nieboraku Napisano 22 Września 2010 Udostępnij Napisano 22 Września 2010 Auto jesli mnie pamiec nie myli z 2006 roku - co ile lat i co jaki przebieg zalecana jest wymiana rozrzadu w tytulowym aucie/silniku? Auto ojca, ojciec ogolnie kumaty, ale nie bardzo wie, gdzie znalezc taka informacje . Dzieki za odpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tosh79 Napisano 22 Września 2010 Udostępnij Napisano 22 Września 2010 Zalecenia ogolne dla wielu marek pojazdow, bez uwzgledniania przebiegu wskazuja, iz naped rozrzadu powinno wymienic sie co 5 lat (o ile nie zostal wczesniej przekroczony limit kilometrow). Osobiscie wymienilbym po przebyciu 70 kkm, (dokladnie nie pamietam, jaki resurs powinien dotyczyc akurat tego silnika-literatura w warsztacie- niemniej jednak zdarzaly sie przypadki, ze naped rozrzadu kosztownie zawiodl przed osiagnieciem granicy zalecanego przebiegu). Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 22 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 22 Września 2010 Dzieki. Ale ja nie pytam o praktyke, a teorie. Bo praktycznie, to w starej astrze ojca wymienilismy rozrzad w ASO i po 1.5 roku sie silnik rozlecial, bo pasek poszedl papa. Aczkolwiek interesuje mnie, jak jest wg ksiazki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomy Napisano 23 Września 2010 Udostępnij Napisano 23 Września 2010 Opel podawał 150tkm, później 120tkm, ja po zakupie wymieniałem przy 130tkm w 1.7 DTI. pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 23 Września 2010 Udostępnij Napisano 23 Września 2010 > Ale ja nie pytam o praktyke, a teorie. 150tyś km, lub 10 lat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 23 Września 2010 Udostępnij Napisano 23 Września 2010 > 150tyś km, lub 10 lat. W późniejszym okresie producent zalecał skrócenie czasu do 8 lat lub 120 tys km, ale jak napisał kolega Tosh, większość zaleca wymienić przed upływem 8 lat, skracając nawet do 5 lat lub 70-80 tys km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 23 Września 2010 Udostępnij Napisano 23 Września 2010 > W późniejszym okresie producent zalecał skrócenie czasu do 8 lat lub 120 tys km. Ale tylko dla 2-litrowych turbodoładowanych benzyn. Co nie zmienia faktu, że ja też bym tyle nie czekał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 24 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 24 Września 2010 > Ale tylko dla 2-litrowych turbodoładowanych benzyn. Nie tylko - 1.8 VVT tez ma 10 lat/100k mil (160k km) > Co nie zmienia faktu, że ja też bym tyle nie czekał. 5 lat wydaje sie byc logiczne. Auto ma cos kolo 80kkm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 25 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 25 Września 2010 Uswiadomi mnie ktos, co tam trzeba wymienic razem z paskim - ile i jakich napinaczy, rolek prowadzacych, pompa wody, etc.? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 25 Września 2010 Udostępnij Napisano 25 Września 2010 > Uswiadomi mnie ktos, co tam trzeba wymienic razem z paskim - Zestaw zawiera: Napinacz paska rozrządu Rolka prowadząca pasek rozrządu Pasek rozrządu Pompa wody napędzana paskiem klinowym wielorowkowym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 25 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 25 Września 2010 > Zestaw zawiera: > Napinacz paska rozrządu > Rolka prowadząca pasek rozrządu > Pasek rozrządu > Pompa wody napędzana paskiem klinowym wielorowkowym Czyli jest jk mowil ojsciec - ale chcialem sie upewnic . Dzieki serdeczne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 25 Września 2010 Udostępnij Napisano 25 Września 2010 > ..... jk mowil ojsciec ..... Czyżby Alleluja... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 27 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 27 Września 2010 A powiedz mi jeszcze jedno - pasek wielorowkowy jest na jakims napinaczu automatycznym? warto wymienic przy wymianie rozrzadu (pasek wielorowkowy plus ew. napinacz)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 27 Września 2010 Udostępnij Napisano 27 Września 2010 > A powiedz mi jeszcze jedno - pasek wielorowkowy jest na jakims napinaczu automatycznym? jest na napinaczu automatycznym > warto wymienic przy wymianie rozrzadu (pasek wielorowkowy plus ew. napinacz)? Wg mnie jeśli z paskiem jest wszystko OK to nie warto. Wymiana samego paska zajmuje około 5 minut Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 27 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 27 Września 2010 > jest na napinaczu automatycznym > Wg mnie jeśli z paskiem jest wszystko OK to nie warto. Wymiana samego paska zajmuje około 5 minut w jednym z miejsc polecanych w okolicy, zaproponowano mi pasek conti i rolki jakiej firmy "rubil"??? Chyba, ze przekrecilem... czy conti sprzedaje zestawy rozrzadu z jakimis dziwnymi rolka+napinaczem lub ewentualnie co jest fabrycznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 27 Września 2010 Udostępnij Napisano 27 Września 2010 > w jednym z miejsc polecanych w okolicy, zaproponowano mi pasek conti Może być >i rolki jakiej firmy "rubil"??? Chyba, ze przekrecilem... Chyba przekręciłeś... Wydaje mi sie że chodzi o firmę RUVILLE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 27 Września 2010 Udostępnij Napisano 27 Września 2010 > Może być > Chyba przekręciłeś... Wydaje mi sie że chodzi o firmę RUVILLE lub czasem jest w skrócie EVR (Egon Von Rouville) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 27 Września 2010 Udostępnij Napisano 27 Września 2010 > Wydaje mi sie że chodzi o firmę RUVILLE dodajmy że Ruville to pakowacz, ale pakuje zazwyczaj to co było montowane fabrycznie lub równoważne jakościowo, w każdym razie wiadomo że jak montujesz cokolwiek do auta od Ruville to nie będzie lipy brat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 27 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 27 Września 2010 > Może być Myslalem, ze to dobry wybor > Chyba przekręciłeś... Wydaje mi sie że chodzi o firmę RUVILLE Wszystko mozliwe - pierwszy raz w zyciu o tej firmie slysze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 27 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 27 Września 2010 > dodajmy że Ruville to pakowacz, ale pakuje zazwyczaj to co było montowane fabrycznie lub równoważne > jakościowo, w każdym razie wiadomo że jak montujesz cokolwiek do auta od Ruville to nie będzie > lipy > brat O, no to dobrze wiedziec. Dzieki za podpowiedzi. EDIt Jeszcze raz pytanko, bo sie zdziwilem - w jednym z ASO powiedziano mi, ze w tym silniku pompa wody napedzana jest z rozrzadu - silnik ma oznaczenie Z17DTL (w koncu znalazlem ) - mozecie potwierdzic/zaprzeczyc definitywnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.