spad Napisano 29 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2009 Pytanie jak w temacie. Muszę odpalić stilo na kable i minus powinienem podpiąć do masy w stilo. I tu problem, bo nie wiem gdzie ona jest. Czy to ta śrubka z przykręconym kablem do blachy obok filtra paliwa? Proszę o pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irekw Napisano 29 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2009 > Pytanie jak w temacie. Muszę odpalić stilo na kable i minus > powinienem podpiąć do masy w stilo. I tu problem, bo nie wiem > gdzie ona jest. Czy to ta śrubka z przykręconym kablem do blachy > obok filtra paliwa? Proszę o pomoc. A do ujemnej klemy/na akumulatorze/ nie wystarczy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brevis Napisano 29 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2009 generalnie wszedzie .... jak dotkniesz jakies nieoslonietej blachy .... naprosciej jest jednak do klemy akumulatora raczej ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 29 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2009 > Pytanie jak w temacie. Muszę odpalić stilo na kable i minus > powinienem podpiąć do masy w stilo. I tu problem, bo nie wiem > gdzie ona jest. Czy to ta śrubka z przykręconym kablem do blachy > obok filtra paliwa? Proszę o pomoc. Wal bezposrednio do aku. Wiem ze w instrukcji pisze zeby nie. Montowany na pierwszy montaz MM nie robi focha. Nie raz moj klekot byl dawca pradu i chodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 29 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2009 > Wal bezposrednio do aku. Wiem ze w instrukcji pisze zeby nie. > Montowany na pierwszy montaz MM nie robi focha. Nie raz moj > klekot byl dawca pradu i chodzi Zawsze tak robiłem, ale ostatnio zachciało mi się poczytać na ten temat w instrukcji a tam straszą, że może spowodować spięcie, bum, etc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 29 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2009 > generalnie wszedzie .... jak dotkniesz jakies nieoslonietej blachy > .... naprosciej jest jednak do klemy akumulatora raczej ... Dzięki. Podpiąłem minus do skrzyni biegów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 29 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2009 To jeszcze jedno pytanie. Próbowałem odpalić na kablu i nic, auto nawet nie pierdło. Czy jest sens ładować akumulator i sprawdzić czy działa, czy to jednak jego definitywny koniec? Akumulator jest fabryczny MM, więc już ponad 7 lat mu stuknęło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 29 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2009 > Zawsze tak robiłem, ale ostatnio zachciało mi się poczytać na ten > temat w instrukcji a tam straszą, że może spowodować spięcie, > bum, etc. wszystkie BMW co maja aku w bagazniku maja z przodka wyprowadzone +/- i tez w manualu pisza ze jak chcesz sie zapinac to o te wyprowadzenia a nie bezposrednio do aku U mnie iskrzy za kazdym razem i dziala wiadomo nikt nie ma na mrozie idealnej reki zeby tak zalozyc krokodyla zeby nie strzelila iskierka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 29 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2009 > To jeszcze jedno pytanie. Próbowałem odpalić na kablu i nic, auto > nawet nie pierdło. bo kable z malczana. Jak masz cienki drucik to mimo ze dawca zdrowy to nie zakrecisz "chorego" bo ci kabel nie przeniesie amperazu. Do stilaka to mam takie grube lagi ze mozna sie nimi holować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 29 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2009 > bo kable z malczana. Jak masz cienki drucik to mimo ze dawca zdrowy > to nie zakrecisz "chorego" bo ci kabel nie przeniesie amperazu. > Do stilaka to mam takie grube lagi ze mozna sie nimi holować Na kablach napisane jest, że nadają się do akumulatorów do 200Ah. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 29 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2009 > Na kablach napisane jest, że nadają się do akumulatorów do 200Ah. no to chyba lipa, niesadzisz ? nie wiem czemu ale zakladam ze masz dizla . moje maja 600 edycja.. zamotales mnie.. 200ah ? hm to sporo (edycja 2) ehehe.. dobra w temacie jest JTD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 29 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2009 dobra.. jeszcze raz. bylem w aucie ( ale mroz! ) Na moich stoi 600A (samo A, zaden Ah) . kazda zyla gruba jak palec, albo lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin19JTD Napisano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2009 zalezy gdzie kupione widzialem raz kable rozruchowe 600A do osobowki i iles tam wieksze dla tira w przekroju te dla aut ciezarowych roznily sie iloscia gumy nalanej na miedziany drut. jaki byl efekt? podlaczyl tir do tira i kable sie stopily. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2009 no takie markietufki byly po 15 zl po 30.. ja za swoje dalem z 50. Roznily sie wlasnie amperem i gruboscia zewn zyly. Czy tam drut jako taki jest grubszy - nie wiem. mam nadzieje ze tak Wiem ze cena nie jest wykladnikiem jakosci ale swiadomie wzialem "lepsze/drozsze" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rydzu Napisano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2009 > To jeszcze jedno pytanie. Próbowałem odpalić na kablu i nic, auto > nawet nie pierdło. Czy jest sens ładować akumulator i sprawdzić > czy działa, czy to jednak jego definitywny koniec? Akumulator > jest fabryczny MM, więc już ponad 7 lat mu stuknęło. Witaj ja miałem w swoim Stilo akumulator od astry z tym samym silnikiem miałem to samo co ty. rano mi nie odpalił i po kablach też nie chciał, w końcu go podładowałem i jakoś jeździł ale był za słaby żeby grzać świece jak się schłodziło i znowu były problemy, no i od niedawna mam nowy i po problemie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2009 > Na kablach napisane jest, że nadają się do akumulatorów do 200Ah. Podładuj normalnie Akumulator - wyciągni go z auta jeśli nie możesz inaczej i na 10 godzin.... i wtedy zobacz Co do kabli to nie można obecnie kupić nic dobrego - to co sprzedają to jakieś nieporozumienie .... przewód o przekroju 1,5 mm2 zalany gumą .... max 15 A... to tyle aby kontrolki sie zaświeciły Aby popłyną prąd 600 A to potrzebne są kable o przekroju przynajmniej 60 mm2 - takie jakie macie od aku do rozrusznika .... a nie jakieś telefoniczne badziewie Rozrusznik ma moc ponad 1 KW a to przy napięciu 12V daje nam prawie 100 A co za tym idzie kable ( miedź w kablu ) muszą mieć z 20 mm2 i wtedy osobowe auto zapali .... Oczywiście przy rozładowanym akumulatorze jeszcze + 50% - 100% prądu poleci na jego ładowanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 30 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2009 > Podładuj normalnie Akumulator - wyciągni go z auta jeśli nie możesz > inaczej i na 10 godzin.... i wtedy zobacz Właśnie tak zrobiłem. Aku właśnie się ładuje. Ustawiłem na 4A i zobaczymy co z tego będzie. Patrzyłem dzisiaj na kolor kropki na akumulatorze i jest biała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 31 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2009 I jeszcze jedno pytanie. Czy w akumulatorze fabrycznym MM można dostać się do cel, zęby uzupełnić elektrolit? Niby na aku jest coś co przypomina dużą zaślepkę, ale nie widać, żeby dało się to ściągnąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek Napisano 31 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2009 > na aku jest > coś co przypomina dużą zaślepkę Do niej właśnie przyczepione są korki do poszczególnych cel. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 31 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2009 > Do niej właśnie przyczepione są korki do poszczególnych cel. Jest jakiś patent na ściągniecie, czy wyrywać na siłę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek Napisano 31 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2009 Podważyć z jednej strony i pójdzie. Czasami korki zostają w aku, ale potem sie je wpina do tej zaślepki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.