Skocz do zawartości

1.2 16v a 8v roznica


bzyczek00

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem czy to temat na towarzyski bardziej nie jest ale pisze tutaj a w razie czego prosze o przeniesienie.

Chodzi mi o to ze w jednym z wielu tematow o nieslawnym tyrkoleniu silnika 16-sto zaworowego ktos kiedys napisal ze taka 16-stka odpalona na kompie z 8v nie tyrkolila i co dziwniejsze auto jezdzilo. shocked.gif

Moje zdziwienie pojawilo sie ostatnio gdy silnik 1.4 8v z nowego bravo probowalem odpalic na kompie z 1.1 MPI. Prosze tu nie pisac ze to nie ma prawa jezdzic bo wiem. Po prostu mi sie nudzilo a ze czesci pod dostatkiem to poprobowalem sobie. I okazalo sie ze ni chuchu nie smiga. Wolne obrotu ok ale po dodaniu gazu auto gasnie. Po kilku dniach przez przypadek porownalem kolko dolne rozrzadu z 1.4 ktore jest takie samo jak w 16v z kolkiem z 8v i okazuje sie ze klin na kolku z 16 jest przesuniety o jeden zabek w stosunku do 8v co za tym idzie kolo foniczne jest cofniete o 360/23 stopni do tylu wiec jakim cudem 16v chodzilo na kompie z 8v. Zastanawia mnie tez czy ta roznica nie wplywa w jakis sposob na wypadanie zaplonow skoro na kompie z 8v dzialalo dobrze. Nie znam sie na strojeniu dlatego zakladam ten temat bo moze ktorys z forumowych stroicieli zwroci na to uwage i pobawi sie tym tematem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem czy to temat na towarzyski bardziej nie jest ale pisze tutaj a w razie czego prosze o

> przeniesienie.

> Chodzi mi o to ze w jednym z wielu tematow o nieslawnym tyrkoleniu silnika 16-sto zaworowego ktos

> kiedys napisal ze taka 16-stka odpalona na kompie z 8v nie tyrkolila i co dziwniejsze auto

> jezdzilo.

> Moje zdziwienie pojawilo sie ostatnio gdy silnik 1.4 8v z nowego bravo probowalem odpalic na kompie

> z 1.1 MPI. Prosze tu nie pisac ze to nie ma prawa jezdzic bo wiem. Po prostu mi sie nudzilo a

> ze czesci pod dostatkiem to poprobowalem sobie. I okazalo sie ze ni chuchu nie smiga. Wolne

> obrotu ok ale po dodaniu gazu auto gasnie. Po kilku dniach przez przypadek porownalem kolko

> dolne rozrzadu z 1.4 ktore jest takie samo jak w 16v z kolkiem z 8v i okazuje sie ze klin na

> kolku z 16 jest przesuniety o jeden zabek w stosunku do 8v co za tym idzie kolo foniczne jest

> cofniete o 360/23 stopni do tylu wiec jakim cudem 16v chodzilo na kompie z 8v. Zastanawia mnie

> tez czy ta roznica nie wplywa w jakis sposob na wypadanie zaplonow skoro na kompie z 8v

> dzialalo dobrze. Nie znam sie na strojeniu dlatego zakladam ten temat bo moze ktorys z

> forumowych stroicieli zwroci na to uwage i pobawi sie tym tematem.

chodziło na kompie z 8v u alfiego, tyle że tam była też świnka podpięta pod to ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wafel smigal swoja turbaffka na kompie z 8v a teraz stary silnik sejacza czyli 1,2 16v turbo u niejakiego malego smiga na kompie z 8v strojonym przez lesia i ponoc napedza sie wsciekle zlosnik.gif

Takze da sie ale wszystkie te przypadki byly odpowiednio dostrojone a nie smigaly na orginalnym programie z 8v wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ciekawy temat poruszyłeś 1.4 8v , niby są jednostki w cento ale jakoś mało bo nic nie da się

> dowiedzieć , czy chodzi na kompie z 1.2 ? , czy dużo gorzej idzie od 16V?

