richardo Napisano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2010 Witam. Chce się dowiedzieć, czy istnieje jakiś prosty sposób na sprawdzenie stanu kola dwu-masowego przed zakupem samochodu? Z góry dziękuję za opinie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Modescik Napisano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2010 > Witam. > Chce się dowiedzieć, czy istnieje jakiś prosty sposób na sprawdzenie stanu kola dwu-masowego przed > zakupem samochodu? > Z góry dziękuję za opinie. Niestety ale nie istnieja po za wymontowaniem kola z samochodu. Jesli nie wydaje niepokojacych dzwiekow i sprzeglo dobrze dziala jest szansa ze bedzie w dobrym stanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klaudi0 Napisano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2010 > Witam. > Chce się dowiedzieć, czy istnieje jakiś prosty sposób na sprawdzenie stanu kola dwu-masowego przed > zakupem samochodu? > Z góry dziękuję za opinie. przy puszczaniu sprzęgła będzie słyszeć metaliczny dźwięk. Ale to jest stan do wymiany, więc ostateczny. moja znajoma teraz jest po wymianie koła, sprzęgła, docisku po prostu wypas tyle kasy poszło że można było sobie kpić jakiegoś dziada 16letniego od zakupu miało 8m a na zakupie byłem i nic nie słyszałem. Co prawda zrobiła od tego czasu 10000 ale co to jest nic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gregor_BS Napisano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2010 > przy puszczaniu sprzęgła będzie słyszeć metaliczny dźwięk. Ale to jest stan do wymiany, więc > ostateczny. > moja znajoma teraz jest po wymianie koła, sprzęgła, docisku po prostu wypas tyle kasy poszło że > można było sobie kpić jakiegoś dziada 16letniego > od zakupu miało 8m a na zakupie byłem i nic nie słyszałem. Co prawda zrobiła od tego czasu 10000 > ale co to jest nic Jaki samochód oglądaliście? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tosh79 Napisano 5 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2010 Jezeli kolo dwumasowe jest niesprawne (a wiemy, ze woz takie posiada), pojawia sie szarpniecia tuz po zmianie biegu, zaraz po wylaczeniu silnika nastapi (nie zawsze) charakterystyczne "trykniecie"... Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klaudi0 Napisano 5 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2010 > Jaki samochód oglądaliście? vc 04 120 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
richardo Napisano 5 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2010 Chodzi mi o Vectrę 1.9 CDTi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gregor_BS Napisano 5 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2010 > Jezeli kolo dwumasowe jest niesprawne (a wiemy, ze woz takie posiada), pojawia sie szarpniecia tuz > po zmianie biegu, zaraz po wylaczeniu silnika nastapi (nie zawsze) charakterystyczne > "trykniecie"... > Pozdrawiam No niby jak tak czytam te objawy to tak sie zastanawiam czy da się w 100 procentach postawić diagnoze ze to koło dwumasowe. Generalnei u mnie jest tak: Auto ma 43 tyś przebiegu - gaśnie bez wciskania sprzęgła z takim tyrknięciem, przysłuchiwałem się też innego modelu co miał przebieg 80 tys i gasnął tak samo. Więc nei ejstem do końća przekonany czy to kółko. Szarpania nie mam, przy pierwszy biegu i po puszczaniu też nie. Ale co zauważyłem - to że jak zbiżam się do skrzyżowania na biegu drugim wciskam sprzęgło patrze lewo-prawo czy nic nei jedzie i powoli je puszczam (na tej dwójce) to wtedy auto robi takiego jakby kangurka. Nigdy nie miałem diesla może to on ma tak chodzić? No i jeszcze jedna sprawa jak pojezdze chwile, i stane np na swiatłach na biegu jałowym - to słychać takie głuche pykanie a jak wcisne sprzęgło to gaśnie. Byłem z tym wszystkim w ASO (wtedy auto było jeszcze na gwarancji) no facet ówi tak - auto ma tak gasnąć, a to pyaknie na biegu jałowym to normalna praca skrzyni biegów. Ale teraz jak auto jest po gwarancji to pewnie prędzej zdiagnozują ustrkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klaudi0 Napisano 5 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2010 > Chodzi mi o Vectrę 1.9 CDTi. dokładnie tak VC - Vectra C 04 - rok produkcji 2004 120 Czyli 1,9 - 120KM bo 2,0 ma 102KM a 2,2 ma 125KM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 5 