Skocz do zawartości

Kabel diagnostyczny ELM327 OBD2


darski2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Chciałbym kupić INTERFEJS DIAGNOSTYCZNY ELM 327 ELM327 OBD2 i nie wiem czy to zadziała w Lacetti 1.8 .Może ktoś używał ten interfejs do podłączenia się z Lacettim a może są inne kable do podłczenia się? Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam! Chciałbym kupić INTERFEJS DIAGNOSTYCZNY ELM 327 ELM327 OBD2 i nie wiem czy to zadziała w

> Lacetti 1.8 .Może ktoś używał ten interfejs do podłączenia się z Lacettim a może są inne kable

> do podłczenia się? Pozdrawiam.

Mam taki wink.gif dziala jak nalezy waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam! Chciałbym kupić INTERFEJS DIAGNOSTYCZNY ELM 327 ELM327 OBD2 i nie wiem czy to zadziała w

> Lacetti 1.8 .Może ktoś używał ten interfejs do podłączenia się z Lacettim a może są inne kable

> do podłczenia się? Pozdrawiam.

ten jest najtanszy i dziala smile.gif oczywiscie niczego nie przestawisz w kompie a jedynie zczytasz bledy , parametry itp

Sa takze inne - ktore robia wszystko ale kosztuja kilkanascie tysiecy smile.gif (ASO ma takie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ten jest najtanszy i dziala

Masz to cudo?

Kupilbym se cos co by pociagnelo Lacka i Fabie, ale w ciemno nie moge sie zdecydowac.

Na razie nabylem interfejs do LPG, ale Skode ze stagiem podlacze, kolteca juz nie angryfire.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kolteca juz nie

> masz GSI?

> Nie zam nikogo, kto połączyłby się z tym czymś innym niż interfejsem dedykowanym.

> Podobno Monio (program diagnostyczny) wymaga klucza sprzętowego, ale tego już zweryfikować nie mam

> jak.

panowie ale wy uzywacie tej zabawki zeby prewencyjnie ogarniac auto, czy tylko dlatego ze cos wam wyskoczylo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masz to cudo?

> Kupilbym se cos co by pociagnelo Lacka i Fabie, ale w ciemno nie moge sie zdecydowac.

> Na razie nabylem interfejs do LPG, ale Skode ze stagiem podlacze, kolteca juz nie

Nie mam ale kiedys szwgier skas zalatwil to podlaczalem i sprawdzalem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zależy, co masz teraz na myśli?

> Takim ELM nie zrobisz niestety nic więcej niż diagnostykę silnika.

W sumie chodzi mi tylko odczyt błędu i skasowanie.Nie wiem jak to się ma do tego kabla a opisując ten kabel można napisać co idzie tym zrobić odczytać a po kupnie wyjdzie na to że nawet się nie idzie połączyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W sumie chodzi mi tylko odczyt błędu i skasowanie.Nie wiem jak to się ma do tego kabla a opisując

> ten kabel można napisać co idzie tym zrobić odczytać a po kupnie wyjdzie na to że nawet się

> nie idzie połączyć.

Nie umiesz ,moze czytac ?

Przeca napisałem ,że mam ELMA i działa jak należy waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakiego programu używasz. Ja próbowałem posiadanym VAGiem z AutoEnginuity's ScanTool i nie chciało

> się skomunikować. Wiem, że VAG to nie to samo, co OBD, ale może z innym programem by zagadał?

> (linia K też jest na 7 pinie).

Scanpro bodajze czy PcScan smile.gif Zostawiłem EeePc u rodzicow ,wieczorem do nich podjade to Ci dokladnie odpisze waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Witam ! Chciałem tylko powiedzieć że kabel który kupiłem działa idealnie na Lacettim 1.8 i nie ma z

> nim problemu nawet przy mierzeniu parametrów w czasie jazdy.

Mozesz napisac jaki/gdzie kupiles?

Namierzam sie na tego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam ! Chciałem tylko powiedzieć że kabel który kupiłem działa idealnie na Lacettim 1.8 i nie ma z

> nim problemu nawet przy mierzeniu parametrów w czasie jazdy.

A ja dorzucę się jeszcze z pytaniem czy da się tym wykasować błąd poduszek powietrznych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a czym sie rozni wersja 1.3 od wersji 1.3a - jakies znaczace zmiany itp ?

Nie wiem, ale powiem szczerze, ze nie szukalem.

Znalazlem gdzies nawet wersje 1.5 albo 1.5a, to jak w wiekszosci przypadkow napisali, ze poprawiona stabilnosc polaczenia przy wspolpracy z vista i takie tam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy później...

> Scanpro bodajze czy PcScan Zostawiłem EeePc u rodzicow ,wieczorem do nich podjade to Ci dokladnie

> odpisze

wznowię temat -

1. czy za pomocą takiego kabelka można tylko zobaczyć błędy, czy da się równiez je skasować?

2. proszę ewentulanie link do allegro lub e-sklepu, gdzie można kupić sprawdzony kabelek

co powiecie np. o tym jakiś tekst

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wznowię temat -

> 1. czy za pomocą takiego kabelka można tylko zobaczyć błędy, czy da się równiez je skasować?

> 2. proszę ewentulanie link do allegro lub e-sklepu, gdzie można kupić sprawdzony kabelek

> co powiecie np. o tym jakiś tekst

Da sie kasowac.

Ja kupilem u typa z Bialegostoku i dziala (z Fabia i Lacetti), wtedy byl chyba jednym z najtanszych. Z dolaczonej plytki niestety zaden testowy programik nie poszedl.

