Skocz do zawartości

który diesel? b3 czy b4


greg23

Rekomendowane odpowiedzi

witam!

niedawno w dość efektowny sposób pozbyłem się samochodu (dla zainteresowanych link )

Wybieram się do Niemiec po Passata kombi z rocznika z okolic 93-94. Jako że mam już lekki uraz do układu benzyna-gaz, będę szukał diesla. I tu pytanie, jakiego? Jak wiadomo w tych latach były montowane 3:

1.9D, wolnossący 68km, podobno ciężki do zajechania

1.9TD, z turbiną 75km

1.9TD, turbo 90km, ten najbardziej mi sie podoba, z tego co wyczytałem tutaj ma najmniejsze spalanie ze wszystkich no i największą moc smile.gif

Macie jakieś wyrobione zdanie na temat tych motorów?

Generalnie nie szukam wielkiej mocy, ale chciałbym móc czasem kogoś wyprzedzić, a najważniejszym dla mnie kryterium jest ekonomia, czyli jak najmniejsze spalanie i jaknajtańsze i najrzadsze naprawy.

Zastanawiam się też czy warto szukać wersji b4 (ładniejszy, lepsze wyposażenie) bo ładniej to on może wygląda ale jest go dużo mniej niż b3 i może być trudniej/drożej z częściami.

Budżet na auto (bez opłat max 2500euro), macie jakieś sugestie na co zwrócić uwagę przy zakupie?

dzięki za pomoc

pzdr

grześ

ps. mam nadzieję że niedługo do Was dołączę smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zastanawiam się też czy warto szukać wersji b4 (ładniejszy, lepsze

> wyposażenie) bo ładniej to on może wygląda ale jest go dużo

> mniej niż b3 i może być trudniej/drożej z częściami.

Z częściami nie jest trudniej/drożej bo w wiekszosci to te same części (poza blacharką) bo w zasadzie to tylko taki wiekszy facelifting był. Tzw.B4 sa też lepiej wyposażone: w standardzie 2*pp, ABS, centralny....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z częściami nie jest trudniej/drożej bo w wiekszosci to te same

> części (poza blacharką) bo w zasadzie to tylko taki wiekszy

> facelifting był. Tzw.B4 sa też lepiej wyposażone: w standardzie

> 2*pp, ABS, centralny....

i często klima wink.gif sprawdź turbo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam!

> niedawno w dość efektowny sposób pozbyłem się samochodu (dla

> zainteresowanych link )

> Wybieram się do Niemiec po Passata kombi z rocznika z okolic 93-94.

> Jako że mam już lekki uraz do układu benzyna-gaz, będę szukał

> diesla. I tu pytanie, jakiego? Jak wiadomo w tych latach były

> montowane 3:

> 1.9D, wolnossący 68km, podobno ciężki do zajechania

> 1.9TD, z turbiną 75km

> 1.9TD, turbo 90km, ten najbardziej mi sie podoba, z tego co

> wyczytałem tutaj ma najmniejsze spalanie ze wszystkich no i

> największą moc

> Macie jakieś wyrobione zdanie na temat tych motorów?

> Generalnie nie szukam wielkiej mocy, ale chciałbym móc czasem kogoś

> wyprzedzić, a najważniejszym dla mnie kryterium jest ekonomia,

> czyli jak najmniejsze spalanie i jaknajtańsze i najrzadsze

> naprawy.

> Zastanawiam się też czy warto szukać wersji b4 (ładniejszy, lepsze

> wyposażenie) bo ładniej to on może wygląda ale jest go dużo

> mniej niż b3 i może być trudniej/drożej z częściami.

> Budżet na auto (bez opłat max 2500euro), macie jakieś sugestie na co

> zwrócić uwagę przy zakupie?

> dzięki za pomoc

> pzdr

> grześ

> ps. mam nadzieję że niedługo do Was dołączę

ja bym bral 1.9 td 90km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zastanawiam się też czy warto szukać wersji b4 (ładniejszy, lepsze

> wyposażenie) bo ładniej to on może wygląda ale jest go dużo

> mniej niż b3 i może być trudniej/drożej z częściami.

