coenmz Napisano 6 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2005 drogie kolezanki i drodzy koledzy. sprawa ma sie nastepujaco... pacjent: silnik 1.5 oznaczenie kodowe 149C1.000 problem: wolne obroty sa ciagle wolne. objawy: silnik zimny: okolo 850rpm (ustawione na lince gazu bo inaczej gasl) silnik cieply: j/w spalanie na poziomie 11-12l na 100km przy spokojnej jezdzie (dawniej bylo 7,5-8) diagnoza: ja nie mam pomyslu a wy? pomozcie prosze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hysek Napisano 6 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2005 > drogie kolezanki i drodzy koledzy. > sprawa ma sie nastepujaco... > pacjent: silnik 1.5 oznaczenie kodowe 149C1.000 > problem: wolne obroty sa ciagle wolne. > objawy: silnik zimny: okolo 850rpm (ustawione na lince gazu bo > inaczej gasl) > silnik cieply: j/w > spalanie na poziomie 11-12l na 100km przy spokojnej jezdzie (dawniej > bylo 7,5-8) właśnie było > diagnoza: ja nie mam pomyslu a wy? > pomozcie prosze Jak z termostatem u Ciebie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 6 Listopada 2005 Autor Udostępnij Napisano 6 Listopada 2005 > Jak z termostatem u Ciebie? nowy, sprawny, dziala bez zarzutu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hysek Napisano 6 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2005 > nowy, sprawny, dziala bez zarzutu. To moze lambda dała ciała? Albo gdzieś którys przewód od niej robi zwarciocho i daje błędne dane do kompa? Miałem tak kiedyś w swoim Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 6 Listopada 2005 Autor Udostępnij Napisano 6 Listopada 2005 > To moze lambda dała ciała? to by wyjasnialo spalanie ale dlaczego krokowiec nie dziala? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chuchras Napisano 6 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2005 > drogie kolezanki i drodzy koledzy. > sprawa ma sie nastepujaco... > pacjent: silnik 1.5 oznaczenie kodowe 149C1.000 > problem: wolne obroty sa ciagle wolne. > objawy: silnik zimny: okolo 850rpm (ustawione na lince gazu bo > inaczej gasl) > silnik cieply: j/w > spalanie na poziomie 11-12l na 100km przy spokojnej jezdzie (dawniej > bylo 7,5-8) > diagnoza: ja nie mam pomyslu a wy? > pomozcie prosze tak nagle spadly ze gasl? a silniczek krokowy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hysek Napisano 6 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2005 > to by wyjasnialo spalanie > ale dlaczego krokowiec nie dziala? Z tego co pamietam to krokowiec jest tylko od wolnych obrotów, więc Popatrz po przewodach, czasem jakaś głupia wtyka się poluzuje, a człowiekowi zaraz się wydaję, że cos strasznego się stało... Już sam kilka razy tak miałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 6 Listopada 2005 Autor Udostępnij Napisano 6 Listopada 2005 > tak nagle spadly ze gasl? pierwszy silnik krokowy wysunal sie do konca i tak zostal. efektem byly wolne obroty na poziomie 2500rpm kolejny silniczek krokowy sie nie ruszal. obecny tez sie nie rusza. silnik gasnie gdy jest zimny. jak sie rozgrzeje to przestaje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 6 Listopada 2005 Autor Udostępnij Napisano 6 Listopada 2005 > Z tego co pamietam to krokowiec jest tylko od wolnych obrotów, więc dobrze pamietasz, pytanie dlaczego nie chce dran dzialac? > Popatrz po przewodach, czasem jakaś głupia wtyka się poluzuje, a > człowiekowi zaraz się wydaję, że cos strasznego się stało... > Już sam kilka razy tak miałem patrzylem. nie widac niczego podejrzanego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hysek Napisano 6 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2005 > patrzylem. nie widac niczego podejrzanego To popatrz co z tą sondą, naprawdę teraz nic mi do głowy nie prxychodzi, a jak tam przewodzik podciśnieniowy lecący do modułu? Może gdzieś łapie lewe powietrze?Bo chyba u Ciebie