rafalw80 Napisano 9 Marca 2010 Udostępnij Napisano 9 Marca 2010 Witam , mam taki kłopot przestał działać w mojej asterce klakson. wymontowałem "trąbki" i po ich przestestowaniu okazało sie że sa sprawne. Do wtyczek pod które się je podłancza nie dochodzi prąd jak się nadusi przycisk klaksonu.I moje pytanie jest takie czy są jakieś newralgiczne miejsca dla przewodów gdzie mogły się przetrzeć albo rozłączyć ? I drugie pytanko ,domyślam się przewody są poprowadzone kostkami przy słupku kierowcy , może ma ktoś rozpiske które to piny,bo od tego miejsca chce rozpocząć "dochodzenie " ? z góry dziękuję za pomoc Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 9 Marca 2010 Udostępnij Napisano 9 Marca 2010 A bezpiecznik 24 sprawny? Obwód wygląda następująco: plus po stacyjce, przez bezpiecznik 24 do złącza X4 (słupek kierowcy) pin 43 (ale niekoniecznie, nie należy wierzyć schematom w tej materii) przewód czerwony, do buczka przed chłodnicą, z buczka przewodem brązowo-białym z powrotem do złącza X4 (pin 29, ale patrz uwaga wyżej) i dalej do przycisku na kierownicy, który załącza masę. > Do wtyczek pod które się je podłancza nie dochodzi prąd jak się nadusi przycisk klaksonu. Prąd nie dochodzi do buczka po naciśnięciu klaksonu. Prąd tam jest zawsze po włączeniu stacyjki. Przycisk załącza masę. Pozdroofka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafalw80 Napisano 9 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 9 Marca 2010 > A bezpiecznik 24 sprawny? > Obwód wygląda następująco: plus po stacyjce, przez bezpiecznik 24 do > złącza X4 (słupek kierowcy) pin 43 (ale niekoniecznie, nie > należy wierzyć schematom w tej materii) przewód czerwony, do > buczka przed chłodnicą, z buczka przewodem brązowo-białym z > powrotem do złącza X4 (pin 29, ale patrz uwaga wyżej) i dalej do > przycisku na kierownicy, który załącza masę. Bezpiecznik sprawny,bo wg rysunku na klapce od skrzynki jest na nim również radio a radio gra. kolory przewodów się zgadzają, mam dwa buczki i do każdego jest osobna kostka ,obydwie mają kolory przewodów jak podałeś ,kable z obydwu wtyczek wchodzą w wiązkę (wygląda na oryginał ) > Prąd nie dochodzi do buczka po naciśnięciu klaksonu. Prąd tam jest > zawsze po włączeniu stacyjki. Przycisk załącza masę. Prądu nie ma tam w tej chwili wcale .Skoro prąd jest podawany dopiero po przekręceniu kluczyka to jakim cudem klaksonu mogłem używać nawet bez kluczyka w stacyjce . Sprawdzę jutro to wszystko co mi napisałeś i zobaczymy czy to pomoże Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 9 Marca 2010 Udostępnij Napisano 9 Marca 2010 Możliwe, ze po liftingu zasilanie idzie z magistrali 30 a nie 15 (po stacyjce). Mówisz, że masz dwa buczki.... Czyzby wersja z przekaźnikiem? A wtedy obwód jest inny: plus zasila przekaźnik przez bezpiecznik F45 (coś nie chce mi się wierzyć w ten numer....), guzik w kierownicy zapodaje masę na przekaźnik. Zamknięty przekaźnik zapodaje plus (również z bezpiecznika F45) na trąbki. Kolory przewodów dochodzących do trąbek: czerwono-niebieski i brązowy. Instalacja omija złącze w słupku kierowcy. Pozdroofka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafalw80 Napisano 9 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 9 Marca 2010 > Możliwe, ze po liftingu zasilanie idzie z magistrali 30 a nie 15 (po > stacyjce). > Mówisz, że masz dwa buczki.... Czyzby wersja z przekaźnikiem? Tego nie wiem jeszcze ,sprawdze A wtedy > obwód jest inny: plus zasila przekaźnik przez bezpiecznik F45 > (coś nie chce mi się wierzyć w ten numer....), guzik w > kierownicy zapodaje masę na przekaźnik. Zamknięty przekaźnik > zapodaje plus (również z bezpiecznika F45) na trąbki. a gdzie szukać tego przekaźnika i bezpiecznika F45 ? to któryś z przekaźników pod maska ? > Kolory przewodów dochodzących do trąbek: czerwono-niebieski i > brązowy. Instalacja omija złącze w słupku kierowcy. u mnie zdecydowanie były kolory czerwono brązowe i brązowe . jutro bede szukał ,to sie co nieco wyjaśni wiem już chociaż od czego zacząć Dzieki i pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ejhab Napisano 9 Marca 2010 Udostępnij Napisano 9 Marca 2010 kolega rafalw80 może mieć podobnie jak mam ja... mam dwie instalacje pod "titek" jedna zasilana tak jak pisałeś (po stacyjce) bez przekaźnika, wiszą nawet kable przed chłodnicą brak tylko trąbki i drugą z dwiema trąbkami i przekaźnikiem podłączoną do stałego plusa (bez stacyjki) obwód zabezpieczony jest bezpiecznikiem (F45 ) w skrzynce pod maską... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 9 Marca 2010 Udostępnij Napisano 9 Marca 2010 > wiem już chociaż od czego zacząć Po tym co napisał ejhab to zaczynam mieć co do tego wątpliwości Kolejny raz okazuje się, że schematy schematami a real life sobie. Pozdroofka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafalw80 Napisano 9 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 9 Marca 2010 mam identyczne połaczenie jak na Twoim zdjęciu . A wydawało mi się że to będzie prosta sprawa ze zlokalizowaniem usterki , a tu musze najpierw rozszyfrować sposób podłaczenia Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ejhab Napisano 9 Marca 2010 Udostępnij Napisano 9 Marca 2010 masz skrzynkę z bezpiecznikami/przekaźnikami pod maską? jeśli masz to sprawdziłeś w niej bezpiecznik od klaksonu...