rafi1979 Napisano 3 Marca 2010 Udostępnij Napisano 3 Marca 2010 Mam małe pytanko od jakiegoś czasu znikła mi lampka od ładowania i oleju. Dodam że żarówki są OK nawet zegary zmieniałem i nic. Bezpieczniki i przekaźniki też sprawdzałem. A teraz jeszcze doszło do tego że podczas próby odpalania rozrusznik robi tylko wrrr tak jakby automat nie wywalał. Oczywiście rozrusznik sprawdziłem i automat działa bez zarzutu . Podłączyłem cienki kabelek od rozrusznika pod l żarówkę i po przekręceniu stacyjki zaświeciła więc prąd też dochodzi. Co to może być ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 3 Marca 2010 Udostępnij Napisano 3 Marca 2010 to tak, lampka oleju i ładowania zasilane są stałym plusem z akku... jeżeli ten kabelek ma przerwę to nie zaświecą się te kontrolki. Dodatkowo kontrolka ładowania jest wpięta w układ wzbudzenia alternatora, i jak ona nie jest wkręcona to altek nie dostaje wzbudzenia, a co za tym idzie nie ładuje... odpowiedź prosta, przez uwalony malutki kabelek rozładowało Ci akku, bo nie miał ładowania, i żarówka się zaświeci, ale nie ma siły już pociągnąć rozrusznika... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ortes Napisano 3 Marca 2010 Udostępnij Napisano 3 Marca 2010 > to tak, lampka oleju i ładowania zasilane są stałym plusem z akku... > jeżeli ten kabelek ma przerwę to nie zaświecą się te kontrolki. > Dodatkowo kontrolka ładowania jest wpięta w układ wzbudzenia > alternatora, i jak ona nie jest wkręcona to altek nie dostaje > wzbudzenia, a co za tym idzie nie ładuje... > odpowiedź prosta, przez uwalony malutki kabelek rozładowało Ci akku, > bo nie miał ładowania, i żarówka się zaświeci, ale nie ma siły > już pociągnąć rozrusznika... Słuchaj go, Fenix prawdę Ci powie i jego West Customs Garage Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafi1979 Napisano 3 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2010 Tak ale aku naładowany i to samo się dzieje. A plus to raczej jest ok bo do rozrusznika dochodzi. A ten mały kabelek jest cały. A jest jeszcze gdzieś po drodze na kablu + jakiś bezpiecznik albo jakieś złącze żeby coś tam nie stykało? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 3 Marca 2010 Udostępnij Napisano 3 Marca 2010 plus do rozrusznika to nie ten sam plus co do zegarów... a był rozładowany ?? może się zasiarczył ?? dwa, co mało prawdopodobne... spaliła Ci się kontrolka od oleju i nie masz oleju (przez co nie ma siły kręcić)... ale to tez odpada, bo Ci wrrrrrr robi, a to jednoznacznie oznacza, że bendix nie łapie (ps. zrób najpierw porządek z kontrolkami, potem będziemy coś dalej wnioskować)... weź cienki (ale nie przesadnie) kabelek i pociągnij prosto z akku do zegarów pod 3 kostkę, drugi pin (kabelek szary z czarnym paskiem) i powinny Ci się kontrolki pojawić... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafi1979 Napisano 3 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2010 > plus do rozrusznika to nie ten sam plus co do zegarów... a był > rozładowany ?? może się zasiarczył ?? > dwa, co mało prawdopodobne... spaliła Ci się kontrolka od oleju i nie > masz oleju (przez co nie ma siły kręcić)... > ale to tez odpada, bo Ci wrrrrrr robi, a to jednoznacznie oznacza, że > bendix nie łapie (ps. zrób najpierw porządek z kontrolkami, > potem będziemy coś dalej wnioskować)... > weź cienki (ale nie przesadnie) kabelek i pociągnij prosto z akku do > zegarów pod 3 kostkę, drugi pin (kabelek szary z czarnym > paskiem) i powinny Ci się kontrolki pojawić... Nie był rozładowany ani zasiarczony. A kabelek podłączyłem i kontroli mi się nie pojawiły tylko pompa paliwa załączyła i nic więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 3 Marca 2010 Udostępnij Napisano 3 Marca 2010 hm... masz jakiś multimetr pod ręką ?? bo skoro żarówki dobre, kabelek podciągnąłeś z akku i dalej obie nie działają to masz przetarty kabelek zegary- altek, i zegary - czujnik ciśnienia oleju (lub uwalony czujnik)... ale ciekawe, że bez tej kontrolki nie rozładowało Ci akku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozekuno Napisano 3 Marca 2010 Udostępnij Napisano 3 Marca 2010 Sprawdź kostki z tyłu skrzynki bezpieczników bo tam się łącza wszystkie przewody, zasilanie kontrolek jest podpięte bez bezpiecznika za stacyjką Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafi1979 Napisano 4 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 4 Marca 2010 A więc dziś po podejściu do autka z żarówką z dwoma kabelkami odkryłem że do dych kontrolek dochodzi + ale za to nie ma na całej kostce masy. Gdzie ona jest podłączona. Może to gdzieś tam jest zaśniedziałe albo oberwane i nie chce działać ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 4 Marca 2010 Udostępnij Napisano 4 Marca 2010 z tych kontrolek minusy wychodzą do czujnika ciśnienia oleju oraz do uzwojenia stojana alternatora... masa z zegarów słuzy do innych kontrolek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafi1979 Napisano 4 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 4 Marca 2010 > z tych kontrolek minusy wychodzą do czujnika ciśnienia oleju oraz do > uzwojenia stojana alternatora... masa z zegarów słuzy do innych > kontrolek Po prostu na wtyczce nie ma nigdzie masy. Jutro wymienię całą skrzynkę bezpieczników. Może to coś pomoże. Tak więc jutro się odezwę bo teraz jadę do pracy i nie mam czasu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafi1979 Napisano 7 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2010 A więc jedna usterka zlokalizowana. To co robiło wrrr. Czyli rozrusznik nie był zepsuty tylko brakuje zębów na kole zamachowym. Normalnie szok Ale kontrole dalej brak.Jutro wchodzę pod spód do widziałem jakiś kabelek przetarty i może to będzie przyczyna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudlaty_bytom Napisano 7 Marca 2010 Udostępnij Napisano 7 Marca 2010 uszkodzony wieniec koła zębatego jest winą uszkodzonego bendiksa rozrusznika - nie wysuwa się do końca i zęby się zjeżdżają j.w. nowe (czyt. używane ze szrotu) koło zamachowe i rozrusznik do elektryka, potem dopiero montaż i odpalanie auta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafi1979 Napisano 7 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2010 Koło już jest z drugiego auta i rozrusznik też. Tylko najgorsze to że trzeba skrzynie wywalić żeby to wymienić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamilmm Napisano 7 Marca 2010 Udostępnij Napisano 7 Marca 2010 No faktycznie kiepska sprawa :/. Sory ale tak nie w temacie jestem ale zapytam bo miałem podobny problem z kontrolkami i szukałem dziury w instalacji elektrycznej od kostki do stacyjki po silnik . I proponuję sprawdzić czy jest uziemienie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafi1979 Napisano 7 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2010 Chodzi Ci o masę na auto? Bo ja nie mam tylko kontrolki od ładowania i smarowania a i jeszcze od podgrzewania tylnej szyby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamilmm Napisano 7 Marca 2010 Udostępnij Napisano 7 Marca 2010 Tak o masę mi chodziło. Tylko że u mnie to żadna nie świeciła. No i szukałem dziury w całej instalacji... A okazało się że masy nie było, bo w zakładzie tak ją podłączyli... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.