woj76 Napisano 2 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2010 Pytanie może głupie i trywialne, ale... Silnik mam 1.2 MPI z Palio, no i razem z silnikiem założyłem i miskę i bagnet (taki długi giętki z dodatkowym kołnierzem/przedłużką dziury) od tegoż Palio. Nie wiem czy miska od startego silnika 1.1 SPI się różni od tej nowej, ale bagnet od 1.1 SPI (sztywny i krótszy) jest innej długości, tak, że miarka prawidłowego poziomu oleju jest / byłaby wyżej przy bagnecie z SPI. Taraz, którego bagnetu powinienem używać? Pytanie może głupie, bo na chłopski rozum tego od Palio, ale jak zmieniałem olej przedwczoraj, to nowego weszło mi podejrzanie mało, tak ze 3 litry z małym hakiem. I do tego nagrzewa mi się dość szybko, aczkolwiek upały są u mnie solidne... Ale coś mi się widzi, że powinno być oleju więcej, tylko czy jak będę mierzył bagnetem z CCSa to czy nie będę miał za dużo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
melon373 Napisano 2 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2010 Logicznie rzecz biorac skoro 1,2 ma wyższy blok od 1,1 to i miarka będzie dłuzsza I rzeczywiscie róznia się. Jedna z rzeczy różniacych jest wytłoczony symbol silnika na odwrocie pola min - max Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 2 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 2 Lipca 2010 > Logicznie rzecz biorac skoro 1,2 ma wyższy blok od 1,1 to i miarka będzie dłuzsza I rzeczywiscie > róznia się. > Jedna z rzeczy różniacych jest wytłoczony symbol silnika na odwrocie pola min - max Pytanie czy kołnierz do bagnetu jest też dłuższy, tego nie sprawdziłem, a teraz jak mam zamontowany silnik będzie mały kłopot. Dzięki za hint z symbolem, nie zwróciłem na to uwagi. Rzecz zasadnicza jest w tym, że na 3 pełne wlania/zmiany oleju poszło mi tylko lekko ponad 10 litrów oleju, może 11, miarka za każdym razem jest na maks, dwa razy sprawdzane, a do tego mam jeszcze turbinę i chłodnicę oleju. Trochę mało mi się wydaje. Za pierwszym razem się tym nie przejąłem, bo wlałem w silnik sporo oleju przy montażu, no ale potem....? Z drugiej strony bagnet mam ori od silnika, miski nie zmieniałem, poziom montowania silnika jest taki sam, nie powinienem się tym przejmować. Chyba... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pinin Napisano 6 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2010 > Logicznie rzecz biorac skoro 1,2 ma wyższy blok od 1,1 to i miarka będzie dłuzsza I rzeczywiscie > róznia się. > Jedna z rzeczy różniacych jest wytłoczony symbol silnika na odwrocie pola min - max Logicznie rzecz biorąc, to się mylisz - spójrz w którym miejscu bloki się różnią. Podpowiem: Różnica jest na górze, rurki do bagnetów są takie same, odległości od miski również. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 6 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 6 Lipca 2010 > Logicznie rzecz biorąc, to się mylisz - spójrz w którym miejscu bloki się różnią. Podpowiem: > Różnica jest na górze, rurki do bagnetów są takie same, odległości od miski również. No OK, ale czy miski są też takie same wtedy? Bo już głupi jestem, cały czas mi się wydaje, że za mało oleju mi wchodzi, jak używam bagnetu "firmowego" od 1.2. Co będzie jak wleję za dużo oleju próbując używać bagnet od 1.1? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pinin Napisano 6 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2010 > No OK, ale czy miski są też takie same wtedy? > Bo już głupi jestem, cały czas mi się wydaje, że za mało oleju mi wchodzi, jak używam bagnetu > "firmowego" od 1.2. Co będzie jak wleję za dużo oleju próbując używać bagnet od 1.1? Miski od MPI są niemal takie same, różnią się jedynie delikatnymi przetłoczeniami w miejscu, gdzie są wyższe pod wydech ( 1.1 blokuje korby, nie obracają się. Brakuje 3 mm do luzu - tym się one różnią ). Oleju mieszczą tyle samo, nie wlejesz za dużo oleju przy bagnecie od 1.1, bo w misce mają one taką samą głębokość. A nawet jeśli, to nic złego stać się nie powinno, gdy wlejesz 100ml oleju za dużo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 