Skocz do zawartości

clio 2 - 1,4 - temp silnika


gardi1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

może jestem przewrażliwiony po przygodach z puntem (zdarzylo mi sie go zagotowac i byly ciagle problemy z temp silnika), ale wrescie zaczalem jezdzic znowu clio (wczesniej od maja uzywala go zona), i zauwazylem pewną niepokojaca rzecz: otoz podczas jazy wskazów grzecznie trzyma sie kreske ponizej polowy skali (czli tak jak to bylo jak go kupowalem 2,5 roku temu), natomiast po zatrzymaniu np jak otwieram garaz wysiadam z auta mam kreske ponizej polowy skali (auto chodzi na wilnych obrotach, bez ogrzewania) po ok 3-5 minutach (zalezy jak dlugo mocuje sie z bramą ) wsiadam do bolida i wskazówka juz jest kreske powyzej polowy skali.

Ostatnio go testowalem - po zatrzymaniu po jezdzie po ok 5-10 minut wskazówka idzie do 3/4 skali do wlaczenia wentylatora i spada - znow rosnie i spada czyli norma.Jesli rusze z miejsca temp znow sie ustawia ponizej polowy

Ale pytanie jest nastepujace, czy przy obecnych temp zewn, powinna wskazówka tak szybko isc do gory.

Z tego co mi się pamieta (jak przez mgłe ze wzgledu na punto) wczesniej nawet w duzych korkach musialem czekać minimum 10minu by wskazówka ruszyla do gory do 3/4 skali do wentylatora.

Dodam w maju wymianialem plyn chodzacy (tak jak pisze w instrukcji co 2 lata) na dynagel.

rok temu termostat (zawiesil sie na obiegu otwartym), teraz w sobote pojechalem z reklamacha temostatu (myslalem ze sie nie otwiera na maxa) i raczej sytuacja nie ulegla poprawie., jeszcze ze zaobserwowalem dziwną rzecz, otoz w fazie grzania sie silnika (termostat zamkniety) wskaówka ustawia sie na polowie skali a nastepinie (podczas otwarcia termostatu) dosc szybko spada do troche ponoc 1/4 skali i wraca do polowy

Dodam że ogrzewanie na postoju dziala normalnie (grzeje az milo) czyli obieg plynu jest.

zadnego sygnal z uszelki nie ma, brak ubytkow plynu, olej czysty, weze do chodnicy nie sa twarde (w przypadku za wysokiego cisnienienia), silnik grzeje sie normalnie;brak przegrzania silnika; nie kopci na bialo - no moze podczas jazdy na zimnym silniku w tych temp norma - ani na zadny inny kolor itp

Mozecie mi napisac jak to jest u Was w 1,4 8v wskaówka jak sie zachowuje??

Dla mnie Dynagel jest odpowiedzialny za całą sytuację, ale jakie jest Wasze zdanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest Panie kochany Renault. Wskazówka lata po skali jak chce 270751858-jezyk.gif

U kolegi w 1.2 jest taka opcja że stojąc w miejscu wskazówka w ciągu sekundy potrafi podskoczyć o 2 kreski i od razu spaść smile.gif

Przy nagrzewaniu - kolejna norma renault. nie otwiera się płynnie tylko grzeje, otwiera chłodzi się to się przymyka znowu się nagrzeje to otworzy, aż się nie wyrówna pi razy oko temperatura płynu w silniku i chłodnicy smile.gif

W każdym razie, myślę że jest wszystko ok. Jeżeli mówisz że wentylator Ci zbija temperaturę dobrze, to tylko sie cieszyć że samochód się szybko nagrzewa smile.gif

Mozesz jeszcze sprawdzić dokładnie (bo Twoje 1.4 to chyba energia jest? tzn 1.4 Energy? ) czy układ jest odpowietrzony porządnie. Bo też mogą się dziać cyrki przez to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest Panie kochany Renault. Wskazówka lata po skali jak chce

> U kolegi w 1.2 jest taka opcja że stojąc w miejscu wskazówka w ciągu

> sekundy potrafi podskoczyć o 2 kreski i od razu spaść

> Przy nagrzewaniu - kolejna norma renault. nie otwiera się płynnie

> tylko grzeje, otwiera chłodzi się to się przymyka znowu się

> nagrzeje to otworzy, aż się nie wyrówna pi razy oko temperatura

> płynu w silniku i chłodnicy

> W każdym razie, myślę że jest wszystko ok. Jeżeli mówisz że

> wentylator Ci zbija temperaturę dobrze, to tylko sie cieszyć że

> samochód się szybko nagrzewa

> Mozesz jeszcze sprawdzić dokładnie (bo Twoje 1.4 to chyba energia

> jest? tzn 1.4 Energy? ) czy układ jest odpowietrzony porządnie.

> Bo też mogą się dziać cyrki przez to.

dzieki za info, odpowietrze jeszcze raz w sobote, natomast mam clio2 wiec to juz nie energy tylko zwykly E7J na wielowtrysku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dzieki za info, odpowietrze jeszcze raz w sobote, natomast mam clio2

> wiec to juz nie energy tylko zwykly E7J na wielowtrysku

E7J J764 - taki mam silnik, przynajmniej w podstawie i wskazówka czasami właśnie w sytuacjach, o których napisałeś kilka wątków wyżej wychodzi ponad połowę, włącza się termostat ale jak auto wejdzie już na obroty, czyli, np. zaczynam jechać wskazówka opada znów poniżej połowy więc uważam to za typowe zjawisko i nie dające powodów do niepokoju waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> E7J J764 - taki mam silnik, przynajmniej w podstawie i wskazówka

> czasami właśnie w sytuacjach, o których napisałeś kilka wątków

> wyżej wychodzi ponad połowę, włącza się termostat ale jak auto

> wejdzie już na obroty, czyli, np. zaczynam jechać wskazówka

> opada znów poniżej połowy więc uważam to za typowe zjawisko i

> nie dające powodów do niepokoju

troche mnie pocieszyles. Bede wymial plyn wraz z plukaniem ukladu nie wiem, może sie uspokoi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.