Skocz do zawartości

jak sprawdzić czy moto gasimy odcięciem masy czy plusa ?


slavvek19

Rekomendowane odpowiedzi

No własnie. Zainstalowałem alarm który posiada odpalanie na pilota. Alarm działa bo to proste, co do odpalania na pilota. Nie mogę dojść ładu. Moto kręci, kontrolki się palą ale motor nie zapala czyli coś robie źle. Aby zrozumieć instrukcję musze wiedzieć czy moje moto gasi się poprzez odcięcie masy czy poprzez odcięcie plusa ponieważ są dwa różne schematy.

Czy ktoś mi podpowie jak to sprawdzić ?? moto to SV650s 2002r. Alarm To RTX

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie mogę dojść ładu. Moto kręci, kontrolki się palą ale motor nie

> zapala czyli coś robie źle. Aby zrozumieć instrukcję musze wiedzieć czy moje moto gasi się

> poprzez odcięcie masy czy poprzez odcięcie plusa ponieważ są dwa różne schematy.

na schemacie masz podany minus aku na masę, tak jak i wszystkich pozostałych komponentów, czyli moduł zapłonowy (ignitor) i cewki zapłonowe (ignition coil). zauważ fakt (nie piszesz nic o tym...), że w obwodzi zapłonu jest boczna stopka i kontrola jej rozłożenia (side stand) oraz wyłącznik na kierownicy. wyłącznik możesz pozostawić w pozycji ON, ale boczną stopkę zdalny rozruch mostkuje? jeśli nie, to moto nie zapali, mimo, że w tym przypadku kontrolki i rozrusznik będą działać (ja moje moto odpalę na stopce - dopiero włączenie 1. biegu je zgasi smile.gif).

a co do gaszenia - "zbierasz" plus z elektroniki i gaśnie, reszta jest na masie.

P.S. jak wkleić ten schemat (str. 23 części 7 pdf-a?) hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na schemacie masz podany minus aku na masę, tak jak i wszystkich pozostałych komponentów, czyli

> moduł zapłonowy (ignitor) i cewki zapłonowe (ignition coil). zauważ fakt (nie piszesz nic o

> tym...), że w obwodzi zapłonu jest boczna stopka i kontrola jej rozłożenia (side stand) oraz

> wyłącznik na kierownicy. wyłącznik możesz pozostawić w pozycji ON, ale boczną stopkę zdalny

> rozruch mostkuje? jeśli nie, to moto nie zapali, mimo, że w tym przypadku kontrolki i

> rozrusznik będą działać (ja moje moto odpalę na stopce - dopiero włączenie 1. biegu je zgasi

> ).

> a co do gaszenia - "zbierasz" plus z elektroniki i gaśnie, reszta jest na masie.

> P.S. jak wkleić ten schemat (str. 23 części 7 pdf-a?)

Chodzi ci o ten schemat ??

fbb6fe3bb4aea51cm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zauważ fakt (nie piszesz nic o

> tym...), że w obwodzi zapłonu jest boczna stopka i kontrola jej rozłożenia (side stand) oraz

> wyłącznik na kierownicy. wyłącznik możesz pozostawić w pozycji ON, ale boczną stopkę zdalny

> rozruch mostkuje? jeśli nie, to moto nie zapali, mimo, że w tym przypadku kontrolki i

> rozrusznik będą działać (ja moje moto odpalę na stopce - dopiero włączenie 1. biegu je zgasi

> ).

fakt nie pomyślałem o tym.

> a co do gaszenia - "zbierasz" plus z elektroniki i gaśnie, reszta jest na masie.

Dzięki za cenne info. Dodam że po wsadzeniu i przekeceniu kluczyka w pozycje ON. jak nacisne pilota to moto odpala czyli nie jest az tak źle.

Dokopałem się do kostki idącej do stacyjki i nawet to nic nie zmieniło.

Nie miałem za wiele czasu bo zaczeło padać i musiałem przerwać zabawe. Dodam jeszcze schemat tego alarmu.

kabelki :

czerwony,czarny, niebieski, żólty -wiadomo.

pomarańczowy to + po stacyjce ?

a co z resztą ? nie rozumiem wogóle za co odpowiada różowy.

0444238f9acee4c8m.jpg

9a314a54dbd13ddem.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Quote:

Chodzi ci o ten schemat ??


tak, dokładnie waytogo.gif

> Dodam że po wsadzeniu i przekeceniu kluczyka w pozycje ON. jak nacisne pilota > to moto odpala czyli nie jest az tak źle.

> Dokopałem się do kostki idącej do stacyjki i nawet to nic nie zmieniło.

no to już mamy jakiś trop: znaczy to, że aby moto odpaliło bez przekręcenia stacyjki, to powinieneś podać "+" (z przewodu niebieskiego? hmm.gif) w miejsce, które zaznaczyłem czerwoną kropką na schemacie - nie musi to być przy samej stacyjce, może być również przy bezpieczniku, zależy gdzie jest łatwiejszy dostęp waytogo.gif

283720494-Kopiafbb6fe3bb4aea51c.jpg

> kabelki :

> czerwony,czarny, niebieski, żólty -wiadomo.

no właśnie: gdzie podpiąłeś niebieski?

