Skocz do zawartości

klekocze i skrzypi...


lukanio

Rekomendowane odpowiedzi

1. Przy ujemnych temperaturach po nocce pod chmurką zanim złapie odpowiednia temperaturę silniczej 1.1 klekocze niczym 1.3 zeby.GIF TTTM?

2. w warunkach jw. przy przjeżdżaniu przez nierówności coś skrzypi...tzn coś w tylnym zawieszeniu chyba...co to może być bo strasznie drazni zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. Przy ujemnych temperaturach po nocce pod chmurką zanim złapie

> odpowiednia temperaturę silniczej 1.1 klekocze niczym 1.3 TTTM?

u mnie też... jak rasowy 1,9 TDI alien.gif

> 2. w warunkach jw. przy przjeżdżaniu przez nierówności coś

> skrzypi...tzn coś w tylnym zawieszeniu chyba...co to może być bo

> strasznie drazni

wydaje mi się że mogą to być górne gumowe mocowania amortyzatorów, ale ręki uciąć nie dam. Albo tylnią kanapę masz źle zatrzaśniętą grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. Przy ujemnych temperaturach po nocce pod chmurką zanim złapie

> odpowiednia temperaturę silniczej 1.1 klekocze niczym 1.3 TTTM?

Też tak miałem przed wymiana oleju. Jaki olej lejesz? Ja miałem 10W40.

Po wymianie na 0W40 dużo mniej stuka i lepiej odpala przy niskich temperaturach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u mnie też... jak rasowy 1,9 TDI

> wydaje mi się że mogą to być górne gumowe mocowania amortyzatorów,

> ale ręki uciąć nie dam. Albo tylnią kanapę masz źle zatrzaśniętą

Silnik 1,1 mam tak samo klekoczący grinser006.gif

Co do tyłu, to zawieszenie, bo ja nie mam tylnej kanapy, a też czasem coś zatrzeszczy waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eeee...czyli wszystko tak ma byc zeby.GIF juz myślałem, że coś się psuje, silnik wypadnie albo koła z tyły zgubię wink.gif

Co do zawiasu to tylko na minusie takie odgłosy dochodzą jak jest ciepło wszystko cicho pracuje ,więc pewnie jakaś guma popiskuje pracując wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> eeee...czyli wszystko tak ma byc juz myślałem, że coś się psuje,

> silnik wypadnie albo koła z tyły zgubię

> Co do zawiasu to tylko na minusie takie odgłosy dochodzą jak jest

> ciepło wszystko cicho pracuje ,więc pewnie jakaś guma popiskuje

> pracując

Pamiętaj, że to tylko Fiat, więc tak ma być swiety.gifrotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ważne że zawsze dowozi do celu w przeciweństwie np do takiej

> słuzbowej octavii

Prawda grinser006.gif

Fiat ma drobne niedomagania, ale z reguły nic poważnego wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. Przy ujemnych temperaturach po nocce pod chmurką zanim złapie

> odpowiednia temperaturę silniczej 1.1 klekocze niczym 1.3 TTTM?

tak ma byc smile.gif

co prawda po regulacji zaworow i zrobieniu rozrzadu to juz nie rasowe tdi.. znacznie ciszej i lagodniej

> 2. w warunkach jw. przy przjeżdżaniu przez nierówności coś

> skrzypi...tzn coś w tylnym zawieszeniu chyba...co to może być bo

> strasznie drazni

oo tak.. u mnie jest to raczej pojekwanie zlamane czyms na styl stukania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. Przy ujemnych temperaturach po nocce pod chmurką zanim złapie

> odpowiednia temperaturę silniczej 1.1 klekocze niczym 1.3 TTTM?

Minimalny osiowy luz wałka rozrządu. Jak się nagrzeje jest ok.

U mnie 2 razy regulowane zawory i dalej klekotało na zimnym.

Czasami pomaga wymiana oleju na ciut gęściejszy.

Powiet tak dopuki jeździłem na Selenii było ok , jak przerzuciłem się na Mobil 1 5W50 zaczął klekotać. biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po wymianie na 0W40 dużo mniej stuka i lepiej odpala przy niskich

> temperaturach.

a nie pije przypadkiem silnik więcej oleju? hmm.gif

imho: za rzadki ten 0W40, a silniki fiatowskie nie lubią 0W40. old.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a nie pije przypadkiem silnik więcej oleju?

> imho: za rzadki ten 0W40, a silniki fiatowskie nie lubią 0W40.

Zupełnie nic się nie dzieje poza pozytywnymi wrażeniami.

Pięknie zapala na zimnym, ciszej chodzi.

Poza tym bardziej trzeba uważać na drugą część czyli 0W40 jest oki ale 0W30 to lepiej nie lać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 2. w warunkach jw. przy przejeżdżaniu przez nierówności coś

> skrzypi...tzn coś w tylnym zawieszeniu chyba...co to może być bo

> strasznie drazni

U mnie też to ostatnio zaobserwowałem . Skrzypi (niczym stara wersalka ) najczęściej przy przejeżdżaniu a raczej zjeżdżaniu z wszelkich wypukłości typu "leżący policjant" . Kanapę sprawdziłem dokładnie i to raczej nie ona jest tu sprawcą a mam wrażenie , że dźwięk wydobywa się z okolic tylnego lewego koła. W poniedziałek jak będę robił tarcze i klocki z przodu, sprawdzę z mechaniorem tylny lewy amor i jego mocowanie. Mam nadzieję , że da się to łatwo wyeliminować bez potrzeby wymieniania połowy zawieszenia bo inaczej mlot.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.