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafalw80 Napisano 9 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 9 Marca 2010 > masz skrzynkę z bezpiecznikami/przekaźnikami pod maską? > jeśli masz to sprawdziłeś w niej bezpiecznik od klaksonu...? przyznaje sie bez bicia że tam nie sprawdzałem ,sprawdziłem bezpiecznik w skrzynce bezpieczników ,wymontowałem klakson okazało sie że sprawny. Jeśli okaże się że to ten bezpiecznik to chyba ze swojej głupoty Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ejhab Napisano 9 Marca 2010 Udostępnij Napisano 9 Marca 2010 > Jeśli okaże się że to ten bezpiecznik to > chyba ze swojej głupoty ale przyznasz chyba że lepiej by było żeby się okazało że to jednak ten bezpiecznik jest winny... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafalw80 Napisano 9 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 9 Marca 2010 > ale przyznasz chyba że lepiej by było żeby się okazało że to jednak > ten bezpiecznik jest winny... oby tak było , na szczescie dojście do trąbek jest dobre i wymontownie /zamontowanie nie zajmuje dużo czasu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafalw80 Napisano 10 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 No i tak jak wywróżyłeś bezpiecznik był przepalony.Po wymianie okazało się że jedna z trąbek robi zwarcie i następny się przepalił . Więc usterka tylko częściowo usunięta bo czeka mnie jeszcze zakup nowych trąbek. Dziękuje wszystkim za okazane zainteresowanie i pomoc. Gdyby ktoś kiedyś szukał bezpiecznika o którym pisał Lelek to wstawiam fotke bedzię łatwiej znaleźć , to ten drugi bezp od prawej zdjecie robione w dużym słońcu i to telefonem więc jakość jest jaka jest a tu miejsce usadowienia przekaźnika,skrzynka przy podszybiu Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ejhab Napisano 10 Marca 2010 Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 > No i tak jak wywróżyłeś bezpiecznik był przepalony. > a tu miejsce usadowienia przekaźnika,skrzynka przy podszybiu ja w tej skrzynce mam i przekaźnik i bezpiecznik... tak że jeszcze inaczej niż u Ciebie BTW czas powoli myśleć o nowych poduszkach amortyzatorów... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafalw80 Napisano 10 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 > BTW czas powoli myśleć o nowych poduszkach amortyzatorów... jak tylko troche sie ociepli to biore sie za to i kilka innych "pierdół" które uzbierały sie przez zimę Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rds Napisano 10 Marca 2010 Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 > jak tylko troche sie ociepli to biore sie za to i kilka innych > "pierdół" które uzbierały sie przez zimę > Pozdro Jesli chodzi o trąbki to ja zastosowalem u siebie te z poloneza. Sa bardzo glosne, w okolicy trabki dalem przekaznik a zasilanie maja z akumulatora. U mnie przez zime tez troche sie uzbieralo -wymiana oleju i wszystkich filtrow -wymiana poduszki silnika (jedna okazala sie felerna ) -wymiana amortyzatorów -wymiana przednich sprezyn -wymiana alternatora -wymiana najprawdopodbniej symeringu od strony skrzyni -wymiana uszczelki misy -wymiana linki sprzegla -wymiana opon -wymiana termostatu -wymiana rozrzadu -wymiana kopulki i palca rozdzielacza Prawie wszystko zakupione jednak startuje z tymi robotami w poniedzialek gdyz w piatek w nastepnym tygodniu znowu wyruszam w trase. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ejhab Napisano 10 Marca 2010 Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 > U mnie przez zime tez troche sie uzbieralo > -wymiana oleju i wszystkich filtrow > -wymiana poduszki silnika (jedna okazala sie felerna ) > -wymiana amortyzatorów > -wymiana przednich sprezyn > -wymiana alternatora > -wymiana najprawdopodbniej symeringu od strony skrzyni > -wymiana uszczelki misy > -wymiana linki sprzegla > -wymiana opon > -wymiana termostatu > -wymiana rozrzadu > -wymiana kopulki i palca rozdzielacza ...i to wszystko sprawka tegorocznej zimy...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rds Napisano 10 Marca 2010 Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 > ...i to wszystko sprawka tegorocznej zimy...? Po prostu bardzo duzo jezdze, glownie autostrady, Niemcy Belgia Holandia Francja Wlochy Autria Szwajcaria Hiszpania. To objechalem od 14 grudnia wrocilem w poniedzialek w nocy z trasy 2100km jadac non sto tylko tankowanie. Auto mialo dwie wymiany oleju za granica i teraz trzecia w kraju od grudnia. Drogi dobre, jazda autostradowa jdnak predkosci rzedu 130 160kmh wplywaja tez na przyspieszone zuzycie. W nastepnym tygodniu w piatek znowu wyruszam i oprocz tych krajow wyzej wymienionych mam tez Rosje oraz Bulgarie. Takze auto musi byc na tip top. PS. Zimy tegorocznej nie odczułem, jak wrocilem to juz resztki sniegu tu u mnie zostaly Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.