jest też coś takiego jak Digiplex Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 6 Listopada 2005 Autor Udostępnij Napisano 6 Listopada 2005 > To popatrz co z tą sondą, czyli trzeba sie bedzie udac na badanie spalin bo moj miernik chyba nie jest wystarczajoco czuly >naprawdę teraz nic mi do głowy nie > prxychodzi, mi wlasnie tez nie >a jak tam przewodzik podciśnieniowy lecący do > modułu? Może gdzieś łapie lewe powietrze? jest ok. >Bo chyba u Ciebie jest > też coś takiego jak Digiplex digiplex 2 dokladnie rzecz ujmujac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hysek Napisano 6 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2005 > czyli trzeba sie bedzie udac na badanie spalin bo moj miernik chyba > nie jest wystarczajoco czuly > jest ok. > digiplex 2 dokladnie rzecz ujmujac To samo co u mnie, tylko chyba procek tam inny siedzi Powodzenia w walce DejV Jak coś mi wpadnie do głowy to napiszę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 7 Listopada 2005 Autor Udostępnij Napisano 7 Listopada 2005 ludzie i ludziska, podrzuccie jakies pomysly bo ja wyczerpalaem juz moj zasob. i od razu powidzcie mi nastepujaca rzecz: jaka opornosc powinna miec lambda? jaka opornosc powinien miec czujnik temp plynu chlodzacego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hysek Napisano 7 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2005 > jaka opornosc powinien miec czujnik temp plynu chlodzacego? To się zmienia w zależności od temperatury, ale danych nie mam żadnych pod ręką Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marus Napisano 7 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2005 > ....... > jaka opornosc powinien miec czujnik temp plynu chlodzacego? Sprawdź oporność czujnika, czy przy różnych temperaturach zmnienia się. Na forum pojawiły się takie wartości, ale nie wiem czy dokładnie takie wartości mają być u Ciebie. 0 , 5000...7500 om +20, 2000...3000 om +40,1000....1500 om +60, 500...700 om +80, 280...380 om +100, 180...220 om Najważniejsze aby opór czujnika zmieniał się w dość szerokim zakresie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bolsoch Napisano 7 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2005 lombdy nie mierzy się omomierzem natomiast czyjnik temperatury tak w zależności od temperatury następuje zmiana oporności.Jeżeli te wahania istnieją to świadczy o poprawnym działaniu czujnika.Nie musisz znać zakresu opoprności,zepsuty nie zmienia oporności lub mu brak przewodnosci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hysek Napisano 7 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2005 > lombdy wydaje mi się iż to sie zwie lambda Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bolsoch Napisano 7 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2005 bardzo ważny sztrzegół Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hysek Napisano 7 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2005 > bardzo ważny sztrzegół Dla dyletantów czytających forum może być to ważne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 7 Listopada 2005 Autor Udostępnij Napisano 7 Listopada 2005 panowie... dziekuje za odpowiedzi. jutro pomierze napiecie na sondzie i opornosc czujnika. posprawdzam tez dokladnie kable (wizualnie i o ile mi sie uda to miernikiem) i mam nadzieje, ze znajde usterke. mam tez nadzieje, ze nie bedzie ona tkwila w sondzie bo dzis mily pan w serwisie fiata krzyknal mi za nia 159 ojro napewno zdam raport z pola walki i mam nadzieje, ze bedzie on opowiadal o zwyciestwie czlowieka nad materia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
