marcin44 Napisano 3 Marca 2010 Udostępnij Napisano 3 Marca 2010 Witam! Ponoć są dwie szkoły odnośnie sprawdzania naciągu paska altka Jaką opcję preferujecie: 1. Ugięcie 5-15mm między kołami pasowymi. 2. Możliwość skręcenia paska. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slaw_ek Napisano 5 Marca 2010 Udostępnij Napisano 5 Marca 2010 > 2. Możliwość skręcenia paska. jak skręcić pasek 4pk ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 6 Marca 2010 Udostępnij Napisano 6 Marca 2010 skręcanie o 90* w lewo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin44 Napisano 8 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 8 Marca 2010 > skręcanie o 90* w lewo Dzięki! O to mi chodziło. A jeżeli pasek przekręcam o kąt powiedzmy na oko 45* to według tej filozofii jest on za mocno naciągnięty? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sienolot Napisano 8 Marca 2010 Udostępnij Napisano 8 Marca 2010 > Dzięki! O to mi chodziło. > A jeżeli pasek przekręcam o kąt powiedzmy na oko 45* to według tej > filozofii jest on za mocno naciągnięty? Tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin44 Napisano 10 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 > Tak. Dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin44 Napisano 13 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 13 Marca 2010 Witam! Przygotowałem mały manual, może się komuś przyda. Co potrzebujemy? - kluczyk płaski 8 mm - klucz nasadowy 8 mm (grzechotka) - klucz płaski ( lub oczkowy) 13mm - klucz nasadowy 13 mm (grzechotka) - imbus 6mm Jak zmienić naciąg paska alternatora w silniku 1.4: 1. odkręcamy prawe przednie koło; 2. odkręcamy plastikową osłonę od strony rozrządu - 3 wkręty 8mm; 3. po zdjęciu osłony ukazuje się rolka napinająca wraz z mechanizmem regulacji naciągu paska klinowego; Rysunek: 1 - imbus mocujący rolkę do bloku silnika z lewej strony rolki; 2 - imbus mocujący rolkę do bloku silnika z prawej strony rolki; 3 - śruba regulacyjna z nakrętką kontrującą; 4. luzujemy śruby 1 i 2 (imbusy 6mm) (tak aby umożliwić przesuwanie się mocowania rolki w górę lub w dół); 5. śrubą regulacyjną ustawiamy żądany naciąg paska (klucz 13 mm) (po poluzowaniu przeciwnakrętki); 6. sprawdzamy naciąg paska przekręcając go pomiędzy kołami pasowymi (kąt obrotu w granicach 90*); 7. dokręcamy śruby 1 i 2; 8. dokręcamy nakrętkę kontrującą na śrubie regulacyjnej. Przed założeniem koła dobrze byłoby uruchamić silnik i sprawdzić czy pasek nie piszczy lub nie spada z kół pasowych . Aby zdjąć osłonę można odkręcić jeszcze dwa wkręty mocujące nadkole (jest trochę więcej luzu aby swobodnie wykręcić śruby mocujące osłonę) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
starling Napisano 14 Marca 2010 Udostępnij Napisano 14 Marca 2010 Bardzo ładny opis . Jeśli zna się położenie śrub to można zrezygnować z punktów 1-2-3. Nie ściągałem osłony ani koła przy wymianie/regulacji paska - jedynie podnosiłem przód samochodu aby łatwiej było dostać się do śruby napinającej... Jak ktoś ma kanał to już inna bajka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
starling Napisano 14 Marca 2010 Udostępnij Napisano 14 Marca 2010 Ze zdjęcia widzę, że kolega wymienił rolkę napinającą... Mam nadzieję, że kupił markową , a nie np. produkcji firmy Coram za 35zł na Allegro. U mnie taka rolka wytrzymała 1 (słownie jeden) tysiąc kilometrów i kosztowała mnie sporo nerwów podczas urlopowego wyjazdu. Natychmiast wymieniłem na SKF, która nawet z zewnątrz wygląda solidniej od tego pseudo włoskiego badziewia, gdyż jest cała z metalu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greg44 Napisano 14 Marca 2010 Udostępnij Napisano 14 Marca 2010 A zdarzyło się wam, że w sklepie do silniczka 1,4 sprzedali wam nieodpowiedni do tego motoru pasek alternatora. Chodzi o to, że w katalogach mają inną długość i ilość rowków. Mi sprzedali już dwa razy krótszy pasek z większa ilością rowków w dwóch innych sklepach. Oczywiście była wymiana paska. Więc to nie przypadek. Czy są różne paski do 1,4? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sienolot Napisano 14 Marca 2010 Udostępnij Napisano 14 Marca 2010 Teść wymieniał w UNO 1,4 i miał taki sam problem. Więc chyba coś w tym jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin44 Napisano 14 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 14 Marca 2010 Siema! Tak rolka nowa, dałem za nią grubą kasę . Zobaczymy czy było warto co do paska to będe go wymieniał wraz z wymianą paska rozrządu czyli dopiero za jakieś 5-10 kkm. Ten który mam kupiłem kiedyś w ASO i pasował elegancko. I w sumie jak na 45 kkm które zrobił wyglada nieżle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.