mar_lit Napisano 9 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2005 Witam po okresie mojej nieobecnosci na forum i mam pytanie czy aku ktorego gestosc elektrolitu jest w normie (1.275 g/cm3) moze miec tak mala wydajnosc pradu ze slabo rano kreci. Aku ma 1,5lat czy moze to wina rozrusznika.Dzieje sie to przy pierwszym odpaleniu po nocy lub kilkugodzinnym postoju, potem kopie bez problemu. Poj aku 40 Ah . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Xsander Napisano 9 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2005 Co jakis czas powinno sie robic przeglad AKU, i jak jest mozliwosc to dolac wody destylowanej aby uzupełnić stan! 1,5 roczny Aku powinien smigac bez problemu, a pozatym przy takich mrozach to wszystko siada! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jackdob Napisano 9 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2005 powinno sie sprawdzić areometrem, uzupełnić wodą i doładować........ pierwszy rozruch na mrozie spowodowany jest duzymi oporami i gestym olejem każdy nastepny po pewnym czasie już jest ok... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar_lit Napisano 9 Lutego 2005 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2005 Aku byl sprawdzony areometrem ,poziom elektrolitu rowniez i byl naladowany tylko byl w samochodzie jedna noc (-15C) i rano obrocil dwa razy zatrzymal i znowu ruszyl i dopiero odpalil ,wiec niewiem czy to aku czy moze rozrusznik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jackdob Napisano 9 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2005 jak było -15, to jemu też zimno było :D ale swoją drogą opory rozrusznika też mają duży wpływ przy odpalaniu na mrozie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yanusz1 Napisano 10 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2005 > Aku byl sprawdzony areometrem ,poziom elektrolitu rowniez i byl > naladowany tylko byl w samochodzie jedna noc (-15C) i rano > obrocil dwa razy zatrzymal i znowu ruszyl i dopiero odpalil > ,wiec niewiem czy to aku czy moze rozrusznik Przy takim mrozie sprawność aku spada nieraz o 50% ( w zależności od stanu) pozatym opory zamarzniętych mechanizmów, olejów itd. Kiedyś w erze maluchów i 125 p , nosiło się aku na noc do ciepełka i rano się odpaliło Dzisiaj przy skomputerowaniu autek jest to kłopotliwe. Prąd musi być w odpowiedniej ilości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chevy Napisano 10 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2005 > Aku byl sprawdzony areometrem ,poziom elektrolitu rowniez i byl > naladowany tylko byl w samochodzie jedna noc (-15C) i rano > obrocil dwa razy zatrzymal i znowu ruszyl i dopiero odpalil > ,wiec niewiem czy to aku czy moze rozrusznik niekoniecznie aku... moze panewki w rozruszniku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 10 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2005 Jeśli w każdej z celi osobno areometr pokazuje gęstość około 1,28 g/cm3 to akumulator jest OK . Czasem jednak są spore różnice w gęstosciach między celami , co powoduje znaczne zmniejszenie pojemnosci akumulatora - zwłaszcza na mrozie . Więc jesli gęstośc jest w porządku to pozostają raczej zużyte tuleje rozrusznika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar_lit Napisano 11 Lutego 2005 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2005 > Przy takim mrozie sprawność aku spada nieraz o 50% Czy przez to mam rozumiec ze jezeli aku jest naladowany a postoi na mrozie to prad rozruchu jezeli wynosi 200A to wowczas bedzie tylko 100A.Wowczas mogla by to byc wina rozrusznika bo prad jaki pobiera na rozgrzanym silniku wynosi 110A tak pomierzyl elektryk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kruszkog Napisano 11 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2005 > Czy przez to mam rozumiec ze jezeli aku jest naladowany a postoi na > mrozie to prad rozruchu jezeli wynosi 200A to wowczas bedzie > tylko 100A.Wowczas mogla by to byc wina rozrusznika bo prad jaki > pobiera na rozgrzanym silniku wynosi 110A tak pomierzyl > elektryk. Raczej nie bo to pojemnść spada do 50% a nie prąd rozruchu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.