terminux Napisano 8 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2005 Zanim ją wymienisz zrób to, co mojej sondzie mechanik zrobił parę lat temu. Po prostu wykręć ją z rury, wrzuć do denaturatu a jak już sobie spokojnie popływa to potraktuj ją sprężonym powietrzem a potem nazad do spirytusu i jeszcze raz powietrze. Potem do rury i sprawdź. Większość uszkodzeń sond powstaje z brudu a nie z uszkodzenia elektryczno/mechanicznego. Oczywiście, po jakimś czasie sonda ma prawo się uszkodzić, ale zawsze warto spróbować ją zregenerować. A tak duże spalanie przy sondzie lambda może świadczyć o "ogłupianiu" przez nią kompa. Co innego, gdyby to był gaźnik.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 9 Listopada 2005 Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada 2005 > Zanim ją wymienisz zrób to, co mojej sondzie mechanik zrobił parę lat > temu. Po prostu wykręć ją z rury, wrzuć do denaturatu a jak już > sobie spokojnie popływa to potraktuj ją sprężonym powietrzem a > potem nazad do spirytusu i jeszcze raz powietrze. Potem do rury > i sprawdź. Większość uszkodzeń sond powstaje z brudu a nie z > uszkodzenia elektryczno/mechanicznego. Oczywiście, po jakimś > czasie sonda ma prawo się uszkodzić, ale zawsze warto spróbować > ją zregenerować. A tak duże spalanie przy sondzie lambda może > świadczyć o "ogłupianiu" przez nią kompa. Co innego, gdyby to > był gaźnik.... porada dobra, tylko musze ja jeszcze raz pomierzyc aby miec pewnosc, ze to na ona daje w pozatym czuje, ze z jej ewentualnym wykreceniem moze nie byc lekko-napewno bede walczyl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 13 Listopada 2005 Autor Udostępnij Napisano 13 Listopada 2005 a wiec taK: -sonda lambda wymieniona-jej wskazania wachaja sie teraz od okolo 0.3V do nawet 0.9V jednak wskazania nie spadaja do zera ani nie przekraczaja 1V. napiecie na sondzie zmienia sie szybko i zaleznie od obrtow. -czujnik temp wymieniony. dziala na 100%. -silnik krokowy dalej ani drgnie a jestem pewien, ze jest sprawny. kable sterujace krokowcem sa byly miejscami poprzecierane-juz poprawione. -reset oczywiscie zrobiony. pytanie: jakie sa objawy padniego czujnika polozenia przepustnicy? jaka wartosc ecu przyjmuje w takim wypadku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marus Napisano 13 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2005 >.... > pytanie: jakie sa objawy padniego czujnika polozenia przepustnicy? > jaka wartosc ecu przyjmuje w takim wypadku? Takie jak padniętego potencjometru. I może to być np. zwarcie lub przerwa po przekręceniu w jakieś połozenie. Zdejmij wtyczkę i szukaj omomierzem styków między którymi będzie jakiś opór. Przy obrocie przepustnicy opór powinien zmieniać się płynnie, ale niewiem w jakim zakresie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 13 Listopada 2005 Autor Udostępnij Napisano 13 Listopada 2005 wymienielm cala przepustnice wraz z wztryskiwaczem jutro rano programowanei kompa i powiem jakie sa efekty, ale wyglada na to ze jest jakas poprawa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 14 Listopada 2005 Autor Udostępnij Napisano 14 Listopada 2005 kolejne pytanie, czy czujniki temp zawsze zmieniaja opornosc w jedna strone? bo jak mam silnik zimny to mam jakies 800rpm a jak cieply to ponad 1200 ale i tak najwazniejsze, ze krokowiec wreszcie dal znaki zycia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skrot Napisano 14 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2005 > kolejne pytanie, czy czujniki temp zawsze zmieniaja opornosc w jedna strone? Nie... Sa czujniki temp. robione z termistorami NTC (opornosc maleje wraz ze wzrostem temp.) lub PTC (opornosc rosnie wraz ze wzrostem temp.)... Poczytaj tutaj... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 14 Listopada 2005 Autor Udostępnij Napisano 14 Listopada 2005 > Nie... Sa czujniki temp. robione z termistorami NTC (opornosc > maleje wraz ze wzrostem temp.) lub PTC (opornosc rosnie wraz ze > wzrostem temp.)