> pomarańczowy to + po stacyjce ?

tak

> a co z resztą ? nie rozumiem wogóle za co odpowiada różowy.

obstawiam, że wisi w powietrzu? interesuje nas drugi schemat podłączenia alarmu, a tam różowy ma za zadanie sterować przekaźnikiem, którego styk masz włączyć szeregowo z wyłącznikiem przy kierownicy - stąd wniosek, że to jest cała blokada antykradzieżowa, no może antyuruchomieniowa icon_rolleyes.gif po prostu robi jeszcze jedną przerwę w obwodzie zapłonu (oczywiście, jeśli to podłączysz tak, jak jest narysowane).

post-109606-14352507879107_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Quote:

> Chodzi ci o ten schemat ??

> tak, dokładnie

> no to już mamy jakiś trop: znaczy to, że aby moto odpaliło bez przekręcenia stacyjki, to powinieneś

> podać "+" (z przewodu niebieskiego? ) w miejsce, które zaznaczyłem czerwoną kropką na

> schemacie - nie musi to być przy samej stacyjce, może być również przy bezpieczniku, zależy

> gdzie jest łatwiejszy dostęp

> no właśnie: gdzie podpiąłeś niebieski?

> tak

> obstawiam, że wisi w powietrzu? interesuje nas drugi schemat podłączenia alarmu, a tam różowy ma za

> zadanie sterować przekaźnikiem, którego styk masz włączyć szeregowo z wyłącznikiem przy

> kierownicy - stąd wniosek, że to jest cała blokada antykradzieżowa, no może antyuruchomieniowa

> po prostu robi jeszcze jedną przerwę w obwodzie zapłonu (oczywiście, jeśli to podłączysz

> tak, jak jest narysowane).

Niebieski jest podpięty pod przycisk startera w manetce i tutaj jest wszystko ok. Niebieski daje tylko chwilowe napięcie 12V i dzięki temu moto kręci.

Tam gdzie zaznaczyłeś na rysunku to ja dałem pomarańczowy bo on daje stałe 12V po naciśnięciu pilota.( kontrolki się świecą)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja tam bym tego nie montował, a co będzie jak zostawisz moto na biegu i przez przypadek zaczniesz

> odpalać z pilota?

Nic się nie stanie. Spróbuj zapiąć jedynkę albo dwójkę przy wysuniętej bocznej stopce - zgaśnie.

> Dla mnie to jest zbędne.

Fakt, ja tam mam tylko wyjca zaimplementowanego, zastanawiam się tylko nad odcięciem zapłonu - ale w sumie nie bardzo chce mi się ingerować w elektrykę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nic się nie stanie. Spróbuj zapiąć jedynkę albo dwójkę przy wysuniętej bocznej stopce - zgaśnie.

zerknąłeś na schemat? ja tam nie widzę połączenia bocznej stopki z biegami, z czego wnioskuję, że moto nie zapali przy rozłożonej stopce lub zgaśnie, gdy ją rozłożysz. skoro tak, a autor wątku chce odpalać moto zdalnie - czytaj: pozostawione na bocznej stopce (chyba, że ma i użyje centerstand), to owy łącznik stopki musi być mostkowany, czyli pominięty...

w moim moto schemat jest dużo bardziej skomplikowany i można tam znaleźć "shift position switch" i wiem, że postawione na bocznej stopce odpali ale zgaśnie, gdy włączę bieg nie chowając stopki. na schemacie moto autora tego nie widzę... niewiem.gifhmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zerknąłeś na schemat?

Bez bicia się przyznam, że nie ok.gif

W sumie to aż chyba pooglądam jak to jest zrobione hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie nic się nie stanie jak moto będzi na biegu, tak jak kolega napisał w moim (i chyba każdym) moto ,przy rozłożonej stopce nie ma szans odpalić. Centralnej podstawki nie posiadam więc nie ma niebezpieczeństwa odpalenia z kołem w powietrzu.Tylko jeśli będzie w pozycji N taka operacja się uda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Spokojnie nic się nie stanie jak moto będzi na biegu, tak jak kolega napisał w moim (i chyba

> każdym) moto , przy rozłożonej stopce nie ma szans odpalić.

no ale przecież zdalne odpalenie chcesz zrobić, tak? więc wtedy moto stoi na bocznej stopce i jej "blokadę zapłonu" musisz mieć zmostkowaną niezależnie od tego, jak to zrobisz. a wtedy, jeśli twoje moto nie ma "dodatkowego zabezpieczenia" od skrzyni biegów (a nawet gdyby miało to i tak będzie układ "oszukany" i dla niego boczna stopka będzie złożona waytogo.gif) pozostawione na biegu, oparte na bocznej stopce i zdalnie uruchomione zrobi...............łiłiłiłi-dooop i koniec hehe.gif

> Centralnej podstawki nie posiadam

> więc nie ma niebezpieczeństwa odpalenia z kołem w powietrzu.

ale to żadne niebezpieczeństwo - przynajmniej nie dla moto - to właśnie uniesione koło uchroni moto przed zaliczeniem gleby...

> Tylko jeśli będzie w pozycji N

> taka operacja się uda.

tak, ale w połączeniu z boczną stopką? a jej blokada zapłonu będzie przecież pominięta... hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.