Skocz do zawartości

1.9TDI BXE nie zapala, przestal nagle i nie wiadomo dlaczego


Lcf

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj po pracy postawilem Golfika na parkingu pod blokiem, dzis rano wsiadam, chce zapalic, atu kiszka. Auto kreci, ale nic cisza. Lece do mieszkania po laptopa, podpinam sie i nic, zero bledow. Sciagam przewod paliwa, przekrecam zaplon, paliwo sie leje, sciagam przewod powrotu, krece rozrusznikiem, paliwo sie leje. Podlaczam jeszcze raz laptopa, odpalam VAG, wchodze w silnik, bloki pomiarowe i widze ze nawet jak krece rozrusznikiem, to nie podaje paliwa na wtryski. Wyciagam wtyczke od wtryskow, miernik w lapke, sasiad kreci rozrusznikiem i nic, zero napiecia na wtryskach. Wyglada na to, ze komputer nie steruje wtryskami. Jak to ugryzc, gdzie szukac przyczyny ??

Dzis podjechalem Passatem co prawda 2.0TDI, ale zaczalem porownywac bloki pomiarowe i w Passacie na samym zaplonie pokazuje w bloku pomiarowym nr 11 cisnienie rzeczywiste 998hPa, a w Golfie w tym samym miejscu 180hPa i cykl pracy w Pasku mam 0%, a w Golfie 95,5% - te cykle pracy porownuje w bloku nr 3. Myslicie, ze to moze miec jakis wplyw na to, ze Golf nagle przestal odpalac ? Odlaczylem przeplywke i czujnik cisnienia i tez nic, nadal nie odpala. Jak krece rozrusznikiem, to kreci tak jakby nie mial paliwa. Juz sam nie wiem co sie moglo stac. Jezdzil normalnie i bez ostrzezenia padl angryfire.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wczoraj po pracy postawilem Golfika na parkingu pod blokiem, dzis

> rano wsiadam, chce zapalic, atu kiszka. Auto kreci, ale nic

> cisza. Lece do mieszkania po laptopa, podpinam sie i nic, zero

> bledow. Sciagam przewod paliwa, przekrecam zaplon, paliwo sie

> leje, sciagam przewod powrotu, krece rozrusznikiem, paliwo sie

> leje. Podlaczam jeszcze raz laptopa, odpalam VAG, wchodze w

> silnik, bloki pomiarowe i widze ze nawet jak krece

> rozrusznikiem, to nie podaje paliwa na wtryski. Wyciagam wtyczke

> od wtryskow, miernik w lapke, sasiad kreci rozrusznikiem i nic,

> zero napiecia na wtryskach. Wyglada na to, ze komputer nie

> steruje wtryskami. Jak to ugryzc, gdzie szukac przyczyny ??

> Dzis podjechalem Passatem co prawda 2.0TDI, ale zaczalem porownywac

> bloki pomiarowe i w Passacie na samym zaplonie pokazuje w bloku

> pomiarowym nr 11 cisnienie rzeczywiste 998hPa, a w Golfie w tym

> samym miejscu 180hPa i cykl pracy w Pasku mam 0%, a w Golfie

> 95,5% - te cykle pracy porownuje w bloku nr 3. Myslicie, ze to

> moze miec jakis wplyw na to, ze Golf nagle przestal odpalac ?

> Odlaczylem przeplywke i czujnik cisnienia i tez nic, nadal nie

> odpala. Jak krece rozrusznikiem, to kreci tak jakby nie mial

> paliwa. Juz sam nie wiem co sie moglo stac. Jezdzil normalnie i

> bez ostrzezenia padl

czujnik polozenia walu ?? ECU moze go widziec jako sprawny i nie generewac bledu, albo moze cos z rotorem na wale sie stalo. Najlepiej jakby go sprawdzic oscyloskopem.

Oczywisicie takie moje domysly, a przyczyna moze lezec gdzie indziej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czujnik polozenia walu ?? ECU moze go widziec jako sprawny i nie

> generewac bledu, albo moze cos z rotorem na wale sie stalo.

> Najlepiej jakby go sprawdzic oscyloskopem.

> Oczywisicie takie moje domysly, a przyczyna moze lezec gdzie indziej

Czujnik chyba jest OK, bo jak wchodze w bloki pomiarowe silnika i krece rozrusznikiem to podaje obroty walu, niskie, ale podaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czujnik chyba jest OK, bo jak wchodze w bloki pomiarowe silnika i

> krece rozrusznikiem to podaje obroty walu, niskie, ale podaje.

dla swietego spokoju sprawdziłbym, czy daje sygnal, rozrzad OK? jak sprawdzales czy ecu wysterowywuje pompowtryski?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dla swietego spokoju sprawdziłbym, czy daje sygnal, rozrzad OK? jak

> sprawdzales czy ecu wysterowywuje pompowtryski?

