Citric Napisano 4 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2010 Witam. Mam problem z Lanosem polegający na gaśnięciu przy hamowaniu ze sprzęgłem lub jeździe na luzie przy wyższych prędkościach na gazie. Zastanawiam się nad założeniem kompensacji, aby problem wyeliminować. W poprzednim Lanosie ten problem nie istniał bo miałem przytkany dolot powietrza przy filtrze. Jednak w obecnym aucie nie chcę tego robić. Jestem ciekawy jak inni właściciele Lanosów sobie poradzili z tym problemem. Może istnieje jeszcze inny lepszy sposób na naprawę? Mile widziane są wypowiedzi osób, które założyły kompensację (jak się sprawuje, w którym miejscu dolotu została podpięta). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomx1 Napisano 5 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2010 A masz coś pokombinowane z dolotem do puszki filtra powietrza? Mam na myśli tą puszkę (zbiornik rezonansowy czy jakoś tak) przed prawym nadkolem. Lanos ciągnie powietrze z górnej części nadkola, a tam raczej nie ma jakich większych zawirowań powietrza Ja nigdy kompensacji nie musiałem robic, zarówno na zwykłym filtrze jak i stożku chodził bez problemów (i nie tylko mój) Nigdy nic nie było przytykane. Ja bym sprawdził poprawność regulacji i ewentualne nieszczelności dolotu (włacznie z tymi elementami w nadkolu). pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mircan Napisano 6 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2010 Mam dorabianą kompensacje w astrze (silnik 1.6 8v ). Gazownia gen II na bingo-s z reduktorem tomasetto. Bez kompensacji powyżej 70km/h wciśnięcie sprzęgła powodowało zgaśnięcie silnika (pomimo zdjętej gumy w dolocie). Po dorobieniu kompensacji już nigdy nie zgasł na gazie po wciśnięciu sprzęgła. Kompensacja jest zrobiona pomiędzy pokrywą tylną parownika (oryginalnie są tam małe przetłoczenia wyrównujące ciśnienie) a wlotem obudowy filtra powietrza (połączone wężykiem igelitowym 10x8mm). Po tej zmianie dodatkowo mogłem zakręcić bypass w parowniku (regulacja stała się prostsza ) i uruchomić opcje hamowania silnikiem na gazie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Citric Napisano 6 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2010 > A masz coś pokombinowane z dolotem do puszki filtra powietrza? Mam na myśli tą puszkę (zbiornik > rezonansowy czy jakoś tak) przed prawym nadkolem. Lanos ciągnie powietrze z górnej części > nadkola, a tam raczej nie ma jakich większych zawirowań powietrza Ja nigdy kompensacji nie > musiałem robic, zarówno na zwykłym filtrze jak i stożku chodził bez problemów (i nie tylko > mój) Nigdy nic nie było przytykane. Ja bym sprawdził poprawność regulacji i ewentualne > nieszczelności dolotu (włacznie z tymi elementami w nadkolu). > pozdrawiam To dziwne bo to mój drugi Lanos (poprzedni nie gasł bo miał przytkany dolot podejrzewam nawet, że mogłoby to być fabrycznie zrobione) i właśnie nic nie ma pokombinowane z dolotem więc gaśnie. Poprzedni właściciel, aby trochę zminimalizować ten efekt to ustawił bogatą mieszankę przy obrotach jałowych. To z kolei doprowadzało do problemów na analizatorze spalin na badaniach technicznych. Niedawno ustawiałem gaz i teraz gaśnięcie jest bardziej dokuczliwe. Nieszczelności dolotu za filtrem nie zauważyłem. Sprawdzę jeszcze przed i jak nic nie znajdę to założę kompensację. Ktoś może wie gdzie można kupić tester sondy wskazujący jak na ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin231276 Napisano 6 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2010 > Mam dorabianą kompensacje w astrze (silnik 1.6 8v ). Gazownia gen II na bingo-s z reduktorem > tomasetto. Bez kompensacji powyżej 70km/h wciśnięcie sprzęgła powodowało zgaśnięcie silnika > (pomimo zdjętej gumy w dolocie). Po dorobieniu kompensacji już nigdy nie zgasł na gazie po > wciśnięciu sprzęgła. Kompensacja jest zrobiona pomiędzy pokrywą tylną parownika (oryginalnie > są tam małe przetłoczenia wyrównujące ciśnienie) a wlotem obudowy filtra powietrza (połączone > wężykiem igelitowym 10x8mm). > Po tej zmianie dodatkowo mogłem zakręcić bypass w parowniku (regulacja stała się prostsza ) i > uruchomić opcje hamowania silnikiem na gazie. Mógłbyś wrzucić kilka fotek, mam identyczne "jeździdło" i zastnawiam się nad kompensacą, Podczas wymany reduktora ok. 0.5 rok temu zastanawiałaem się nad kupnem redukotora z gotowym wyjsciem kompensacyjnym, ale....... nie wiedziałem jak to dalej podłączyć i sobie odpuściłem. Jeżeli możesz to nawet mi na maila wyślij, zwłaszcza połączenie z przed filtra powietrza (lub za ) nie wiem jak to u Ciebie jest wykonane. Jak rozumienm masz teraz oryginalny dolot, włącznie z elementem gumowym ....... Czy spalanie poszło w góre po zamontowaniu komensacji ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mircan Napisano 6 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2010 > Mógłbyś wrzucić kilka fotek, mam identyczne "jeździdło" i zastnawiam się nad kompensacą, > Podczas wymany reduktora ok. 0.5 rok temu zastanawiałaem się nad kupnem redukotora z gotowym > wyjsciem kompensacyjnym, ale....... nie wiedziałem jak to dalej podłączyć i sobie odpuściłem. > Jeżeli możesz to nawet mi na maila wyślij, zwłaszcza połączenie z przed filtra powietrza (lub za ) > nie wiem jak to u Ciebie jest wykonane. > Jak rozumienm masz teraz oryginalny dolot, włącznie z elementem gumowym ....... > Czy spalanie poszło w góre po zamontowaniu komensacji ? Dolot obecnie nie jest oryginalny, rozsypał się zawór ciepłe zimne powietrze który został usunięty i zastąpiony kawałkiem prostej elastycznej rury. Kompensacja jest podłączona przed filtrem powietrza (oryginalnie jest tam łącznik gumowy przed filtrem). zrobię kilka fotek i wrzucę (narazie leje okrutnie). Co do spalania to trudno powiedzieć jeżdżę "dynamicznie", do tego cykl mieszany miasto trasa. Rekord spalania to jazda po mieście w odcinkach 2-5km przez dłuższy okres czasu na wiecznie niedogrzanym silniku przy -20. Wtedy wyszło 19L gazu na 100km . Obecnie dynamicznie zakorkowane miasto 90% trasa 10% to jakieś 12L. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.