Skocz do zawartości

sprawa jest powazna... wolne obroty


coenmz

Rekomendowane odpowiedzi

drogie kolezanki i drodzy koledzy.

sprawa ma sie nastepujaco...

pacjent: silnik 1.5 oznaczenie kodowe 149C1.000

problem: wolne obroty sa ciagle wolne.

objawy: silnik zimny: okolo 850rpm (ustawione na lince gazu bo inaczej gasl)

silnik cieply: j/w

spalanie na poziomie 11-12l na 100km przy spokojnej jezdzie (dawniej bylo 7,5-8)

diagnoza: ja nie mam pomyslu a wy?

pomozcie prosze bow.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> drogie kolezanki i drodzy koledzy.

001.gif

> sprawa ma sie nastepujaco...

> pacjent: silnik 1.5 oznaczenie kodowe 149C1.000

> problem: wolne obroty sa ciagle wolne.

hmm.gif

> objawy: silnik zimny: okolo 850rpm (ustawione na lince gazu bo

> inaczej gasl)

> silnik cieply: j/w

> spalanie na poziomie 11-12l na 100km przy spokojnej jezdzie (dawniej

> bylo 7,5-8)

właśnie było no.gif

> diagnoza: ja nie mam pomyslu a wy?

niewiem.gif

> pomozcie prosze

Jak z termostatem u Ciebie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nowy, sprawny, dziala bez zarzutu.

To moze lambda dała ciała? Albo gdzieś którys przewód od niej robi zwarciocho i daje błędne dane do kompa?

Miałem tak kiedyś w swoim niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> drogie kolezanki i drodzy koledzy.

> sprawa ma sie nastepujaco...

> pacjent: silnik 1.5 oznaczenie kodowe 149C1.000

> problem: wolne obroty sa ciagle wolne.

> objawy: silnik zimny: okolo 850rpm (ustawione na lince gazu bo

> inaczej gasl)

> silnik cieply: j/w

> spalanie na poziomie 11-12l na 100km przy spokojnej jezdzie (dawniej

> bylo 7,5-8)

> diagnoza: ja nie mam pomyslu a wy?

> pomozcie prosze

tak nagle spadly ze gasl? a silniczek krokowy? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to by wyjasnialo spalanie

> ale dlaczego krokowiec nie dziala?

Z tego co pamietam to krokowiec jest tylko od wolnych obrotów, więc niewiem.gif

Popatrz po przewodach, czasem jakaś głupia wtyka się poluzuje, a człowiekowi zaraz się wydaję, że cos strasznego się stało...

Już sam kilka razy tak miałem mlotek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak nagle spadly ze gasl?

pierwszy silnik krokowy wysunal sie do konca i tak zostal. efektem byly wolne obroty na poziomie 2500rpm sciana.gif

kolejny silniczek krokowy sie nie ruszal. obecny tez sie nie rusza. silnik gasnie gdy jest zimny. jak sie rozgrzeje to przestaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co pamietam to krokowiec jest tylko od wolnych obrotów, więc

dobrze pamietasz, pytanie dlaczego nie chce dran dzialac?

> Popatrz po przewodach, czasem jakaś głupia wtyka się poluzuje, a

> człowiekowi zaraz się wydaję, że cos strasznego się stało...

> Już sam kilka razy tak miałem

patrzylem. nie widac niczego podejrzanego niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> patrzylem. nie widac niczego podejrzanego

To popatrz co z tą sondą, naprawdę teraz nic mi do głowy nie prxychodzi, a jak tam przewodzik podciśnieniowy lecący do modułu? Może gdzieś łapie lewe powietrze?Bo chyba u Ciebie jest też coś takiego jak Digiplex hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To popatrz co z tą sondą,

czyli trzeba sie bedzie udac na badanie spalin bo moj miernik chyba nie jest wystarczajoco czuly oslabiony.gif

>naprawdę teraz nic mi do głowy nie

> prxychodzi,

mi wlasnie tez nie sick.gif

>a jak tam przewodzik podciśnieniowy lecący do

> modułu? Może gdzieś łapie lewe powietrze?

jest ok.

>Bo chyba u Ciebie jest

> też coś takiego jak Digiplex

digiplex 2 dokladnie rzecz ujmujac wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli trzeba sie bedzie udac na badanie spalin bo moj miernik chyba

> nie jest wystarczajoco czuly

buu.gif

> jest ok.

