Skocz do zawartości

Zawór EGR


Rekomendowane odpowiedzi

> Czy to cholerstwo może być powodem podwyższonego spalania

> Jeżdżę jak zawsze, podobne "trasy" i komp pokazuje wieksze zużycie ok 1-1,5 litra

> (nie mogę znaleźć poprzednich postów o tym EGR)

Tak, może jeśli nie działa poprawnie. Sposób na to jest jeden wink.gif

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, może jeśli nie działa poprawnie. Sposób na to jest jeden

> Pozdro

Tak.... naprawić hehe.gif

Zaślepiony EGR lub zablokowany w pozycji zamknięty - powoduje wzrost spalania.

Otwart EGR - zablokowany... powoduje brak przyspieszenia, brak mocy..... ale na dystansie spalanie spada do symbolicznych 3,6 litra zlosnik.gif.... oczywiście nie da sie tak jechać.

Są to moje opinie jakie nabyłem na podstawie wieli km i kilku eksperymentów z EGR w Stilo JTD ..... i wiem, że nikt nie zgadza sie z nimi niewiem.gifswiety.gif W MJTD sprawa wygląda podobnie ale tu już tak nie można zatkać Egr-a bez wycięcia z programu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak.... naprawić

> Zaślepiony EGR lub zablokowany w pozycji zamknięty - powoduje wzrost spalania.

Jesteś chyba jedyną znaną mi osobą, której pali więcej. W masie aut ktorymi się bawiłem jest odwrotnie po modzie.

Wzrost może miec miejsce tylko wtedy jesli zawór jest zaślepiony i nie zmieniono map ecu

> Otwart EGR - zablokowany... powoduje brak przyspieszenia, brak mocy..... ale na dystansie spalanie

> spada do symbolicznych 3,6 litra .... oczywiście nie da sie tak jechać.

I tu się mylisz:

- zadane cisnienie wzgl uzyskanego sie nie zgadza (map widzi za niskie) to paliwo jest dolewane aby rozkrecic sprezarke; jeśli na siłe probuje się dusic auto w ktorym egr padl palic moze wiecej, egt tez leci sporo do gory. Pytanie padło czy może, odpowiedź brzmi - w danych warunkach tak. Niemniej kursu wrózki nikt z nas nie ma i bez diagnostyki trudno powiedziec czy aby na pewno tak jest. Zwiększone spalanie moze byc spowodowane równiez innymi czynnikami.

> Są to moje opinie jakie nabyłem na podstawie wieli km i kilku eksperymentów z EGR w Stilo JTD .....

> i wiem, że nikt nie zgadza sie z nimi W MJTD sprawa wygląda podobnie ale tu już tak nie

> można zatkać Egr-a bez wycięcia z programu.

Moje też na podstawie wielu km w moim kurduplu i setka km w dziesiatka innych wozow zlosnik.gifwink.gif

W poniedzialek pozbylismy sie owego ustrojstwa w cdti150 kumpla, soft poki co seria z jedynie modyfikacja egra. Wg zeznan spalanie w zaden sposob nie wzroslo, wrecz przeciwnie spadlo minimalnie.

Nie znam cyferek itd, sam w zyciu na kropelce nie jezdzilem smile.gif

Pozdro

P.S Ostatnio zawór zdechł w TDCI brata, flansza z kwasówki załatwiła problem. TDCI nie kopci zupelnie a co lepsze wyraźnie mniej spala (cięzka krowa na 18tkach pali obecnie 7l - wczesniej pod 8 bylo normą). Za miesiąc będę eksperymentował co da się z tego wycisnąc tak aby się nie rozleciało zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

> Czy to cholerstwo może być powodem podwyższonego spalania

> Jeżdżę jak zawsze, podobne "trasy" i komp pokazuje wieksze zużycie ok 1-1,5 litra

> (nie mogę znaleźć poprzednich postów o tym EGR)

W T-jecie też jest to cholerstwo? W pewnym momencie samochód zaczął palić 1 litr więcej i nie chce spaść. Ostatnio był przegląd ale w kompie błędów brak. Styl jazdy się nie zmienił smile.gif Można to siakoś samemu sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W T-jecie też jest to cholerstwo? W pewnym momencie samochód zaczął palić 1 litr więcej i nie chce

> spaść. Ostatnio był przegląd ale w kompie błędów brak. Styl jazdy się nie zmienił Można to

> siakoś samemu sprawdzić?

wylacz klime zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W T-jecie też jest to cholerstwo? W pewnym momencie samochód zaczął palić 1 litr więcej i nie chce

> spaść. Ostatnio był przegląd ale w kompie błędów brak. Styl jazdy się nie zmienił Można to

> siakoś samemu sprawdzić?

Podobno problemów z turbiną ( PSJ ) komp nie pokazuje panic.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.