mireq Napisano 16 Października 2010 Udostępnij Napisano 16 Października 2010 Jakie powinno byc napiecie na sondzie lambda za katalizatorem w moim silniku? konkretne wartosci mnie interesuja, bo to ze ubogo to wiadomo.. z gory dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 16 Października 2010 Udostępnij Napisano 16 Października 2010 Przy sprawnym katalizatorze będzie pokazywać cały czas wysokie napięcie (ok 0,8V). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 16 Października 2010 Udostępnij Napisano 16 Października 2010 > Przy sprawnym katalizatorze będzie pokazywać cały czas wysokie napięcie (ok 0,8V). A nie niskie? Katalizator ma dopalać resztki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 16 Października 2010 Udostępnij Napisano 16 Października 2010 > A nie niskie? Katalizator ma dopalać resztki. Zgadza się. I używa do tego tlenu ze spalin. A więc za katalizatorem pozostaje go już tyle co nic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 16 Października 2010 Udostępnij Napisano 16 Października 2010 Masz rację Quote: Przy prawidłowo pracującym, rozgrzanym do temperatury pracy reaktorze katalitycznym, przy ustalonej pracy silnika, sonda znajdująca się za reaktorem katalitycznym utrzymuje wysoki stan napięcia, około 0,8V. Czyli w spalinach znajduje się mała ilość wolnych cząsteczek tlenu. Wolny tlen zużywany jest w procesie katalitycznym do utleniania szkodliwych gazów do postaci gazów nieszkodliwych. Katalizator jest sprawny. Jeżeli dojdzie do uszkodzenia katalizatora lub znacznego zmniejszenia jego efektywności, sonda za katalizatorem będzie wskazywać zbliżoną ilość cząsteczek tlenu do sondy przed katalizatorem. Przebieg napięcia sondy za katalizatorem będzie oscylował pomiędzy stanem wysokim (0,8V) i stanem niskim (poniżej 0,45V) w zależności od proporcji mieszanki paliwowo powietrznej ustawianej przez elektroniczną jednostkę sterującą. Więcej tlenu w spalinach, mieszanka uboga - stan napięcia niski. Mniej tlenu w spalinach mieszanka bogata, stan napięcia wysoki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mireq Napisano 17 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2010 a czy nieprawidlowe napiecie sondy O2, czytaj niskie ma wplyw na algorytmy sterowania ECU praca silnika? jesli tak, to w jaki sposob? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 17 Października 2010 Udostępnij Napisano 17 Października 2010 Jeśli napięcie spadnie na tyle, że wywali check, to ECU zacznie ignorować jej wskazania. Będzie ci walić kontrolką po oczach. I tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mireq Napisano 17 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2010 u mnie jeszcze nie wywalilo checka na desce. Napiecie wynosi ok. 0,3 V. Czy w takim wypadku wplywa to na algorytmy sterowania silnikiem? Np. zmiany w mapie wtryskow zeby nie zanieczyszczac srodowiska? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 17 Października 2010 Udostępnij Napisano 17 Października 2010 A co pokazuje sonda przed katalizatorem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 17 Października 2010 Udostępnij Napisano 17 Października 2010 Z tego co wyczytałem w sieci to jest to tylko sonda diagnostyczna i nie ma wpływu na wtrysk paliwa. Ale nie wiem czy to jest reguła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mireq Napisano 17 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2010 > A co pokazuje sonda przed katalizatorem? sonda przed katem oscyluje - nie zwrocilem dokladnie uwagi na zakres ale chyba 0,1 - 0,8V, czyli wydaje sie ze jest ok, aczkolwiek od pewnego czasu zauwazylem ze silnik gorzej przyspiesza na benzynie w szczegolnosci dol ma slaby. Na gazie tego nie odczuwam. Sytuacja ta ma miejsce mniej wiecej od momentu jak zaczal mi mocniej kopcic i smierdziec spalinami, stad podejrzenie czy aby ta druga sonda nie ma wplywu na algorytm sterowania silnikiem przez ECU. Zaopatrzylem sie ostatnio w techa, wiec moge wizualizowac wskazania sond, bo wczesniej tylko domniemywalem ze katalizator powiedzial papa. Przy okazji gdyby ktos chcial to mam do odstapienia taniej nowy bardzo dobrze dzialajacy interfejs tech2 USB - kontakt na priv. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 17 Października 2010 Udostępnij Napisano 17 Października 2010 Przy zużytym katalizatorze druga sonda powinna oscylować za pierwszą. Obejrzyj wydech, czy nie ma nieszczelności między sondami i sprawdź czy druga sonda ożywia się podczas przyspieszania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mireq Napisano 17 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2010 > Przy zużytym katalizatorze druga sonda powinna oscylować za pierwszą. Obejrzyj wydech, czy nie ma > nieszczelności między sondami i sprawdź czy druga sonda ożywia się podczas przyspieszania. zrobilem rundke z techem zeby sprawdzic jakie sa dokladnie wartosci i jest tak. Pierwsza sonda oscyluje 0,1 - 0,8V, natomiast druga w momencie mocnego przyspieszania wyskakuje na 0,55V, przy stalej predkosci jest jakies 0,3V, natomiast jak jade z gory z puszczona noga z gazu to pierwsza sonda podaje 0V, natomiast na drugiej jest 0,075V i stopniowo sie zwieksza do jakies 0,12 to przy dluzszym zjezdzie z gory. Wydechu nie sprawdzilem bo nie mam kanalu, ale jakis czas temu nie bylo zadnych nieszczelnosci.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 17 Października 2010 Udostępnij Napisano 17 Października 2010 Jeśli nie ma nieszczelności to wygląda na kończącą się sondę. Ale - jak wspomniał wszim - pełni ona funkcję tylko diagnostyczną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mireq Napisano 17 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2010 hmm, ale czy na pewno sonda, a nie kat? Spaliny z rury wydechowej smierdza, troche kopci, rowniez oleju troche wcina 0,35l/1kkm, a wydaje mi sie ze za tym przemawia rowniez to ze jadac z gory z puszczona noga z gazu, pierwsza sonda pokazuje 0V, a druga ok. 0,1V bo to moze dopalany olej w kacie?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 17 Października 2010 Udostępnij Napisano 17 Października 2010 To jest sonda dwustanowa. Dla niej nie ma znaczenia czy to jest 0,1 czy 0,3V. Wszystko poniżej ok. 0,45V oznacza mieszankę ubogą. Jeśli bardzo Cię to denerwuje to najtańszym sposobem sprawdzenia jest zamiana sond miejscami. Trzeba by tylko przedłużyć przewody pierwszej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mireq Napisano 17 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2010 sonda mnie nie denerwuje, ale denerwuje mnie wydobywajacy sie zapach spalin szczegolnie na postoju i probuje znalezc przyczyne takiego stanu, bo cos musi to powodowac.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 17 Października 2010 Udostępnij Napisano 17 Października 2010 Uszczelka na połączeniu katalizatora z rurą wydechową. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mireq Napisano 17 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2010 tylko ze smierdzace spaliny wydostaja sie przy wylocie rury z tylu auta - sprawdzone organoleptycznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 17 Października 2010 Udostępnij Napisano 17 Października 2010 > tylko ze smierdzace spaliny wydostaja sie przy wylocie rury z tylu auta - sprawdzone > organoleptycznie. A co myślałeś, że fiołkami będzie dawać? Przy zasiarczonym paliwie może powstawać siarkowodór (zwłaszcza po hamowaniu silnikiem). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mireq Napisano 17 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2010 mam dla porownania druga astre i tam nie czuc tego smrodu spalin, tylko taki inny bardziej przyjemny dla nosa zapach. U mnie na postoju naprawde czuc i to nie tylko ja czuje, bo juz pare osob mi zwrocilo uwage.. a no i druga sprawa - ja mam jeszcze lpg i czuc zgnilymi jajami jak w dawnych polonezach bujam sie z tym tematem od pewnego czasu. Zastanawialem sie nad kupnem kata, ale potem doszedlem do wniosku ze musze byc pewien na 100%, bo nie bede wyrzucal w bloto 1kpln, wiec zaopatrzylem sie w interfejs zeby zbadac dokladnie co pokazuje sonda za katem. Bylem rowniez na tescie spalin i normy przekroczone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 18 Października 2010 Udostępnij Napisano 18 Października 2010 > Bylem rowniez na tescie spalin i > normy przekroczone. A coś więcej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mireq Napisano 18 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 18 Października 2010 generalnie HC przekroczone na jalowym x2 przy 3000rpm HC troche przewyzsza normy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 18 Października 2010 Udostępnij Napisano 18 Października 2010 Fakt, że może to być kat. A ile ci tego oleju wciąga? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mireq Napisano 18 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 18 Października 2010 ok. 0.35l/1kkm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
