Skocz do zawartości

klamka SC


Morgan

Rekomendowane odpowiedzi

jak w temacie. Troszkę się naczytałem o tym ustrojstwie, ale nie znalazłem tego co bym chciał. Mianowicie chodzi mi o naprawę jej, ponieważ nie odbija po otwarciu drzwi. Podejrzewam, że ta sprężynka zastrajkowała. I teraz do Was pytanie. Ktoś wie jak do tego zabrać się najlepiej by sobie nie utrudniać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tam jest spreżynka ale przeważnie nie ona jest problemem, tylko jest stalowy drut który sie obraca w plastiku podczas otwierania. z czasem ściera sie z niego ocynk i zaczyna w srodku delikatnie korodować, korozja zwieksza opory obracania sie druta w plastiku i stąd problem (nie wykluczam sprażynki bo nie widziałem Twego przypadku).

najlepiej zdemontować klamkę po zdjeciu tapicerki (dwie śrubki na ampula) i rozruszać ją ewentualnie jakiegoś odrdzewiacza troche a potem nasmarować. można też na aucie ale trudniej znaczniei zaciapie sie lakier zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a te śrubki to torxy czy zwykłe 6-ciokąty, bo już nie pamiętam

Zwykle.

Ja moje jak mialem wyciagniete to zapsikalem jakims ustrojstwem, usiadlem przed telewizorem i kazda trzymalem w rekach i przez 15 minut ruszalem tam i z powrotem az wkoncu sie rozruszaly zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a te śrubki to torxy czy zwykłe 6-ciokąty, bo już nie pamiętam

na 100% 6cio kąty - 3ka lub 4ka są dość głęboko patrząc od środka ale te dwie wykręcasz i klamka w całości wychodzi, aby śrubki nie spadły do drzwi bo potem to tylko magnes z racji głębokiej blachy smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> walisz do środka np. WD40 - w 99 % przypadków klameczka później

przez 3 dni... WD40 nie nadaje sie do smarowania. wyplukuje wode, brud i rdze razem ze smarami, a samo pozniej zasycha. jak juz to tawotem lub innym smarem, ale do tego cza sie wycilic i zdemontowac klamke.

w seju serce.gif jak sie zaciela, to kupilem nowa, a stara poleciala na gimele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przez 3 dni... WD40 nie nadaje sie do smarowania. wyplukuje wode, brud i rdze razem ze smarami, a

> samo pozniej zasycha. jak juz to tawotem lub innym smarem, ale do tego cza sie wycilic i

> zdemontowac klamke.

> w seju jak sie zaciela, to kupilem nowa, a stara poleciala na gimele.

dlatego robisz to wd-kiem tzn psikasz i musisz rozruszać a gdy już się rusza to smarujesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przez 3 dni... WD40 nie nadaje sie do smarowania. wyplukuje wode, brud i rdze razem ze smarami, a

> samo pozniej zasycha. jak juz to tawotem lub innym smarem, ale do tego cza sie wycilic i

> zdemontowac klamke.

> w seju jak sie zaciela, to kupilem nowa, a stara poleciala na gimele.

u mnie spokój był 3 czy 4 lata po tym zabiegu - później od razu jak objawy zauważyłem to kontrolnie zapodałem CX-80 ( podruba wd...) i hula bezproblemowo do dziś....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przez 3 dni... WD40 nie nadaje sie do smarowania. wyplukuje wode, brud i rdze razem ze smarami, a

> samo pozniej zasycha. jak juz to tawotem lub innym smarem, ale do tego cza sie wycilic i

> zdemontowac klamke.

> w seju jak sie zaciela, to kupilem nowa, a stara poleciala na gimele.

w punto 2 taki sam problem, klamka zastrajkowała.

sikniete WD 40 i smigała 2 lata i smiga dalej ok.gif

czysci, smaruje, konserwuje ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> tam jest spreżynka ale przeważnie nie ona jest problemem, tylko jest stalowy drut który sie obraca

> w plastiku podczas otwierania. z czasem ściera sie z niego ocynk i zaczyna w srodku delikatnie

> korodować, korozja zwieksza opory obracania sie druta w plastiku i stąd problem (nie wykluczam

> sprażynki bo nie widziałem Twego przypadku).

> najlepiej zdemontować klamkę po zdjeciu tapicerki (dwie śrubki na ampula) i rozruszać ją

> ewentualnie jakiegoś odrdzewiacza troche a potem nasmarować. można też na aucie ale trudniej

> znaczniei zaciapie sie lakier

dokładnie jest tak jak mówisz - to te metalowe preciki stanowią największy problem przy powrocie klamki..... Moim zdaniem jest duzo lepiej wyciagnąć klamke i przesmarowac niz psikać po wszystkim co się da na samochodzie......

Kolorem zielonym zaznaczylem te metalowe preciki o ktorych mowa.....

283821712-Zdj%EAcie295.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co widziałem na swojej klamce to tylko ten gdzie jest sprężynka była siedliskiem rdzy. Tylko tego wyczyściłem i klamka chodzi elegancko zeby.GIF Ten sam zabieg czeka jeszcze klamkę od strony kierowcy, bo w porównaniu do klamki pasażera po zabiegu to ta chodzi ciężko zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z tego co widziałem na swojej klamce to tylko ten gdzie jest sprężynka była siedliskiem rdzy. Tylko

> tego wyczyściłem i klamka chodzi elegancko Ten sam zabieg czeka jeszcze klamkę od strony

> kierowcy, bo w porównaniu do klamki pasażera po zabiegu to ta chodzi ciężko

cały ten trzpień metalowy wyciągnąłeś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, bo on jest zalany w tej klamce. Psiknąłem to specyfikiem na styl wd40 i rozruszałem. Następnie zwykłym smarem to przesmarowałem w celu konserwacji i ochrony przed wodą, wilgocią itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.