Auto ma najechane z 47kkm, do wymiany rozrzadu jeszcze kawalek drogi. Na oko tez jest ok, pasek napiety, rozrusznik kreci lekko, wiec maloprawdopodobne, zeby sie sam przestawil. Co do sterowania pompowtryskiwaczami, podlaczylem miernik do wtyczki, ktora idzie na pompki i kumpel krecil rozrusznikiem, nie zaobserwowalem, zeby pojawialo sie na pinach jakies napiecie, a skoro nie pojawia sie napiecie, to chyba nie daje sygnalu na pompki - tak mi sie wydaje.

Zas co do czujnika polozenia walu, to mowisz, ze pomimo iz pokazuje obroty na rozruszniku, to moze byc z nim cos nie halo ?? W Pasku jak ten czujnik odlaczalem, to VAG widzial blad, a tu VAG nie pokazuje nic, slownie zero bledow i to mnie martwi, bo nie wiem gdzie szukac angryfire.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potraktuj to jako podpowiedź bo nie do końca znam szczegóły, ale mój kolega miał podobną sytuację i wspominał coś o zaciętej klapie gaszącej - zarzuć temat "klapa gaszcząca" , nie zaszkodzi sprawdzić.

Chociaż nie wiem, czy w Twoim przypadku ta podpowiedź ma zastosowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Auto ma najechane z 47kkm, do wymiany rozrzadu jeszcze kawalek drogi.

> Na oko tez jest ok, pasek napiety, rozrusznik kreci lekko, wiec

> maloprawdopodobne, zeby sie sam przestawil. Co do sterowania

> pompowtryskiwaczami, podlaczylem miernik do wtyczki, ktora idzie

> na pompki i kumpel krecil rozrusznikiem, nie zaobserwowalem,

> zeby pojawialo sie na pinach jakies napiecie, a skoro nie

> pojawia sie napiecie, to chyba nie daje sygnalu na pompki - tak

> mi sie wydaje.

z tego co pamietam pompki sterowane sa masa

jak sie nie uporasz do poniedzialku to moge zrzucic schemacik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z tego co pamietam pompki sterowane sa masa

> jak sie nie uporasz do poniedzialku to moge zrzucic schemacik

Dokladnie do tego do szedlem, ze sterowanie jest masa, schemacik sie przyda jak najbardziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czujnik polozenia walu ?? ECU moze go widziec jako sprawny i nie

> generewac bledu, albo moze cos z rotorem na wale sie stalo.

> Najlepiej jakby go sprawdzic oscyloskopem.

> Oczywisicie takie moje domysly, a przyczyna moze lezec gdzie indziej

jak czujnik zwalony to po ~ 4 krotnym przekręceniu wszystkich cykli zapłonu ECU sam pozna na który gar najpierw lać. da się poznać po tym że nie słychać na początku PDków przy paleniu

idea.gif chwila a BXE to na PDkach napewno? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak czujnik zwalony to po ~ 4 krotnym przekręceniu wszystkich cykli

> zapłonu ECU sam pozna na który gar najpierw lać. da się poznać

> po tym że nie słychać na początku PDków przy paleniu

> chwila a BXE to na PDkach napewno?

BXE jest na 100% na pompkach i jest tak jak mowisz, powienien odpalic w trybie awaryjnym po kilku probach krecenia, a ten nie zapala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sprawdź klape gaszącą czy odbiła, może się zacięła, bardzo

> prawdopodobne jak Ci pokazuje tak niskie ciśnienie. ta dźwignia

> powinna być całkowicie wysunięta jak na zdjęciu. jak nie jest to

> pomóż ręką ...

> tu info

Albo ja jestem slepy, albo w tym silniku to nie wystepuje smile.gif Rozumiem ze to jest na dolocie, tuz przed kolektorem, to jest dla mnie przepustnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak czujnik zwalony to po ~ 4 krotnym przekręceniu wszystkich cykli

> zapłonu ECU sam pozna na który gar najpierw lać. da się poznać

> po tym że nie słychać na początku PDków przy paleniu

> chwila a BXE to na PDkach napewno?

przy braku sygnalu z czujnika polozenia walu G28 - napewno nie zapali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sprawdź klape gaszącą czy odbiła, może się zacięła, bardzo

> prawdopodobne jak Ci pokazuje tak niskie ciśnienie. ta dźwignia

> powinna być całkowicie wysunięta jak na zdjęciu. jak nie jest to

> pomóż ręką ...

