Felix_Wolomin Napisano 8 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2005 Witam Mam następujący problem: od jakiegoś czasu męczę się z Puntkiem. Problem polega na tym, że na benzynie przy rozgrzanym silniku po ostrym dodaniu gazu (na luzie) silnik najpierw się dławi, kuca przez jakieś 2sek i dopiero się wkręca. Zauważyłem też znacznie większe zużycie benzyny i gazu. Na gazie objawy te nie występują. Wyczyściłem całą przeustnicę, silnik krokowy. Świece i przewody mają ok 10 tys km więc spoko. Moje podejrzenie padło na sondę albo czujnik temp., który może podawać złe dane do kompa ale to odpada bo jest jeden czujnik i byłoby to widać na wskaźniku. Sonda wydaje się sprawna bo po podmianie sondy objawy były takie same Wczoraj po podpięciu do kompa i programu A-Mon wykryłem, że sonda na benzynie pracuje odpowiednio tzn skokowo, natomiast po przełaczeniu na gaz zanika i nie wskazuje nic. Mógłby ktoś doradzić czemu tak sie dzieje? I druga prośba jakie powinny być ustawienia krokowego, parametrw sondy, TPS, Cut-off i innych dla Punto2 1,2 8v bez systemu EOBD z jedną sondą. Instalka Tomasetti + Al700 WIELKIE DZIĘKI dla dobrego pomocnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_luk1 Napisano 8 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2005 > Wczoraj po podpięciu do kompa i programu A-Mon wykryłem, że sonda na > benzynie pracuje odpowiednio tzn skokowo, natomiast po > przełaczeniu na gaz zanika i nie wskazuje nic. > Mógłby ktoś doradzić czemu tak sie dzieje? Masz stale ubogą mieszankę na gazie. Regulacja jest konieczna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Felix_Wolomin Napisano 8 Lutego 2005 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2005 > Masz stale ubogą mieszankę na gazie. Regulacja jest konieczna. ale jak wyregulować wolne obroty na gazie żeby mieszanka była uboga/bogata? Programem A-Mon czy śrubą na parowniku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kruczi Napisano 8 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2005 > ale jak wyregulować wolne obroty na gazie żeby mieszanka była > uboga/bogata? Programem A-Mon czy śrubą na parowniku? śrubą, a nawet dwoma jeśli masz dwie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Felix_Wolomin Napisano 8 Lutego 2005 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2005 > śrubą, a nawet dwoma jeśli masz dwie mam dwie jedna nizej druga wyzej możesz mi opisać do czego służą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kruczi Napisano 8 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2005 > mam dwie jedna nizej druga wyzej > możesz mi opisać do czego służą? http://usterki.hobby-elektronika.eu/grundig.html jedna jest do czułości drugą regulujesz ilość gazu oczywiście jest między nimi zależność ( która jest która już gdzieś było na forum, więc poszukaj ) na początek podłącz się do kompa i odkręcaj tą od wydatku ( większa ) aż sonda zacznie pracować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Felix_Wolomin Napisano 8 Lutego 2005 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2005 > jedna jest do czułości > drugą regulujesz ilość gazu > oczywiście jest między nimi zależność > ( która jest która już gdzieś było na forum, więc poszukaj ) > na początek podłącz się do kompa i odkręcaj tą od wydatku ( większa ) > aż sonda zacznie pracować tak tez myslałem i troche kręciłem wczoraj. Wkręcając czyli w prawo zmniejszam ilość tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kruczi Napisano 8 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2005 > tak tez myslałem i troche kręciłem wczoraj. > Wkręcając czyli w prawo zmniejszam ilość tak? tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Felix_Wolomin Napisano 8 Lutego 2005 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2005 > tak ok dzięki pokombinuje I jeszcze jedno pytanko: od początku zamontowania instalki wolno mi schodzi z obrotów na gazie (nawet bardzo wolno). Czy można to zniwelować funkcją Cut-off? Bo uaktywniłem to wczoraj i nic sie nie zmienia. Może złe parametry wpisałem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 8 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2005 kręć imbusem na parowniku aż mieszanka stanie się stechiometryczna... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Felix_Wolomin Napisano 8 Lutego 2005 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2005 > kręć imbusem na parowniku aż mieszanka stanie się stechiometryczna... tzn prawidłowa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 8 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2005 > tzn prawidłowa? tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Felix_Wolomin Napisano 8 Lutego 2005 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2005 > tak a czy złe ustawienie parametrów gazu ma wpływ na komp samochodu? tzn generuje jakieś błędy do niego i przez to mogę mieć objawy przyduszania/zalewania na benzynie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 8 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2005 > a czy złe ustawienie parametrów gazu ma wpływ na komp samochodu? tzn > generuje jakieś błędy do niego i przez to mogę mieć objawy > przyduszania/zalewania na benzynie? nie... powinno mieć jeżeli jest zła emulacja sondy to komp zacznie sie uczyć... miałem już coś takiego... jakiś dym z rury wali? