialem sie tak

4 - masa, 7 -K, 16 -plus

Skasowalem alarm bodajze O2 sensor failed i jak na razie nie pojawia sie. Sonda jakos tam pracuje tzn widac ze "wachluje" napieciem. Skasowalem tez autoadaptacje. Po jej skasowaniu wykonalem standardowe 3 krotne mocne przegazowanie samochodu i niestety po tym zaczeła migac kontrolka wtrysku co wg instrukcji moze oznaczac uszkodzenie katalizatora yikes.gif W każdym razie mruganie dotyczy systemu EOBD/OBD2

Euroscan nie widzi bledow - chyba dlatego, ze za jego pomoca nie dostane sie do systemu EOBD/OBD2.

Ciekawe czy jest szansa ze to mruganie po czasie to samo zniknie czy tez trzeba je jednak skasowac z jakiegos "lepszego" interfejsu?

I przy okazji czy w punto mkII 2002 ma jedna czy 2 sondy lambda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miganie checka po resecie autoadaptacji to rzecz normalna.

Nagrzej silniczek do temp pracy i wtedy 3 razy gaz do odcięcia. Kontrolka na pewno zgaśnie i wtedy proces resetu autoadaptacji zostanie zakończony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znalalzem coś co czyta EOBD

> 83 PLN

> albo taki

> 119PLN

> albo taki:

> 179PLN

> Czy czymś one się wogóle róznia (w sensie funkcjonalności) poza ceną?

> A moze ktoś poleci jakiś inny?

To są zabaweczki które w przypadku PII z euroscanem na 2 com nie mają żadnych szans. Współpracują tylko z silnikiem, ABS i Airbag są poza ich zasięgiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale Euroscan nie czyta EOBD/OBD2

Mam kropka po lifcie z 2003 euroscan bez problemu komunikuje się z ECU samochodu odczytuje kody błędów, odczyty parametrów czujników w czasie rzeczywistym, wykonuje testy elementów wykonawczych, z Airbagiem też nawiązał komunikację.

Czego więcej oczekujesz po tym urządzeniu.

Komunikuje się ze sterownikiem PII clasic więc z kropkami nie ma problemu.

Jeżeli chcesz interfejs do samochodów na elm 327 to z połączeniem z samochodami sprzed 2002 roku ma problemy tyle wiem z praktyki stosowania tego urządzenia. Jak wygląda komunikacja ze sterownikami po canie niewiem.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam kropka po lifcie z 2003 euroscan bez problemu komunikuje się z

> ECU samochodu odczytuje kody błędów, odczyty parametrów

> czujników w czasie rzeczywistym, wykonuje testy elementów

> wykonawczych, z Airbagiem też nawiązał komunikację.

> Czego więcej oczekujesz po tym urządzeniu.

> Komunikuje się ze sterownikiem PII clasic więc z kropkami nie ma

> problemu.

> Jeżeli chcesz interfejs do samochodów na elm 327 to z połączeniem z

> samochodami sprzed 2002 roku ma problemy tyle wiem z praktyki

> stosowania tego urządzenia. Jak wygląda komunikacja ze

> sterownikami po canie .

Dobrze napisales. Euroscan jest najlepszy do samochodów sprzed 2002. Ale jak samochód ma EOBD/OBD2 to juz nie wszystko da się nim zrobić- Choćby zgasić tej lampki która u mie sie pali. Z poziomu ECU silnika ten błąd nie jest widoczny (i Euroscan go nie widzi - "No fault codes set") Bo chyba jest jakas osobna centralka EOBD/OBD2?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dobrze napisales. Euroscan jest najlepszy do samochodów sprzed 2002.

> Ale jak samochód ma EOBD/OBD2 to juz nie wszystko da się nim

> zrobić- Choćby zgasić tej lampki która u mie sie pali. Z poziomu

> ECU silnika ten błąd nie jest widoczny (i Euroscan go nie widzi

> - "No fault codes set") Bo chyba jest jakas osobna centralka

> EOBD/OBD2?

