Skocz do zawartości

Mondeo MK2 Sprzęgło / geometria


pfikusny

Rekomendowane odpowiedzi

Dwa pytanka za jednym zamachem zlosnik.gif

1. Czy w jakikolwiek w mondeo reguluje się wysokość sprzęgła?

Sprzęgło mam wymieniane, chyba niecałe 50 tys. km temu i "bierze" już bardzo wysoko (połowa skoku pedału).

Wydaje mi się, że w mondeo nie reguluje się w żaden sposób sprzęgła i to objaw "zbliżającego się końca"?

2. Mam wymienione: wahacz+końcówka drążka, z jednej strony. Mechanik stwierdził, że zrobione jest tak, że geometrii / zbieżności ustawiać nie trzeba, bo skręcili tak jak było... Ja mam jednak wrażenie, że auto lekko ciągnie w lewą stronę.

W sumie to koszt ustawienia ~80 zł więc może lepiej nie ryzykować zdarcia opon za 1,5 tys...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dwa pytanka za jednym zamachem

> 1. Czy w jakikolwiek w mondeo reguluje się wysokość sprzęgła?

> Sprzęgło mam wymieniane, chyba niecałe 50 tys. km temu i "bierze" już bardzo wysoko (połowa skoku

> pedału).

> Wydaje mi się, że w mondeo nie reguluje się w żaden sposób sprzęgła i to objaw "zbliżającego się

> końca"?

jeżeli jest tak samo jak w essim (półksiężyc) to coś się da pokombinować bo mi mechanior coś tam regulował.

> 2. Mam wymienione: wahacz+końcówka drążka, z jednej strony. Mechanik stwierdził, że zrobione jest

> tak, że geometrii / zbieżności ustawiać nie trzeba, bo skręcili tak jak było... Ja mam jednak

> wrażenie, że auto lekko ciągnie w lewą stronę.

> W sumie to koszt ustawienia ~80 zł więc może lepiej nie ryzykować zdarcia opon za 1,5 tys...?

nie słuchaj głupot, ja w zeszłym roku w escorcie miałem podobny problem po wymianie drążków i wahaczy... w tym roku musiałem kupić nowe oponki angryfire.gif na oko nie ustawi Ci zbieżności bo jest to po prostu niewykonalne- będzie co najwyżej "mniej-więcej"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znaczy się zajeździłeś opony w rok przez złą geometrię/zbieżność?

oponki nowe w marcu ( pirelli aquamile), we wrześniu wymieniałem wahacze i reszte pierdółek z przodu, w listopadzie wymieniłem oponki i jest ok 2-3mm różnicy na bieżniku pomiędzy bokami oponki angryfire.gif

nie bardzo rozmumie co Cię tak rozbawiło

283711479-b116532297045756ada62004.gif

post-120683-14352507853111_thumb.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> max 7-8 tysi

No to ładnie musiałeś mieć namieszane, że aż tak się zdarły.

Po wymianie wahaczy u mnie nie robiłem zbieżności, bo nie miałem na to czasu, i zimówki są równo starte - a ja raczej jeżdżę ostro. ok.gif

Widać ktoś wkręcił Ci końcówki drążków nie mniej więcej tak jak stare, tylko całkiem na oko. no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to ładnie musiałeś mieć namieszane, że aż tak się zdarły.

> Po wymianie wahaczy u mnie nie robiłem zbieżności, bo nie miałem na to czasu, i zimówki są równo

> starte - a ja raczej jeżdżę ostro.

> Widać gość wkręcił Ci końcówki drążków nie mniej więcej tak jak stare, tylko całkiem na oko.

całkiem możliwe, opony w sumie całoroczne, ale kupowałem je na sezon letni. w deszczu idealne, lecz obawiam się że po części to też wina oponek że się tak szybko starły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 2. Mam wymienione: wahacz+końcówka drążka, z jednej strony. Mechanik stwierdził, że zrobione jest

> tak, że geometrii / zbieżności ustawiać nie trzeba, bo skręcili tak jak było... Ja mam jednak

> wrażenie, że auto lekko ciągnie w lewą stronę.

> W sumie to koszt ustawienia ~80 zł więc może lepiej nie ryzykować zdarcia opon za 1,5 tys...?

Czasami się udaje, a czasami nie. Ja bym nie ryzykował i pojechał do jakiegoś sensownego miejsca, gdzie zrobią to porządnie ok.gif .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> całkiem możliwe,

opony w sumie całoroczne, ale kupowałem je na sezon letni. w deszczu idealne, lecz

> obawiam się że po części to też wina oponek że się tak szybko starły.

Ale co mają do tego opony, jeśli jedna strona opony jest starta dużo bardziej niż druga? cfaniaczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> opony w sumie całoroczne, ale kupowałem je na sezon letni. w deszczu idealne, lecz

> Ale co mają do tego opony, jeśli jedna strona opony jest starta dużo bardziej niż druga?

ano to iż jedne opony ścierają się szybciej inne nie. Gdyby to były inne opony to możliwe że bieżnik nie byłby aż tak zdarty. (potwierdziło to opinie o tych oponach że nadają się na max3-4 sezony)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ano to iż jedne opony ścierają się szybciej inne nie.

Ale bez przesady. Jeździłem na różnych, i aż tak źle nie było. icon_eek.gif

Gdyby to były inne opony to możliwe że

> bieżnik nie byłby aż tak zdarty. (potwierdziło to opinie o tych oponach że nadają się na

> max3-4 sezony)

To u mnie na 1, max 2. icon_eek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W mondeo MK2 nie ma regulacji sprzęgła

> Tam jest sprzęgło z dociskiem hydraulicznym

Ha i tu Cię zaskoczę zlosnik.gif

Znalazłem książeczkę "sam naprawiam", a tam napisali że:

1. W mk II było sterowanie linką lub hydrauliczne (zależnie od rocznika/wyposażenia).

2. W przypadku linki regulacja śrubą, do której dobrać się możesz ściągając filtr powietrza zlosnik.gif

3. W przypadku hydraulicznego - pod pedałem jest śruba regulacyjna.

4. Niestety z tego co wyczytałem w książce, w przypadku hydraulicznego - różnica pomiędzy wciśniętym, a "puszczonym" pedałem powinna wynosić 130mm +/- 5mm. U mnie jest w 130...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.