wojtala Napisano 6 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2010 Mam pytanie. Bo troche juz poczytalem i teraz rodza sie watpliwosci. Kolega wklada osprzet turbo do Cinquecento sportinga 1.1 i pewnych nie znanych mi wzgledow chce to wszystko wysterowac na gazie przy uzyciu staga 300. Czy wogule warto inwestowac w tego Staga ? Poniewaz kolega chce tego uzyc poniewaz posiada juz sekwencje z tym sterownikiem golfie vr6 i jest bardzo zadowolony. Interesuje go np. taki zestaw: klik . I do tego jesli dobrze rozumiem: czerwone valteki, reduktor trzeba zmienic pod turbo prawda (moc ok 150KM) no i poniej odpowiednie dysze. Czy taki zestaw sie nada czy trzeba czego innego szukac. Chodzi glownie, aby kolega mogl to wlasnorecznie ustawiac a jest juz w tym obeznany na podstawie swojego auta i dlatego chce zaaplikowac taki gas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 6 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2010 Rozumiem, że cienias jest MPI? Ktoś tu wspomianał o takim zestawie jeźdźącym, więc pewnie się da. Czerwony Valtek przy fiatowskim MPI nie dędzie dobry, bo to chyba full-group jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 6 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2010 > Rozumiem, że cienias jest MPI? > Ktoś tu wspomianał o takim zestawie jeźdźącym, więc pewnie się da. > Czerwony Valtek przy fiatowskim MPI nie dędzie dobry, bo to chyba > full-group jest. no ale fiatowskie MPI 1.2 MPI 75KM leje wszystkimi wtryskiwaczami rowno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 6 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2010 Czyli full-group. Więc na pewno nie czerwony Valtek. To pierwsza sprawa. A Wy to chcecie z jednopunkta wysterowywać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 6 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2010 > Czyli full-group. Więc na pewno nie czerwony Valtek. To pierwsza > sprawa. > A Wy to chcecie z jednopunkta wysterowywać? nie, seryjnie jest wielopunktowy wtrysk i tak samo bysmy chcieli zrobic przy gazie. W taki razie jaka listwe zastosowac ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 6 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2010 > nie, seryjnie jest wielopunktowy wtrysk i tak samo bysmy chcieli > zrobic przy gazie. Wydawało mi się po prostu że CC 1.1 miał jednopunkta. Z drugiej strony nowsze 1.1 we fiatach (np. Seicento), to pełna sekwencja. Na pewno nie full-group W taki razie jaka listwe zastosowac ?? Możesz żółte Valteki , a jak chcesz coś ambitniejszego, to radziłbym poczekać na opinie kogoś bardziej obeznanego z tematem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 7 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2010 > Wydawało mi się po prostu że CC 1.1 miał jednopunkta. > Z drugiej strony nowsze 1.1 we fiatach (np. Seicento), to pełna > sekwencja. Na pewno nie full-group > W taki razie jaka listwe zastosowac ?? > Możesz żółte Valteki , a jak chcesz coś ambitniejszego, to radziłbym > poczekać na opinie kogoś bardziej obeznanego z tematem. silnik z punto 1.2 MPI 75KM, wszystkie wtryski leja rowno. Z tego co czytam zolte valteki szybko padaja lub cos, dobrze czytalem?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2010 > silnik z punto 1.2 MPI 75KM, wszystkie wtryski leja rowno. Piszesz w pierwszym poście o CC Sporting 1.1, dlatego mam wątpliwości, co jest grane. > Z tego co czytam zolte valteki szybko padaja lub cos, dobrze > czytalem?? Tak, ale jak masz wtrysk full-group, albo tzw.półsekwencję, to czerwone (3Ohm) się nie nadają. Może ewentualnie szare 2 Ohm. Nie wiem, czy nie zastępują nimi żółtych, które miały 1 Ohm cewki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 7 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2010 > Piszesz w pierwszym poście o CC Sporting 1.1, dlatego mam > wątpliwości, co jest grane. > Tak, ale jak masz wtrysk full-group, albo tzw.półsekwencję, to > czerwone (3Ohm) się nie nadają. Może ewentualnie szare 2 Ohm. > Nie wiem, czy nie zastępują nimi żółtych, które miały 1 Ohm > cewki. literowka. Czyli bedzie szukac szarych valtekow i cos moze uda sie wystroic. teraz inne pytanie. Dysze, jak poprawnie doprac srednice ?? Metoda prob i bledow czy jest jakis wzor na to ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2010 > literowka. Czyli bedzie szukac szarych valtekow i cos moze uda sie > wystroic. teraz inne pytanie. Dysze, jak poprawnie doprac > srednice ?? Metoda prob i bledow czy jest jakis wzor na to ?? benzyna będzie remapowana czy świnia jakaś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 7 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2010 > benzyna będzie remapowana czy świnia jakaś? do benzyny bedzie wstawiony jeszcze 5 wtrysk z SPI na maksymalnie skreconym regulatorze, a jesli wtedy bedzie jeszcze zbyt bogato to bedziemy myslec o czyms innym, bo nie ma co sie bawic w re-map jak bedzie na gazie jezdzone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2010 > do benzyny bedzie wstawiony jeszcze 5 wtrysk z SPI na maksymalnie > skreconym