Wolfi Napisano 7 Marca 2010 Udostępnij Napisano 7 Marca 2010 > Wolfi a gdzie znalazles klocki remsa do kupienia? > u mnie jets to jakis strasznie deficytowy towar w sklepach...a ze ze > slyszenia wnioskuje ze moje klocki zaczynaja dogorywac to tez > bym chetnie remse wsadzil W Tarnowie to nie kupuje ale kupie u rodziców w Nisku. Tyle ze ja wczesniej dzwonie i sie pytam czy maja klocki do pandy jak nie maja to mi zamawiaja i przewaznie to trwa 2-3 dni i mam do odbioru A u Ciebie to przeciez na solidarnosci mozna pewnie gdzies zamowic pełno tam masz motoryzacyjnych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 7 Marca 2010 Udostępnij Napisano 7 Marca 2010 > Może warto zainwestować w tarcze wentylowane 257 z 100hp lub 4x4 ? nad tym się zastanawiam no i oczywiście tyłem także z tym że czy przypadkiem przednich zwrotnic nie trzeba wymieniać czy pasuje p&p? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wolfi Napisano 7 Marca 2010 Udostępnij Napisano 7 Marca 2010 Panowie jeszcze pytanie, czy aby wymienic samemu tarcze duzo roboty jest? Co tam trzeba porozkrecac??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 7 Marca 2010 Udostępnij Napisano 7 Marca 2010 > Panowie jeszcze pytanie, czy aby wymienic samemu tarcze duzo roboty > jest? Co tam trzeba porozkrecac??? mniej więcej 10 minut dłużej niż przy klockach zaopatrz się dodatkowo w oczkową 12 i 15 gumowy młotek by zbić starą tarczę no i szczotkę drucianą a obrazowo 1.najpierw odkręcasz koło 2.potem jak w manualu o klockach demontujesz 3. następnie 12 i odkręcasz ten szpikulec mocujący tarczę do piasty- uważaj bo lubi się okręcić 4. skręcasz na zewnątrz koło i od tyłu odkręcasz kluczem 15 2 śruby jarzma zacisku bo inaczej nie zdemontujesz tarczy 5. następnie młotek i od wewnątrz puk puk - powinna zejść tarcza 6. po zdjęciu czyszczenie piasty pod nową - ma być idealnie czysta 7. składasz w odwrotnej kolejności aha nim koło odkręcisz pamiętaj o podnośniku i uważaj n a przewód hamulcowy idący do zacisku - najlepiej podwiesić np opaską zacisk do amorka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wolfi Napisano 7 Marca 2010 Udostępnij Napisano 7 Marca 2010 > mniej więcej 10 minut dłużej niż przy klockach > zaopatrz się dodatkowo w oczkową 12 i 15 gumowy młotek by zbić starą > tarczę no i szczotkę drucianą > a obrazowo > 1.najpierw odkręcasz koło > 2.potem jak w manualu o klockach demontujesz > 3. następnie 12 i odkręcasz ten szpikulec mocujący tarczę do piasty- > uważaj bo lubi się okręcić > 4. skręcasz na zewnątrz koło i od tyłu odkręcasz kluczem 15 2 śruby > jarzma zacisku bo inaczej nie zdemontujesz tarczy > 5. następnie młotek i od wewnątrz puk puk - powinna zejść tarcza > 6. po zdjęciu czyszczenie piasty pod nową - ma być idealnie czysta > 7. składasz w odwrotnej kolejności > aha nim koło odkręcisz pamiętaj o podnośniku > i uważaj n a przewód hamulcowy idący do zacisku - najlepiej podwiesić > np opaską zacisk do amorka Dzieki za odpowiedz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 7 Marca 2010 Udostępnij Napisano 7 Marca 2010 na czerwono zaznaczyłem śruby trzymające jarzmo zacisku klucz 15 lub 17 nie pamiętam już bo wymieniałem w garażu po ciemku te śruby są do wewnątrz przy przegubie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wolfi Napisano 7 Marca 2010 Udostępnij Napisano 7 Marca 2010 > na czerwono zaznaczyłem śruby trzymające jarzmo zacisku > klucz 15 lub 17 nie pamiętam już bo wymieniałem w garażu po ciemku > te śruby są do wewnątrz przy przegubie Super dzieki Wiec jak bedzie cieplej to sie chyba wezme sam za wymiane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 7 Marca 2010 Udostępnij Napisano 7 Marca 2010 > Super dzieki > Wiec jak bedzie cieplej to sie chyba wezme sam za wymiane przy okazji dokładnie zaciski oczyść i sprawdź przewody te gumowe czy nie mają pęknięć - jakie tarcze kupujesz? mi wymiana tarcz zajęłą - obu licząc