> digiplex 2 dokladnie rzecz ujmujac

To samo co u mnie, tylko chyba procek tam inny siedzi niewiem.gif

Powodzenia w walce DejV

ok.gif

Jak coś mi wpadnie do głowy to napiszę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jaka opornosc powinien miec czujnik temp plynu chlodzacego?

To się zmienia w zależności od temperatury, ale danych nie mam żadnych pod ręką niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> .......

> jaka opornosc powinien miec czujnik temp plynu chlodzacego?

Sprawdź oporność czujnika, czy przy różnych temperaturach zmnienia się. Na forum pojawiły się takie wartości, ale nie wiem czy dokładnie takie wartości mają być u Ciebie.

0 , 5000...7500 om

+20, 2000...3000 om

+40,1000....1500 om

+60, 500...700 om

+80, 280...380 om

+100, 180...220 om

Najważniejsze aby opór czujnika zmieniał się w dość szerokim zakresie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lombdy nie mierzy się omomierzem

natomiast czyjnik temperatury tak w zależności od temperatury następuje zmiana oporności.Jeżeli te wahania istnieją to świadczy o poprawnym działaniu czujnika.Nie musisz znać zakresu opoprności,zepsuty nie zmienia oporności lub mu brak przewodnosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie... dziekuje za odpowiedzi.

jutro pomierze napiecie na sondzie i opornosc czujnika. posprawdzam tez dokladnie kable (wizualnie i o ile mi sie uda to miernikiem) i mam nadzieje, ze znajde usterke.

mam tez nadzieje, ze nie bedzie ona tkwila w sondzie bo dzis mily pan w serwisie fiata krzyknal mi za nia 159 ojro sciana.gif

napewno zdam raport z pola walki i mam nadzieje, ze bedzie on opowiadal o zwyciestwie czlowieka nad materia hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim ją wymienisz zrób to, co mojej sondzie mechanik zrobił parę lat temu. Po prostu wykręć ją z rury, wrzuć do denaturatu a jak już sobie spokojnie popływa to potraktuj ją sprężonym powietrzem a potem nazad do spirytusu i jeszcze raz powietrze. Potem do rury i sprawdź. Większość uszkodzeń sond powstaje z brudu a nie z uszkodzenia elektryczno/mechanicznego. Oczywiście, po jakimś czasie sonda ma prawo się uszkodzić, ale zawsze warto spróbować ją zregenerować. A tak duże spalanie przy sondzie lambda może świadczyć o "ogłupianiu" przez nią kompa. Co innego, gdyby to był gaźnik....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zanim ją wymienisz zrób to, co mojej sondzie mechanik zrobił parę lat

> temu. Po prostu wykręć ją z rury, wrzuć do denaturatu a jak już

> sobie spokojnie popływa to potraktuj ją sprężonym powietrzem a

> potem nazad do spirytusu i jeszcze raz powietrze. Potem do rury

> i sprawdź. Większość uszkodzeń sond powstaje z brudu a nie z

> uszkodzenia elektryczno/mechanicznego. Oczywiście, po jakimś

> czasie sonda ma prawo się uszkodzić, ale zawsze warto spróbować

> ją zregenerować. A tak duże spalanie przy sondzie lambda może

> świadczyć o "ogłupianiu" przez nią kompa. Co innego, gdyby to

> był gaźnik....

porada dobra, tylko musze ja jeszcze raz pomierzyc aby miec pewnosc, ze to na ona daje w pupa.gif

pozatym czuje, ze z jej ewentualnym wykreceniem moze nie byc lekko-napewno bede walczyl grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wiec taK:

-sonda lambda wymieniona-jej wskazania wachaja sie teraz od okolo 0.3V do nawet 0.9V jednak wskazania nie spadaja do zera ani nie przekraczaja 1V. napiecie na sondzie zmienia sie szybko i zaleznie od obrtow.

-czujnik temp wymieniony. dziala na 100%.

-silnik krokowy dalej ani drgnie a jestem pewien, ze jest sprawny. kable sterujace krokowcem sa byly miejscami poprzecierane-juz poprawione.

-reset oczywiscie zrobiony.

pytanie: jakie sa objawy padniego czujnika polozenia przepustnicy? jaka wartosc ecu przyjmuje w takim wypadku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>....