> tu info

BXE ma V157 - Intake manifold flap motor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przy braku sygnalu z czujnika polozenia walu G28 - napewno nie zapali

Na moj chlopski rozum, odlaczylem czujnik polozenia walka rozrzadu (bo wiem, ze z niego tez odczytuje obroty), krece rozrusznikiem i VAG pokazuje mi obroty walu, wiec wnioskuje, ze czujnik jest OK, skoro pokazuje obroty.

Dziwi mnie te niskie cisnienie pokazywane przez VAGa, klapa jest otwarta wiec to nie to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na moj chlopski rozum, odlaczylem czujnik polozenia walka rozrzadu

> (bo wiem, ze z niego tez odczytuje obroty), krece rozrusznikiem

> i VAG pokazuje mi obroty walu, wiec wnioskuje, ze czujnik jest

> OK, skoro pokazuje obroty.

> Dziwi mnie te niskie cisnienie pokazywane przez VAGa, klapa jest

> otwarta wiec to nie to.

w takim razie prawdopodobne, ze jest sprawny.

ta wartosc cisnienia to jest pow, w dolocie czy atmosfery ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w takim razie prawdopodobne, ze jest sprawny.

> ta wartosc cisnienia to jest pow, w dolocie czy atmosfery ?

To zaznaczone na czerwono, dodam, ze jak krece rozrusznikiem, to pokazywana wartosc tego cisnienia wzrasta.

283568395-vag.JPG

I tu dziwny dla mnie jest ten cykl pracy, w tym samym miejscu w sprawnym passacie mam 0%, a tu 95,5% niewiem.gif

283568395-vag1.JPG

post-12172-14352507166514_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a tak http://i33.tinypic.com/23h524g.jpg

po co to zmieniali, wszystko elektryczne robią, to samo climatronic, centralny ..... jak było pneumatyczne to się co najwyżej przewód przetarł, albo spadł gdzieś i dlatego nie działało, a teraz sciana.gif wątpię żeby to tańsze od pneumatyki było. a kiedy zamiast gruszki VTG wstawią silniczek ?

wszystko robione po to żeby się małe gówniane, nierozbieralne silniczki zacierały i kupuj nowy angryfire.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tymi wartosciami to mnie sie cos takiego obilo o oczy przed rozruchem pokazywalo takie kwiatki, po rozruchu wszystko wracalo do normy - mam na mysli tutaj wartosc zadanego cisnienia.

Co do EGR jakby byl stan otwarty to fakt fura mialaby problem z paleniem, ale zarazem mialbys kleby dymu, a mowisz ze nic nie wylatuje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> po co to zmieniali, wszystko elektryczne robią, to samo climatronic,

> centralny ..... jak było pneumatyczne to się co najwyżej przewód

> przetarł, albo spadł gdzieś i dlatego nie działało, a teraz

> wątpię żeby to tańsze od pneumatyki było. a kiedy zamiast

> gruszki VTG wstawią silniczek ?

> wszystko robione po to żeby się małe gówniane, nierozbieralne

> silniczki zacierały i kupuj nowy

mysle, ze w 3.0 TDI taki silniczek wlasnie tam jest zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z tymi wartosciami to mnie sie cos takiego obilo o oczy przed

> rozruchem pokazywalo takie kwiatki, po rozruchu wszystko wracalo

> do normy - mam na mysli tutaj wartosc zadanego cisnienia.

> Co do EGR jakby byl stan otwarty to fakt fura mialaby problem z

> paleniem, ale zarazem mialbys kleby dymu, a mowisz ze nic nie

> wylatuje ?

To dlaczego w pasku przed rozruchem mam normalne wartosci a tu nie? niewiem.gif

Z tlumika nic nie leci, czysto. Juz koncza mi sie pomysly co z nim moze byc nie tak angryfire.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To dlaczego w pasku przed rozruchem mam normalne wartosci a tu nie?

> Z tlumika nic nie leci, czysto. Juz koncza mi sie pomysly co z nim

> moze byc nie tak

byc moze zalezy od sterownika, paliwo napewno jest ? pompa tandem daje cisnienie ?

nie ma zadnego zapowietrzenia itp ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> byc moze zalezy od sterownika, paliwo napewno jest ? pompa tandem

> daje cisnienie ?

