Skocz do zawartości

zaciski hamulcowe benzyna-ropa


Rejmi

Rekomendowane odpowiedzi

> Wolfi a gdzie znalazles klocki remsa do kupienia?

> u mnie jets to jakis strasznie deficytowy towar w sklepach...a ze ze

> slyszenia wnioskuje ze moje klocki zaczynaja dogorywac to tez

> bym chetnie remse wsadzil

W Tarnowie to nie kupuje ale kupie u rodziców w Nisku. Tyle ze ja wczesniej dzwonie i sie pytam czy maja klocki do pandy jak nie maja to mi zamawiaja i przewaznie to trwa 2-3 dni i mam do odbioru ok.gif

A u Ciebie to przeciez na solidarnosci mozna pewnie gdzies zamowic pełno tam masz motoryzacyjnych ok.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie jeszcze pytanie, czy aby wymienic samemu tarcze duzo roboty

> jest? Co tam trzeba porozkrecac???

mniej więcej 10 minut dłużej niż przy klockach grinser006.gif

zaopatrz się dodatkowo w oczkową 12 i 15 gumowy młotek by zbić starą tarczę no i szczotkę drucianą grinser006.gif

a obrazowo

1.najpierw odkręcasz koło

2.potem jak w manualu o klockach demontujesz

3. następnie 12 i odkręcasz ten szpikulec mocujący tarczę do piasty- uważaj bo lubi się okręcić

4. skręcasz na zewnątrz koło i od tyłu odkręcasz kluczem 15 2 śruby jarzma zacisku bo inaczej nie zdemontujesz tarczy

5. następnie młotek i od wewnątrz puk puk - powinna zejść tarcza

6. po zdjęciu czyszczenie piasty pod nową - ma być idealnie czysta

7. składasz w odwrotnej kolejności

aha nim koło odkręcisz pamiętaj o podnośniku grinser006.gif

i uważaj n a przewód hamulcowy idący do zacisku - najlepiej podwiesić np opaską zacisk do amorka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mniej więcej 10 minut dłużej niż przy klockach

> zaopatrz się dodatkowo w oczkową 12 i 15 gumowy młotek by zbić starą

> tarczę no i szczotkę drucianą

> a obrazowo

> 1.najpierw odkręcasz koło

> 2.potem jak w manualu o klockach demontujesz

> 3. następnie 12 i odkręcasz ten szpikulec mocujący tarczę do piasty-

> uważaj bo lubi się okręcić

> 4. skręcasz na zewnątrz koło i od tyłu odkręcasz kluczem 15 2 śruby

> jarzma zacisku bo inaczej nie zdemontujesz tarczy

> 5. następnie młotek i od wewnątrz puk puk - powinna zejść tarcza

> 6. po zdjęciu czyszczenie piasty pod nową - ma być idealnie czysta

> 7. składasz w odwrotnej kolejności

> aha nim koło odkręcisz pamiętaj o podnośniku

> i uważaj n a przewód hamulcowy idący do zacisku - najlepiej podwiesić

> np opaską zacisk do amorka

Dzieki za odpowiedz ok.gifok.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na czerwono zaznaczyłem śruby trzymające jarzmo zacisku

> klucz 15 lub 17 nie pamiętam już bo wymieniałem w garażu po ciemku

> te śruby są do wewnątrz przy przegubie

Super dzieki ok.gif

Wiec jak bedzie cieplej to sie chyba wezme sam za wymiane ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Super dzieki

> Wiec jak bedzie cieplej to sie chyba wezme sam za wymiane

przy okazji dokładnie zaciski oczyść i sprawdź przewody te gumowe czy nie mają pęknięć - jakie tarcze kupujesz?

mi wymiana tarcz zajęłą - obu licząc ze zdjęciem kół 40 minut - w całkowitej ciemności z latarką w gębie biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przy okazji dokładnie zaciski oczyść i sprawdź przewody te gumowe czy

> nie mają pęknięć - jakie tarcze kupujesz?

No własnie bede musiał pomalować też zaciski ale to by wiazalo sie z ich całowitym zdjeciem a to juz trzeba sie pozniej bawic w odpowietrzanie sciana.gif

tarcze mikody ok.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No własnie bede musiał pomalować też zaciski ale to by wiazalo sie z

> ich całowitym zdjeciem a to juz trzeba sie pozniej bawic w

> odpowietrzanie

> tarcze mikody

e tam nie ma takiej potrzeby- ładny pędzelek i będzie gitara waytogo.gif - tylko wcześniej dokładnie umyj i odtłuścić trzeba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zamówić sie da w tych waszych sklepach?

> Ja zazwyczaj dzwonie dzień wcześniej i mówie co potrzebuje. Na drugi

> dzień czeka to co potrzebuje

tia.... juz widze jak gosc w sklepie przyjmuje zamowienie telefonicznie od goscia ducha....

a druga sprawa nie wiem czy ja bym trafil do tego sklepu w momencie gdy w jednym miejscu jest ze 100 sklepow motoryzacyjnych hahaah

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nad tym się zastanawiam no i oczywiście tyłem także z tym że czy

> przypadkiem przednich zwrotnic nie trzeba wymieniać czy pasuje

> p&p?

a moze starcza 240 ale wentylowane? - tym bardziej ze mozna miec dodatkowo wentylowane ciete i wiercone

wlasnie to mnie nurtuje czy te wentylowane 240 bylyby p&p do naszych mocowan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czekam z niecierpliwością i poproszę o manuala

> - kombinujesz z tarczami z tyłu?

