oki Napisano 21 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2010 Pytanie czy można wywalić zasilanie CNG i zamontować do takiego silnika LPG. Czy silnik będzie prawidłowo działać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
norbert123 Napisano 21 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2010 > Pytanie czy można wywalić zasilanie CNG i zamontować do takiego silnika LPG. > Czy silnik będzie prawidłowo działać? No jasne ze bedzie. Tylko instalacje trzeba bedzie zmodyfikowac. Jesli chodzi o sterowniki gazu np STAG to w wiekszosci są przystosowane i do CNG i LPG - wystarczy zmienic opcje i wyregulowac na nowo. Ale zbiornik trzeba bedzie chyba wymienic. No i pewnie rurki, reduktor.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 26 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2010 > Ale zbiornik trzeba bedzie chyba wymienic. No i pewnie rurki, reduktor.... W tą stronę raczej nie, tyle że zbiornik CNG jest duży(grubościenny), ciężki i mało pojemny objętościowo. LPG= 8bar, CNG=200bar, stąd różnice. Jeśli kolega ma taką instalację w samochodzie i mieszka w domku, który ogrzewa gazem to jak wykombinuje sobie sprężarkę za rozsądne pieniądze(co może nie być łatwe) to będzie jeździł dużo taniej niż na LPG. Pozdrawiam BAS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 26 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2010 > Jeśli kolega ma taką instalację w samochodzie i mieszka w domku, który ogrzewa gazem to jak > wykombinuje sobie sprężarkę za rozsądne pieniądze(co może nie być łatwe) to będzie jeździł > dużo taniej niż na LPG. Jeśli uwzględnisz, że sprężarka potrzebuje energii elektrycznej do napędu, do tego sama jest droga, bo specjalna (gaz+200 bar) i co jakiś czas trzeba ją regenerować, to dojdziesz do wniosku, że ta zabawa taka opłacalna już nie jest. Pomijam już kwestię legalnego podpięcia takiej sprężarki do sieci. Tak na prawdę, żeby to miało sens to wypadałoby się podpiąć do średniego ciśnienia - przed reduktorem, a to chyba nie jest za bardzo możliwe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oki Napisano 27 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2010 Dziękuję za odzew. Mnie interesuje inna kwestia, wywalam butle i całą instalację CNG i zakładam normalną instalację LPG. Silnik CNG jest trochę inny w budowie jak zwykły PB dla tego zapytałem się czy można go zrobić na LPG i nic mu się nie stanie lub będzie źle pracował bo np ma inną kompresję lub coś tam innego. Chodzi o to ze samochody z instalacjami CNG są rocznkowo o wiele tańsze jak odpowiednio np na PB czy ON a i tak chciałem kupić PB i wkładać LPG. Fabrycznie takie auto ma zbiornik PB ale tylko 14l na dojazd jako rezerwę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Owcen Napisano 6 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2010 Witam. Osobiście znam przypadek Astry 1.4 która posłużyła jako plac doświadczalny na potrzeby pracy magisterskiej. Ma zamontowaną jednocześnie instalacje LPG i CNG. W silniku podobno, nic nie było grzebane jeżeli chodzi o kompresje, jakieś specjalistyczne przygotowanie pod CNG. Astra może jeździć na benzynie/LPG/CNG. Do wyboru A więc powinno się dać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 6 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2010 > Silnik CNG jest trochę inny w budowie jak zwykły PB dla tego zapytałem się czy można go zrobić na > LPG i nic mu się nie stanie lub będzie źle pracował bo np ma inną kompresję lub coś tam > innego. w jakim sensie inny ? były auta zasilane CNG/LPG ale one normalnie jeżdżą na noPB teraz dochodzi jeszcze bio podobno te do gazu miały mocniejsze głowice Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.