Skocz do zawartości

Wyciek paliwa - jak znaleźć?


kretul

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

kiedyś wspominałem o wycieku paliwa. Nadal nie zlokalizowałem miejsca wycieku, pogoda też temu nie sprzyja. Za zimno na odkręcanie baku i sprawdzanie wszystkich przewodów.

W związku z tym wpadłem na pomysł: auto na kanał, włączyć pompę paliwa przy wyłączonym silniku i obserwować gdzie pojawi się wilgoć. Po ok. pół godzinie powinny pojawić się wyraźne ślady paliwa.

I teraz pytanie: czy pompie nic się nie stanie? Teoretycznie pompa pracuje na przelew podczas jazdy na gazie, a to identyczna sytuacja. Co Wy sądzicie?

A może jest lepszy sposób na znalezienie nieszczelności?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden zapodaje powietrze przez wlew paliwa (pod warunkiem że ma się dojście do kompresora) a drugi patrzy gdzie pojawia się wyciek. Oczywiście rozsądne ciśnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł z właczeniem pompy jak najbardziej dobry. Pod warunkiem że masz nieszczelność w linii ciśnienionwej / linii powrotu. Jeżeli bak sam w sobie jest nieszczelny to wiele nie wybadasz.

A czemu podejżewasz nieszczelność ? Ubywa paliwa cz śmierdzi benzyną ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czemu podejżewasz nieszczelność ? Ubywa paliwa cz śmierdzi benzyną

> ?

Pali o wiele za dużo i zalatuje benzyną jak się podniesie tylne siedzenie.

Mam ustawioną temp. przełączania na 10*C (podczas mrozów ok. 1 km jazdy lub 2 min. na jałowym) więc dziennie przejeżdżam średnio 2 km na benzynie, czyli max. 60 km miesięcznie. 15 l. benzyny znika mi w 3 tygodnie, czyli spalanie rzędu 30 l/100km, stąd podejrzewam wyciek.

Dodam że spalanie gazu poniżej 9l/100km, więc OK. Myślę że mrozy mogłyby powodować spalanie do 20l/100km. ale 30 to już przesada...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zajrzę tam w weekend jak podwozie trochę przeschnie.

Sprawdź od razu czy pompa (ten dekeilek) jest dobrze przykręcony do zbiornika. Może wystarczy dokręcić albo wymienić ta gumową uszczelkę pomiędzy dekielkiem a zbiornikiem.

Druga sprawa to własnie puszczanie zgrzewów na zbiorniku.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawdź od razu czy pompa (ten dekeilek) jest dobrze przykręcony do

> zbiornika.

Przykręcony jest dość mocno, kilkukrotnie tam zaglądałem przy okazji wymiany pompy oraz potem dla sprawdzenia ok.gif

Inna sprawa to czy ta stara uszczelka dobrze trzyma - może to tutaj tkwi przynajmniej częściowo problem? Chyba nie zaszkodzi wymienić :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pali o wiele za dużo i zalatuje benzyną jak się podniesie tylne

> siedzenie.

> Mam ustawioną temp. przełączania na 10*C (podczas mrozów ok. 1 km

> jazdy lub 2 min. na jałowym) więc dziennie przejeżdżam średnio 2

> km na benzynie, czyli max. 60 km miesięcznie. 15 l. benzyny

> znika mi w 3 tygodnie, czyli spalanie rzędu 30 l/100km, stąd

> podejrzewam wyciek.

> Dodam że spalanie gazu poniżej 9l/100km, więc OK. Myślę że mrozy

> mogłyby powodować spalanie do 20l/100km. ale 30 to już

> przesada...

witam

miałem podobny problem i ja miałem walnięty filtr paliwa (taki aluminiowy) który znajduje się pod tylnymi drzwiami od strony pasażera akurat na wysokości tylnej kanapy (filtr ten był podziurawiony przez uderzające kamyki)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> miałem podobny problem i ja miałem walnięty filtr paliwa

Odpinałem filtr nie tak dawno jak szukałem nieszczelności ale był raczej suchy i cały... Obejrzę go w weekend jak zapuszczę pompę paliwa na kilkadziesiąt minut, chyba że znowu mrozy przyjdą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.