leszeksz2 Napisano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2010 Witam. Mam problemy z odpalaniem tegoż samochodu. Otóż przekręcam kluczyk grzeje świece (ok 15 sek) i odplalam. Kręci, kręci i nic. Drugi raz kręci i załapuje, ale odpalić nie chce. I tak kilka razy. Trzeba długo kręcić rozrusznikiem nawet wtedy gry wydaje się że już załapał. Co może być tego przyczyną? Dodam że świece żarowe są sprawne. P.S. Mam pytanie do właścicieli punto z silnikiem diesla: po jakim czasie od przekręcenia kluczyka uruchamiacie silnik? Samochód stoi w garażu gdzie temp. nie jest niższa niż -10, -15 st. C Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darrkus Napisano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2010 zaraz przyjdą specjaliści i powiedzą.. na jakim oleju jeździsz? mineralnym? ile ma przebiegu kropek? skoro świece są sprawne to polecam sprawdzić ciśnienia sprężania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szastan Napisano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2010 > Witam. > Mam problemy z odpalaniem tegoż samochodu. > Otóż przekręcam kluczyk grzeje świece (ok 15 sek) i odplalam. Kręci, > kręci i nic. Drugi raz kręci i załapuje, ale odpalić nie chce. I > tak kilka razy. Trzeba długo kręcić rozrusznikiem nawet wtedy > gry wydaje się że już załapał. > Co może być tego przyczyną? > Dodam że świece żarowe są sprawne. > P.S. Mam pytanie do właścicieli punto z silnikiem diesla: po jakim > czasie od przekręcenia kluczyka uruchamiacie silnik? > Samochód stoi w garażu gdzie temp. nie jest niższa niż -10, -15 st. C do sprawdzenia: - czy nei ma szlamu w baku który zalepia pompę paliwa - czy filtr paliwa nie jest zawalony parafiną - czy pompa wtryskowa daje dobre ciśnienie - czy silnik ma w porządku kompresję Od najłatwiejszego do najtrudniejszego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leszeksz2 Napisano 25 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2010 Olej jest Lotos Diesel mineralny. Przebieg mam 220tys km. Co do sprawdzania poszczególnych rzeczy to tak: Szlamu w zbiorniku nie ma, filtr paliwa wymieniony. Reszta będzie niedługo sprawdzona. Odnośnie pompy paliwa jaka tam jest zastosowana? W książce sam naprawiam jest tam elektryczna pompa paliwa, a naprawdę w zbiorniku siedzi tylko "smok" z czujnikiem paliwa. Czy tak powinno być? Czyli gdzie jet pompa paliwa? Jeżeli chodzi o uruchamianie zimnego silnika. Ile wam to zajmuje. Uruchamiacie po nagrzaniu świec żarowych? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiaqxxl Napisano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2010 spróbuj podgrzewać świece dwukrotnie. Przekręcasz kluczyk, czekasz aż gaśnie kontrolka, wyłączasz i znowu przekręcasz, gdy kontrolka zgaśnie odpalasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darrkus Napisano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2010 > spróbuj podgrzewać świece dwukrotnie. Przekręcasz kluczyk, czekasz aż > gaśnie kontrolka, wyłączasz i znowu przekręcasz, gdy kontrolka > zgaśnie odpalasz nie próbuj odpalać jak zgaśnie kontrolka świec od razu tylko jak przekaźnik od świec się wyłączy, usłyszysz wtedy charakterystyczne pyk. Do momentu tego pyk świece cały czas się grzeją. A świece jak kolega napisał można podgrzać 2-3 razy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darrkus Napisano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2010 U mnie zajmuje trochę czasu.. ( jak jest zimno to odpala dopiero za 3 kręceniem) ale to prawdo podobnie przez syf w baku tak żeśmy z szastanem uradzili , wygląda tak jak by paliwo nie dochodziło, zaraz wrzucę filmik i zobaczysz PS. mój przebieg to około 140000 km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darrkus Napisano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2010 słychać że chce łapać od razu ale jak by brakowało paliwa - u mnie jest tak jak na filmie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bjo1 Napisano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2010 ale sapiesz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darrkus Napisano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2010 czytajjj http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Board=centus&Number=283133504&page=2&fpart=1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SZCZURS Napisano 28 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2010 > Witam. Bry Ja do litanii szastana dorzuciłbym jeszczę cofające się paliwko czyli zaworek zwrotny na przewodzie paliwowym załatwi sprawę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leszeksz2 Napisano 3 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2010 Witam. Sprawdzane było ciśnienie sprężania i wynosi 20 bar. Ciśnienie pompy wtryskowej 450 bar. Zamontowany zawór zwrotny paliwa. Wtryskiwacze dobrze rozpylają i są ustawione. Przed odpalaniem też grzeję świece ze 2, 3 razy do "pyknięcia". Ale z odpalanie dalej są problemy, choć dziś trochę mniejsze bo jest cieplej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darrkus Napisano 3 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2010 Nie chcę Cię martwić ale ciśnienie sprężania powinno wynosić 30 bar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
strusiu Napisano 4 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2010 Mój też ciężko odpala -a opisane rzeczy do sprawdzenia są zrobione.Nawet przewody paliwowe wymieniłem(były lużne-mógł się zapowietrzać) i tez nic nie pomogło.Ostatnio znalazłem w eperze elektrozawór przy zbiorniku paliwa-może nie trzyma i nim paliwo cofa się do zbiornika i dlatego cieżko pali.I tu mam pytanie czy jest w podłodze jakaś zaślebka po której odkręceniu mozna dostać się do zbiorbnika.Z góry dzieki za odpowiedz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darrkus Napisano 4 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2010 Podnosisz tylną kanapę i wszystko widać. Odkręcasz 3 śruby i masz. A jakie miałeś ciśnienie sprężania? Ja bardziej kieruje się tym co szastan napisał - czyli syfem przy pompie paliwa U mnie silnik jest sprawny a też ciężko zapala - tak jak by brakowało paliwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
strusiu Napisano 4 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2010 Z tego co wiem i zostało potwierdzone eperem to w tym dieselu nie ma pompki paliwa w zbiorniku-paliwo zostaje zaciągnięte przez pompe wtryskową.Gryzie mnie ten elektrozawór bo pare razy zapalił nadwyraz dobrze (z pierwszego)przy -10 stopniach.a co do spręzania to nie sprawdzałem ale auto nie bierze oleju od wymiany do wymiany więc myśle że jast ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.