"No fault codes set" - czyli nie masz zapisanych błędów w centralce wtrysku lub je wykasowałeś. Kontrolka Check nie może się zapalić.

Jeżeli chodzi o miganie kontrolki - miga bo nie dokończyłeś w sposób prawidłowy procedury resetu autoadaptacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> "No fault codes set" - czyli nie masz zapisanych błędów w centralce

> wtrysku lub je wykasowałeś. Kontrolka Check nie może się

> zapalić.

> Jeżeli chodzi o miganie kontrolki - miga bo nie dokończyłeś w sposób

> prawidłowy procedury resetu autoadaptacji.

Hmm... No załózmy ze masz racje. Choc wydawało mi się że jak miga kontrolka to poiwnna byc w jakims ECU widoczna jak bląd. Proces autoadaptacji zakonczylem jak w Bravie. Po resecie przegazowelm 3 razy do 5000 tysi i z powrotem. Potem 20 minut jazdy. I cały czas sie swieci..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś na komputerze samochodu zobaczyłem wreszczie spalanie o jakim wcześniej mogłem tylko pomarzyć. Pokazał nawet 17km/l (fakt ze na mieście pustki ale kiedyś jak jechałem na trasie to i tak w porywach pokazwyał 13 km/l)

Nie wiem co pomogło- czy reset autoadaptacji, czy to ze zalalem STP do wtryskiwaczy, czy nowe paliwo, czy wszystko razem.

W każdym razie check od wtrysków nadal mruga i nie chce zgasnąć. Może STP wyciągnał jakieś syfy z układu paliwowego (nalałem całą butelkę do połowy baku -dla lepszego efektu tak na kąciku BBM robilismy) i być może też to w jakiś sposób "zwróciło uwagę" systemu EOBD/OBD2 - po prostu spaliny były gorsze?

Na razie jeszcze poczekam z tą lampką. Czytałem gdzieś że odpięcie aku z klem moze pomóc choć w przypadku mk2 to chyba nie da rezultatu. Kupie też sobie ELM 327 aby zczytać ten błąd z EOBD/OBD2 skoro nie ma go W ECU silnika to musi być widoczny gdzieś indziej (wg mnie jest jakiś osobny układ sterujący do EOBD/OBD2 w Punto?????)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli chodzi o miganie kontrolki - miga bo nie dokończyłeś w sposób

> prawidłowy procedury resetu autoadaptacji.

No i miałeś rację. Dziś wkurzony że kontrolka nie gasnie ponownie przegazowałem samochód aż do samego końca 3 razy (tzn aż do odcięcia- kiedy czułem szarpnięcia i silnik nie chciał iśc wyzej) no i jak ręką odjął!!!! Kontrolka zgasła dokładnie za trzecim przegazowaniem. Nie wiem czemu dopiero teraz - wcześniej tez to robiłem może jednak za słabo.

Obecnie spalanie średnio to około 15km/l (sobotni ruch)- przedtem w mieście max 11km/l- również w sobotnim ruchu. Wg mnie to jednak reset autoadaptacji pomógł i obniżył spalanie- moim zdaniem auto miało rozjechane mapy przez instalkę II generacji która mam po poprzednim właścicielu. Zamierzam ją wy.....ć i założyć STAGA 4 z Railami -m.in na skutek problemów z przełączaniem na zimnym - samochód prawadzić będzie żona i instalka musi być dla niej niezauważalna, bez szarpnięć, gaśnięc i innych niespodzianek.

Z kolei zalanie STP dodało silnikowi wyraźnie wigoru - rozpędza się lepiej niż przedtem. Poprzedni właścicel jeżdzl pewnie w większości na gazie i wtryskiwacze beznynowe jak i układ paliwowy były zasyfione....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cieszę się, że pomogły moje rady.

> Mam nadzieję, że przekonałem Cię do wyższości posiadanego euroscana

> nad interfejsem Elm 327 - możliwości tego 1 są zdecydowanie

> większe.