domess Napisano 18 Października 2010 Udostępnij Napisano 18 Października 2010 > generalnie HC przekroczone na jalowym x2 > przy 3000rpm HC troche przewyzsza normy No to katalizator is dead. ja miałem dokładnie to samo z tym że po pewnym czasie auto przestawało jeździć najpierw 120 max a potem 80 max i co się okazało posypała się struktura katalizatora i się zapchał. Objawy to słabo dawało z rury i bardzo gorące spaliny. Zero błedów na kompie również jeździłem ze 2 dni z laptopem w aucie. Wejdź pod auto - pod katalizator tam są trzy śruby i wykręć je potem odchyl wydech jest na pleciące. Zobaczysz czy w środku widać strukturę katalizatora i czy jest cała. Ja obecnie nie mam wnetrza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 18 Października 2010 Udostępnij Napisano 18 Października 2010 > ok. 0.35l/1kkm mało nie jest ale tragedii nie ma, chyba powinien to spalać bez większych problemów dla katalizatora oraz katalizator dopalić gdyby był sprawny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 18 Października 2010 Udostępnij Napisano 18 Października 2010 > generalnie HC przekroczone na jalowym x2 > przy 3000rpm HC troche przewyzsza normy Jedyną znaną mi możliwością, żeby z rury wydechowej waliło jajami, czyli wydzielał się siarkowodór jest siarka zawarta w paliwie. Przy spalaniu ubogiej mieszanki powstaje tlenek siarki. Potem łączy się z wodorem i powstaje siarkowodór. Efekt występuje i przy starych i przy nowych katalizatorach. Spróbuj zatankować na innej stacji. Jeśli na analizatorze pojawia się podwyższona ilość tlenu, to - w połączeniu z wysoką zawartością HC - wskazuje istotnie na końcówkę katalizatora, ale nie on jest bezpośrednim źródłem jajowego smrodku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mireq Napisano 18 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 18 Października 2010 ale jajami czuc tylko na lpg - wlasciwie to czuc tak jak dawniej przy starych zagazowanych polonezach, natomiast na benzynie jest taki zapach spalonej benzyny zachodzacej przepalonym olejem no i dosyc kopci, zreszta na lpg rowniez. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 18 Października 2010 Udostępnij Napisano 18 Października 2010 Właściwie na tyle oleju co łyka nie powinno tak kopcić. Żeby znaleźć przyczynę trzeba by zrobić pomiar kompresji + próbę olejową. Jeśli wyjdzie ujemna (pierścienie ok) to pozostają zużyte uszczelniacze zaworów - tamtędy olej leci w wydech. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mireq Napisano 19 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 19 Października 2010 zauwazylem ze mocno obciazajac silnik, np. jadac pod ostrą gore pojawia sie za mna lekka smuga niebieskawego dymu, czyli zapewne przepalonego oleju. O czym to swiadczy? uszczelniacze zaworowe do wymiany, czy pierscienie olejowe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 19 Października 2010 Udostępnij Napisano 19 Października 2010 Nie dowiesz się, póki nie zrobisz w.w. pomiarów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tosh79 Napisano 19 Października 2010 Udostępnij Napisano 19 Października 2010 > Właściwie na tyle oleju co łyka nie powinno tak kopcić. > Żeby znaleźć przyczynę trzeba by zrobić pomiar kompresji + próbę olejową. Jeśli wyjdzie ujemna > (pierścienie ok) to pozostają zużyte uszczelniacze zaworów - tamtędy olej leci w wydech. Uszczelniaczami zaworow wydechowych potrafi silnik zaciagnac spora ilosc oleju, oj potrafi... Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 20 Października 2010 Udostępnij Napisano 20 Października 2010 > zauwazylem ze mocno obciazajac silnik, np. jadac pod ostrą gore pojawia sie za mna lekka smuga > niebieskawego dymu, no to raczej ciągnie tego oleju więcej niż 0,35/1kkm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mireq Napisano 20 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2010 > no to raczej ciągnie tego oleju więcej niż 0,35/1kkm dlugofalowo mierze to tyle wychodzi. Mozliwe ze ostatnio sie cos zwiekszylo - musze sie przyjrzec dokladnie. Inna sprawa ze jesli kat rzeczywiscie walniety, to nie ma co dopalac oleju i leci wszystko outside. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.