Skocz do zawartości

900 na 1.2 16v


szczuras

Rekomendowane odpowiedzi

Wiatm,

Mógłby ktoś napisać, podesłać link jak przerobić wiązkę z CC900 by pasowała do 1.2 16v. Chodzi mi o wariant kiedy mam wiązkę silnika i kompa od 1.2 16v i chce go połączyć z wiązka samochodu od CC900. I czy istnieje możliwość zastosowania wiązki silnika od CC900 do 1.2 16v? kiedyś coś słyszałem, że można ale nie wiem smile.gif Szukałem na forum ale tu jest tyle postów na temat 1.2 16v że trudno znaleźć smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiatm,

> Mógłby ktoś napisać, podesłać link jak przerobić wiązkę z CC900 by

> pasowała do 1.2 16v. Chodzi mi o wariant kiedy mam wiązkę

> silnika i kompa od 1.2 16v i chce go połączyć z wiązka samochodu

> od CC900. I czy istnieje możliwość zastosowania wiązki silnika

> od CC900 do 1.2 16v? kiedyś coś słyszałem, że można ale nie wiem

> Szukałem na forum ale tu jest tyle postów na temat 1.2 16v że

> trudno znaleźć

z tego co wiem, to wiazka w 900 jest taka sama jak w 1.1. moze to Ci ulatwi poszukiwania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z tego co wiem, to wiazka w 900 jest taka sama jak w 1.1. moze to Ci

> ulatwi poszukiwania

Właśnie nie do końca.

W 1.1 wiązka silnika jest podpinana do wiązki "kabinowej" na wtyczkę (w okolicach reflektora lewego).

W 900 wiązka silnika jest połączona na stałe z resztą.

Dwa to ogólnie idzie inaczej wiązka silnika 900 a 1.1 (altek z innej strony, rozrusznik, czujniki i inne pierdoły).

Ja tylko asystowałem, ale wszczepiał mi kolega wiązkę z 1.1 (pacjent pierwotnie był 900setą) i do tego jeszcze pare kabli trzeba było przedłużać, skracać, wtyczki zmieniać.

Potrzeba schemat wiązki, wiązek, trochę kabli i lutownica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie nie do końca.

> W 1.1 wiązka silnika jest podpinana do wiązki "kabinowej" na wtyczkę

> (w okolicach reflektora lewego).

> W 900 wiązka silnika jest połączona na stałe z resztą.

wiesz, akurat mialem CC 900 na wtrysku, ktore rozbilem i poszlo na czesci i jak sprzedawalem silnik i kompa, caly komplet, to wiazke tez. i w cale ona nie jest na stale z reszta, bo tez sie ja odpina od kabiny w okolicy lewej podluznicy pod kompem. mowie, ze sa podobne, bo czujniki i cala elektronika silnika w 900 jest taka sama jak w 1.1 (poza tym przekaznikiem zespolonym) dlugosci moga sie roznic, ale wtyczki do czujnikow sa takie same i piny w kompach tez. a z tego co zauwazylem, to wiazka kompa nie jest na stale polaczona z altkiem i rozrusznikiem. za to odpowiada inna wiazka - wiazka akumulatora. teraz mam CCS wiazka w 900 szla po pasie przednim, a w CCS idzie pod dmuchawa nagrzewnicy i w runcie rzeczy wychodzi na to samo z alternatorem i rozrusznikiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wiesz, akurat mialem CC 900 na wtrysku, ktore rozbilem i poszlo na

> czesci i jak sprzedawalem silnik i kompa, caly komplet, to

> wiazke tez. i w cale ona nie jest na stale z reszta, bo tez sie

> ja odpina od kabiny w okolicy lewej podluznicy pod kompem.

> mowie, ze sa podobne, bo czujniki i cala elektronika silnika w

> 900 jest taka sama jak w 1.1 (poza tym przekaznikiem zespolonym)

> dlugosci moga sie roznic, ale wtyczki do czujnikow sa takie same

> i piny w kompach tez. a z tego co zauwazylem, to wiazka kompa

> nie jest na stale polaczona z altkiem i rozrusznikiem. za to

> odpowiada inna wiazka - wiazka akumulatora. teraz mam CCS wiazka

> w 900 szla po pasie przednim, a w CCS idzie pod dmuchawa

> nagrzewnicy i w runcie rzeczy wychodzi na to samo z alternatorem

> i rozrusznikiem...

No to widocznie Fiat się wykazał wink.gif

I u mnie (900 pierwotnie, obecnie 1.4 16v na osprzęcie z PI) i u kolegi w identycznej niemal 900, wiązka silnika jest spięta inaczej niż w 1.1 z resztą wiązki auta, a zasadniczą różnicą jest właśnie brak tejże szerokiej wtyczki w okolicach lewej podłuznicy.

Nie zmyslalbym tego, gdybym tego nie widział i nie uczestniczył w klejeniu tego auta, mojego zresztą.

Robili 900 co to wtyczkę miały? No to tylko lepiej w razie ew. swapa.