Tak do końca to nie:)

Fakt -na ELM 327 autoadaptacji nie zresetujesz i nie zrobiśz innych fajnych funkcji np testu elementów (chocby wiatraka chłodnicy smile.gif ) - dlatego m.in swego czasu kupilem Euroscan. Jego wada to niestety koniecznosć 2 COM-ów i to pod DOSem. Obecnie nie ma laptopów nawet z jednym COMem a przejściówki SILICOM z 2 Comami nie na każdym laptopie działaja.... (ja mam jeszcze na szczeście lapka z 1 Comem, drugi na SILICOMie + bootowalny pendrive z DOS.)

Szkoda więc ze ELM na USB nie we wszystkim dorównuje Euroscanowi. Do ELM masz za to rózne fajne bajery - np programy które pokazuje oscylacje lambdy na wykresie a na Euroscanie to tylko widzisz liczbowe zmiany napięcia i to niezbyt płynnie ze względu na ograniczoną szybkośc transmisji... Jak coś się złego dzieje to nie zawsze idzie to wychwycić

I tak jak wcześnij pisałem podejrzewam też że na ELM zobaczyłbym bład z EOBD/OBD2, który powodował mruganie

Tak więć wg mnie najlepiej miec to i to:). Mimo wszystko chyba sobie sprawie taki ELM - choćby dla porównania. Najwyżej się zawiodę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sa laptopy z portem COM, ale nie wsrod maszyn do pisania i netu za 2000-3500zl smirk.gif

Dobry laptop kosztuje ponad 4000zl, wiele z nich ma COM'a. Drugiego dokladasz na PCMCIA lub ExpreessCard, DOS'a odpalasz z USB lub CD i Euroscan dziala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sa laptopy z portem COM, ale nie wsrod maszyn do pisania i netu za

> 2000-3500zl

> Dobry laptop kosztuje ponad 4000zl, wiele z nich ma COM'a. Drugiego

> dokladasz na PCMCIA lub ExpreessCard, DOS'a odpalasz z USB lub

> CD i Euroscan dziala.

Wiem, wiem. Ale sam przyznasz ze coś co działa tylko pod DOSem i do tego na COM (chodzi o szybkośc przesyłu danych) to obecnie archaizm. Przydałby się jakieś tani układ z oprogramowaniem umozliwiającym to wszystko co Euroscan i pracujący pod Windows na USB. Choćby ze względu na wygodę użytkowania - bez konieczności kombinowania z tym DOS i przejściówkami.

Myślę że jakby jakiś programista się przyłożyl to dałoby się to zrobić- chocby na ELM 327 lub jakieś nowszej jego wersji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat przy interfejsach nie chodzi o szybkosc, a stabilna i pewna lacznosc z samochodem. W tym wypadku lepiej dzialac po wbudowanym COM'ie, bo przy interfejsach USB w 99% jest tworzony wirtualny port COM, a z nim bywaja problemy oslabiony.gif. Dlatego ja sobie sprawilem lapka z COM'em, ktory tez mi sie przydaje do innych rzeczy, np: konfiguracja profesjonalnych urzadzen sieciowych. Tam wstepnie wszystko ustawia sie przez COM'a.

Najwazniejsze, ze udalo Ci sie rozwiazac problem ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sprawilem lapka z COM'em, ktory tez mi sie przydaje do innych

> rzeczy, np: konfiguracja profesjonalnych urzadzen sieciowych.

Kolega pewnie routerami i switchami się zajmuje smile.gif Mi z racji zawodu zdarza się czasem podpinać do profesjonalnych urządzeń telekomunikacyjnych smile.gif stad laptop z COM-em, ale i tam już obecnie, wszystko na "Dzień Dobry" ma jakis defaultowy adres IP i COM nawet do consoli powoli odchodzi do lamusa- RJ45 go wypiera.

