miranda Napisano 11 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2010 Witam i proszę o poradę. Zauważyłem właśnie, że zewnętrzna skorupa tłumika (końcowego) skorodowała tak skutecznie, że tworząca ją blacha otworzyła się, odsłaniając wewnętrzną puszkę - jeszcze całą. Czy w związku z tym można liczyć na jakiś czas normalnej pracy tłumika, czy trzeba spieszyć się z wymianą? Autko ma 5,5 roku i ponad 50 kkm, silnik 1.1 - benzyna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emem Napisano 11 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2010 > Witam i proszę o poradę. Zauważyłem właśnie, że zewnętrzna skorupa tłumika (końcowego) skorodowała > tak skutecznie, że tworząca ją blacha otworzyła się, odsłaniając wewnętrzną puszkę - jeszcze > całą. Czy w związku z tym można liczyć na jakiś czas normalnej pracy tłumika, czy trzeba > spieszyć się z wymianą? > Autko ma 5,5 roku i ponad 50 kkm, silnik 1.1 - benzyna. Nie ma reguły, generalnie u mojej mamy (autko ma 7 lat, jakieś 105kkm) nadal oryginalny tłumik jeździ. Przy czym z zewnątrz też go już zjada. Póki auto nie wydaje niepokojących dźwięków nie ma się czym przejmować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janusdel Napisano 11 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2010 > Witam i proszę o poradę. Zauważyłem właśnie, że zewnętrzna skorupa tłumika (końcowego) skorodowała > tak skutecznie, że tworząca ją blacha otworzyła się, odsłaniając wewnętrzną puszkę - jeszcze > całą. Czy w związku z tym można liczyć na jakiś czas normalnej pracy tłumika, czy trzeba > spieszyć się z wymianą? > Autko ma 5,5 roku i ponad 50 kkm, silnik 1.1 - benzyna. U mnie z miesiąc temu zawitał Ulter. Oryginalny wytrzymał prawie 6 lat i 50kkm. Z zewnątrz wyglądał masakrycznie, ale dziury na wylot jeszcze nie było. Jak bardzo nie chcesz wymieniać, to chyba możesz poczekać, aż zrobi się dziura i misiek zacznie warczeć. Tak u mnie wyglądał: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekagus Napisano 11 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2010 > Witam i proszę o poradę. Zauważyłem właśnie, że zewnętrzna skorupa tłumika (końcowego) skorodowała > tak skutecznie, że tworząca ją blacha otworzyła się, odsłaniając wewnętrzną puszkę - jeszcze > całą. Czy w związku z tym można liczyć na jakiś czas normalnej pracy tłumika, czy trzeba > spieszyć się z wymianą? > Autko ma 5,5 roku i ponad 50 kkm, silnik 1.1 - benzyna. Identyczna sytuacja. Po "chwili"zacznie buczeć - czas na wymianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tottoto Napisano 11 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2010 > Tak u mnie wyglądał: eee... u mnie tak wygadał 2 lata temu. Dziś (6 lat, 140 tys.) płaszcz zewnętrzny zszedł w całości, ale dziury nie ma, z tyłu wyglada ok, przeglądy przechodzi... z wymianą czekam na jego zupełny koniec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VOYAGER Napisano 11 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2010 Wizualnie mam podobny ostatnio spytałem w ASO FIATA i powiedzieli że mam zaponieć na conajmniej rok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miranda Napisano 12 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2010 Dzięki za wszystkie wskazówki. Na wszelki wypadek już wymieniłem za niewielkie pieniądze. Wyglądał znacznie gorzej niż ten na załączonej fotce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tottoto Napisano 12 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2010 > już wymieniłem za niewielkie pieniądze a skolko ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miranda Napisano 12 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2010 > a skolko ? 