ze zdjęciem kół 40 minut - w całkowitej ciemności z latarką w gębie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wolfi Napisano 7 Marca 2010 Udostępnij Napisano 7 Marca 2010 > przy okazji dokładnie zaciski oczyść i sprawdź przewody te gumowe czy > nie mają pęknięć - jakie tarcze kupujesz? No własnie bede musiał pomalować też zaciski ale to by wiazalo sie z ich całowitym zdjeciem a to juz trzeba sie pozniej bawic w odpowietrzanie tarcze mikody Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 7 Marca 2010 Udostępnij Napisano 7 Marca 2010 > No własnie bede musiał pomalować też zaciski ale to by wiazalo sie z > ich całowitym zdjeciem a to juz trzeba sie pozniej bawic w > odpowietrzanie > tarcze mikody e tam nie ma takiej potrzeby- ładny pędzelek i będzie gitara - tylko wcześniej dokładnie umyj i odtłuścić trzeba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 7 Marca 2010 Udostępnij Napisano 7 Marca 2010 co do tarcz - najtaniej i najszybciej u producenta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wolfi Napisano 7 Marca 2010 Udostępnij Napisano 7 Marca 2010 > co do tarcz - najtaniej i najszybciej u producenta Tak wlasnie chce tam kupic bo widze ze z wysyłka 157zł wiec opłaca sie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 7 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2010 > Zamówić sie da w tych waszych sklepach? > Ja zazwyczaj dzwonie dzień wcześniej i mówie co potrzebuje. Na drugi > dzień czeka to co potrzebuje tia.... juz widze jak gosc w sklepie przyjmuje zamowienie telefonicznie od goscia ducha.... a druga sprawa nie wiem czy ja bym trafil do tego sklepu w momencie gdy w jednym miejscu jest ze 100 sklepow motoryzacyjnych hahaah Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 7 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2010 > nad tym się zastanawiam no i oczywiście tyłem także z tym że czy > przypadkiem przednich zwrotnic nie trzeba wymieniać czy pasuje > p&p? a moze starcza 240 ale wentylowane? - tym bardziej ze mozna miec dodatkowo wentylowane ciete i wiercone wlasnie to mnie nurtuje czy te wentylowane 240 bylyby p&p do naszych mocowan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vito79 Napisano 7 Marca 2010 Udostępnij Napisano 7 Marca 2010 > nad tym się zastanawiam no i oczywiście tyłem także z tym że czy > przypadkiem przednich zwrotnic nie trzeba wymieniać czy pasuje > p&p? Odpowiem ci na to pytanie ze jakieś miesiąc jak bede u siebie wymieniał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vito79 Napisano 7 Marca 2010 Udostępnij Napisano 7 Marca 2010 > No własnie bede musiał pomalować też zaciski ale to by wiazalo sie z > ich całowitym zdjeciem a to juz trzeba sie pozniej bawic w > odpowietrzanie > tarcze mikody ja zacisk malowałem bez demontażu przewodu hamulcowego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 7 Marca 2010 Udostępnij Napisano 7 Marca 2010 > Odpowiem ci na to pytanie ze jakieś miesiąc jak bede u siebie > wymieniał czekam z niecierpliwością i poproszę o manuala - kombinujesz z tarczami z tyłu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vito79 Napisano 8 Marca 2010 Udostępnij Napisano 8 Marca 2010 > czekam z niecierpliwością i poproszę o manuala > - kombinujesz z tarczami z tyłu? Na wiosne na tapecie bedą tarcze 257 które kupiłem już ponad rok temu i sobie leżakują. Dokładniej to kupiłem kompletne zwrotnice wiec duze pole manewru mam. Jak nie podejdzie sama tarcza i zacisk to moge jeszcze z zwrotnica kombinować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 8 Marca 2010 Udostępnij Napisano 8 Marca 2010 > Na wiosne na tapecie bedą tarcze 257 które kupiłem już ponad rok temu > i sobie leżakują. Dokładniej to kupiłem kompletne zwrotnice > wiec duze pole manewru mam. Jak nie podejdzie sama tarcza i > zacisk to moge jeszcze z zwrotnica kombinować czyli jesteś przygotowany- ja się zastanawiałem na d zestawem tarcz na tył lecz mam Pandę bez ABS-u i te francowate korektory siły hamowania- jestem ciekaw czy nie byłoby kłopotów z działaniem ( zbyt słaba /duża siła hamowania na tyle) bo wstępnie rozpoznałem temat i piasta wraz z zaciskiem to P&P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lanca Napisano 9 Marca 2010 Udostępnij Napisano 9 Marca 2010 a te tarcze ze 100HP i 4x4 wlezą do stalowej 13" czy minimum 14" koniecznie potrzebuje pewnej informacji. 