Skocz do zawartości

Brak kontrolek i nie tylko.


rafi1979

Rekomendowane odpowiedzi

Mam małe pytanko od jakiegoś czasu znikła mi lampka od ładowania i oleju. Dodam że żarówki są OK nawet zegary zmieniałem i nic. Bezpieczniki i przekaźniki też sprawdzałem. A teraz jeszcze doszło do tego że podczas próby odpalania rozrusznik robi tylko wrrr tak jakby automat nie wywalał. Oczywiście rozrusznik sprawdziłem i automat działa bez zarzutu . Podłączyłem cienki kabelek od rozrusznika pod l żarówkę i po przekręceniu stacyjki zaświeciła więc prąd też dochodzi.

Co to może być ? confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to tak, lampka oleju i ładowania zasilane są stałym plusem z akku... jeżeli ten kabelek ma przerwę to nie zaświecą się te kontrolki. Dodatkowo kontrolka ładowania jest wpięta w układ wzbudzenia alternatora, i jak ona nie jest wkręcona to altek nie dostaje wzbudzenia, a co za tym idzie nie ładuje...

odpowiedź prosta, przez uwalony malutki kabelek rozładowało Ci akku, bo nie miał ładowania, i żarówka się zaświeci, ale nie ma siły już pociągnąć rozrusznika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to tak, lampka oleju i ładowania zasilane są stałym plusem z akku...

> jeżeli ten kabelek ma przerwę to nie zaświecą się te kontrolki.

> Dodatkowo kontrolka ładowania jest wpięta w układ wzbudzenia

> alternatora, i jak ona nie jest wkręcona to altek nie dostaje

> wzbudzenia, a co za tym idzie nie ładuje...

> odpowiedź prosta, przez uwalony malutki kabelek rozładowało Ci akku,

> bo nie miał ładowania, i żarówka się zaświeci, ale nie ma siły

> już pociągnąć rozrusznika...

Słuchaj go, Fenix prawdę Ci powie i jego West Customs Garage zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ale aku naładowany i to samo się dzieje. A plus to raczej jest ok bo do rozrusznika dochodzi. A ten mały kabelek jest cały. A jest jeszcze gdzieś po drodze na kablu + jakiś bezpiecznik albo jakieś złącze żeby coś tam nie stykało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

plus do rozrusznika to nie ten sam plus co do zegarów... a był rozładowany ?? może się zasiarczył ??

dwa, co mało prawdopodobne... spaliła Ci się kontrolka od oleju i nie masz oleju (przez co nie ma siły kręcić)...

ale to tez odpada, bo Ci wrrrrrr robi, a to jednoznacznie oznacza, że bendix nie łapie (ps. zrób najpierw porządek z kontrolkami, potem będziemy coś dalej wnioskować)...

weź cienki (ale nie przesadnie) kabelek i pociągnij prosto z akku do zegarów pod 3 kostkę, drugi pin (kabelek szary z czarnym paskiem) i powinny Ci się kontrolki pojawić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> plus do rozrusznika to nie ten sam plus co do zegarów... a był

> rozładowany ?? może się zasiarczył ??

> dwa, co mało prawdopodobne... spaliła Ci się kontrolka od oleju i nie

> masz oleju (przez co nie ma siły kręcić)...

> ale to tez odpada, bo Ci wrrrrrr robi, a to jednoznacznie oznacza, że

> bendix nie łapie (ps. zrób najpierw porządek z kontrolkami,

> potem będziemy coś dalej wnioskować)...

> weź cienki (ale nie przesadnie) kabelek i pociągnij prosto z akku do

> zegarów pod 3 kostkę, drugi pin (kabelek szary z czarnym

> paskiem) i powinny Ci się kontrolki pojawić...

Nie był rozładowany ani zasiarczony. A kabelek podłączyłem i kontroli mi się nie pojawiły tylko pompa paliwa załączyła i nic więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm... masz jakiś multimetr pod ręką ?? bo skoro żarówki dobre, kabelek podciągnąłeś z akku i dalej obie nie działają to masz przetarty kabelek zegary- altek, i zegary - czujnik ciśnienia oleju (lub uwalony czujnik)... ale ciekawe, że bez tej kontrolki nie rozładowało Ci akku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc dziś po podejściu do autka z żarówką z dwoma kabelkami odkryłem że do dych kontrolek dochodzi + ale za to nie ma na całej kostce masy. Gdzie ona jest podłączona. Może to gdzieś tam jest zaśniedziałe albo oberwane i nie chce działać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tych kontrolek minusy wychodzą do czujnika ciśnienia oleju oraz do uzwojenia stojana alternatora... masa z zegarów słuzy do innych kontrolek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z tych kontrolek minusy wychodzą do czujnika ciśnienia oleju oraz do

> uzwojenia stojana alternatora... masa z zegarów słuzy do innych

> kontrolek

Po prostu na wtyczce nie ma nigdzie masy. Jutro wymienię całą skrzynkę bezpieczników. Może to coś pomoże. Tak więc jutro się odezwę bo teraz jadę do pracy i nie mam czasu. frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc jedna usterka zlokalizowana. To co robiło wrrr. Czyli rozrusznik nie był zepsuty tylko brakuje zębów na kole zamachowym.

Normalnie szok pad.gif

283515370-HPIM4680a.JPG

Ale kontrole dalej brak.Jutro wchodzę pod spód do widziałem jakiś kabelek przetarty i może to będzie przyczyna.

post-37299-14352506897177_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uszkodzony wieniec koła zębatego jest winą uszkodzonego bendiksa rozrusznika - nie wysuwa się do końca i zęby się zjeżdżają j.w.

nowe (czyt. używane ze szrotu) koło zamachowe i rozrusznik do elektryka, potem dopiero montaż i odpalanie auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No faktycznie kiepska sprawa :/. Sory ale tak nie w temacie jestem ale zapytam bo miałem podobny problem z kontrolkami i szukałem dziury w instalacji elektrycznej od kostki do stacyjki po silnik wink.gif. I proponuję sprawdzić czy jest uziemienie wink.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.