Nie mam porownania bo nei jezdzilem tym w koncu. Mialem to wlozone w aucie klienta ale musialem je oddac wiec wlozylem 1.1 i poszlo. Teraz silnik stoi. Oprocz tego w temacie o turbo zapytalem czy jak zaloze glowice od 1.2 8v na metalowej uszczelce do tego to czy wystarczajaco odpreze silnik bo w 1.4 w tlokach sa wyzlobienia poniewaz komory spalania w glowicy sa mniejsze niz w glowicach z fire starego typu ale nikt nie odpowiedzial mi na to pytanie. Jezeli ktos sie orientuje to poprosze o odpowiedz w tym temacie. Acha i jezeli ktos ma ochote a jest z okolicy tarnowa a ma jakas wolna bude to zapraszam do eksperymentowania. Mozna by to poskladac i sprawdzic jak chodzi na kompie z 1.2 75 KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wafel smigal swoja turbaffka na kompie z 8v a teraz stary silnik sejacza czyli 1,2 16v turbo u

> niejakiego malego smiga na kompie z 8v strojonym przez lesia i ponoc napedza sie wsciekle

> Takze da sie ale wszystkie te przypadki byly odpowiednio dostrojone a nie smigaly na orginalnym

> programie z 8v

No ja mysle ze trzeba to podstroic. Poruszylem ten problem poniewaz chcialbym aby ktos kto stroi wypowiedzial sie czy to przesuniecie kola fonicznego moze miec wplyw na wystepowanie tyrkolenia czy jest ono programem zniwelowane bo wydaje mi sie ze czytalem w ktoryms temacie ze program rozni sie tylko tym ze jest dolozona polsekfencja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No ja mysle ze trzeba to podstroic. Poruszylem ten problem poniewaz chcialbym aby ktos kto stroi

> wypowiedzial sie czy to przesuniecie kola fonicznego moze miec wplyw na wystepowanie

> tyrkolenia czy jest ono programem zniwelowane bo wydaje mi sie ze czytalem w ktoryms temacie

> ze program rozni sie tylko tym ze jest dolozona polsekfencja.

Huba pisal ze kompy sa prawie takie same tylko ze w kompie z 16v dolozony jest jakis rezystor cos tam cos tam i robi sie pol sekwencja zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy jak zaloze glowice od 1.2 8v na metalowej uszczelce do tego to czy wystarczajaco odpreze

> silnik bo w 1.4 w tlokach sa wyzlobienia poniewaz komory spalania w glowicy sa mniejsze niz w

> glowicach z fire starego typu

tak złożony dół silnika 1.4 z głowićą od 1.2 to podobno jest już doprężony , temat mnie bardzo ciekawi co by wyszło z takiego zestawiku, kiedyś sobie będe musiał policzyć jakt to jest z tymi komrami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak złożony dół silnika 1.4 z głowićą od 1.2 to podobno jest już doprężony , temat mnie bardzo

> ciekawi co by wyszło z takiego zestawiku, kiedyś sobie będe musiał policzyć jakt to jest z

> tymi komrami

Doprezony?? Dlaczego skoro w glowicy od 1.2 sa wieksze komory spalania niz w tej z 1.4 a dodatkowo sa dosc duze wglebienia w tlokach?? Zastanawiam sie nad tym bo fajnie by bylo poskladac cos takiego pod turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Doprezony?? Dlaczego skoro w glowicy od 1.2 sa wieksze komory spalania niz w tej z 1.4 a dodatkowo

> sa dosc duze wglebienia w tlokach?? Zastanawiam sie nad tym bo fajnie by bylo poskladac cos

> takiego pod turbo.

mowa o stopniu spręzania?? , a mi sie wydaje ze liczy się tak pojemność cylindra przez pojemnosc komory spalania, czy tak??, a 1.4 zdaje się ma dłuższy skok i pomimo tych dodatkowych komór w tłokach może tak wyjść

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mowa o stopniu spręzania?? , a mi sie wydaje ze liczy się tak pojemność cylindra przez pojemnosc

> komory spalania, czy tak??, a 1.4 zdaje się ma dłuższy skok i pomimo tych dodatkowych komór w

> tłokach może tak wyjść

No wlasnie tez sobie tak teraz pomyslalem ale jezeli komora w glowicy od 1.2 jest wieksza i to znacznie z tego co widzialem to stopien sprezania bedzie i tak mniejszy niz w seryjnym 1.4. A jezeli to bedzie za malo do turbo to pewnie trzeba bedzie jeszcze przekladke zastosowac bo chcialbym wykozystac do turbolota ten blok z 1.4 ze wzgledu na wieksza pojemnosc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moje zdziwienie pojawilo sie ostatnio gdy silnik 1.4 8v z nowego bravo probowalem odpalic na kompie

> z 1.1 MPI. Prosze tu nie pisac ze to nie ma prawa jezdzic bo wiem. Po prostu mi sie nudzilo a

> ze czesci pod dostatkiem to poprobowalem sobie. I okazalo sie ze ni chuchu nie smiga. Wolne

> obrotu ok ale po dodaniu gazu auto gasnie.

jaki osprzet użyłes? Czyli oczujnikowanie kolektor, przepustnica, kółko foniczne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.