Skocz do zawartości

Wojtucha

użytkownik
  • Liczba zawartości

    1 172
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Profile Information

  • Lokalizacja
    Warszawa/Krasnystaw
  • Zainteresowania
    elektronika, motoryzacja

Wojtucha's Achievements

kierowca

kierowca (12/20)

3

Reputacja

  1. Wojtucha

    Start Stop

    Też się skusiłem i zaryzykowałem ok 50PLN na przejściówkę (Passat B8). Jak dla mnie ok. Montaż dość łatwy chociaż musiałem poczekać do sobotniego poranka żeby przy świetle dziennym wszystko dokładnie poskładać. Trochę się namęczyłem bo jakoś sprężynowały te plastiki i nie chciały się ładnie złożyć Owinąłem przejściówkę i kostki szmacianą izolację więc nie będzie żadna kostka dzwoniła i wygląda jak ciągła wiązka z lekkim zgrubieniem. Teraz auto pamięta ostatni stan - jeżeli przed wyłączeniem silnika miałem wyłączony start/stop to po następnym uruchomieniu po krótkiej chwili przejściówka zasymuluje wciśnięcie guzika i start/stop jest wyłączony - więc spełnia zadanie.
  2. Heh w Romku też mi się zdarzyło parę razy zapomnieć - ale widzę, że patent "ukrytego" włącznika jest w wielu autach grupy. Czasami mam wrażenie, że ludzie nieświadomie mają ustawiony ten przełącznik w pozycji grzanie. Tak swoją drogą, mimo wszystko chyba wolałbym aby grzanie było aktywowane przyciskiem, działało powiedzmy 15min... z drugiej strony czasami przemieszczałem się w dziwnej mgle gdzie lusterka parowały mimo jazdy więc dłuższe włączenie było uzasadnione... No to może jednak jakaś kontrolka... w dobie gdzie ledy, ledziki, ledziunie świecą w różnych dziwnych miejscach mogłoby być sygnalizowane i grzanie... No dobra czepiam się
  3. Temat prozaiczny ale zastanawiałem się parę razy... Przemieszczam się często autami grupy VAG, do włączenia grzania lusterek służy przycisk ich regulacji, obracamy nim wokół osi o 180stopni i grzejemy... No i właśnie, jedyna sygnalizacja to mała kropeczka na tym przycisku wskazująca jego pozycję, biorąc pod uwagę jego umiejscowienie nie trudno o zapomnienie. Często pożyczam samochód i lusterka ustawione są w pozycji "grzanie" i śmiga tak nie wiadomo ile dni. Mi również zdarzyło się zapomnieć i jeździłem przez pół dnia z włączonym grzaniem. Jakie jest zatem założenie? 1. Nie przejmujemy się włączeniem grzania - nie szkodzi to ani matom ani lusterkom, pobiera akceptowalną ilość energii. 2. Grzanie wyłącza się samoczynnie? Ale wtedy po co włącznik bistabilny - kiedyś w transicie było ogrzewanie szyby włączane przyciśnięciem guzika, świeciła się kontrolka a po upływie określonego czasu wyłączało się samoczynnie. W sumie mogłaby być jakaś kontrolka albo faktycznie włączać razem z grzaniem szyby tylnej - to jest sygnalizowane kontrolką na przycisku w konsoli środkowej.
  4. Mi najbardziej pasował poniższy Thule, zarówno wizualnie jak i funkcjonalnie - polecam:
  5. Nie wiem jak w noPb - wszystkie którymi jeździłem miały dogrzewanie - zaraz po uruchomieniu po przekręceniu ogrzewania słyszałem wręcz dźwięk przekaźnika i po chwili ciepełko... Tylko, że akurat samymi dieslami jeździłem, ale np. Golf TSI też mega szybko grzał więc albo mamy inne subiektywne odczucia ciepła/czasu albo coś nie jest ok...
  6. Proszę - do wyboru do koloru: http://www.mobile.de/pl/kategoria/samochod/vhc:car,cnt:de,pgn:1,pgs:10,srt:price,sro:asc,mke:21800,frx:12-2000,ful:petrol,mlx:150000,pwn:87,nha:true Ja to bym coś takiego nabył - tylko dziwnie doskonale wygląda http://www.mobile.de/pl/Samochod/Saab-9-3-2.0-Turbo-SE-ideale-Voraussetzung/vhc:car,cnt:de,pgn:1,pgs:10,srt:price,sro:asc,mke:21800,frx:12-2000,ful:petrol,mlx:150000,pwn:87,nha:true/pg:vipcar/193213937.html