7 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 7 Lipca 2010 > Miski od MPI są niemal takie same, różnią się jedynie delikatnymi przetłoczeniami w miejscu, gdzie > są wyższe pod wydech ( 1.1 blokuje korby, nie obracają się. Brakuje 3 mm do luzu - tym się one > różnią ). Oleju mieszczą tyle samo, nie wlejesz za dużo oleju przy bagnecie od 1.1, bo w misce > mają one taką samą głębokość. A nawet jeśli, to nic złego stać się nie powinno, gdy wlejesz > 100ml oleju za dużo. Oj, będę musiał zrobić zdjęcie poglądowe, bo to nie o 100ml chodzi, tylko o całą długość miarki min-max, a to jest jakiś 1l. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karan Napisano 7 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2010 nie pamiętam dokładnie jak to było, ale jak Huba stroił mnie i TVCa w Gdyni to była zagwłostka z bagnetami TVCa i moim: Oba auta 1.2 8V a bagnety były różne długością o całą miarkę! Dla porównania bagnet z 1.1 był jeszcze innej długości... Dodam, że oba auta jeszcze jeżdzą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 7 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 7 Lipca 2010 > nie pamiętam dokładnie jak to było, ale jak Huba stroił mnie i TVCa w Gdyni to była zagwłostka z > bagnetami TVCa i moim: > Oba auta 1.2 8V a bagnety były różne długością o całą miarkę! > Dla porównania bagnet z 1.1 był jeszcze innej długości... > Dodam, że oba auta jeszcze jeżdzą No właśnie, a mi do tego podejrzanie mało oleju wchodzi na tej miarce 1.2. Widzę, że kolega z rodzinnej miejscowości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
huba301 Napisano 7 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2010 > No właśnie, a mi do tego podejrzanie mało oleju wchodzi na tej miarce 1.2. > Widzę, że kolega z rodzinnej miejscowości a ja czasem nie wiem czy ociecu nie jeździł z bagnetem od 1.1 w silniku od 1.2 i czy nie było tak że u niego był min a jak ja włożyłem bagnet od 1.2 to było max jak sobie zalewał na max to mu wywalało niemiłosiernie olej każdym miejscem z którego mogło bo ewidentnie było go za dużo taka norma to 3.3 - 3.5 litra przy zmianie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karan Napisano 7 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2010 > taka norma to 3.3 - 3.5 litra przy zmianie dokładnie...mi wchodzi 3.5-3.7 litra Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psychik Napisano 7 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2010 > Oba auta 1.2 8V a bagnety były różne długością o całą miarkę! moze ta rurka w ktora wkladacie bagnet w jednym byla krotsza, a w drugim dluzsza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karan Napisano 7 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2010 > moze ten rurka w ktora wkladacie bagnet w jednym byla krotsza, a w drugim dluzsza. nie porównywaliśmy długości bagnetów między sobą 2x 1.2 i 1.1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psychik Napisano 7 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2010 mowie o rurce W ktora wkladasz bagnet. moze tez sie roznila dlugoscia i ostatecznie moglbys miec wlasciwy poziom na bagnecie krotszym w krotszej rurce, jak i na dluzszym bagnecie w dluzszej rurce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karan Napisano 7 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2010 > mowie o rurce W ktora wkladasz bagnet. moze tez sie roznila dlugoscia i ostatecznie moglbys miec > wlasciwy poziom na bagnecie krotszym w krotszej rurce, jak i na dluzszym bagnecie w dluzszej > rurce. racja...tak też może być Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pinin Napisano 7 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2010 > mowie o rurce W ktora wkladasz bagnet. moze tez sie roznila dlugoscia i ostatecznie moglbys miec > wlasciwy poziom na bagnecie krotszym w krotszej rurce, jak i na dluzszym bagnecie w dluzszej > rurce. U mnie w obu blokach ( a w zasadzie 2x1.2 i 3x1.1 ) rzeczone rurki były takiej samej długości. Bagnety takoż samoż Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.