230 - łącznie z montażem. Trudno ocenić jakość, ale wygląda przyzwoicie i jest oczywiście dwuwarstwowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tottoto Napisano 12 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2010 > 230 - łącznie z montażem. Trudno ocenić jakość, ale wygląda przyzwoicie i jest oczywiście > dwuwarstwowy. No to cena Kiedyś, dawno, ktoś proponował, żeby w tym pierwszym płaszczu zrobić 2 małe otwory w dolnej części, bo się skrapla wewnątrz między blachami para wodna przy chłodach i szybciej ruda idzie, ale nie wiem czy to więcej szkody nie narobi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tpopiol Napisano 12 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2010 > 230 - łącznie z montażem. Trudno ocenić jakość, ale wygląda przyzwoicie i jest oczywiście > dwuwarstwowy. Nie badz naiwny za 230 zł z montażem dwuwarstowy marzenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 12 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2010 > Nie badz naiwny za 230 zł z montażem dwuwarstowy marzenie. dlatego ja kupiłem oryginał z demontażu od rzekomego "cwaniaczka i oszusta" z allegro za 160 pln z wysyłką a wygląda tak foto z ub roku po 2 latach użytkowania obecnie wygląd identyczny z tyłu od dołu za namową ASO wywierciłem małą dziurkę- będzie wieczny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miranda Napisano 13 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2010 > dlatego ja kupiłem oryginał z demontażu od rzekomego "cwaniaczka i oszusta" z allegro za 160 pln z > wysyłką > a wygląda tak > foto z ub roku po 2 latach użytkowania > obecnie wygląd identyczny > z tyłu od dołu za namową ASO wywierciłem małą dziurkę- będzie wieczny Mój wygląda identycznie. Takie samo charakterystyczne zagniecenie blach wzdłuż dolnej części oraz kryza na krawędzi tylnej i przedniej. Facet zapewniał, że jest to wykonanie dwuwarstwowe i robi to jakaś niemiecka firma. Tłumiki te stosują podobno niektóre serwisy Fiata. Myślę, że główny problem leży w materiale anie w dwuwarstwowości. Co do otworu - byłbym ostrożny. Nie wierzę, aby w każdym przypadku był on dobrym rozwiązaniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tasak Napisano 20 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2010 Witam. w moim miśku też nie ma już płaszcza zewnętrznego od 1,5 roku. A korozja zaczęła się właśnie w miejscu otworu wywierconego fabrycznie w 2005r. Tłumik ma teraz 5 lat i jeszcze nie warczy. Wymieniając natomiast tłumik w astrze sam wywierciłem sobie taki otworek ale nie przez pierwszy płaszcz tylko do samego środka. Jest co prawda lekki choć znikomy warkot ale jak się zatrzymam na parkingu to po chwili z otworka wykapie tyle że plama jest wielkości talerza obiadowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miranda Napisano 20 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2010 > Witam. w moim miśku też nie ma już płaszcza zewnętrznego od 1,5 roku. A korozja zaczęła się > właśnie w miejscu otworu wywierconego fabrycznie w 2005r. Tłumik ma teraz 5 lat i jeszcze nie > warczy. > Wymieniając natomiast tłumik w astrze sam wywierciłem sobie taki otworek ale nie przez pierwszy > płaszcz tylko do samego środka. Jest co prawda lekki choć znikomy warkot ale jak się zatrzymam > na parkingu to po chwili z otworka wykapie tyle że plama jest wielkości talerza obiadowego. Wydaje mi się, że jeśli już ktoś bierze się za dziurawienie tłumika to tylko otwór do środka - poprzez obie warstwy, tak aby tłumik mógł się spuszczać z zebranej w nim wody. Dziura w zewnętrznym płaszczu to tylko zaproszenie dla brudu i wilgoci w strefie między blachami. Myślę, że to przyspieszy korozję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kordirko Napisano 4 Września 2010 Udostępnij Napisano 4 Września 2010 Też tak miałem - diagnosta mi mówił że dziura i trzeba wymienić (było to jakoś przy przebiegu 60-80 kkm), po czym jeszcze 2 lata jeździłem, wymieniłem dopiero rok temu jak było gdzieś 130-140kkm .... bo zaczeło trochę pierdzieć. jeżdżę na gazie, więc teoretycznie żre tłumik mocniej. Nie ma co się przejmować - jechać na wymianę dopiero jak zacznie puszczać głośne bąki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.