> Najwazniejsze, ze udalo Ci sie rozwiazac problem

Tak, Dzieki wszystkim za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wykresy w tych programach to duże przybliżenie podobnie jak wskazania pracy sondy w euroscanie. U tego sprzedawcy kupiłem Vag kkl z możliwością diagnostyki opli. Owszem pojazdy z grupy vag diagnozuje bez problemu jednak opla nie chce ruszyć w żaden sposób. Obietnice sprzedawców brałbym z przymrużeniem oka w końcu żeby coś sprzedać trzeba trochę ubarwić możliwości oprogramowania w końcu za ich działanie nie biorą odpowiedzialności a jedynie za działanie fejsu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sory za taki moze mały OT ale: KLKIKKK Czy jest jakiś tańszy odpowiednik tego interfejsu którym da się ogranąć błędy Airbag-u Oczywiście chodzi o Punto II 1.2 8v zlosnik.gif Bo już kilkakrotnie zapaliła mi się kontrolka fakt faktem że 'znajomy" za free kasuje ale nie idzeie siez nim dogadać żeby to naprawił tzn. podał co powoduje zapalanie się kontrolki oslabiony.gif

Tylko że wyskoczyć z 300 zł to troszkę dużo tym bardziej że tylko kabelek nada siędo fiata żeby kosztował 100 zł to by sie człowiek nie zastanawiał confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sory za taki moze mały OT ale: KLKIKKK Czy jest jakiś tańszy

> odpowiednik tego interfejsu którym da się ogranąć błędy Airbag-u

> Oczywiście chodzi o Punto II 1.2 8v Bo już kilkakrotnie

> zapaliła mi się kontrolka fakt faktem że 'znajomy" za free

> kasuje ale nie idzeie siez nim dogadać żeby to naprawił tzn.

> podał co powoduje zapalanie się kontrolki

> Tylko że wyskoczyć z 300 zł to troszkę dużo tym bardziej że tylko

> kabelek nada siędo fiata żeby kosztował 100 zł to by sie

> człowiek nie zastanawiał

Jeszcze z pół roku temu ten fejs kosztował coś około 390PLN. Nie wiem czy ktoś z kącikowiczów takowy posiada właśnie ze względu na cenę.

Z poduszkami w kropkach dobrze radzi sobie euroscan na 2 comach np. taki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeszcze z pół roku temu ten fejs kosztował coś około 390PLN. Nie wiem

> czy ktoś z kącikowiczów takowy posiada właśnie ze względu na

> cenę.

> Z poduszkami w kropkach dobrze radzi sobie euroscan na 2 comach np.

> taki

No dobra zlosnik.gif ale w opisie aukcji jest że obsługuje samochody DO 1999 r czyli jak sienie mylę te w których jeszcze nie mają tego systemu OBD2 i sieci CAN .... hmm.gif

A no i co do tego euroscana...... Fakt faktem że jest tanszy i to nawet sporo zlosnik.gif ale zaraz robi sie spory problem z tymi portami Com do czego je podłaczyć frown.gif aczkolwiek tym euroscanem dało by się bezproblemowo pewnie ogranąć kilka innych marek chociażby do odczytania błędów silnika smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybór należy do Ciebie. Ja podałem Ci tańszą alternatywę sprawdzoną w kropkach do 2005r i PII clasic z 2008r. A co ty wybierzesz niewiem.gif. Ja wybrałem euroscana na dwóch com-ach i nie żałuję.

Wypij 20.GIF i spokojnie przeanalizuj za i przeciw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No dobra ale w opisie aukcji jest że obsługuje samochody DO 1999 r

> czyli jak sienie mylę te w których jeszcze nie mają tego systemu

> OBD2 i sieci CAN ....

Jak widizsz z wiadomości w tym poscie w przypadku Fiata Punto wyprodukowanego nawet w roku 2002 Euroscan dziala- wystarczy podpiąć się sie na odpowiedni Pin złącza EOBD/OBD2.

> A no i co do tego euroscana...... Fakt faktem że jest tanszy i to

> nawet sporo ale zaraz robi sie spory problem z tymi portami

> Com do czego je podłaczyć aczkolwiek tym euroscanem dało by

> się bezproblemowo pewnie ogranąć kilka innych marek chociażby do

> odczytania błędów silnika

Dokladnie jest tak jak piszesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.