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Felix_Wolomin Napisano 8 Lutego 2005 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2005 > nie... powinno mieć > jeżeli jest zła emulacja sondy to komp zacznie sie uczyć... > miałem już coś takiego... jakiś dym z rury wali? no bo juz probowałem wszystkiego - zmiana na otwartą emulację - nic nie dała, kiedyś było na 0,8V i było dobrze ale sie spieprzyło wiec wczoraj przestawiłem znowu na 0,8V. W lato jak się przydławiał na wolnych to po przegazowaniu walił dym jakby był zalany... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kruczi Napisano 8 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2005 > ok dzięki pokombinuje > I jeszcze jedno pytanko: > od początku zamontowania instalki wolno mi schodzi z obrotów na gazie > (nawet bardzo wolno). Czy można to zniwelować funkcją Cut-off? > Bo uaktywniłem to wczoraj i nic sie nie zmienia. Może złe > parametry wpisałem? CUT-OFF jest raczej do czegoś innego wyreguluj to porządnie, może się poprawi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Felix_Wolomin Napisano 8 Lutego 2005 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2005 > CUT-OFF jest raczej do czegoś innego > wyreguluj to porządnie, może się poprawi tylko jak? chyba sam nie dam rady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 8 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2005 skasuj autoadaptacje kompa benzynowego bo może coś tam w nim zostało... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Felix_Wolomin Napisano 8 Lutego 2005 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2005 > skasuj autoadaptacje kompa benzynowego bo może coś tam w nim > zostało... odłączenie klem poprawia pracę ale nie na długo. Po jakimś czasie znowu są objawy Stawiasz na błędy emulacji? Zapychają kompa po jakimś czasie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 8 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2005 > odłączenie klem poprawia pracę ale nie na długo. > Po jakimś czasie znowu są objawy no właśnie... > Stawiasz na błędy emulacji? Zapychają kompa po jakimś czasie? wyreguluj gaz i skasuj błędy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Felix_Wolomin Napisano 8 Lutego 2005 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2005 > no właśnie... > wyreguluj gaz i skasuj błędy... ok Spróbuje autoregulacji w A-mon'ie może to coś da... Dzięki za podpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 8 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2005 > tylko jak? > chyba sam nie dam rady masz program i czujnik lambdy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Felix_Wolomin Napisano 8 Lutego 2005 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2005 > masz program i czujnik lambdy? program mam a czujnika oddzielnego nie posiadam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 8 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2005 > program mam a czujnika oddzielnego nie posiadam komp sam wystarczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Felix_Wolomin Napisano 8 Lutego 2005 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2005 > komp sam wystarczy komuś kto wie co i jak to napewno wystarczy Ja posiadam sprzęt ale w tych parametrach jestem kompletnie zielony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 8 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2005 > Ja posiadam sprzęt ale w tych parametrach jestem kompletnie zielony to może pojedź do sprawdzonego fachowca.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Felix_Wolomin Napisano 8 Lutego 2005 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2005 > to może pojedź do sprawdzonego fachowca.... wszyscy są sprawdzeni ale do ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 8 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2005 > ok dzięki pokombinuje > I jeszcze jedno pytanko: > od początku zamontowania instalki wolno mi schodzi z obrotów na gazie > (nawet bardzo wolno). Czy można to zniwelować funkcją Cut-off? > Bo uaktywniłem to wczoraj i nic sie nie zmienia. Może złe > parametry wpisałem? dokladnie u mnie jest tak samo, tzn na benzynie schodzi z obrotow szybciej niz na gazie, chyba jest to zwiazane z bezwladnoscia instalki, a funkcja Cut-off raczej tu nie pomorze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Felix_Wolomin Napisano 9 Lutego 2005 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2005 > dokladnie u mnie jest tak samo, tzn na benzynie schodzi z obrotow > szybciej niz na gazie, chyba jest to zwiazane z bezwladnoscia > instalki, a funkcja Cut-off raczej tu nie pomorze wlasnie wczoraj sprawdzilem, ze nic nie daje Cut-off tzn nie działa tak jak powinno.