Skocz do zawartości

Glowica uszczelka czy kolektora cieknie


grand1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam zauwazyłem dziś po dłuższej trasie że koło uszczelki głowicy kolo kolektora od strony kopułki zapłonowej tyle ze dalej gadamy o uszczelce głowicy zauważyłem 3 krople oleju silnikowego czystego nie spalonego ??! .

Czy z kolektora spalinowego może wyciekać czysty olej gdy uszczelka puszcza kolektora czy ewentualnie ale czarny przepalony ? A no bo jak nie to uszczelka głowicy puszcza frown.gif ale płynu chłodniczego nie widziałem tylko olej .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam zauwazyłem dziś po dłuższej trasie że koło uszczelki głowicy

> kolo kolektora od strony kopułki zapłonowej tyle ze dalej gadamy

> o uszczelce głowicy zauważyłem 3 krople oleju silnikowego

> czystego nie spalonego ??! .

> Czy z kolektora spalinowego może wyciekać czysty olej gdy uszczelka

> puszcza kolektora czy ewentualnie ale czarny przepalony ? A no

> bo jak nie to uszczelka głowicy puszcza ale płynu chłodniczego

> nie widziałem tylko olej .

UPG może puszczać wszystko razem i osobno. U mnie z jednej strony silnika puszcza płyn, z drugiej olej ale nie miesza ich i nie ma przedmuchów na cylindrach - po prostu puszcza delikatnie na zewnątrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mi też minimalnie mysle żed nie warto tego robic bo oleju w sumie nie ubywa .

A mi leci sam olej spod kopułki od tej strony tyle ze spod kolektora jakby ale z uszczelki głowicy .

W wyrównawczym czysty płyn tylo widac take drobne jakby farba czarna sie z czegoś złuszczyła czasami świstki małe farby jakby na górze w wyrównawczym maleńkie .

Ok 4 krople na 100 km .

A moze to wina że za duzo oleju bo zawsze leje pod max na bagnecie za duze ciśnienie ? .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No mi też minimalnie mysle żed nie warto tego robic bo oleju w sumie

> nie ubywa .

> A mi leci sam olej spod kopułki od tej strony tyle ze spod kolektora

> jakby ale z uszczelki głowicy .

> W wyrównawczym czysty płyn tylo widac take drobne jakby farba czarna

> sie z czegoś złuszczyła czasami świstki małe farby jakby na

> górze w wyrównawczym maleńkie .

> Ok 4 krople na 100 km .

> A moze to wina że za duzo oleju bo zawsze leje pod max na bagnecie za

> duze ciśnienie ? .

Tak może przez to wydmuchać uszczelkę pod warunkiem ze lejesz oleju za dużo , a ciśnienie tak czy siak si nie zwiekszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A moze to wina że za duzo oleju bo zawsze leje pod max na bagnecie za

> duze ciśnienie ? .

Hehehe, to z pewnością nie stanowi problemu a już na pewno nie zwiększa ciśnienia grinser006.gif Po to jest skala żeby się w niej zmieścić waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No a z kolektora moze leciec czysty olej ? . Czy tylko przepalony .

Jak silnik jest zakatowany to może pluć olejem ale byłby to olej przynajmniej trochę przypalony bo przeszedłby przez cylinder...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik jest jak nówka od nowości go mam ma 86kkm .

CZy jak pujdzie uszczelka głowicy może lecieć sam olej czy bedzie zawsze z płynem .

A może poszła mi uszczelka z aparatu zaplonowego tzn z kopułki i tam puszcza i kapało .

Ale ta z pod głowicy tez sie poci znikomo .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Silnik jest jak nówka od nowości go mam ma 86kkm .

> CZy jak pujdzie uszczelka głowicy może lecieć sam olej czy bedzie

> zawsze z płynem .

> A może poszła mi uszczelka z aparatu zaplonowego tzn z kopułki i tam

> puszcza i kapało .

> Ale ta z pod głowicy tez sie poci znikomo .

Aparat zapłonowy ma uszczelkę na połączeniu z blokiem silnika (głowicą) ale kopułka nie ma uszczelek bo tam nie ma prawa być oleju....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aparat zapłonowy ma uszczelkę na połączeniu z blokiem silnika

> (głowicą) ale kopułka nie ma uszczelek bo tam nie ma prawa być

> oleju....

I pewnie to właśnie spod aparatu cieknie i ścieka w okolice uszczelki spod głowicy. wink.gif U mnie w Punto tak było, wystarczyło wymienić o-ring przy podstawie cewek/aparacie zapłonowym i wszystko jest czyste. Koszt o-ringu to gdzieś od 3 do 8zł w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dziś dokladnie ogladalem poci mi sie uszczelka glowicy na całej

> długości kolektorów ale poći nie kapie z niej tylko jest

> nawilżona przesiąknięta olejem .

> Coś z tym robic czy zostawić ?.

Zależy czy CI zależy na czystym silniku...

jeśli się poci to prędzej czy później może wyrzygać się...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Problem mam taki ze przez odme wali olejem nie zawsze ale głównie

> wtedy jak dam sporo gazu to jak ze strzykawki poleci. Jakie

> podpowiedzi?

Pierścienie, roboty bardzo dużo bo jak już rozebrać silnik to najlepiej już zrobić generalkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.