regulatorze, a jesli wtedy bedzie jeszcze zbyt bogato > to bedziemy myslec o czyms innym, bo nie ma co sie bawic w > re-map jak bedzie na gazie jezdzone to będzie ciężka sprawa, jak nie będzie remapu to ze stagiem nic nie zrobisz bo stag czyta czasy wtrysku benzyny i na tej podstawie ustala czasy wtrysku lpg. wiem bo sam przerabiałem ten temat. jest kilka możliwości: -zremapować benzyne i wtedy założyc staga tak jak bozia przykazała (tak jest we wszystkich seryjnie turbionych autach), -wytroić benę świnią a reszta j.w -założyć gaz na blosie i beny nie stroić (wiele autek tak śmiga) -założyc staga ale z dyszami i parownikiem do seryjnej mocy 1.2 a w nadciśnieniu dolewać benzyną (dodatkowe wtryski na dolocie sterowane świnią) w efekcie auto jedzie na 2 paliwach jednocześnie (jeździłem tak swego czasu dla testów i było ) -wysterować wtryski gazowe bezpośrednio z ecumastera (będę dopiero testował na wiosnę jak to będzie jeździć) -nie zakładać staga tylko AG Zenit. (podobno ma on możliwość zrobienia mapowania niezależnie od map benzynowych) z tym zenitem musisz pisać do Felix'a lub sydney_20, oni mieli p2 właśnie na takim sterowniku i benzyne mieli nie wystrojoną i z tego co z nimi korespondowałem było ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 8 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2010 > Czyli full-group. Więc na pewno nie czerwony Valtek. To pierwsza sprawa. Dlaczego nie ... Przy stag4-tym jest podobno opcja przerobienia full-group noPb na pełną sekwencję LPG ... Może warto pójść w ta stronę - wtedy wtryski będą mniej obciążone i można dać nawet czerwone ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 8 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2010 Teoretycznie tak, ale w praktyce to podobno nie za bardzo działa. Z resztą, jak Koledzy tak rzeźbią, to akurat ten element instalacji wypada mieć pewny (w miarę) żeby się nie pogubić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 8 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2010 > Teoretycznie tak, ale w praktyce to podobno nie za bardzo działa. Cenna uwaga - trzeba by bardziej dopytać czy i jak to się sprawuje w praktyce, bo polecam bratu takie coś do BX na wielopunkcie, a nie chciałbym go wrzucić na minę ... > Z resztą, jak Koledzy tak rzeźbią, to akurat ten element instalacji wypada mieć pewny (w miarę) żeby się nie pogubić. Tak, potem doczytałem jeszcze o 5 wtryskiwaczu - sprawa się komplikuje ... Warto w takim przypadku mieć komputer lpg sterujący wtryskiwaczami 1-1, a nie tak, że sygnał z pierwszego wtryskiwacza benzyny podawany jest na wszystkie wtryski lpg - tak jest w stag300, ale w stag300plus już chyba nie ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 8 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2010 > Cenna uwaga - trzeba by bardziej dopytać czy i jak to się sprawuje w > praktyce, bo polecam bratu takie coś do BX na wielopunkcie, a > nie chciałbym go wrzucić na minę ... Miną to może nie jest, ale panaceum też nie bardzo. Nie zrobi się w ten sposób sekwencji z półsekwencji na przykład. Zauważ, że nie ma identyfikacji cylindrów, więc w zależności od tego jak się to uruchomi wtrysk gazu możesz mieć w położeniu A wału korbowego lub 360 deg później. Raz zawór dolotowy będzie otwarty. Innym razem nie. Może to generować jakieś problemy. > Tak, potem doczytałem jeszcze o 5 wtryskiwaczu - sprawa się > komplikuje ... > Warto w takim przypadku mieć komputer lpg sterujący wtryskiwaczami > 1-1, a nie tak, że sygnał z pierwszego wtryskiwacza benzyny > podawany jest na wszystkie wtryski lpg - tak jest w stag300, ale > w stag300plus już chyba nie ... Jeśli byłoby to moje auto, to wolałbym jednak wystroić go na benzynie, a dopiero potem ewentualnie babrać się gazem. Takie moje zdanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 9 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2010 > ... Zauważ, że nie ma identyfikacji cylindrów, więc w zależności od tego jak się to uruchomi wtrysk gazu możesz mieć w położeniu A wału korbowego lub 360 deg później ... Właśnie zastanawiam się czy nie da się tego zrobić dokładnie - podawać impuls z pierwszej cewki, wprowadzić do komputera kolejność zapłonu lub odpowiednio podłączyć kolejność przy kolektorze i wtedy wtrysk będzie przed otwarciem zaworu ... > Jeśli byłoby to moje auto, to wolałbym jednak wystroić go na benzynie, a dopiero potem ewentualnie babrać się gazem. Takie moje zdanie. Też polecam najpierw zgranie turbo na benzynie, a potem podłączenie i strojenie lpg. Najtańsze rozwiązanie jest z BLOSem, ale nie każdy je akceptuje i trzeba to dobrze zrobić ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 10 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2010 > Właśnie zastanawiam się czy nie da się tego zrobić dokładnie - > podawać impuls z pierwszej cewki, wprowadzić do komputera > kolejność zapłonu lub odpowiednio podłączyć kolejność przy > kolektorze i wtedy wtrysk będzie przed otwarciem zaworu ... O ile cewka nie jest typu DIS. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.