Skocz do zawartości

Wymiana rolki napinacza paska wielorowkowego 1.8/2.0


moritz86

Rekomendowane odpowiedzi

Objawy: pisk, świszczenie, grzechotanie z okolic paska na zimnym silniku, po nagrzaniu hałas ustawał.

Jak sprawdzić: najlepiej wejść pod autko, ściągnąc dolną osłone paska, uruchomić zimny silnik i w słuchać się skąd dochodzą niepokojące odgłosy.

Co nam będzie potrzebne:

- kanał lub jak ktoś lubi czołgać się pod autami to żaba,

- klucz ósemka (najlepiej nasadowy z długą przedłużką),

- klucz oczkowy piętnastka (ale niegięta),

- jakaś półmetrowa rurka i drewniany klocek (deska),

- nowa rolka napinacza lub nowe łożysko rolki 6203 z gumowymi osłonkami.

1. Wchodzimy pod foke z kluczem osemką w ręku i wykręcamy dwie śrubki zaznaczone na zdjęciu poniżej, przytrzymuje osłone paska, aby nie spadła nam na głowe wink.gif

1.jpg

2. Po zdemontowaniu osłony naszym oczą ukarze się napinacz paska w raz hałasującą rolką.

2.jpg

3. Następnie demontujemy zbiorniczek wyrównawczy płynu wspomagania, poprzez wysunięcie go do góry. Siedzi on na trzech gumowych "wsuwkach".

Odsuwamy go na bok na ile pozwolą węże, tak aby naszym oczą ukazała się rolka alternatora.

3.jpg

4.jpg

4. Teraz sciągamy pasek. Wchodzimy pod auto. Chwytamy do ręki kawałek rurki i klocek i zapieramy ją tak jak na zdjęciu, pchając rurke do góry tak, aby napinacz poluzował pasek. W tym momencie przyda się trzecia ręka, która z góry sciągnie pasek z rolki alternatora.

5.jpg

6.jpg

5. Odkręcamy śrubę mocującą rolke do napinacza, za pomocą oczkowej piętnastki. Sciągamy rolke z napinacza i sprawdzamy jak się ma łożysko, czy aby napewno ono powodowało hałas. W moim przypadku lożysko miało już spory luz i strasznie hałasowało przy kręceniu, również wyczuwalne było chrobotanie pod palcem wink.gif

6. Teraz mamy do wyboru dwie opcje:

- pierwsza (zalecana) lecimy do sklepu po nową rolke, koszt około 70zł i przechodzimy do kroku z montażem lub,

- druga (troszkę druciarska) zmieniamy łożysko w starej rolce, koszt łożyska skf 12zł.

7. Opcja druciarska wink.gif Jacyś mądrzy Panowie zaprojektowali, tak rolkę, aby nie dało się w niej wymienić łożyska. Zewnętrzna bierznia łożyska jest zalana z obu stron rolki tak, że nie ma teoretycznie możliwości wyciśniecia łożyska z rolki. Jednak możemy wziąść do ręki dramelke i zeszlifować kołnierzyk plastiku, który nachodzi na zewnętrzna bieżnie łożyska (ok 1mm plastiku do zeszlifowania) a następnie delikatnie wybić łożysko z rolki.

7.jpg

Nowe, łożysko należy delikatnie wbić w rolkę, uderzając w zewnętrzną bierznie. Ktoś napisze, że przecież może się teraz ono wysunąć z rolki, jednak moim skromnym zdaniem jest ono na tyle ciasno pasowane, że jest to raczej nie możliwe, po za tym zabiezpiecza przed tym sama konstrukcja napinacza.

8.jpg

8. Montaż. Zakładamy rolkę na napinacz, dokręcamy śrubą. Do założenia paska po raz kolejny potrzebna będzie trzecia ręka. Wchodzimy pod autko, zakładamy oczkową piętnaske na śrubkę która przed chwilą dokręcaliśmy, przedłużamy klucz rurką i zgodnie z ruchem wskazówek zegara, naciągamy napinacz tak, aby trzecia ręka z góry auta miała możliwość założenia paska na rolke alternatora. Oczywiśćie kontrolujemy czy pasek wszedł we wszystkie rowki, wszystkich rolek.

Zdjęcie0142.jpg

Na koniec, zakładamy dolną osłone paska, uruchamiamy silnik i cieszymy się ciszą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dopisałbym, że w Mondeo MK II 1.8 / 2.0 jest tak samo, do tego w Mondeo MK III też tak samo tylko i nawet ta sama rolka podchodzi co z MK II smile.gif z tą tylko różnicą, że w mondkach nie trzeba demontować żadnych zbiorników i samemu da rade pasek założyć smile.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.