kretul Napisano 9 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2010 Witajcie, kiedyś wspominałem o wycieku paliwa. Nadal nie zlokalizowałem miejsca wycieku, pogoda też temu nie sprzyja. Za zimno na odkręcanie baku i sprawdzanie wszystkich przewodów. W związku z tym wpadłem na pomysł: auto na kanał, włączyć pompę paliwa przy wyłączonym silniku i obserwować gdzie pojawi się wilgoć. Po ok. pół godzinie powinny pojawić się wyraźne ślady paliwa. I teraz pytanie: czy pompie nic się nie stanie? Teoretycznie pompa pracuje na przelew podczas jazdy na gazie, a to identyczna sytuacja. Co Wy sądzicie? A może jest lepszy sposób na znalezienie nieszczelności? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balus Napisano 9 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2010 Jeden zapodaje powietrze przez wlew paliwa (pod warunkiem że ma się dojście do kompresora) a drugi patrzy gdzie pojawia się wyciek. Oczywiście rozsądne ciśnienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartek_j Napisano 9 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2010 Pomysł z właczeniem pompy jak najbardziej dobry. Pod warunkiem że masz nieszczelność w linii ciśnienionwej / linii powrotu. Jeżeli bak sam w sobie jest nieszczelny to wiele nie wybadasz. A czemu podejżewasz nieszczelność ? Ubywa paliwa cz śmierdzi benzyną ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kretul Napisano 9 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2010 > A czemu podejżewasz nieszczelność ? Ubywa paliwa cz śmierdzi benzyną > ? Pali o wiele za dużo i zalatuje benzyną jak się podniesie tylne siedzenie. Mam ustawioną temp. przełączania na 10*C (podczas mrozów ok. 1 km jazdy lub 2 min. na jałowym) więc dziennie przejeżdżam średnio 2 km na benzynie, czyli max. 60 km miesięcznie. 15 l. benzyny znika mi w 3 tygodnie, czyli spalanie rzędu 30 l/100km, stąd podejrzewam wyciek. Dodam że spalanie gazu poniżej 9l/100km, więc OK. Myślę że mrozy mogłyby powodować spalanie do 20l/100km. ale 30 to już przesada... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
damian111 Napisano 16 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2010 zajrzyj czy nie poci sie na zgrzewie zbiornika paliwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kretul Napisano 16 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego 2010 > zajrzyj czy nie poci sie na zgrzewie zbiornika paliwa Zajrzę tam w weekend jak podwozie trochę przeschnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka777 Napisano 16 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2010 > Zajrzę tam w weekend jak podwozie trochę przeschnie. Sprawdź od razu czy pompa (ten dekeilek) jest dobrze przykręcony do zbiornika. Może wystarczy dokręcić albo wymienić ta gumową uszczelkę pomiędzy dekielkiem a zbiornikiem. Druga sprawa to własnie puszczanie zgrzewów na zbiorniku. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kretul Napisano 16 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego 2010 > Sprawdź od razu czy pompa (ten dekeilek) jest dobrze przykręcony do > zbiornika. Przykręcony jest dość mocno, kilkukrotnie tam zaglądałem przy okazji wymiany pompy oraz potem dla sprawdzenia Inna sprawa to czy ta stara uszczelka dobrze trzyma - może to tutaj tkwi przynajmniej częściowo problem? Chyba nie zaszkodzi wymienić :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lao_May Napisano 16 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2010 > Pali o wiele za dużo i zalatuje benzyną jak się podniesie tylne > siedzenie. > Mam ustawioną temp. przełączania na 10*C (podczas mrozów ok. 1 km > jazdy lub 2 min. na jałowym) więc dziennie przejeżdżam średnio 2 > km na benzynie, czyli max. 60 km miesięcznie. 15 l. benzyny > znika mi w 3 tygodnie, czyli spalanie rzędu 30 l/100km, stąd > podejrzewam wyciek. > Dodam że spalanie gazu poniżej 9l/100km, więc OK. Myślę że mrozy > mogłyby powodować spalanie do 20l/100km. ale 30 to już > przesada... witam miałem podobny problem i ja miałem walnięty filtr paliwa (taki aluminiowy) który znajduje się pod tylnymi drzwiami od strony pasażera akurat na wysokości tylnej kanapy (filtr ten był podziurawiony przez uderzające kamyki) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kretul Napisano 16 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego 2010 > miałem podobny problem i ja miałem walnięty filtr paliwa Odpinałem filtr nie tak dawno jak szukałem nieszczelności ale był raczej suchy i cały... Obejrzę go w weekend jak zapuszczę pompę paliwa na kilkadziesiąt minut, chyba że znowu mrozy przyjdą... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.