gardi1 Napisano 18 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2010 Witam, może jestem przewrażliwiony po przygodach z puntem (zdarzylo mi sie go zagotowac i byly ciagle problemy z temp silnika), ale wrescie zaczalem jezdzic znowu clio (wczesniej od maja uzywala go zona), i zauwazylem pewną niepokojaca rzecz: otoz podczas jazy wskazów grzecznie trzyma sie kreske ponizej polowy skali (czli tak jak to bylo jak go kupowalem 2,5 roku temu), natomiast po zatrzymaniu np jak otwieram garaz wysiadam z auta mam kreske ponizej polowy skali (auto chodzi na wilnych obrotach, bez ogrzewania) po ok 3-5 minutach (zalezy jak dlugo mocuje sie z bramą ) wsiadam do bolida i wskazówka juz jest kreske powyzej polowy skali. Ostatnio go testowalem - po zatrzymaniu po jezdzie po ok 5-10 minut wskazówka idzie do 3/4 skali do wlaczenia wentylatora i spada - znow rosnie i spada czyli norma.Jesli rusze z miejsca temp znow sie ustawia ponizej polowy Ale pytanie jest nastepujace, czy przy obecnych temp zewn, powinna wskazówka tak szybko isc do gory. Z tego co mi się pamieta (jak przez mgłe ze wzgledu na punto) wczesniej nawet w duzych korkach musialem czekać minimum 10minu by wskazówka ruszyla do gory do 3/4 skali do wentylatora. Dodam w maju wymianialem plyn chodzacy (tak jak pisze w instrukcji co 2 lata) na dynagel. rok temu termostat (zawiesil sie na obiegu otwartym), teraz w sobote pojechalem z reklamacha temostatu (myslalem ze sie nie otwiera na maxa) i raczej sytuacja nie ulegla poprawie., jeszcze ze zaobserwowalem dziwną rzecz, otoz w fazie grzania sie silnika (termostat zamkniety) wskaówka ustawia sie na polowie skali a nastepinie (podczas otwarcia termostatu) dosc szybko spada do troche ponoc 1/4 skali i wraca do polowy Dodam że ogrzewanie na postoju dziala normalnie (grzeje az milo) czyli obieg plynu jest. zadnego sygnal z uszelki nie ma, brak ubytkow plynu, olej czysty, weze do chodnicy nie sa twarde (w przypadku za wysokiego cisnienienia), silnik grzeje sie normalnie;brak przegrzania silnika; nie kopci na bialo - no moze podczas jazdy na zimnym silniku w tych temp norma - ani na zadny inny kolor itp Mozecie mi napisac jak to jest u Was w 1,4 8v wskaówka jak sie zachowuje?? Dla mnie Dynagel jest odpowiedzialny za całą sytuację, ale jakie jest Wasze zdanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badmojo Napisano 18 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2010 To jest Panie kochany Renault. Wskazówka lata po skali jak chce U kolegi w 1.2 jest taka opcja że stojąc w miejscu wskazówka w ciągu sekundy potrafi podskoczyć o 2 kreski i od razu spaść Przy nagrzewaniu - kolejna norma renault. nie otwiera się płynnie tylko grzeje, otwiera chłodzi się to się przymyka znowu się nagrzeje to otworzy, aż się nie wyrówna pi razy oko temperatura płynu w silniku i chłodnicy W każdym razie, myślę że jest wszystko ok. Jeżeli mówisz że wentylator Ci zbija temperaturę dobrze, to tylko sie cieszyć że samochód się szybko nagrzewa Mozesz jeszcze sprawdzić dokładnie (bo Twoje 1.4 to chyba energia jest? tzn 1.4 Energy? ) czy układ jest odpowietrzony porządnie. Bo też mogą się dziać cyrki przez to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gardi1 Napisano 18 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2010 > To jest Panie kochany Renault. Wskazówka lata po skali jak chce > U kolegi w 1.2 jest taka opcja że stojąc w miejscu wskazówka w ciągu > sekundy potrafi podskoczyć o 2 kreski i od razu spaść > Przy nagrzewaniu - kolejna norma renault. nie otwiera się płynnie > tylko grzeje, otwiera chłodzi się to się przymyka znowu się > nagrzeje to otworzy, aż się nie wyrówna pi razy oko temperatura > płynu w silniku i chłodnicy > W każdym razie, myślę że jest wszystko ok. Jeżeli mówisz że > wentylator Ci zbija temperaturę dobrze, to tylko sie cieszyć że > samochód się szybko nagrzewa > Mozesz jeszcze sprawdzić dokładnie (bo Twoje 1.4 to chyba energia > jest? tzn 1.4 Energy? ) czy układ jest odpowietrzony porządnie. > Bo też mogą się dziać cyrki przez to. dzieki za info, odpowietrze jeszcze raz w sobote, natomast mam clio2 wiec to juz nie energy tylko zwykly E7J na wielowtrysku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zolu Napisano 19 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2010 Ja kiedys mialem taki wynalazek i nic z tego co opisales sie nie dzialo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gardi1 Napisano 19 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2010 > Ja kiedys mialem taki wynalazek i nic z tego co opisales sie nie > dzialo jaki miałes wlany plyn chodzący? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zolu Napisano 19 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2010 > jaki miałes wlany plyn chodzący? a bo ja wiem? płyn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacob24 Napisano 21 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2010 > dzieki za info, odpowietrze jeszcze raz w sobote, natomast mam clio2 > wiec to juz nie energy tylko zwykly E7J na wielowtrysku E7J J764 - taki mam silnik, przynajmniej w podstawie i wskazówka czasami właśnie w sytuacjach, o których napisałeś kilka wątków wyżej wychodzi ponad połowę, włącza się termostat ale jak auto wejdzie już na obroty, czyli, np. zaczynam jechać wskazówka opada znów poniżej połowy więc uważam to za typowe zjawisko i nie dające powodów do niepokoju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gardi1 Napisano 21 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 21 Lutego 2010 > E7J J764 - taki mam silnik, przynajmniej w podstawie i wskazówka > czasami właśnie w sytuacjach, o których napisałeś kilka wątków > wyżej wychodzi ponad połowę, włącza się termostat ale jak auto > wejdzie już na obroty, czyli, np. zaczynam jechać wskazówka > opada znów poniżej połowy więc uważam to za typowe zjawisko i > nie dające powodów do niepokoju troche mnie pocieszyles. Bede wymial plyn wraz z plukaniem ukladu nie wiem, może sie uspokoi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.