> nie ma zadnego zapowietrzenia itp ?

Paliwa jest ponad pol zbiornika, zapowietrzenia raczej nie ma, bo skad mialoby sie wziac, nic nie bylo robione, auto postawilem sprawne wieczorem, a rano juz nie odpalilo. Jak najlepiej sprawdzic pompe tandem? Ja sciagalem przewody te kolo filtra, zasilanie i powrot i z obydwu leci paliwo. Z tego co sie orientuje, to pompa tandem powinna tez jakies podcisnienie wytwarzac, sprawdze to przy kreceniu rozrusznikiem, tylko ze mi juz pomalu aku pada od tego krecenia frown.gif Bedzie trzeba kablami troche pradu z paska pozyczyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Paliwa jest ponad pol zbiornika, zapowietrzenia raczej nie ma, bo

> skad mialoby sie wziac, nic nie bylo robione, auto postawilem

> sprawne wieczorem, a rano juz nie odpalilo. Jak najlepiej

> sprawdzic pompe tandem? Ja sciagalem przewody te kolo filtra,

> zasilanie i powrot i z obydwu leci paliwo. Z tego co sie

> orientuje, to pompa tandem powinna tez jakies podcisnienie

> wytwarzac, sprawdze to przy kreceniu rozrusznikiem, tylko ze mi

> juz pomalu aku pada od tego krecenia Bedzie trzeba kablami

> troche pradu z paska pozyczyc.

a jak przekrecasz kluczyk w stacyjce to slychac pompke w baku, ze pracuje ?

ciezko tak na odleglosc cos zaradzic, jak cos mi wpadnie do glowy to dam znac,

takie trywialne sprawy jak bezpieczniki to mysle przeleciales ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jak przekrecasz kluczyk w stacyjce to slychac pompke w baku, ze

> pracuje ?

> ciezko tak na odleglosc cos zaradzic, jak cos mi wpadnie do glowy to

> dam znac,

> takie trywialne sprawy jak bezpieczniki to mysle przeleciales ?

Pompke w baku slychac, przekazniki pod deska slychac, bezpieczniki posprawdzane angryfire.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest prosba, czy moglby ktos w swoim VW/Seacie/Skodzie z silnikiem 1.9TDI PD 77kW/105KM (ja mam BXE) sprawdzic, jaki ma sygnal w gniezdzie od pompowtryskow. U mnie jest tak jak ponizej:

- przy wlaczonym zaplonie 7 wzgledem masy pokazuje 2,5V, reszta pinow 0V

- jak wyjme kluczyk i odczekam, az wszystkie przekazniki sie wylacza na wszystkich pinach wzgledem masy mam 0V

Dziwi mnie troche to napiecie 2,5V, bo raczej nigdzie w aucie takie napiecie nie wystepuje.

Ponizej fotka zlacza do sterowania pompowtryskami

283570446-wtyk_pompowtryski.jpg

post-12172-14352507177317_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest prosba, czy moglby ktos w swoim VW/Seacie/Skodzie z silnikiem

> 1.9TDI PD 77kW/105KM (ja mam BXE) sprawdzic, jaki ma sygnal w

> gniezdzie od pompowtryskow. U mnie jest tak jak ponizej:

> - przy wlaczonym zaplonie 7 wzgledem masy pokazuje 2,5V, reszta pinow

> 0V

> - jak wyjme kluczyk i odczekam, az wszystkie przekazniki sie wylacza

> na wszystkich pinach wzgledem masy mam 0V

> Dziwi mnie troche to napiecie 2,5V, bo raczej nigdzie w aucie takie

> napiecie nie wystepuje.

> Ponizej fotka zlacza do sterowania pompowtryskami

pin7 to jest masa z ECU, pompki nie sa jak pisalem wczesnie sterowane masa tylko napieciem z ECU piny 5,3,2 i 6, pomiary rob na podlaczonej wtyczce, bo jak otwierasz obwod to ecu moze wypuszczac jakies napiecie kontrolne w celu sprawdzenia ob.

Wartosc napiecia na pompki w peak'u moze siegac jak dobrze pamietam cos ok. 40V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na dworze bylo 4.5 - 5.0 stopni wiec temp plynu raczej w normie.

dzisiaj mialem BXE pod Vasem, parametry mialem identyczne jak twoje po włączonym zaplonie

Na pinie 5 w kostce w glowicy od wtrysku 1 ECU podaje ~2.5V kontrolne, mozesz sprawdzic czy tez tak masz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.