Skocz do zawartości

Naciąg paska alternatora !


marcin44

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Przygotowałem mały manual, może się komuś przyda.

Co potrzebujemy?

- kluczyk płaski 8 mm

- klucz nasadowy 8 mm (grzechotka)

- klucz płaski ( lub oczkowy) 13mm

- klucz nasadowy 13 mm (grzechotka)

- imbus 6mm

Jak zmienić naciąg paska alternatora w silniku 1.4:

1. odkręcamy prawe przednie koło;

2. odkręcamy plastikową osłonę od strony rozrządu - 3 wkręty 8mm;

3. po zdjęciu osłony ukazuje się rolka napinająca wraz z mechanizmem regulacji naciągu paska klinowego;

283540415-1.jpg

Rysunek: 1 - imbus mocujący rolkę do bloku silnika z lewej strony rolki;

2 - imbus mocujący rolkę do bloku silnika z prawej strony rolki;

3 - śruba regulacyjna z nakrętką kontrującą;

4. luzujemy śruby 1 i 2 (imbusy 6mm) (tak aby umożliwić przesuwanie się mocowania rolki w górę lub w dół);

5. śrubą regulacyjną ustawiamy żądany naciąg paska (klucz 13 mm) (po poluzowaniu przeciwnakrętki);

6. sprawdzamy naciąg paska przekręcając go pomiędzy kołami pasowymi (kąt obrotu w granicach 90*);

7. dokręcamy śruby 1 i 2;

8. dokręcamy nakrętkę kontrującą na śrubie regulacyjnej.

Przed założeniem koła dobrze byłoby uruchamić silnik i sprawdzić czy pasek nie piszczy lub nie spada z kół pasowych .

Aby zdjąć osłonę można odkręcić jeszcze dwa wkręty mocujące nadkole (jest trochę więcej luzu aby swobodnie wykręcić śruby mocujące osłonę)

post-82058-1435250700301_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładny opis claps.gif . Jeśli zna się położenie śrub to można zrezygnować z punktów 1-2-3. Nie ściągałem osłony ani koła przy wymianie/regulacji paska - jedynie podnosiłem przód samochodu aby łatwiej było dostać się do śruby napinającej... Jak ktoś ma kanał to już inna bajka wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze zdjęcia widzę, że kolega wymienił rolkę napinającą... Mam nadzieję, że kupił markową , a nie np. produkcji firmy Coram za 35zł na Allegro. U mnie taka rolka wytrzymała 1 (słownie jeden) tysiąc kilometrów i kosztowała mnie sporo nerwów podczas urlopowego wyjazdu. Natychmiast wymieniłem na SKF, która nawet z zewnątrz wygląda solidniej od tego pseudo włoskiego badziewia, gdyż jest cała z metalu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zdarzyło się wam, że w sklepie do silniczka 1,4 sprzedali wam nieodpowiedni do tego motoru pasek alternatora. Chodzi o to, że w katalogach mają inną długość i ilość rowków. Mi sprzedali już dwa razy krótszy pasek z większa ilością rowków w dwóch innych sklepach. Oczywiście była wymiana paska. Więc to nie przypadek. Czy są różne paski do 1,4?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema! Tak rolka nowa, dałem za nią grubą kasę wink.gif. Zobaczymy czy było warto wink.gif co do paska to będe go wymieniał wraz z wymianą paska rozrządu czyli dopiero za jakieś 5-10 kkm. Ten który mam kupiłem kiedyś w ASO i pasował elegancko. I w sumie jak na 45 kkm które zrobił wyglada nieżle wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.