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Felix_Wolomin Napisano 9 Lutego 2005 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2005 > komp sam wystarczy Cześć Zgodnie z zaleceniami wczoraj zrobiłem regulację: 1. Przestawiłem emulacje z otwartej na 0 - 0,8V - jest dobrze 2. Na benzynie są pełne odczyty z lambdy 3. Na gazie brak odczytów choćby nie wiem jak kręcić śrubami w parowniku. 4. Do tego przy wciśnięciu przycisku tester - na gazie - spada mi z obrotów, nie da się go utrzymać na gazie i przytrzymac pow. 3000 rpm, nie możliwa jest automatyczna regulacja Co może być przyczyną braku odczytu sondy na gazie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 9 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2005 > wlasnie wczoraj sprawdzilem, ze nic nie daje Cut-off tzn nie działa > tak jak powinno.... tzn ?? Spradzales czy po puszczeniu gazu nie podowany jest gaz ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Felix_Wolomin Napisano 9 Lutego 2005 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2005 > tzn ?? Spradzales czy po puszczeniu gazu nie podowany jest gaz ? na kompie czsami wskazuje ze cut-off załacza się ale rzadko Gaz pewnie jest podawany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kruczi Napisano 9 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2005 > Cześć > Zgodnie z zaleceniami wczoraj zrobiłem regulację: > 1. Przestawiłem emulacje z otwartej na 0 - 0,8V - jest dobrze > 2. Na benzynie są pełne odczyty z lambdy > 3. Na gazie brak odczytów choćby nie wiem jak kręcić śrubami w > parowniku. > 4. Do tego przy wciśnięciu przycisku tester - na gazie - spada mi z > obrotów, nie da się go utrzymać na gazie i przytrzymac pow. 3000 > rpm, nie możliwa jest automatyczna regulacja > Co może być przyczyną braku odczytu sondy na gazie? połącz się ze sterownikiem, zapisz gdzieś ustawienia, zakładka RÓŻNE i opcja KASUJ Odpal auto, niech pracuje na benzynie, zakładka PROGRAMOWANIE i potem NAUKA. Ustalisz ilość cewek i rodzaj sondy Potem przełącz na gaz, zakładka MONITOR i zrób tak żeby sonda zaczęła pracować tak jak na benzynie Jeśli zaraz po nauce na benzynie dasz nauke na gazie to będzie kupa jeśli nie wyregulujesz parownika Jeśli rozkręcisz regulacje na maksa i sonda nie zacznie pracować to albo masz źle podłączoną sonde, albo są jakieś nieszczelności Możesz jeszcze troche przysłonić dolot i zobaczyć co się dzieje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Felix_Wolomin Napisano 9 Lutego 2005 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2005 > połącz się ze sterownikiem, zapisz gdzieś ustawienia, zakładka RÓŻNE > i opcja KASUJ > Odpal auto, niech pracuje na benzynie, zakładka PROGRAMOWANIE i potem > NAUKA. > Ustalisz ilość cewek i rodzaj sondy > Potem przełącz na gaz, zakładka MONITOR i zrób tak żeby sonda zaczęła > pracować tak jak na benzynie > Jeśli zaraz po nauce na benzynie dasz nauke na gazie to będzie kupa > jeśli nie wyregulujesz parownika > Jeśli rozkręcisz regulacje na maksa i sonda nie zacznie pracować to > albo masz źle podłączoną sonde, albo są jakieś nieszczelności > Możesz jeszcze troche przysłonić dolot i zobaczyć co się dzieje ok sproboje go skasować Myslisz ze po skasowaniu bedzie ok? Komp gazowy łapie jakieś błędy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kruczi Napisano 9 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2005 > ok sproboje go skasować > Myslisz ze po skasowaniu bedzie ok? > Komp gazowy łapie jakieś błędy? ten akurat nie ma takiej możliwości po prostu skasuj i ustaw wszystko od nowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Felix_Wolomin Napisano 9 Lutego 2005 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2005 > ten akurat nie ma takiej możliwości > po prostu skasuj i ustaw wszystko od nowa ok popatrze po przelaczeniu na gaz z benzyny sonda na chwile zostaje i opada na wykresie po malu az do zera I teraz nie wiem czy od razu tak było? czy stało się coś w trakcie. Do tego nie mogę go wyregulować tym testerem przez to że nie ma odczytów lambdy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kruczi Napisano 9 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2005 > albo masz źle podłączoną sonde sygnał z sondy do sterownika powinien dochodzić przewodem fioletowym, sygnał emulowany do ECU auta przewodem siwym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Felix_Wolomin Napisano 9 Lutego 2005 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2005 > sygnał z sondy do sterownika powinien dochodzić przewodem fioletowym, > sygnał emulowany do ECU auta przewodem siwym no i tak jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.