> pytanie: jakie sa objawy padniego czujnika polozenia przepustnicy?

> jaka wartosc ecu przyjmuje w takim wypadku?

Takie jak padniętego potencjometru. I może to być np. zwarcie lub przerwa po przekręceniu w jakieś połozenie. Zdejmij wtyczkę i szukaj omomierzem styków między którymi będzie jakiś opór. Przy obrocie przepustnicy opór powinien zmieniać się płynnie, ale niewiem w jakim zakresie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie... Sa czujniki temp. robione z termistorami NTC (opornosc

> maleje wraz ze wzrostem temp.) lub PTC (opornosc rosnie wraz ze

> wzrostem temp.)... Poczytaj tutaj...

dziekuje za informacje. w takim razie kolejna podmianka czujnika, reset i bedziemy obserwowac efekty palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kolejne pytanie, czy czujniki temp zawsze zmieniaja opornosc w jedna

> strone?

> bo jak mam silnik zimny to mam jakies 800rpm a jak cieply to ponad

> 1200

> ale i tak najwazniejsze, ze krokowiec wreszcie dal znaki zycia

A takie pytanie co dokladnie wymieniles? Bo ja mam ten sam motyw:( Niema wolnych obrotow! A czy przeprogramowywales kompa? I jak mozna zrobic reset komputera?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A takie pytanie co dokladnie wymieniles?

sonde lambda, czujnik polozenia przepustnicy i czujnik temp cieczy.

>Bo ja mam ten sam motyw:(

> Niema wolnych obrotow!

u mnie byly tylko wolne bo krokowiec nie pracowal.

>A czy przeprogramowywales kompa?

jak silnik ostygnie to zamierzam to zrobic

>I jak mozna zrobic reset komputera?

odpiecie akumlatora na okolo 15-20 min. nastepnie podpiecie, odpalenie silnika i bez dodawania gazu oraz wlaczania odbiornikow pradu czekamy az silnik sie nagrzeje (wentylator chlodnicy sie wlaczy). gasimy silnik, odpalamy i smigamy grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sonde lambda, czujnik polozenia przepustnicy i czujnik temp cieczy.

> u mnie byly tylko wolne bo krokowiec nie pracowal.

> jak silnik ostygnie to zamierzam to zrobic

> odpiecie akumlatora na okolo 15-20 min. nastepnie podpiecie,

> odpalenie silnika i bez dodawania gazu oraz wlaczania

> odbiornikow pradu czekamy az silnik sie nagrzeje (wentylator

> chlodnicy sie wlaczy). gasimy silnik, odpalamy i smigamy

Aha:) jeszcze jednbo a jak sprawdziles krokowca ze jest dobry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aha:) jeszcze jednbo a jak sprawdziles krokowca ze jest dobry?

wykrecilem go, pod dwa skrajne styki mirnik pokazjacy czy jest obwod czy nie i nacisksz koncowke trzpeienia-wartosc powinna sie zmieniac.

pod kolejne dwa styki plus i minues z prostownika-trzepien powien sie wysuwac lub chowac w zaleznosci od biegunowosci.

tak doradzil mi ElKris i wielkie dzieki mu za to 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wykrecilem go, pod dwa skrajne styki mirnik pokazjacy czy jest obwod

> czy nie i nacisksz koncowke trzpeienia-wartosc powinna sie

> zmieniac.

> pod kolejne dwa styki plus i minues z prostownika-trzepien powien sie

> wysuwac lub chowac w zaleznosci od biegunowosci.

> tak doradzil mi ElKris i wielkie dzieki mu za to

Zaraz przetestuje smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> drogie kolezanki i drodzy koledzy.

> sprawa ma sie nastepujaco...

> pacjent: silnik 1.5 oznaczenie kodowe 149C1.000

> problem: wolne obroty sa ciagle wolne.

> objawy: silnik zimny: okolo 850rpm (ustawione na lince gazu bo

> inaczej gasl)

> silnik cieply: j/w

> spalanie na poziomie 11-12l na 100km przy spokojnej jezdzie (dawniej

> bylo 7,5-8)

> diagnoza: ja nie mam pomyslu a wy?

> pomozcie prosze

MPI czy SPI ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.