Na wiosne na tapecie bedą tarcze 257 które kupiłem już ponad rok temu i sobie leżakują. Dokładniej to kupiłem kompletne zwrotnice grinser006.gif wiec duze pole manewru mam. Jak nie podejdzie sama tarcza i zacisk to moge jeszcze z zwrotnica kombinować zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na wiosne na tapecie bedą tarcze 257 które kupiłem już ponad rok temu

> i sobie leżakują. Dokładniej to kupiłem kompletne zwrotnice

> wiec duze pole manewru mam. Jak nie podejdzie sama tarcza i

> zacisk to moge jeszcze z zwrotnica kombinować

czyli jesteś przygotowany- ja się zastanawiałem na d zestawem tarcz na tył lecz mam Pandę bez ABS-u i te francowate korektory siły hamowania- jestem ciekaw czy nie byłoby kłopotów z działaniem ( zbyt słaba /duża siła hamowania na tyle) bo wstępnie rozpoznałem temat i piasta wraz z zaciskiem to P&P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a te tarcze ze 100HP i 4x4 wlezą do stalowej 13" czy minimum 14" koniecznie potrzebuje pewnej informacji.

2 pytanko czy sa jakies problemy z dostępnością piast na tylnia ośke bo chciałbym własnie te co mam w serii 1.1 dać na tył i czy w warunkach domowych dam sobie rade?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a te tarcze ze 100HP i 4x4 wlezą do stalowej 13" czy minimum 14"

> koniecznie potrzebuje pewnej informacji.

> 2 pytanko czy sa jakies problemy z dostępnością piast na tylnia ośke

> bo chciałbym własnie te co mam w serii 1.1 dać na tył i czy w

> warunkach domowych dam sobie rade?

1. minimum 14"

2. nie mam pojęcia nie rozgryzałem tematu ale Darek cos tam już kombinował grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 2 pytanko czy sa jakies problemy z dostępnością piast na tylnia ośke

> bo chciałbym własnie te co mam w serii 1.1 dać na tył i czy w

> warunkach domowych dam sobie rade?

najlepiej zakupić tylną belkę od 100 HP klik

wymiana sprowadza się do odkręceniu starej piasty wraz z bębnem ( 4 śruby chyba na 17 lub 19) i wkręceniu w tom miejsce przystosowanych pod tarcze - to jest pewne - pasuje p&p

najważniejszą dla mnie kwestią pozostaje działanie tego systemu w połączeniu z układem hamulcowym w Pandzie bez ABS-u kwestia siły hamowania - czy nie będzie hamować za mocno czy może za słabo i tylko to mnie powstrzymuje przed zabawą

(panda z ABS korektor siły ma automatyczny dozowany przez pompę ABS-u)

do tego jeszcze kwestia linek ręcznego ale to pikuś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no chyba ja - mam 68 tkm i o ile pamiętam 5 ty komplet tarcz - w tym

> były mikody nacinane i nawiercane były brembo klocków było 6

> kpl- najgorsze ferrodo premier

> co do opon 2 komplety zimówek barum polaris 2 , komplet fabrycznych

> Conti, 6 sztuk Firestone F-580 oraz obecnie komplet Uniroyal

> RainXpert

Nie wiem jak to robicie w sumie:) Ja tarcze mam ciągle seria a 130tys km zaliczone i nadal nie ma potrzeby ich zmieniać.

Klocki wytrzymują rok zawsze, czyli juz 4 komplety poszly.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem jak to robicie w sumie:) Ja tarcze mam ciągle seria a 130tys

> km zaliczone i nadal nie ma potrzeby ich zmieniać.

> Klocki wytrzymują rok zawsze, czyli juz 4 komplety poszly.

A jaka masz grubość tarczy? Wiesz, że jest podana minimalna grubość tarczy kiedy należy ją wymienić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jaka masz grubość tarczy? Wiesz, że jest podana minimalna grubość

> tarczy kiedy należy ją wymienić?

Nie wiem dokładnie, ale wczoraj miałem zmieniane klocki i mechanik nie miał żadnych uwag co do tarcz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem dokładnie, ale wczoraj miałem zmieniane klocki i mechanik

> nie miał żadnych uwag co do tarcz.

Więc tak:

minimalna dopuszczalna grubość tarczy:

dla niewentylowanych autko 1.1 i 1.2 średnia 240 minimum to 9,2

dla wentylowanych średnica 257 to 20,2 a dla 240 to 18,2

Nowe tarcze powinny mieć:

niewentylowane 10,8 do 11,1

wentylowane 257: 21,9 do 22,1 a 240: 19,9 do 20,1

To samo tyczy się bębnów podaje się maksymalną średnicę bębna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.