Link byl wczesniej w tym watku ale juz aukcja wygasla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wznowię temat -

> 1. czy za pomocą takiego kabelka można tylko zobaczyć błędy, czy da się równiez je skasować?

Żebyśmy mieli jasność, zobaczysz i skasujesz jedynie błędy w sterowniku silnika. Niekiedy na aukcjach piszą o jakichś poduszkach, ABSach - bzdura.

Przez EOBD podglądniesz też wybrane parametry rzeczywiste pracy silnika np. korekcje krótko- i długoterminową czasu wtrysku, ciśnienie bezwzględne w kolektorze dolotowym, czy też kąt wyprzedzenia zapłonu. Jednak w porównaniu ze skanerami z prawdziwego zdarzenia komunikującymi się ze sterownikiem silnika przy pomocy protokołu producenta (nie EOBD), to jest to raczej skromna namiastka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Żebyśmy mieli jasność, zobaczysz i skasujesz jedynie błędy w sterowniku silnika. Niekiedy na

> aukcjach piszą o jakichś poduszkach, ABSach - bzdura.

> Przez EOBD podglądniesz też wybrane parametry rzeczywiste pracy silnika np. korekcje krótko- i

> długoterminową czasu wtrysku, ciśnienie bezwzględne w kolektorze dolotowym, czy też kąt

> wyprzedzenia zapłonu. Jednak w porównaniu ze skanerami z prawdziwego zdarzenia komunikującymi

> się ze sterownikiem silnika przy pomocy protokołu producenta (nie EOBD), to jest to raczej

> skromna namiastka.

A gdzie taki nabyc? Sa universalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A na kaciku stilo maja taki robiony Zlacze takie same pewnie tylko jezyk programowania trzeba znac

> i sredni ogarniety elektronik da rade. Ale to tylko moja hipoteza.

Ruscy mają rozpracowany protokół Daewoo/Chevroleta.

Koszt programu (tylko "pa ruski") i interfejsu, to około 1000 zł, więc nie jest to znowu jakiś dramat. Sam o tym myślałem, ale ostatnio nie śmierdzę groszem. smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ruscy mają rozpracowany protokół Daewoo/Chevroleta.

> Koszt programu (tylko "pa ruski") i interfejsu, to około 1000 zł, więc nie jest to znowu jakiś

> dramat. Sam o tym myślałem, ale ostatnio nie śmierdzę groszem.

Jak ktos zrobi instrukcje po polsku moze byc w pdf. To mozna sie zlozyc w kilka osob. Pewnie chodzi o program bo kabel kazdy bedzie mial swoj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak ktos zrobi instrukcje po polsku moze byc w pdf. To mozna sie zlozyc w kilka osob. Pewnie chodzi

> o program bo kabel kazdy bedzie mial swoj.

Sprzedają chyba tylko komplet: program i fejs

Ja o tyle nie mam pełnej motywacji do zakupu, że w pracy mam Boscha KTS650, który Laczka "robi" bez zająknięcia. I wszystko jest po polsku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprzedają chyba tylko komplet: program i fejs

> Ja o tyle nie mam pełnej motywacji do zakupu, że w pracy mam Boscha KTS650, który Laczka "robi" bez

> zająknięcia. I wszystko jest po polsku.

Chyba kupię sobie ten kabelek jakiś tekst Z opisu wynika, że będzie ok, zgadzacie się ze mną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tego typu kable działają (mam wyglądający tak samo), ale poza odczytem/kasowaniem błędów cudów

> niestety nimi nie zrobisz.

o to mi chodzi - kupując kabelek nie bedę płacił 50-100 zł za diagnozę i będę mógł sam skasować ewentualne błędy, śzkoda że tylko błędy "check engine"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ruscy mają rozpracowany protokół Daewoo/Chevroleta.

> Koszt programu (tylko "pa ruski") i interfejsu, to około 1000 zł, więc nie jest to znowu jakiś

> dramat. Sam o tym myślałem, ale ostatnio nie śmierdzę groszem.

Na rosyjskich stronach można ściągnąć program Chevrolet Explorer . Niestety menu napisane po rosyjsku i do tego ruska strona kodowa (pojawiają się napisy ???????) ale to można łatwo przejść i spolszczyć program. Współpracuje z interfejsem typu VAG-COM 409 patrz tutaj dostępnym na alegro za ok. 35zł. patrz tutaj.

Program+interfejs umożliwiają dodatkowo odczyt błędów układu ABS i poduszek powietrznych. Należy wykonać modyfikację interfejsu polegającą na zmianie pinów w złączu ODBII.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ooo cenna uwaga.

W wolnej chwili podrząże temat.

EDIT:

No i trochę popróbowałem. Udało mi się nawet skomunikować poprzez fejs VAG ze sterownikiem silnika w moim aucie. smile.gif Doszedłem też do tego, że instalator wyświetla mi się po rosyjsku, zamiast wcześniej wyświetlanych śmieci. Sęk w tym, że w programie dalej są same pytajniki, zamiast tekstu pisanego cyrylicą. Nie da się niestety w takim układzie za bardzo pracować. Jak to ugryzę, to dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i zakupiłem elma

po zainstalowaniu scan tool net - nie chciał się połączyć

darmowa wersja PCMSCAN - można się połączyć ale nic nie dało się zrobić

udało się dopiero za 3 razem easyOBDII, błąd zdiagnozowany, skasowany, zobaczymy czy pojawi się podobnie 284646494-P0135.jpg

post-21962-14352511364326_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.