2 pytanko czy sa jakies problemy z dostępnością piast na tylnia ośke bo chciałbym własnie te co mam w serii 1.1 dać na tył i czy w warunkach domowych dam sobie rade? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vito79 Napisano 9 Marca 2010 Udostępnij Napisano 9 Marca 2010 > a te tarcze ze 100HP i 4x4 wlezą do stalowej 13" czy minimum 14" > koniecznie potrzebuje pewnej informacji. > 2 pytanko czy sa jakies problemy z dostępnością piast na tylnia ośke > bo chciałbym własnie te co mam w serii 1.1 dać na tył i czy w > warunkach domowych dam sobie rade? 1. minimum 14" 2. nie mam pojęcia nie rozgryzałem tematu ale Darek cos tam już kombinował Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 9 Marca 2010 Udostępnij Napisano 9 Marca 2010 > 2 pytanko czy sa jakies problemy z dostępnością piast na tylnia ośke > bo chciałbym własnie te co mam w serii 1.1 dać na tył i czy w > warunkach domowych dam sobie rade? najlepiej zakupić tylną belkę od 100 HP klik wymiana sprowadza się do odkręceniu starej piasty wraz z bębnem ( 4 śruby chyba na 17 lub 19) i wkręceniu w tom miejsce przystosowanych pod tarcze - to jest pewne - pasuje p&p najważniejszą dla mnie kwestią pozostaje działanie tego systemu w połączeniu z układem hamulcowym w Pandzie bez ABS-u kwestia siły hamowania - czy nie będzie hamować za mocno czy może za słabo i tylko to mnie powstrzymuje przed zabawą (panda z ABS korektor siły ma automatyczny dozowany przez pompę ABS-u) do tego jeszcze kwestia linek ręcznego ale to pikuś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mouk Napisano 13 Marca 2010 Udostępnij Napisano 13 Marca 2010 > no chyba ja - mam 68 tkm i o ile pamiętam 5 ty komplet tarcz - w tym > były mikody nacinane i nawiercane były brembo klocków było 6 > kpl- najgorsze ferrodo premier > co do opon 2 komplety zimówek barum polaris 2 , komplet fabrycznych > Conti, 6 sztuk Firestone F-580 oraz obecnie komplet Uniroyal > RainXpert Nie wiem jak to robicie w sumie:) Ja tarcze mam ciągle seria a 130tys km zaliczone i nadal nie ma potrzeby ich zmieniać. Klocki wytrzymują rok zawsze, czyli juz 4 komplety poszly. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czerwos Napisano 13 Marca 2010 Udostępnij Napisano 13 Marca 2010 > Nie wiem jak to robicie w sumie:) Ja tarcze mam ciągle seria a 130tys > km zaliczone i nadal nie ma potrzeby ich zmieniać. > Klocki wytrzymują rok zawsze, czyli juz 4 komplety poszly. A jaka masz grubość tarczy? Wiesz, że jest podana minimalna grubość tarczy kiedy należy ją wymienić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mouk Napisano 14 Marca 2010 Udostępnij Napisano 14 Marca 2010 > A jaka masz grubość tarczy? Wiesz, że jest podana minimalna grubość > tarczy kiedy należy ją wymienić? Nie wiem dokładnie, ale wczoraj miałem zmieniane klocki i mechanik nie miał żadnych uwag co do tarcz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czerwos Napisano 14 Marca 2010 Udostępnij Napisano 14 Marca 2010 > Nie wiem dokładnie, ale wczoraj miałem zmieniane klocki i mechanik > nie miał żadnych uwag co do tarcz. Więc tak: minimalna dopuszczalna grubość tarczy: dla niewentylowanych autko 1.1 i 1.2 średnia 240 minimum to 9,2 dla wentylowanych średnica 257 to 20,2 a dla 240 to 18,2 Nowe tarcze powinny mieć: niewentylowane 10,8 do 11,1 wentylowane 257: 21,9 do 22,1 a 240: 19,9 do 20,1 To samo tyczy się bębnów podaje się maksymalną średnicę bębna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.