Skocz do zawartości

Kompensacja ciśnienia w reduktorze


Citric

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem z Lanosem polegający na gaśnięciu przy hamowaniu ze sprzęgłem lub jeździe na luzie przy wyższych prędkościach na gazie. Zastanawiam się nad założeniem kompensacji, aby problem wyeliminować. W poprzednim Lanosie ten problem nie istniał bo miałem przytkany dolot powietrza przy filtrze. Jednak w obecnym aucie nie chcę tego robić. Jestem ciekawy jak inni właściciele Lanosów sobie poradzili z tym problemem. Może istnieje jeszcze inny lepszy sposób na naprawę? Mile widziane są wypowiedzi osób, które założyły kompensację (jak się sprawuje, w którym miejscu dolotu została podpięta).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A masz coś pokombinowane z dolotem do puszki filtra powietrza? Mam na myśli tą puszkę (zbiornik rezonansowy czy jakoś tak) przed prawym nadkolem. Lanos ciągnie powietrze z górnej części nadkola, a tam raczej nie ma jakich większych zawirowań powietrza hmm.gif Ja nigdy kompensacji nie musiałem robic, zarówno na zwykłym filtrze jak i stożku chodził bez problemów (i nie tylko mój) alien.gif Nigdy nic nie było przytykane. Ja bym sprawdził poprawność regulacji i ewentualne nieszczelności dolotu (włacznie z tymi elementami w nadkolu).

pozdrawiam 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dorabianą kompensacje w astrze (silnik 1.6 8v ). Gazownia gen II na bingo-s z reduktorem tomasetto. Bez kompensacji powyżej 70km/h wciśnięcie sprzęgła powodowało zgaśnięcie silnika (pomimo zdjętej gumy w dolocie). Po dorobieniu kompensacji już nigdy nie zgasł na gazie po wciśnięciu sprzęgła. Kompensacja jest zrobiona pomiędzy pokrywą tylną parownika (oryginalnie są tam małe przetłoczenia wyrównujące ciśnienie) a wlotem obudowy filtra powietrza (połączone wężykiem igelitowym 10x8mm).

Po tej zmianie dodatkowo mogłem zakręcić bypass w parowniku (regulacja stała się prostsza cool.gif ) i uruchomić opcje hamowania silnikiem na gazie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A masz coś pokombinowane z dolotem do puszki filtra powietrza? Mam na myśli tą puszkę (zbiornik

> rezonansowy czy jakoś tak) przed prawym nadkolem. Lanos ciągnie powietrze z górnej części

> nadkola, a tam raczej nie ma jakich większych zawirowań powietrza Ja nigdy kompensacji nie

> musiałem robic, zarówno na zwykłym filtrze jak i stożku chodził bez problemów (i nie tylko

> mój) Nigdy nic nie było przytykane. Ja bym sprawdził poprawność regulacji i ewentualne

> nieszczelności dolotu (włacznie z tymi elementami w nadkolu).

> pozdrawiam

To dziwne bo to mój drugi Lanos (poprzedni nie gasł bo miał przytkany dolot podejrzewam nawet, że mogłoby to być fabrycznie zrobione) i właśnie nic nie ma pokombinowane z dolotem więc gaśnie. Poprzedni właściciel, aby trochę zminimalizować ten efekt to ustawił bogatą mieszankę przy obrotach jałowych. To z kolei doprowadzało do problemów na analizatorze spalin na badaniach technicznych. Niedawno ustawiałem gaz i teraz gaśnięcie jest bardziej dokuczliwe. Nieszczelności dolotu za filtrem nie zauważyłem. Sprawdzę jeszcze przed i jak nic nie znajdę to założę kompensację. Ktoś może wie gdzie można kupić tester sondy wskazujący jak na

?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam dorabianą kompensacje w astrze (silnik 1.6 8v ). Gazownia gen II na bingo-s z reduktorem

> tomasetto. Bez kompensacji powyżej 70km/h wciśnięcie sprzęgła powodowało zgaśnięcie silnika

> (pomimo zdjętej gumy w dolocie). Po dorobieniu kompensacji już nigdy nie zgasł na gazie po

> wciśnięciu sprzęgła. Kompensacja jest zrobiona pomiędzy pokrywą tylną parownika (oryginalnie

> są tam małe przetłoczenia wyrównujące ciśnienie) a wlotem obudowy filtra powietrza (połączone

> wężykiem igelitowym 10x8mm).

> Po tej zmianie dodatkowo mogłem zakręcić bypass w parowniku (regulacja stała się prostsza ) i

> uruchomić opcje hamowania silnikiem na gazie.

Mógłbyś wrzucić kilka fotek, mam identyczne "jeździdło" i zastnawiam się nad kompensacą,

Podczas wymany reduktora ok. 0.5 rok temu zastanawiałaem się nad kupnem redukotora z gotowym wyjsciem kompensacyjnym, ale....... nie wiedziałem jak to dalej podłączyć i sobie odpuściłem.

Jeżeli możesz to nawet mi na maila wyślij, zwłaszcza połączenie z przed filtra powietrza (lub za ) nie wiem jak to u Ciebie jest wykonane.

Jak rozumienm masz teraz oryginalny dolot, włącznie z elementem gumowym .......

Czy spalanie poszło w góre po zamontowaniu komensacji ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mógłbyś wrzucić kilka fotek, mam identyczne "jeździdło" i zastnawiam się nad kompensacą,

> Podczas wymany reduktora ok. 0.5 rok temu zastanawiałaem się nad kupnem redukotora z gotowym

> wyjsciem kompensacyjnym, ale....... nie wiedziałem jak to dalej podłączyć i sobie odpuściłem.

> Jeżeli możesz to nawet mi na maila wyślij, zwłaszcza połączenie z przed filtra powietrza (lub za )

> nie wiem jak to u Ciebie jest wykonane.

> Jak rozumienm masz teraz oryginalny dolot, włącznie z elementem gumowym .......

> Czy spalanie poszło w góre po zamontowaniu komensacji ?

Dolot obecnie nie jest oryginalny, rozsypał się zawór ciepłe zimne powietrze który został usunięty i zastąpiony kawałkiem prostej elastycznej rury. Kompensacja jest podłączona przed filtrem powietrza (oryginalnie jest tam łącznik gumowy przed filtrem). zrobię kilka fotek i wrzucę (narazie leje okrutnie).

Co do spalania to trudno powiedzieć jeżdżę "dynamicznie", do tego cykl mieszany miasto trasa. Rekord spalania to jazda po mieście w odcinkach 2-5km przez dłuższy okres czasu na wiecznie niedogrzanym silniku przy -20. Wtedy wyszło 19L gazu na 100km sciana.gif . Obecnie dynamicznie zakorkowane miasto 90% trasa 10% to jakieś 12L.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.