B4 ładniejszy ???...rzecz oczywiscie gustu ale dla mnie B4 pozbawiony jest zupelnie wyrazu i charakteru...co innego B3...piekna linia podkreslona rantem przez całą długość no i ta charakterystyczna przednia atrapa....nie to co dzisiejszy banał jak wszedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam!

> niedawno w dość efektowny sposób pozbyłem się samochodu (dla

> zainteresowanych link )

> Wybieram się do Niemiec po Passata kombi z rocznika z okolic 93-94.

> Jako że mam już lekki uraz do układu benzyna-gaz, będę szukał

> diesla. I tu pytanie, jakiego? Jak wiadomo w tych latach były

> montowane 3:

> 1.9D, wolnossący 68km, podobno ciężki do zajechania

racja ale za slaby

> 1.9TD, z turbiną 75km

nie do zrarcia

dynamika - nie bedziesz zawalidroga

ekonomiczny, tanie ewentualne naprawy

> 1.9TD, turbo 90km, ten najbardziej mi sie podoba, z tego co

> wyczytałem tutaj ma najmniejsze spalanie ze wszystkich no i

> największą moc

to jest TDI

masz racje jest to najlepszy silnik ale rowniez najtrudniejszy do dostania, i drozszy przy ewentualnej naprawie. paski z tym motorem sa sprzedanane "na pniu"

> Macie jakieś wyrobione zdanie na temat tych motorów?

> Generalnie nie szukam wielkiej mocy, ale chciałbym móc czasem kogoś

> wyprzedzić, a najważniejszym dla mnie kryterium jest ekonomia,

> czyli jak najmniejsze spalanie i jaknajtańsze i najrzadsze

> naprawy.

optymalny bedzie 1.9TD

> Zastanawiam się też czy warto szukać wersji b4 (ładniejszy, lepsze

> wyposażenie) bo ładniej to on może wygląda ale jest go dużo

> mniej niż b3 i może być trudniej/drożej z częściami.

czesci to samo - tylko blacha inna

ale jest wyraznie drozszy. wiec jak znajdziesz ladnego B3 to sie nie zastanawiaj tylko bierz

> Budżet na auto (bez opłat max 2500euro), macie jakieś sugestie na co

> zwrócić uwagę przy zakupie?

stan TURBO, podluznice, tylna klapa, ogolnie czy ni "zajezdzony"

P.S. przbieg 200kkm (o ile jest orginalny i auto jest serwisowane) to zaden przbieg dla tego auta

> dzięki za pomoc

> pzdr

> grześ

> ps. mam nadzieję że niedługo do Was dołączę

zapraszamy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja własnie niedawno bo w styczniu 2005 nabyłem 1.9 TD 75 KM , przebieg 228 000 km, książka serwisowa niemiecka, ostatni przegląd w Niemczech maj 2004 przebieg trochę ponad 200 000. Nie jestem expertem i nie wiem czy ten licznik byl krecony czy nie ale ufam i wmawiam sobie ze nie :-) a co do silnika to musze przyznacz ze jestem zadowolony z niego. Kultura pracy nie jest zla. Z moca jak to z moca zawsze chce sie wiecej, ale jak juz ktos wczesniej napisal zawaligroga nie bedziesz !!!! Spalanie ja na razie jeszcze testuje ale kreci sie w okolicach 6 L / 100 km. Ważną żeczą jest chyba ze dziasiaj mi odpalił, a przecież w nocy u mnie było -20 st. celciusza (Jaworzno). Dodam tylko ze parkuje pod chmurką. Pozdrawiam. (GG344372)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no właśnie, a jak mam sprawdzić stan turbiny?

stary sposob jak swiat jest taki

trzonek od lopaty. jeden koniec do turbo drugi do ucha i nasluchujemy czy nie ma niewlasciwych "glosow" zlosnik.gif

ogolnie turbo powinno sie slyszalnie zalaczac ale nie wyc!!! dobrze byloby sprawdzic czy nie pije olej ale na to potrzeba przejechac min 200km oslabiony.gif

dobrze byloby podlaczyc analizator i wtedy wyjdzie czy spala turbo olej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no właśnie, a jak mam sprawdzić stan turbiny?

w ASO sprawdzisz ciśnienie ładowania. dla TDI 90KM powinno wynosić bodajże 0,9atm min. u mnie wyszło prawie 1.0atm i mechanik powiedział, że jest idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.