Morgan Napisano 14 Maja 2010 Udostępnij Napisano 14 Maja 2010 jak w temacie. Troszkę się naczytałem o tym ustrojstwie, ale nie znalazłem tego co bym chciał. Mianowicie chodzi mi o naprawę jej, ponieważ nie odbija po otwarciu drzwi. Podejrzewam, że ta sprężynka zastrajkowała. I teraz do Was pytanie. Ktoś wie jak do tego zabrać się najlepiej by sobie nie utrudniać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukas246 Napisano 14 Maja 2010 Udostępnij Napisano 14 Maja 2010 u mnie nie odbijały obie. Odgiąłem je jak do otwarcia i nad zamkiem psiknąłem smarem. Odbijają jak funkiel nówki nie śmigane. Zajęło mi to 5 minut Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 14 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 14 Maja 2010 mi chodzi o SC, a nie CC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukas246 Napisano 14 Maja 2010 Udostępnij Napisano 14 Maja 2010 > mi chodzi o SC, a nie CC nigdy nie mialem cc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
centoadam Napisano 14 Maja 2010 Udostępnij Napisano 14 Maja 2010 tam jest spreżynka ale przeważnie nie ona jest problemem, tylko jest stalowy drut który sie obraca w plastiku podczas otwierania. z czasem ściera sie z niego ocynk i zaczyna w srodku delikatnie korodować, korozja zwieksza opory obracania sie druta w plastiku i stąd problem (nie wykluczam sprażynki bo nie widziałem Twego przypadku). najlepiej zdemontować klamkę po zdjeciu tapicerki (dwie śrubki na ampula) i rozruszać ją ewentualnie jakiegoś odrdzewiacza troche a potem nasmarować. można też na aucie ale trudniej znaczniei zaciapie sie lakier Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 14 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 14 Maja 2010 z tego co ja wiem to zamek w sc jest pod klamką chyba, że czegoś nie zrozumiałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 14 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 14 Maja 2010 a te śrubki to torxy czy zwykłe 6-ciokąty, bo już nie pamiętam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 14 Maja 2010 Udostępnij Napisano 14 Maja 2010 > a te śrubki to torxy czy zwykłe 6-ciokąty, bo już nie pamiętam Zwykle. Ja moje jak mialem wyciagniete to zapsikalem jakims ustrojstwem, usiadlem przed telewizorem i kazda trzymalem w rekach i przez 15 minut ruszalem tam i z powrotem az wkoncu sie rozruszaly Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
centoadam Napisano 14 Maja 2010 Udostępnij Napisano 14 Maja 2010 > a te śrubki to torxy czy zwykłe 6-ciokąty, bo już nie pamiętam na 100% 6cio kąty - 3ka lub 4ka są dość głęboko patrząc od środka ale te dwie wykręcasz i klamka w całości wychodzi, aby śrubki nie spadły do drzwi bo potem to tylko magnes z racji głębokiej blachy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukas246 Napisano 14 Maja 2010 Udostępnij Napisano 14 Maja 2010 > z tego co ja wiem to zamek w sc jest pod klamką chyba, że czegoś nie zrozumiałem źle to troche napisałem. zaznaczyłem Ci na czerwono gdzie najlepiej prysnąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elvis_ Napisano 14 Maja 2010 Udostępnij Napisano 14 Maja 2010 > mi chodzi o SC, a nie CC zasada ta sama- odciągasz klamke i walisz do środka np. WD40 - w 99 % przypadków klameczka później działa jak należy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukas246 Napisano 14 Maja 2010 Udostępnij Napisano 14 Maja 2010 akurat w moim przypadku była to sprężyna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 14 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 14 Maja 2010 dzięki wszystkim za podpowiedzi, jutro się do tego zabiorę i napisze później jak poszło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psychik Napisano 14 Maja 2010 Udostępnij Napisano 14 Maja 2010 > walisz do środka np. WD40 - w 99 % przypadków klameczka później przez 3 dni... WD40 nie nadaje sie do smarowania. wyplukuje wode, brud i rdze razem ze smarami, a samo pozniej zasycha. jak juz to tawotem lub innym smarem, ale do tego cza sie wycilic i zdemontowac klamke. w seju jak sie zaciela, to kupilem nowa, a stara poleciala na gimele. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DZIDA Napisano 15 Maja 2010 Udostępnij Napisano 15 Maja 2010 > przez 3 dni... WD40 nie nadaje sie do smarowania. wyplukuje wode, brud i rdze razem ze smarami, a > samo pozniej zasycha. jak juz to tawotem lub innym smarem, ale do tego cza sie wycilic i > zdemontowac klamke. > w seju jak sie zaciela, to kupilem nowa, a stara poleciala na gimele. dlatego robisz to wd-kiem tzn psikasz i musisz rozruszać a gdy już się rusza to smarujesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 15 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 15 Maja 2010 tak też zrobiłem i się udało. Klameczka śmiga jak należy. Dzięki wszystkim za porady PS. okazało się, że ten bolec był zardzewiały Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elvis_ Napisano 16 Maja 2010 Udostępnij Napisano 16 Maja 2010 > przez 3 dni... WD40 nie nadaje sie do smarowania. wyplukuje wode, brud i rdze razem ze smarami, a > samo pozniej zasycha. jak juz to tawotem lub innym smarem, ale do tego cza sie wycilic i > zdemontowac klamke. > w seju jak sie zaciela, to kupilem nowa, a stara poleciala na gimele. u mnie spokój był 3 czy 4 lata po tym zabiegu - później od razu jak objawy zauważyłem to kontrolnie zapodałem CX-80 ( podruba wd...) i hula bezproblemowo do dziś.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 16 Maja 2010 Udostępnij Napisano 16 Maja 2010 > przez 3 dni... WD40 nie nadaje sie do smarowania. wyplukuje wode, brud i rdze razem ze smarami, a > samo pozniej zasycha. jak juz to tawotem lub innym smarem, ale do tego cza sie wycilic i > zdemontowac klamke. > w seju jak sie zaciela, to kupilem nowa, a stara poleciala na gimele. w punto 2 taki sam problem, klamka zastrajkowała. sikniete WD 40 i smigała 2 lata i smiga dalej czysci, smaruje, konserwuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 29 Maja 2010 Udostępnij Napisano 29 Maja 2010 > tam jest spreżynka ale przeważnie nie ona jest problemem, tylko jest stalowy drut który sie obraca > w plastiku podczas otwierania. z czasem ściera sie z niego ocynk i zaczyna w srodku delikatnie > korodować, korozja zwieksza opory obracania sie druta w plastiku i stąd problem (nie wykluczam > sprażynki bo nie widziałem Twego przypadku). > najlepiej zdemontować klamkę po zdjeciu tapicerki (dwie śrubki na ampula) i rozruszać ją > ewentualnie jakiegoś odrdzewiacza troche a potem nasmarować. można też na aucie ale trudniej > znaczniei zaciapie sie lakier dokładnie jest tak jak mówisz - to te metalowe preciki stanowią największy problem przy powrocie klamki..... Moim zdaniem jest duzo lepiej wyciagnąć klamke i przesmarowac niz psikać po wszystkim co się da na samochodzie...... Kolorem zielonym zaznaczylem te metalowe preciki o ktorych mowa..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 29 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2010 z tego co widziałem na swojej klamce to tylko ten gdzie jest sprężynka była siedliskiem rdzy. Tylko tego wyczyściłem i klamka chodzi elegancko Ten sam zabieg czeka jeszcze klamkę od strony kierowcy, bo w porównaniu do klamki pasażera po zabiegu to ta chodzi ciężko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 29 Maja 2010 Udostępnij Napisano 29 Maja 2010 > z tego co widziałem na swojej klamce to tylko ten gdzie jest sprężynka była siedliskiem rdzy. Tylko > tego wyczyściłem i klamka chodzi elegancko Ten sam zabieg czeka jeszcze klamkę od strony > kierowcy, bo w porównaniu do klamki pasażera po zabiegu to ta chodzi ciężko cały ten trzpień metalowy wyciągnąłeś ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 29 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2010 nie, bo on jest zalany w tej klamce. Psiknąłem to specyfikiem na styl wd40 i rozruszałem. Następnie zwykłym smarem to przesmarowałem w celu konserwacji i ochrony przed wodą, wilgocią itp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.