gpondo Napisano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2010 Witam, będzie trochę długawo. Uniaczek zaniemógł nagle, od dwóch dni wykazuje niechęć do współpracy na benzynie, odpala normalnie, ale jak tylko obroty zaczynają spadać w kierunku wolnych się zaczyna, zamiast 900-1000 jak to w tym modelu jest może 700, pracuje nierówno, szarpie (i zazwyczaj gaśnie) dodanie gazu nie pomaga bo problem jest również z wkręcaniem na wyższe obroty i samą jazdą, dostaje muła, jakby nie dostawał paliwa albo go zalewało... powiedzmy że utrzymywać prędkość jeszcze da rade ale więcej nic. Przykładowo dziś odpaliłem, po chwili wkręciłem go na 4000 obr, chodzi sobie równo przez 10s i nagle bez ruchu pedałem gazu obroty zaczynają sobie spadać w kierunku 1000... Na LPG wszystko absolutnie ok, więc cewki, świece, kable wn, chyba ok. Co można podejrzewać? GP PS dodatkowo wczoraj bonusowo śnieg z lodem z dachu stjuningował mi maskę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chemicq Napisano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2010 > Witam, będzie trochę długawo. > Uniaczek zaniemógł nagle, od dwóch dni wykazuje niechęć do współpracy > na benzynie, odpala normalnie, ale jak tylko obroty zaczynają > spadać w kierunku wolnych się zaczyna, zamiast 900-1000 jak to w > tym modelu jest może 700, pracuje nierówno, szarpie (i > zazwyczaj gaśnie) dodanie gazu nie pomaga bo problem jest > również z wkręcaniem na wyższe obroty i samą jazdą, dostaje > muła, jakby nie dostawał paliwa albo go zalewało... powiedzmy że > utrzymywać prędkość jeszcze da rade ale więcej nic. > Przykładowo dziś odpaliłem, po chwili wkręciłem go na 4000 obr, > chodzi sobie równo przez 10s i nagle bez ruchu pedałem gazu > obroty zaczynają sobie spadać w kierunku 1000... > Na LPG wszystko absolutnie ok, więc cewki, świece, kable wn, chyba > ok. > Co można podejrzewać? > GP > PS dodatkowo wczoraj bonusowo śnieg z lodem z dachu stjuningował mi > maskę Podobne objawy z tym, że w Lagunie dawały mi uszkodzone wtryski. Ogólnie skoro problem jest TYLKO na noPb - może być tak - pompa paliwa, samo paliwo nieteges, wtryski. Inne raczej mniej prawdopodobne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gpondo Napisano 11 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2010 > Ogólnie skoro problem jest TYLKO na noPb - może być tak - pompa > paliwa, samo paliwo nieteges, wtryski. Inne raczej mniej > prawdopodobne. zacznę chyba od wymiany filtra paliwa pompa paliwa jest jakaś chińska opti, niby buczy, wymiana w drugiej kolejności bo droższa (znaczy 56pln na alledrogo) co do wtryskiwacza to w zimie więcej jeździ się na benzynie więc nie powinien się zapiec, ale może w połączeniu z nie teges paliwem... mogę dotankować świeżego ale jak mi potem przyjdzie grzebać w pełnym baku przy pompie to zerowa przyjemność niektórzy piszą coś jeszcze o czujniku temperatury ale wtedy kłopoty byłyby chyba albo na zimnym albo na ciepłym silnik krokowy od benzyny to chyba tylko wpływ na wolne obroty GP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemek_sl Napisano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2010 objaw padającej pompy paliwa. U mnie mogłem przejechać 10 km i nic a za chwilę schodził z obrotów i gasł parę razy za kupą. Przy agonii to już powiedzmy 1 km przejechałem i gasł. Sprawdź jeszcze filtr paliwa czy woda nie zamarzła w nim. Chińską pompę odradzam. Lepiej oryginał używany. Te chińskie nie trzymają ciśnienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam0729 Napisano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2010 a może zrób reset i pojeździj na PB-parę dni U mnie jest podobnie a przyczyną jest wilgoc,po której zaśniedziały lub pokryły się patyną wnętrzności sterownika LPG co po przełączeniu na LPG rozstrajało Boscha. Wyjąc, wyczyścic i polakierowac płytkę ze sterownika LPG (lakier nie przewodzący)-powinno pomóc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chemicq Napisano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2010 > zacznę chyba od wymiany filtra paliwa > pompa paliwa jest jakaś chińska opti, niby buczy, wymiana w drugiej > kolejności bo droższa (znaczy 56pln na alledrogo) Może być pompa, to te bardzo prawdopodobne, choć z doświadczenia wiem, że one raczej (przynajmniej u mnie) działały zero-jedynkowo... > co do wtryskiwacza to w zimie więcej jeździ się na benzynie więc nie > powinien się zapiec, ale może w połączeniu z nie teges > paliwem... mogę dotankować świeżego ale jak mi potem przyjdzie Jeśli wtrysk - mi dawał te objawy w Lagunie. Dokładnie te. A inna sprawa, że może paliwo zaciągnęło wody i nieraz dodatek denaturatu do noPb pomaga... > grzebać w pełnym baku przy pompie to zerowa przyjemność Ogólnie robienie czegokolwiek w tą pogodę przy aucie jest mało zabawne... > niektórzy piszą coś jeszcze o czujniku temperatury ale wtedy kłopoty Nie jest to jkoś kosmicznie drogie, nie jest to takie starszne. Niedawno termostat wymieniałem - u mnie ok. trzydziestukilku zł... > byłyby chyba albo na zimnym albo na ciepłym Oj u mnie stary swirował, nowy rozwiązał problem > silnik krokowy od benzyny to chyba tylko wpływ na wolne obroty ZTCW raczej tak > GP pzdr chemicq Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.