  7. Wracając w weekend Pikaczem, zauważyłem, że klima dość słabo chłodzi, skorzystałem dzisiaj z okazji i uzupełniłem sobie w zaprzyjaźnionym warsztacie czynnik - dorwałem również jakieś hiper super siuwaksy - o ile ten w sprayu do kratek to betka o tyle nie wiedziałem którędy wprowadzić giętką rurę do odgrzybienia parownika. Mamy tam zestaw do odgrzybiania z bogata kolekcją końcówek... Filtr pp jest za schowkiem, zdemontowałem go, ale poniżej jest wentylator więc nie widziałem możliwości wejścia od tej strony. Parownik znajduje się gdzieś na wysokości środkowego tunelu pod dechą. Są jakieś sposoby żeby bez rozbierania połowy auta spryskać go chemikaliami?
  8. Kiedyś pamiętam jak mój kumpel dobijał u siebie do hydrofora powietrze sprężarką... miał normalny wentyl... tak sobie tłumaczył, że poduszka powietrzna zbyt mała i pompa miała problem z nabijaniem wyższych ciśnień, ale może coś pokręciłem... ktoś spotkał się jeszcze z takim patentem?
  9. > zjeżdżałeś w dół i miałeś 1,2/100? > niezły rekord! > jak się zjeżdża w dól hamując silnikiem, to jest 0,0/100 Tylko znajdź mi górę z której zjeżdża się przez 100km... Generalnie mogę rozpędzić się do 100 - zdjąć nogę z gazu i też mam spalanie 0/100 na odcinku hamowania silnikiem - tym dłużej jeżeli jest z góry ale 100km w ten sposób nigdy nie udało mi się ujechać
  10. Ja w Golfie 1,9 ATD pierwszą wymianę przez poprzedniego właściciela miałem na 90tys km więc drugą zrobiłem po kolejnych 90 tys czyli na 180 tys. W Roomsterze 1,9 BSW pierwszą wymianę miałem na 120tys km a drugiej chyba nie doczekam ale zastanawiam się również czy drugi rozrząd też może jeździć 120tys czy skraca się? Koszty wymiany mam nieznaczne więc jak dojeżdżę to pewnie zrobię po 90 tys km. 1,9 jakoś szczególnie nie padały rozrządy - zależy jak użytkujesz auto - ile zrobisz w 5 lat? Często jest tak że rozrząd wymienisz w aucie raz... Ja bym na Twoim miejscu zrobił po kolejnych 90 tys. Wydaje się być sensowny kompromisem. Quote: Przy mocno obciążonych modelach TDI, np. ARL zaleca się wymianę pasku rozrządu już po przejechaniu 60 000 kilometrów. W większości 1,9 TDI zastosowany został interwał 90 000 km, choć oczywiście zawsze bezpieczniej jest zadbać o wymianę jeden przegląd wcześniej. Część nowszych wersji silnika, m.in. AVQ, BJB, BRU dopuszcza wymianę paska rozrządu co 120 tysięcy kilometrów.
  11. > Jakoś inne odczucia mam w starych Audi. Męczy mniej jak niebieski w Gofrze IV, ale mimo wszystko > męczy. > Bursztynowy to jest to. Z golfa 4 jakoś nie wspominam męczenia, może dlatego że po latach wypaliło się podświetlenie i nie było tak intensywne... Ale magicy ze zwinnymi rączkami przerabiali to fajnie na biało/czerwono (końcówki skali na czerwono)
  12. > Potwierdzam, miałem podobne odczucia. Po lifcie zmienili na szczęście:) Kiedyś na forum Golfa parę osób zmieniało diody z niebieskich na białe i o wiele fajniej to wyglądało. Same zegary akceptowalne tylko ten kolor...
  13. Bierz tego, fajny, podoba mi się Passat CC
  14. > Akurat na pomarańczowym można, czerwone zabrania wjazdu. Na żółtym wg przepisów również nie wolno no chyba, że zatrzymanie wymagałoby gwałtownego hamowania zagrażającego bezpieczeństwu... i tu robi się trochę "śliska" sprawa... Ciężko się tłumaczyć bo dostaniesz argumenty, że jadąc z przepisową prędkością dodatkowo uwzględniając warunki itp. itd. masz mieć możliwość zatrzymania auta gdy widzisz żółte...
  15. Często problemem w takich sytuacjach jest brak masy. Zerknij na kabelki, wtyczki, czy nie podkorodowaly/zaśniedziały styki. Często tuż przy lampie jest problem gdy dostanie się wilgoć...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.