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2010 Tylko dwie rzeczy - dwumasa być może z łożyskiem wyciskowym coś jest jeszcze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klaudi0 Napisano 5 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2010 obstawiam łożysko ale wiadomo jak to jest jak sie rozszczepi silnik ze skrzynią to wyjdzie wszystko. Może byś docisk. Ale czy tak czy tak, proponuje jeździć aż całkiem go szlak nie trafi, lub jak już nie będzie się dało wytrzymać. Gdyż jak rozszczepisz to zrobisz całość koło+sprzęgło+docisk chyba że planujesz go sprzedać w ciągu roku to wymienisz tylko jedno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Basu Napisano 5 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2010 > planujesz go sprzedać w ciągu roku to wymienisz tylko jedno. W 95% wymiana tylko jednego padniętego podzespołu który współgra jako całość, nie da efektu normalnego funkcjonowania. Przykład. Wymiana tarczy sprzęgła a zostawienie starego docisku. Głupota ponad głupoty w autach osobowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amciek Napisano 20 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2010 > Jezeli kolo dwumasowe jest niesprawne (a wiemy, ze woz takie posiada), pojawia sie szarpniecia tuz > po zmianie biegu, zaraz po wylaczeniu silnika nastapi (nie zawsze) charakterystyczne a jesli szarpanie pojawia sie tylko na cieplym silniku to tez jest to objaw kola dwumasowego? rano jak odpalam i jest zimny to jest ok, nic nie szarpie. dopiero pozniej zaczyna poszarpywac. przy zmianie biegu nic nie czuc, tylko jak ruszam z 1 biegu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jazuu Napisano 20 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2010 > Auto ma 43 tyś przebiegu - gaśnie bez wciskania sprzęgła z takim tyrknięciem, mam to samo u siebie (przebieg 135 tys) > Szarpania nie mam, przy pierwszy biegu i po puszczaniu też nie. tez nie szarpie > No i jeszcze jedna sprawa jak pojezdze chwile, i stane np na swiatłach na biegu jałowym - to > słychać takie głuche pykanie a jak wcisne sprzęgło to gaśnie. tezx to mam (bardziej na zimnym silniku, na cieplym prawie wogole nie slychac) pykanie slychac pod lewa noga. Jak lekko wciskam sprzeglo to czuc troche wibracje na nim - bardzij na zimnym silniku a w moim silniku dwumasy nie ma skrzynie mam F17 Obstawiam ze to cos ze skrzynia, podejrzewam jeszcze poduchy pod silnikiem ktore musze niedlugo sprawdzic. Mechanik mowi ze te skrzynie tak moga miec - nie wiem czy sie nie zna czy to faktycznie z nimi tak jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klaudi0 Napisano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2010 > W 95% wymiana tylko jednego padniętego podzespołu który współgra jako całość, nie da efektu > normalnego funkcjonowania. > Przykład. Wymiana tarczy sprzęgła a zostawienie starego docisku. > Głupota ponad głupoty w autach osobowych. nie zgadzam sie z tobą wymiana samego koła, które jest uszkodzone bez sprzęgła i docisku to tylko oszczędność kasy. A nawet można spokojnie wymienić na używkę. Po co komu koszty jak auto ma jeździć dobrze przez 6 mie. max po co zmienić docisk jak jest dobry ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kobraluk Napisano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2010 > nie zgadzam sie z tobą > wymiana samego koła, które jest uszkodzone bez sprzęgła i docisku to tylko oszczędność kasy. A > nawet można spokojnie wymienić na używkę. Po co komu koszty jak auto ma jeździć dobrze przez 6 > mie. max > po co zmienić docisk jak jest dobry ?? technologicznie wymienia sie komplet tylko czy według ciebie wymieniając tylko koło nie wiadomo czy wytrzyma te 6 miesiecy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klaudi0 Napisano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2010 > technologicznie wymienia sie komplet tylko czy według ciebie wymieniając tylko koło nie wiadomo czy > wytrzyma te 6 miesiecy zgadza się że wymienia sie komplet ale temat jest o tym czy wymieniać komplet jak auto chcesz sprzedać. Wiedząc że żaden nowy nabywca nie kupi auta w cenie wyższej o 4000zł tylko dlatego że ktoś powie że coś zostało wymienione, podobno i to na pewno po emerycie i kobiecie w aucie nigdy nie bitym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.