... Poczytaj tutaj... dziekuje za informacje. w takim razie kolejna podmianka czujnika, reset i bedziemy obserwowac efekty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teamc Napisano 14 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2005 > kolejne pytanie, czy czujniki temp zawsze zmieniaja opornosc w jedna > strone? > bo jak mam silnik zimny to mam jakies 800rpm a jak cieply to ponad > 1200 > ale i tak najwazniejsze, ze krokowiec wreszcie dal znaki zycia A takie pytanie co dokladnie wymieniles? Bo ja mam ten sam motyw:( Niema wolnych obrotow! A czy przeprogramowywales kompa? I jak mozna zrobic reset komputera? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 14 Listopada 2005 Autor Udostępnij Napisano 14 Listopada 2005 > A takie pytanie co dokladnie wymieniles? sonde lambda, czujnik polozenia przepustnicy i czujnik temp cieczy. >Bo ja mam ten sam motyw:( > Niema wolnych obrotow! u mnie byly tylko wolne bo krokowiec nie pracowal. >A czy przeprogramowywales kompa? jak silnik ostygnie to zamierzam to zrobic >I jak mozna zrobic reset komputera? odpiecie akumlatora na okolo 15-20 min. nastepnie podpiecie, odpalenie silnika i bez dodawania gazu oraz wlaczania odbiornikow pradu czekamy az silnik sie nagrzeje (wentylator chlodnicy sie wlaczy). gasimy silnik, odpalamy i smigamy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teamc Napisano 14 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2005 > sonde lambda, czujnik polozenia przepustnicy i czujnik temp cieczy. > u mnie byly tylko wolne bo krokowiec nie pracowal. > jak silnik ostygnie to zamierzam to zrobic > odpiecie akumlatora na okolo 15-20 min. nastepnie podpiecie, > odpalenie silnika i bez dodawania gazu oraz wlaczania > odbiornikow pradu czekamy az silnik sie nagrzeje (wentylator > chlodnicy sie wlaczy). gasimy silnik, odpalamy i smigamy Aha:) jeszcze jednbo a jak sprawdziles krokowca ze jest dobry? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 14 Listopada 2005 Autor Udostępnij Napisano 14 Listopada 2005 > Aha:) jeszcze jednbo a jak sprawdziles krokowca ze jest dobry? wykrecilem go, pod dwa skrajne styki mirnik pokazjacy czy jest obwod czy nie i nacisksz koncowke trzpeienia-wartosc powinna sie zmieniac. pod kolejne dwa styki plus i minues z prostownika-trzepien powien sie wysuwac lub chowac w zaleznosci od biegunowosci. tak doradzil mi ElKris i wielkie dzieki mu za to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teamc Napisano 14 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2005 > wykrecilem go, pod dwa skrajne styki mirnik pokazjacy czy jest obwod > czy nie i nacisksz koncowke trzpeienia-wartosc powinna sie > zmieniac. > pod kolejne dwa styki plus i minues z prostownika-trzepien powien sie > wysuwac lub chowac w zaleznosci od biegunowosci. > tak doradzil mi ElKris i wielkie dzieki mu za to Zaraz przetestuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mops Napisano 14 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2005 > drogie kolezanki i drodzy koledzy. > sprawa ma sie nastepujaco... > pacjent: silnik 1.5 oznaczenie kodowe 149C1.000 > problem: wolne obroty sa ciagle wolne. > objawy: silnik zimny: okolo 850rpm (ustawione na lince gazu bo > inaczej gasl) > silnik cieply: j/w > spalanie na poziomie 11-12l na 100km przy spokojnej jezdzie (dawniej > bylo 7,5-8) > diagnoza: ja nie mam pomyslu a wy? > pomozcie prosze MPI czy SPI ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oplo1 Napisano 14 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2005 > odpiecie akumlatora na okolo 15-20 min. ponoć wystarczy odpiąć minus, włączyć i wyłączyć zapłon po czyw podpiąć minus do aku i dalsze czynności programujęce jak mówiłeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 14 Listopada 2005 Autor Udostępnij Napisano 14 Listopada 2005 > MPI czy SPI ?? SPI a z dalszych wiadomosci z pola walki... fiksuja troche wolne obroty, ale powoli dochodze do ladu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.