A że raz robili 900 z wtyczką a raz bez niej, to też nie dziwi, bo to Fiat w końcu wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to widocznie Fiat się wykazał

> I u mnie (900 pierwotnie, obecnie 1.4 16v na osprzęcie z PI) i u

> kolegi w identycznej niemal 900, wiązka silnika jest spięta

> inaczej niż w 1.1

może to gaźnik jest hmm.gif

(ale teraz rozkminy idą wpysk.gif )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiatm,

> Mógłby ktoś napisać, podesłać link jak przerobić wiązkę z CC900 by

> pasowała do 1.2 16v. Chodzi mi o wariant kiedy mam wiązkę

> silnika i kompa od 1.2 16v i chce go połączyć z wiązka samochodu

> od CC900. I czy istnieje możliwość zastosowania wiązki silnika

> od CC900 do 1.2 16v? kiedyś coś słyszałem, że można ale nie wiem

> Szukałem na forum ale tu jest tyle postów na temat 1.2 16v że

> trudno znaleźć

Trzeba poprowadzić najlepiej 2 nowe kable od kompa do wtrysków chyba pin 33, no i map sensor zrobić zgodnie z manualem co przesłał kolega sebus80

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam z 96, kolega też, więc pewnie na którymś etapie Fiat sobie

> wymyślił unifikację wiązki 900 i 1.1, stąd różne wiązki w 900 na

> wtrysku.

z 98 rocznika niektore rzeczy w CC sa jak w seju. bo np nie ma juz tabliczki znamionowej na pasie przednim, tylko jest w bagazniku po lewej stronie tak jak w seju, druga rzecz, to kratka odpowietrznika pod tylnym zderzakiem. starsze roczniki maja taka mala, ja w swoim z 98 roku mialem ta durza, szeroka, jak w sejku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z 98 rocznika niektore rzeczy w CC sa jak w seju. bo np nie ma juz

> tabliczki znamionowej na pasie przednim, tylko jest w bagazniku

> po lewej stronie tak jak w seju, druga rzecz, to kratka

> odpowietrznika pod tylnym zderzakiem. starsze roczniki maja taka

> mala, ja w swoim z 98 roku mialem ta durza, szeroka, jak w sejku

i zapewne masz linke recznego bez regulacji, tylko regulacja jest na dzwigni wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dokladnie

dzięki za odpowiedz, coś juz wiem, narazie nie mam jak sprawdzic czy wiazka jest cała tzn bez połączenia wiązki silnika z wiązką auta czy raczej normalnie dzielona na wtyczce obok światła. ale jezeli jest dzielona, najprawdopodobniej to jak do wiazki samochodu podpiac wiazke z 1.2 16v ? treba cos przerabiac ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie nie do końca.

> W 1.1 wiązka silnika jest podpinana do wiązki "kabinowej" na wtyczkę

> (w okolicach reflektora lewego).

> W 900 wiązka silnika jest połączona na stałe z resztą.

> Dwa to ogólnie idzie inaczej wiązka silnika 900 a 1.1 (altek z innej

> strony, rozrusznik, czujniki i inne pierdoły).

> Ja tylko asystowałem, ale wszczepiał mi kolega wiązkę z 1.1 (pacjent

> pierwotnie był 900setą) i do tego jeszcze pare kabli trzeba było

> przedłużać, skracać, wtyczki zmieniać.

> Potrzeba schemat wiązki, wiązek, trochę kabli i lutownica.

Pomylilo ci sie troche. W 900 na wtrysku u ciebie tak samo jak i u mnie w okolicy kompa wiazka silnika laczy sie z wiazka kabinowa ale nie jak w 1.1 za pomoca 1 duzej wtyczki tylko dwoch o ile sie nie myle. Jedna jest jednopinowa i to jest przewod do pompy paliwa. W drugiej czteropinowej idzie kabelek od immo, plus po stacyjce, kabelek od kontrolki od wtrysku (marchewy), i cos jeszcze tylko nie pamietam teraz. W 1.1 w tej wtyczce jest kabelek od obrotka czego w 900 nie ma, jest tez kabelek od temp. do wskaznika - w 900 ten kabelek idzie przez trojpinowa wtyczke do wiazki akumulatora, i kabalek od cisnienia oleju - w 900 cisnie nie oleju jes we wiazce kabinowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pomylilo ci sie troche. W 900 na wtrysku u ciebie tak samo jak i u

> mnie w okolicy kompa wiazka silnika laczy sie z wiazka kabinowa

> ale nie jak w 1.1 za pomoca 1 duzej wtyczki tylko dwoch o ile

> sie nie myle. Jedna jest jednopinowa i to jest przewod do pompy

> paliwa. W drugiej czteropinowej idzie kabelek od immo, plus po

> stacyjce, kabelek od kontrolki od wtrysku (marchewy), i cos

> jeszcze tylko nie pamietam teraz. W 1.1 w tej wtyczce jest

> kabelek od obrotka czego w 900 nie ma, jest tez kabelek od temp.

> do wskaznika - w 900 ten kabelek idzie przez trojpinowa wtyczke

> do wiazki akumulatora, i kabalek od cisnienia oleju - w 900

> cisnie nie oleju jes we wiazce kabinowej.

dokladnie tak jest w 900 smile.gif nie mialem dokladnego porownania z ta z 1.1, bo takiej nie wybebeszalem jeszcze smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.