mbob12 Napisano 18 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2005 jak w temacie- chodzi mi o wpływ temperatury silnika na spuszczenie całości starego płynu- dotarły do mnie informacje, że jeżeli silnik będżie zimny to termostat "nie puści" i caly płyn nie zejdzie... co o tym myślicie? który przewód najlepiej rozpiąć? bo z tego co wiem to żadnego kurka spustowego z komory silnika nie ma (899cm3) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gpondo Napisano 18 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2005 > który przewód najlepiej rozpiąć? na dole przy chlodnicy albo przy pompie GP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pit0872 Napisano 18 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2005 > jak w temacie- chodzi mi o wpływ temperatury silnika na spuszczenie > całości starego płynu- dotarły do mnie informacje, że jeżeli > silnik będżie zimny to termostat "nie puści" i caly płyn nie > zejdzie... co o tym myślicie? spuszczać na goracym tylko uważaj z korkiem chłodnicy. I z otwartym ogrzewaniem.... > który przewód najlepiej rozpiąć? > bo z tego co wiem to żadnego kurka spustowego z komory silnika > nie ma (899cm3) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wally Napisano 18 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2005 u mnie w fajerce plyn spuszcza sie odkrecajac rure przy chlodnicy, ta najnizej umieszczona. pamietajac zeby odkrecic ogrzewanie na max, zaleca sie spuszczac plyn z cieplego silnika. nie znowu goracego, ale cieplego. zaloz jakies rekawice zeby sie nie popazyc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
XerxesC Napisano 18 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2005 Ale - nie schodzi caly... przynajmniej kierujac sie ksiazka, tak jakby cyba z bloku nie zszedl... bo wylalo sie tylko 4-5 litrow...( UNO 1.4 i.e.S 1995) wiec - w zasadzie chyba zrobilem mieszanke... Jest na to jakis patent? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wally Napisano 18 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2005 > Ale - nie schodzi caly... przynajmniej kierujac sie ksiazka, tak > jakby cyba z bloku nie zszedl... bo wylalo sie tylko 4-5 > litrow...( UNO 1.4 i.e.S 1995) wiec - w zasadzie chyba zrobilem > mieszanke... > Jest na to jakis patent? wedlug xiazki silniki 903-1000-1108 maja 4.6l, 1116-1372 maja 6.2l wiec jesli uwazasz ze zeszlo Ci mniej a jestes pewien ze miales do pelna zalazny uklad to pewnie miales albo przymkniety termostat, albo np zakrecone ogrzewanie. trzeba bylo rozgrzac auto. a jesli bylo cieple to moze termostat ci sie caly nie otworzyl ja u siebie jak spuszczalem plyn to po jezdzie poczekalem z 15-20min zeby troche ostygl, zebym sie nie popazyl. w moim przypadku zeszlo wszystko mimo ze silnik nie byl juz goracy. mial moze ok 60-70zt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 18 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2005 > Ale - nie schodzi caly... przynajmniej kierujac sie ksiazka, tak > jakby cyba z bloku nie zszedl... bo wylalo sie tylko 4-5 > litrow...( UNO 1.4 i.e.S 1995) wiec - w zasadzie chyba zrobilem > mieszanke... > Jest na to jakis patent? w bloku silnika od strony kolektora wydechowego ( w 1,4 ) jest korek spustowy, ale jak nie był długo ruszany to radze go nawet nie dotykac - Pół biedy jak się ukręci przed pouszczeniem , gorzej , jak po popuszczeniu a najgorzej , jak go się potem nie będzie dało wkręcić... Prawidłowe spuszczenie płynu chłodzącego powinno polegać na zdjęciu dolnego weża z chłodnicy i odkręceniu wspomnianego korka w bloku , oczywiście przy otwartym zaworze nagrzewnicy. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robik Napisano 18 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2005 > w bloku silnika od strony kolektora wydechowego ( w 1,4 ) jest korek > spustowy, ale jak nie był długo ruszany to radze go nawet nie > dotykac - Pół biedy jak się ukręci przed pouszczeniem , gorzej , > jak po popuszczeniu a najgorzej , jak go się potem nie będzie > dało wkręcić... > Prawidłowe spuszczenie płynu chłodzącego powinno polegać na zdjęciu > dolnego weża z chłodnicy i odkręceniu wspomnianego korka w bloku > , oczywiście przy otwartym zaworze nagrzewnicy. > pozdr U mnie jest w 1,4 śruba w bloku poniżej linii świec zapłonowych. Tak gdzies poniżej 2,3 świecy. Ja jak wymieniałem płyn, to właśnie tą śrubę odkręcałem + oczywiście wąż na dole chłodnicy. Ale tak, czy inaczej to chyba nigdy cały nie zejdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ania_Gd Napisano 19 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2005 > wedlug xiazki silniki 903-1000-1108 maja 4.6l, 1116-1372 maja 6.2l u mnie w 1108 weszlo jakies 4L bo z 5-cio litrowej banki zostal jakis litr, robili mi to na warsztacie wiec chyba zrobili to porzadnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mbob12 Napisano 21 Listopada 2005 Autor Udostępnij Napisano 21 Listopada 2005 jestem po wymianie płynu- wszystko zrobione jak radziliście- rozpięcie węża od pompy na samym dole przy otwartym zaworze nagrzewnicy i cieplym silniku - z tym tylko, że nie przewidzialem ze opaski na przewodach są jednokrotnego uzytku i nie zakupilem sobie nowej-a z racji ze to byla sobota po poludniu musialem kombiowac z opaską. Acha, zalewanie silnika po jego wystudzeniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opaczek Napisano 21 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2005 zejście zejściem ale co ile wymieniać ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mbob12 Napisano 21 Listopada 2005 Autor Udostępnij Napisano 21 Listopada 2005 ale co ile wymieniać ?? na każdym płynie jest podana ilosć km podczas których producent gwarantuje zachownie przez płyn odpowiednich parametrów- ponadto w intrukcji samochodu chyba tez pisze Ja wymienilem po 100kkm, poniewaz ubytki juz mialem uzupelniane wodą a autko parkuje na zewnątrz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kepuc Napisano 21 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2005 > zejście zejściem ale co ile wymieniać ?? 120 kkm lub co 3 lata. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.